Методи і прийоми розвитку мотиваційної сфери здобувачів освіти
Мотивація -це одна з головних умов реалізації навчального процесу.
мотивація є обов'язковим компонентом будь-якох діяльності та розвивається упродовж усього життя.
Основними факторами, що впливають на формування та розвиток стійкої мотивації до навчальної діяльності є:
1. Зміст навчального матеріалу;
2. Організація навчальної діяльності;
3. Колективні форми навчальної діяльності;
4. Оцінка навчальної діяльності;
5. Педагогічна діяльність викладача.
Які прийоми допомагають формувати навчально-пізнавальну мотивацію:
1. Формування довірливих стосунків у класі;
2. Доброзичлива атмосфера в класі;
3. Цікавість викладу матеріалу;
4. Проблемність пропонованих завдань;
5. Можливість застосування здобутих навичок на практиці;
6. Навчання ефективними способами засвоєння знань;
7. Створення мотивації досягнення і завершення прцесу.
"Виховання" пізнавального інтнресу полягає у формуванні стійких пізнавальних інтересів здобувачів освіти:
1. використанні нестандартних методів навчання;
2. новизні навчального матеріалу;
3. створенні позитивного мікроклімату в класі.
Найбільш ефективними будуть ті ситуації, де учні виявляють самостійність:
1. відстоюють власну думку;
2. ставлять питання;
3. беруть участь в обговоренні;
4. оцінюють відповіді однокласників, дискутують;
5. дають відповіді на питання одне одного.
Доцільним буде застосовувати активізуючі методи:
1. метод дослідницького навчання;
2. метод дискусій;
3. метод самостійної роботи;
4. метод евристичного навчання.
5. метод навчання з використанням інформаційних технологій.