Діти нового покоління. Зміни у суспільстві Ці діти швидко орієнтуються в мінливій реальності. Авторитет батьків для них вже не є беззаперечним. Мають високу швидкість сприйняття інформації з великим відсотком візуалізації. Зворотній бік цього процесу – нудьгування у школі (відсутність відео супроводу, велика кількість текстового матеріалу). В той же час ці діти прагнуть, щоб їх досягнення впливали на оточуючий світ. Вони вважають за краще вчитися на чужих помилках.
Форми роботи з батьками. Батьківські зустрічіІндивідуальні зустрічіДискусія. Круглий стіл. Ділова гра. Навчальний тренінг. Педагогічний практикум. Діалог і багатостороння комунікація між здобувачами освіти, учителями та батьками повинна замінити односторонню авторитарну комунікацію «вчитель – здобувач освіти»
Взаємодія з батьками. Взаємодія між учителем та батьками в рамках педагогіки партнерства складається з таких елементів: Постійну комунікацію, яка дозволяє оперативно реагувати на будь-які зміни та проблеми (створення чатів чи груп у соціальних мережах та месенджерах, проведення відеобесід). Неформальне спілкування (спільне святкування визначних подій та свят, які мають важливе значення для життя дітей та школи). Усебічну допомогу й участь батьків у організації та проведенні свят, тематичних та позашкільних заходів. Участь батьків у навчальному житті своїх дітей (добровільна допомога під час створення навчальних матеріалів та формування освітнього середовища, обмін життєвим та професійним досвідом).
Взаємовідносини вчитель – здобувач освіти. НУШОсобистісно-орієнтована модель освіти. Права дитини. ЗдібностіПотреби та інтереси. Дитиноцентризм Нова українська школа буде працювати на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти. У рамках цієї моделі школа максимально враховує права дитини, її здібності, потреби та інтереси, на практиці реалізуючи принцип дитиноцентризму.
Нове освітнє середовище. Широке застосування методів викладання, заснованих на співпраці (ігри, проекти – соціальні, дослідницькі, експерименти, групові завдання тощо). Залучення учнів до спільної діяльності, що сприятиме їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду. Зміна підходів до оцінювання результатів навчання. Оцінки потрібні для аналізу індивідуального прогресу і плануванню індивідуального темпу навчання. Вони розглядаються як рекомендація до дії, а не присуд. Зміни у навчальному процесі НУШ
Традиційний підхід Педагогіка партнерства. Здобувач освіти. Слухняний приймач інформації«Такий як всі»Траєкторія навчання обирається школою. Батьки – «контролюючий орган»Здобувач освіти НУШРівноправний учасник освітнього процесу. Особистість. Дослідник. Має підтримку вчителя та батьків
Традиційний підхід Педагогіка партнерства. Учитель. Носій істини, джерело інформаціїЧітко дотримується рекомендацій. У спілкуванні з батьками односторонній комунікатор. Учитель НУШПсихологічно та емоційно компетентна людина. Лідер і менеджер. Гарний професіонал. Вільний від стереотипів. Може себе презентувати. Ефективний комунікатор та фасилітатор
Традиційний підхід Педагогіка партнерства. Батьки. Сторонні спостерігачі за навчальним процесом. Контролюючий орган. Матеріальне забезпечення. Школа повинна навчити та виховати Сучасні батьки. Створюють разом з вчителем середовище, яке заохочує до навчання. Помічники та учасники. Активні співрозмовники. Допомагають дитині вдома з навчанням
Традиційний підхід Педагогіка партнерства. Школа. Виключна роль у навчанніОдносторонній комунікатор, який диктує свої умови. Визначає ролі та освітні плани в односторонньому порядку. НУШЗалучає батьків до освітнього процесу. Надає необхідну інформацію. Веде діалог та розвиває партнерські стосунки
Переваги педагогіки партнерства. Сприяє створенню атмосфери, в якій найкраще розкривається потенціал кожного здобувача освіти. Партнерство задовольняє потребу в значимості і приналежності та зменшує рівень стресу, що, зрештою, допомагає інтелекту працювати ефективніше. Такий формат стосунків найкраще соціалізує дітей та готує до активної ролі в оточуючому світі.