Методи організації зустрічей груп підтримки для визначення пріоритетів, стратегій підтримки та індивідуальних програм розвитку дитини.

Про матеріал
Робота над індивідуальною програмою розвитку (ІПР) для дітей з аутизмом потребує глибокого розуміння особливих освітніх потреб аутичних дітей загалом і конкретної дитини зокрема, а також навичок створення такої програми.
Перегляд файлу

 Методи  організації  зустрічей  груп  підтримки  для  визначення  пріоритетів,  стратегій  підтримки та індивідуальних програм  розвитку дитини.

Вічним законом нехай буде: вчити і вчитися всьому через приклади, повчання і застосування у реальних справах.

Я.А. Коменський

Група підтримки розпочинає свою роботу з аналізу та запису симптомів, які спостерігаються в дитини з аутизмом, а також з виявлення їхніх сильних сторін і потреб. Виявляються і систематизуються передумови появи так званої проблемної поведінки (писк, падіння на підлогу, кусання, удари інших, вибігання з кімнати тощо), вподобання дитини, її інтереси, способи впливу на людей для досягнення своїх бажань, сильні сторони дитини (інтелект, прагнення порядку та цілісності, хороша зорова пам'ять, музичний слух, що розвивається, і т.д.).

Координатор групи збирає, аналізує та систематизує ці записи перед загальними зборами. На зустрічі всі учасники детально обговорюють ситуацію дитини та визначають актуальні цілі навчання, виховання та розвитку.

Робота над індивідуальною програмою розвитку (ІПР) для дітей з аутизмом потребує глибокого розуміння особливих освітніх потреб аутичних дітей загалом і конкретної дитини зокрема, а також навичок створення такої програми.

Крім того, до структури цієї програми включено такі положення:

1. інформація про дитину: поточні здібності, сильні сторони, основні результати психолого-педагогічної діагностики;

2. організаційні аспекти: найкращі умови та структури, які необхідно враховувати під час занять і дозвілля дитини;

3. актуальні цілі. Вимоги для постановки цілей: акцент на соціальний розвиток та академічні навички, розв'язання поведінкових проблем, досяжність, реалістичність, вимірюваність, наявність критеріїв для відстеження сприятливих змін у дитини в певному напрямку тощо;

4. скоординовані та послідовні корекційно-розвиткові заходи всередині та поза закладом, що супроводжують освітній процес: рухова терапія, сенсорно-моторна інтеграція, ігрова взаємодія, соціальний розвиток, мовленнєва та мовна терапія, структуроване навчання, візуальна підтримка тощо. Одночасно визначається графік, місце, частота, тривалість надання конкретних послуг.

Необхідно, щоб кожна позиція в ІПР була максимально зрозумілою, важливою в контексті розвитку дитини та зручною для використання всіма членами групи підтримки.

Індивідуальної програми розвитку (ІПР) була розроблена на основі структури аналогічних освітніх документів, що використовуються за кордоном. У цій версії ІПР відтворюються аспекти, важливі для роботи міждисциплінарних груп підтримки аутичних дітей в освітніх закладах. Передусім, детальні поточні завдання, які при узгодженому вирішенні педагогічним колективом і батьками дають змогу забезпечити поступальну динаміку в розвиток дитини.

Структура Індивідуальної програми розвитку

1.Період виконання

2.Загальні відомості про учня:

-ПІБ

-Дата народження

-Повне найменування закладу освіти

-Рік навчання

-Клас навчання

-Контактні номери телефонів батьків

3.Індивідуальні особливості розвитку учня:

-Наявний рівень знань, вмінь  і навичок учня

-Опис освітніх труднощів учня, виявлених  у закладі освіти

-Потреби

4.Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами:

-Рекомендований рівень підтримки

-Адаптація та модифікація освітнього середовища

-Потреба у використанні жестової мови або шрифту Брайля

-Потреба у додаткових заняттях

-Потреба у консультації з фахівцями

-Наявність індивідуального навчального плану

5.Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги:

-Найменування заняття

-Фахівець, який проводить заняття

-Місце проведення

-Розклад занять

6.Навчання за розкладом класу, мдифікованим або адаптованим розкладом

7.Забезпечення асистента учня:

-Потреба в асистенті учня

-Асистентом учня є

8.Забезпеченнядопоміжними засобами навчання:

-Потреба у підручниках

-Допоміжні засоби для навчання

9.Потреба у розумовому пристосуванні

10.Особливості проведення оцінювання

11. Потреба у продовженні строків навчання

12.Додаткові напрями роботи:

-За сферами розвитку

-Ціль

-Очікувані результати, яких планується досягнути

-Рівень досягнутих результатів

13.Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку

Наявні Індивідуальної програми розвитку допомогає:

-структурувати та систематизувати процес навчання в певних освітніх галузях;

-зосередитися на пріоритетних моментах навчання протягом певного періоду часу, ґрунтуючись на розумінні здібностей дитини;

-набути додаткові ресурси і розподілит відповідальності за якість освіти та виховання дитини між кількома фахівцями та батьками;

-розуміти динаміку розвитку дітей та оцінювати ефективність своєї діяльності;

-зробити процес освіти «прозорим» для батьків та адміністрації.

Ініціативи ІПР створюють можливості для ефективної співпраці між фахівцями в галузі освіти, корекції та розвитку і батьками для покращення освітнього процесу для дітей з аутизмом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
14 жовтня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку