Розвиток усного та писемного мовлення

Про матеріал
Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення («Корекція мовлення»)
Перегляд файлу

Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення («Корекція мовлення»)

3 клас

№З/П

Тема

Дата

Кількість годин

  1.  

Розвиток артикуляційних укладів звуків, сили, точності, координованості, синхронності, кінестетичних відчуттів та уявлень.

 

 

  1.  

Розвиток мовленнєвого дихання. Володіння термінами: «звук», «склад», «слово», «голосний звук», «приголосний звук».

 

 

  1.  

Формування умінь чітко вимовляти одно-, дво-, три- складові слова з правильним наголосом

 

 

  1.  

Навчання вільно користуватися набутими навичками в самостійному усному мовленні

 

 

  1.  

Вдосконалення вимови відкритих і закритих складів

 

 

  1.  

Закріплення вимови складових рядів з включенням усіх звуків рідної мови (на слух). − складати схему слова з виділенням наголошеного складу; − правильно вимовляти речення із відпрацьованими наголошеними складами.

 

 

  1.  

Закріплення навички диференціювання фонем за ознаками (глухі взривні).

 

 

  1.  

Розвиток мовленнєвого дихання

 

 

  1.  

Удосконалення навички правильного вимовляння слів, синтагм, речен

 

 

  1.  

Удосконалення навички правильного вимовляння: − слів; 12 − синтагм; − речень

 

 

  1.  

Формування умінь розрізнювати кожен із змішуваних звуків окремо.

 

 

  1.  

Удосконалення умінь усно визначати наголос, знаходження наголошеного голосного в: − складах; − словах

 

 

  1.  

Формування умінь диференціювати звуки  в: − ізольованій позиції; − складах і словах; − словосполученнях і реченнях; − текстах

 

 

  1.  

Знаходження наголошеного і ненаголошеного голосного в серії з двох-чотирьох складів

 

 

  1.  

Визначення наголошеного складу у словах, які складаються з двох-чотирьох складів.

 

 

  1.  

Удосконалення умінь визначати місце звука в слові по відношенню до інших звуків, наприклад: - який звук за рахунком; - перед яким звуком чується або після якого звуку вимовляється у слові; - добір слів на даний звук.

 

 

  1.  

Розвиток мовленнєвого слуху. Закріплення ритмічної, звуко-складової структури слова.

 

 

  1.  

Закріплення умінь, порівнювати артикуляцію і звучання твердих і м’яких приголосних.

 

 

  1.  

Закріплення умінь визначати місце звука в слові по відношенню до інших звуків (який звук за рахунком, перед яким звуком чується або після якого звуку вимовляється у слові заданий звук).

 

 

  1.  

Навчання вільного користування набутими навичками у самостійному усному мовленні

 

 

  1.  

Розвиток ритмічної та звуко-складової структури слова.

 

 

  1.  

Удосконалення умінь визначати місце звука в слові по відношенню до інших звуків наприклад: − який звук за рахунком; − перед яким звуком чується або після якого звуку вимовляється у слові; добір слів на даний звук.

 

 

  1.  

Формування умінь визначати місце звука в слові по відношенню до інших звуків (який звук за рахунком, перед яким звуком чується або після якого звуку вимовляється у слові).

 

 

  1.  

Формування слухового, зорового та кінестетичного образу фонем, їх виокремлення на фоні слова.

 

 

  1.  

Закріплення умінь правильно вимовляти поставлені, автоматизовані звуки та диференціювати їх на слух.

 

 

  1.  

Удосконалення вміння розрізняти словапароніми

 

 

  1.  

Розвиток вміння добирати слова за звуковою схемою

 

 

  1.  

Формування та удосконалення вміння розв’язувати звуко-буквені ребуси.

 

 

  1.  

Формування та удосконалення вміння розв’язувати звуко-буквені ребуси (без промовляння відповідних звуків).

 

 

  1.  

Формування та удосконалення вміння розв’язувати буквено-складові ребуси (без промовляння відповідних звукокомплексів)

 

 

  1.  

Розвиток слухової та зорової пам'яті.

 

 

  1.  

Розвиток артикуляційного апарату та мімічних м'язів на матеріалі:  вправ на розвиток рухливості нижньої щелепи, язика, губ  вправ, спрямованих на самомасаж язика  вправ, спрямованих на самомасаж обличчя

 

 

  1.  

Актуалізація активного та пасивного словника учнів (іменники, прикметники, дієслова та ін.), що позначають ряди однорідних предметів чи явищ.

 

 

  1.  

Формування операцій порівняння слів за значенням, виділення й узагальнення в них загального змісту, перехід до засвоєння переносного значення слова

 

 

  1.  

Формування розумових дій та операцій порівняння слів за значенням, виділення й узагальнення в них загального змісту, уміння 37 встановлювати логічні зв’язки

 

 

  1.  

Формування операцій: класифікації предметів, явищ навколишнього світу, порівняння пред’явлених об’єктів, оцінка їх відмінності і подібності, виділення в них загальної семантичної ознаки, комплектування груп еквівалентних предметів

 

 

  1.  

Формування практичних уявлень про слово як про самостійного носія значення

 

 

  1.  

Розвиток навички добору дієслів за лексико-граматичним значенням дії та за питаннями що робить?, що робив?, що зробив?, що буде робити?

 

 

  1.  

Формування уміння диференціювати дієслова від слів з близьким лексикограматичним значенням (бігати-біг, жовтітижовтий, лінитися-лінивий-лінь, веселитисявеселий).

 

 

  1.  

Удосконалення навички узгоджувати дієслова з іменниками у числі та роді (для дієслів минулого часу).

 

 

  1.  

Формування навички творення граматичних форм дієслів доконаного та недоконаного виду, часу за аналогією та самостійно

 

 

  1.  

Формування уміння практичним способом визначати число та рід іменника за узгодженим з ним дієсловом. (Покажи де: іде-ідуть; співаєспівають, зайшов-зайшла, намалювавнамалювала?)

 

 

  1.  

Формування уміння диференціювати запитання який?, яка?, яке?, які? до прикметників у різних родових та числових формах.

 

 

  1.  

Формування навички визначати та називати однорідні предмети, що відрізняються за ступнем вираження ознаки (довгий, довший, найдовший)

 

 

  1.  

Розвиток уміння узгоджувати прикметники з іменниками у роді числі та відмінку.

 

 

  1.  

Розвиток уміння будувати словосполучення і речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв’язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів

 

 

  1.  

Формування вміння виділяти серед поданих слів прислівники; знати їх основну граматичну ознаку — незмінюваність; ставити до них питання; зв’язувати їх із дієсловами у словосполучення, при побудові речення; поширювати речення найуживанішими прислівниками; добирати до поданого прислівника синоніми й антонім; будувати речення з

 

 

  1.  

Формування, уточнення і диференціація різних типів лексичних значень (синонімічних, антонімічних, багатозначних, похідних і основних).

 

 

  1.  

Формування норм лексичної сполучуваності засвоєних значень слів.

 

 

  1.  

Корекція словникового запасу на основі формування лексичної сполучуваності слів

 

 

  1.  

Диференціація немовленнєвих звуків за силою та довжиною звучання, висотою, тембром: гучних-тихих;

 

 

  1.  

Диференціація немовленнєвих звуків за силою та довжиною звучання, висотою, тембром: довгих-коротких;

 

 

  1.  

Диференціація немовленнєвих звуків за силою та довжиною звучання, висотою, тембром високих-низьких;

 

 

  1.  

Диференціація немовленнєвих звуків за силою та довжиною звучання, висотою, тембром: приємних (лагідних, добрих)

 

 

  1.  

Диференціація немовленнєвих звуків за силою та довжиною звучання, висотою, тембром: неприємних (грубих, злих).

 

 

  1.  

Удосконалення та розвиток процесів цілеспрямованого запам’ятовування та відтворення на матеріалі:  логічно пов’язаних між собою слів;

 

 

  1.  

Удосконалення та розвиток процесів цілеспрямованого запам’ятовування та відтворення на матеріалі: слів, не пов’язаних між собою тематичними ознаками;

 

 

  1.  

Удосконалення та розвиток процесів цілеспрямованого запам’ятовування та відтворення на матеріалі:  ряду звуків;

 

 

  1.  

Удосконалення та розвиток процесів цілеспрямованого запам’ятовування та відтворення на матеріалі: ряду складів

 

 

  1.  

Розвиток слухового контролю на матеріалі:  спеціально спотворених педагогом звуків у словах;

 

 

  1.  

Удосконалення та розвиток уміння виокремлювати на слух:  слова з-поміж слів, схожих за лексичним значенням;

 

 

  1.  

Удосконалення та розвиток уміння виокремлювати на слух: звуку з-поміж інших звуків (далеких за акустико-артикуляційними ознаками);

 

 

  1.  

Удосконалення та розвиток уміння виокремлювати на слух звуку з-поміж інших звуків (близьких  за акустико-артикуляційними ознаками);

 

 

  1.  

Уточнення та формування правильного фонетичного образу слова.

 

 

  1.  

Розвиток фонематичних уявлень на матеріалі  одно-, дво-, трискладових (і більше) слів зі звуками:  що вимовляються дитиною вірно;

 

 

  1.  

Розвиток диференціації голосних та приголосних звуків

 

 

  1.  

Розвиток диференціації  твердих та м’яких звуків

 

 

  1.  

Розвиток диференціації дзвінких та глухих звуків

 

 

  1.  

Розповіді за мотивами казок,оповідань,інсценізація(з допомогою вчителя, з використанням наочності).

 

 

  1.  

Підсумкове заняття. Корекція граматичної сторони мовлення на основі формування граматичних значень та відношень, виражених різними граматичними категоріями та граматичними морфемами

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
14 жовтня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку