Методи роботи над текстовими арифметичними задачами з логічним навантаженням

Про матеріал
Представлено завдання з логічним навантаженням: числові ребуси, ряди чисел. Їх зв’язок із змістовою лінією «Числа. Дії з числами. Перераховано методи роботи над текстовими арифметичними задачами з логічним навантаженням.
Перегляд файлу
  1. Методи роботи над текстовими арифметичними задачами з логічним навантаженням. 

  До завдань з логічним навантаженням ми відносимо завдання, в яких зв’язки між даними і шуканим висловлено нечітко. Тому в процесі роботи необхідно розкрити і встановити існуючі зв’язки. Успішне розв’язання зазначених завдань залежить від  вміння учня логічно і творчо мислити, бути кмітливим, здатності вести цілеспрямований пошук плану, будувати складні судження – міркування зі сполучниками: і, чи, якщо, ... то.  робота над вирішеною задачею;

Дидактичні вправи для розвитку логічного мислення, які використовую на уроках математики, починаючи з 1класу.

  • Магічні квадрати (Знайти закономірність у розташуванні цифр та фігур, а потім заповнити порожню клітинку (чи кілька клітинок.).)
  • Гра "Чарівні перетворення". (Геометричні фігури перетворити на якісь предмети – чоловічків, тварин, фантастичні істоти та на інші смішні фігури.)
  • Лабіринт. (Знайти ходи між заплутаними лініями.)
  • Хитрі намистинки. (Встановивши закономірність розташування чисел у рядку, дописати ще кілька.)
  • Числові ребуси. (Розшифрувати приклади, записані за допомогою букв (однаковими буквами позначаються однакові цифри.))
  • Цікаві фігури. (Знайти точку на фігурі, починаючи з якої можна обвести всю фігуру, не відриваючи руки і не повторюючи жодної лінії двічі.)
  • Логічні ланцюжки. (Простежити, як змінюються числа на першому малюнку; використати цю закономірність під час заповнення порожніх кілець ланцюжків на наступних малюнках.)
  • Бульбашки. (Знайти взаємозв’язок між числами в кружечках і кількістю точок. Вписати відповідні числа на наступних малюнках.)
  • Шостий зайвий. (Одне з чисел не містить тих ознак, за якими можна об'єднати решту чисел. Знайти це число і вказати ознаку, що об’єднує решту чисел.)
  • Логічні розфарбовки. (Жовтий, синій, і зелений, і червоний олівці треба, щоб розмалювати гарні пірамідки ці. Лиш кмітливі дуже дітки розмалюють пірамідки: кольорів – чотири всюди, кільця ж різні мають бути.)
  • Логічні казки.

 

 

 

 

2. Завданнями з логічним навантаженням: числові ребуси, ряди чисел. Їх зв’язок із змістовою лінією «Числа. Дії з числами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Магнічні квадрати»

В цьому завданні ми повинні вставити число, яке в сумі по горизонталі, вертикалі  та з одного кута в інший буде дорівнювати 33. Погляньте на слайд.

Гра "Чарівні перетворення"

Які ви бачите геометричні фігури? (Трикутники, кола, прямокутник).

 

 

 

 

 

 

- А скільки ви бачите трикутників? (3). Скільки кругів? (7). Скільки прямокутників? (1).

Гра «Чарівний лабіринт»

– Діти, до нас на урок хоче прийти гість країни Disney. Але для цього їй треба пройти магічний лабіринт. Допоможіть Аріель. Пройдіть по лабіринту так, щоб, потрапивши до центру у вас вийшло число 25. 

 

 

 

 

3.Скласти педагогічних задачі щодо доцільності впровадження завдань з логічним навантаженням на уроках математики.

1. Число 8 можна розкласти на два доданки по-різному. Яка пара таких доданків при множенні дає найбільший добуток? Яка — найменший?

– На які два доданки можна розкласти число 8? (1 і 7; 2 і 6; 3 і 5; 4 і 4)
– Яка пара доданків при множенні дає найбільший добуток? (4 і 4)
– Яка пара доданків при множенні дає найменший добуток? ( 1 і 7)

  1. На новорічний маскарад Дмитрик, Павлик, Галинка і Даринка наділи маски вовка, ведмедя, лисички і Червоної Шапочки. У костюмі Червоної Шапочки була одна з дівчаток, але не Даринка. Дмитрик — не вовк і не лисиця. Павлик — теж не лисиця і не ведмідь. Яка маска у кожного з дітей?

 

 

 

 

docx
Додано
25 квітня 2021
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку