До завдань з логічним навантаженням ми відносимо завдання, в яких зв’язки між даними і шуканим висловлено нечітко. Тому в процесі роботи необхідно розкрити і встановити існуючі зв’язки. Успішне розв’язання зазначених завдань залежить від вміння учня логічно і творчо мислити, бути кмітливим, здатності вести цілеспрямований пошук плану, будувати складні судження – міркування зі сполучниками: і, чи, якщо, ... то. робота над вирішеною задачею;
Дидактичні вправи для розвитку логічного мислення, які використовую на уроках математики, починаючи з 1класу.
2. Завданнями з логічним навантаженням: числові ребуси, ряди чисел. Їх зв’язок із змістовою лінією «Числа. Дії з числами.
«Магнічні квадрати»
В цьому завданні ми повинні вставити число, яке в сумі по горизонталі, вертикалі та з одного кута в інший буде дорівнювати 33. Погляньте на слайд.
Гра "Чарівні перетворення"
Які ви бачите геометричні фігури? (Трикутники, кола, прямокутник).
- А скільки ви бачите трикутників? (3). Скільки кругів? (7). Скільки прямокутників? (1).
Гра «Чарівний лабіринт»
– Діти, до нас на урок хоче прийти гість країни Disney. Але для цього їй треба пройти магічний лабіринт. Допоможіть Аріель. Пройдіть по лабіринту так, щоб, потрапивши до центру у вас вийшло число 25.
3.Скласти педагогічних задачі щодо доцільності впровадження завдань з логічним навантаженням на уроках математики.
1. Число 8 можна розкласти на два доданки по-різному. Яка пара таких доданків при множенні дає найбільший добуток? Яка — найменший?
– На які два доданки можна розкласти число 8? (1 і 7; 2 і 6; 3 і 5; 4 і 4)
– Яка пара доданків при множенні дає найбільший добуток? (4 і 4)
– Яка пара доданків при множенні дає найменший добуток? ( 1 і 7)