Зміст навчання математики у початковій школі. Взаємозв’язок між методичним апаратом підручників та зошитів з друкованою основою

Про матеріал
Визначено взаємозв’язок між методичним апаратом підручників та зошитів з друкованою основою. Представлено матеріал математики для демонстрації інтеграції з іншими освітніми галузями. Інтеграція предмету "Математика" з "Я досліджую світ" 3 клас. Тема:”Як орієнтуватися на місцевості”.
Перегляд файлу

Зміст навчання математики у початковій школі

1.Визначити взаємозв’язок між методичним апаратом підручників та зошитів з друкованою основою.

    Підручник є зразком правильної математичної мови, він міститі достатню кількість різноманітних вправ і задач. Запитання і вправі/ репродуктивного характеру забезпечують не тільки міцні підвалини для формування знань і вмінь застосовувати їх в різних ситуаціях, а й основу для успішного виконання творчих завдань. Зміст шкільного підручника з математики для початкових класів значною мірою спирається на найближче оточення учнів, знайоме їм з власного досвіду. Він відображає внутрішньопредметні і міжпредметні зв'язки та забезпечує наступність вивчення математики в середніх класах. Структура і методичний апарат підручника з математики такі, що його можна ефективно використовувати як: складовий елемент пояснення нового матеріалу; основний засіб організації навчальної діяльності учнів у процесі осмислення й закріплення нових знань та формування вмінь розв'язувати задачі; засіб обміну інформацією між учителем і учнем в умовах класно-урочної системи навчання. Як важливий засіб виховання і розвитку учнів підручник своїм змістом, методичним апаратом і сюжетом задач забезпечує можливість реалізації на уроках завдань патріотичного, морального, трудового й естетичного виховання; ознайомлює дітей з деякими відомостями політехнічного характеру; впливає на розвиток мислення й пам'ять учнів, на виховання інтересу до математики, на вироблення навчальних умінь, у тому числі вміння самостійно працювати з підручником.

   У зошитах з друкованою основою подаються не тільки завдання, а й відводиться вільне місце для їх виконання. Це дає змогу звільнити учня від непродуктивної праці: переписування завдань, що пропонуються для розв'язування. Зошити з друкованою основою призначені для організації самостійної роботи учнів переважно на етапах закріплення й повторення вивченого матеріалу, для підготовки учнів до ознайомлення з новим матеріалом, для домашньої роботи. Завдання однієї сторінки зошита складаються з розрахунку на 2-3 послідовних уроки. Проте використовувати ці завдання можна не на кожному уроці, а через один-два уроки. Необов'язково, щоб учні розв'язали всі завдання зошита. Вибірку доцільних чи потрібних завдань визначає вчитель, враховуючи можливості своїх учнів.

    Зошити з друкованою основою слід використовувати в поєднанні з підручником, іншими посібниками і робочими зошитами учнів.               

2.Підготувати матеріал математики для демонстрації інтеграції з іншими освітніми галузями.

   Математика і “Я досліджую світ”, 3 клас. Тема:”Як орієнтуватися на місцевості”.

    Пропоную дітям об’єднатися у чотири групи і знайти закодовані слова.

     Таблиця – код складається за допомогою українського алфавіту, кожна літера якого має свій порядковий номер.

 

200 : 10 = 20                       400 : 20 = 20                               1 - А

120 : 10 = 12                       360 : 30 = 12                               3 - В

600 : 200 = 3                       900 : 300 = 3                               6 -Д

1800 : 100 = 18                   180 : 30 =  6                                7 - Е

240 : 20 = 12                       280 : 40 = 7                                10 - З

400 : 100 .  7 = 28               1800 : 100 = 18                          12 - І

                                            310 : 10 = 31                              18 - Н

                                                                                               20 - П

                                                                                               22 – С

1000 : 100 = 10                  880 : 40 = 22                              26 - Х

200 : 200 = 1                      520 : 10 : 2 = 26                         28 - Ч

260 : 10 = 26                     1200 : 10 :10 = 12                       31 - Ь

480 : 10 : 4 = 12                600 : 300 . 3 = 6             

360 : 10 : 6 = 6

-Які слова закодовані? (Північ, південь, захід, схід).

Що вони означають? (Основні сторони горизонту).  

docx
Додано
25 квітня 2021
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку