Зміст навчання математики у початковій школі
1.Визначити взаємозв’язок між методичним апаратом підручників та зошитів з друкованою основою.
Підручник є зразком правильної математичної мови, він міститі достатню кількість різноманітних вправ і задач. Запитання і вправі/ репродуктивного характеру забезпечують не тільки міцні підвалини для формування знань і вмінь застосовувати їх в різних ситуаціях, а й основу для успішного виконання творчих завдань. Зміст шкільного підручника з математики для початкових класів значною мірою спирається на найближче оточення учнів, знайоме їм з власного досвіду. Він відображає внутрішньопредметні і міжпредметні зв'язки та забезпечує наступність вивчення математики в середніх класах. Структура і методичний апарат підручника з математики такі, що його можна ефективно використовувати як: складовий елемент пояснення нового матеріалу; основний засіб організації навчальної діяльності учнів у процесі осмислення й закріплення нових знань та формування вмінь розв'язувати задачі; засіб обміну інформацією між учителем і учнем в умовах класно-урочної системи навчання. Як важливий засіб виховання і розвитку учнів підручник своїм змістом, методичним апаратом і сюжетом задач забезпечує можливість реалізації на уроках завдань патріотичного, морального, трудового й естетичного виховання; ознайомлює дітей з деякими відомостями політехнічного характеру; впливає на розвиток мислення й пам'ять учнів, на виховання інтересу до математики, на вироблення навчальних умінь, у тому числі вміння самостійно працювати з підручником.
У зошитах з друкованою основою подаються не тільки завдання, а й відводиться вільне місце для їх виконання. Це дає змогу звільнити учня від непродуктивної праці: переписування завдань, що пропонуються для розв'язування. Зошити з друкованою основою призначені для організації самостійної роботи учнів переважно на етапах закріплення й повторення вивченого матеріалу, для підготовки учнів до ознайомлення з новим матеріалом, для домашньої роботи. Завдання однієї сторінки зошита складаються з розрахунку на 2-3 послідовних уроки. Проте використовувати ці завдання можна не на кожному уроці, а через один-два уроки. Необов'язково, щоб учні розв'язали всі завдання зошита. Вибірку доцільних чи потрібних завдань визначає вчитель, враховуючи можливості своїх учнів.
Зошити з друкованою основою слід використовувати в поєднанні з підручником, іншими посібниками і робочими зошитами учнів.
2.Підготувати матеріал математики для демонстрації інтеграції з іншими освітніми галузями.
Математика і “Я досліджую світ”, 3 клас. Тема:”Як орієнтуватися на місцевості”.
Пропоную дітям об’єднатися у чотири групи і знайти закодовані слова.
Таблиця – код складається за допомогою українського алфавіту, кожна літера якого має свій порядковий номер.
200 : 10 = 20 400 : 20 = 20 1 - А
120 : 10 = 12 360 : 30 = 12 3 - В
600 : 200 = 3 900 : 300 = 3 6 -Д
1800 : 100 = 18 180 : 30 = 6 7 - Е
240 : 20 = 12 280 : 40 = 7 10 - З
400 : 100 . 7 = 28 1800 : 100 = 18 12 - І
310 : 10 = 31 18 - Н
20 - П
22 – С
1000 : 100 = 10 880 : 40 = 22 26 - Х
200 : 200 = 1 520 : 10 : 2 = 26 28 - Ч
260 : 10 = 26 1200 : 10 :10 = 12 31 - Ь
480 : 10 : 4 = 12 600 : 300 . 3 = 6
360 : 10 : 6 = 6
-Які слова закодовані? (Північ, південь, захід, схід).
Що вони означають? (Основні сторони горизонту).