"Методи вивчення оргамізмів."

Про матеріал
Презентація розроблена для вчителя біології, як допоміжний матеріал на урок. Підвищення якості засвоєння матеріалу, систематизації та конкретизації інформації для дітей. На основі даної роботи навчити спостерігати, досліджувати й пояснювати явища природи. Допомогти оволодіти навичками самостійного вивчення біологічних закономірностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роботу виконала: Пуха Л. Б. Методи вивчення організмів

Номер слайду 2

1. Поняття наукового методу дослідження.2. Основні терміни.3. Класифікація наукового методу дослідження.4. Кроки наукового дослідження.5. Методи вивчення живих організмів: Метод спостереження. Експеремент « Довіряй, але перевіряй». Моделювання. Математична обробка даних у біології. План

Номер слайду 3

Науковий метод - це дослідницький процес, за допомогою якого виконується серія впорядкованих кроків для проведення дослідження, отримання нових знань або демонстрації істинності певного явища.  - Хто здійснює наукові дослідження? ( Дослідник, науковець)

Номер слайду 4

Гіпотеза - (грец. Hypothesis – основа) – наукове передбачення, що потребує доведення. Експеримент - (дослід) спосіб дослідження природи шляхом втручання в неї з боку дослідника чи дослідниці. Експеримент – це завжди перевірка якоїсь ідеї.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Кроки наукового дослідження

Номер слайду 7

Спостереження – визначення змін у природі за допомогою органів чуття. Розгляд об'єктів та змін, які відбуваються довкола та супроводжуються описом.

Номер слайду 8

Спостереження під мікроскопом

Номер слайду 9

Номер слайду 10

«Довіряй, але перевіряй». Тема експерименту:« Навіщо білять дерева?»Гіпотеза №1: Кажуть, побілка дерев вберігає рослину від комах-шкідників, відлякуючи своїм білим кольором гашеного вапна на деревах”. Аналіз результатів: білі берези та побілені дерева – не заборонена територія, на них комахи теж бувають, тому люди на побілених деревах ставляють пастки. Висновки: побілка дерев не захищає від комах-шкідників. Гіпотеза зруйнована.

Номер слайду 11

“Довіряй, але перевіряй”. Гіпотеза №2: «Кажуть, що побілка дерев потрібна, щоб вони не перегрівалися». Дослід. Беремо білий та чорний аркуші паперу та покладемо їх поряд на сонці. Через годину перевіримо температуру нагрівання поверхні. Нумо перевернемо їх та поміряємо температуру знизу. Результати досліду: зверху темний аркуш дійсно нагрівся сильніше, але його нижня сторона має таку ж температуру, як і в білого. Будова стовбура дерева. Аналіз результатів: навіть, якщо поверхня дерева нагрівається сильніше, то усередині воно лишається таким самим. Кора дерева віддалена від поверхні корковим шаром. Висновки: побілка дерев не захищає від перегрівання. Гіпотезу зруйновано.

Номер слайду 12

Моделювання - метод дослідження об’єктів і процесів із допомогою моделей – спрощених їхніх версій. Створимо копію екосистеми лісу у банці. Такий «ліс» розвивається успішно, бо він має ґрунт, воду та світло. У банці виникає колообіг води, подібний до природного. Значення моделювання: щоб дослідити об’єкти або явища, які в реальних умовах вивчати неможливо, або дуже дорого.

Номер слайду 13

Математична обробка ( статистичний метод) – оснований на статистичній обробці кількісного матеріалу зібраного у результаті досліджень ( спостережень, експериментів моделювань). Що дозволяє його всебічно проаналізувати та встановити певні закономірності.

Номер слайду 14

Історичний метод — метод дослідження, заснований на вивченні виникнення, формування та розвитку об'єктів у хронологічній послідовності. Завдяки використанню історичного методу досягається поглиблене розуміння суті проблеми і з'являється можливість формулювати більш обґрунтовані рекомендації по новому об'єкту.

Номер слайду 15

Дякую за увагу!!!

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Презентації
Додано
17 серпня 2023
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку