Методична допомога вчителям початкових класів на уроки читання.

Про матеріал
Методична допомога для вчителів початкових класів на уроках читання. Призначений для учнів 1, 2, 3 та 4 класів. Розвиває в учнів навики критичного мислення, налаштовує та зацікавлює дітей на урок.
Перегляд файлу

Читання — це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе.

В. Сухомлинський

 

 

 


image8

 

 

 

 

 

 

 

Емоційне налаштування на урок

 

Пролунав дзвінок,

Починаємо заняття,

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти - просто молодці.

 *

Вшколі справу хоч яку

Починаємо по дзвінку.

Тож хвилини не втрачаймо,

Все нове запам’ятаймо.

 *

Станьте, діти, підтягніться,

Одне одному всміхніться.

Сядьте всі рівненько, починаємо працювати.

Вузлик знань ще один сьогодні будемо

в’язати.

*

Встали всі рівненько,

Усміхнулися гарненько,

Не дрімати, не лежати,

А читати й міркувати.

*

В чарівну країну

Вирушимо разом.

Перешкоди всі пройдем,

Хто не хоче працювати,

Із собою не візьмем.

*

Давай з тобою обіймемось,

І над землею піднімемось

Тепло сердець з’єднаємо

 І сонцем засіяємо.

Я бажаю Вам добра!

 

 

 

 

 

Щоб ротик був

мовна розминка

слухняним

 

  1. Організаційний момент

Аутотренінг

 Я - учень,

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчителі.

Я все розумію, я хочу все знати.

  •     Діти, а тепер скажіть, яким мас бути наш урок.

Урок має бути:

  •     цікавим;
  •     трохи казковим;
  •     навчальним;
  •     продуктивним.

Ми будемо на уроці:

  •     дисциплінованими;
  •     уважними;
  •     зібраними;
  •     активними.

Отже, якщо ви будете такими то наш урок буде цікавим, творчим, продуктивним.

Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота затехнологією "Незакінчені речення" (продовж думку).
  •      Я хочу вчитися, щоб.....(бути розумною людиною).
  •      Я багато читаю, щоб.....(багато знати).
  1.   Робота за технологією "Мікрофон"
  •      Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  •       

Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі.

  1. Хто швидше надує кульку.
  2.   Хто довше подує на свічку.
  3.   Робота за складовою таблицею.

 

 

А

О

У

Е

И

І

м

МА

МО

МУ

МЕ

МИ

м

н

НА

НО

НУ

НЕ

НИ

НІ

п

ПА

ПО

ПУ

ПЕ

ПИ

ПІ

р

РА

РО

РУ

РЕ

РИ

РІ

 

  1.    Як гарчить собака?
  2.    Як цокає годинник?

 

Робота над чистомовками

Рі - рі - рі - на деревах снігурі.

Ір - ір - ір - горобців повен двір.

Ар - ар - ар - відкриваєш календар.

Рік - рік - рік — незабаром Новий рік!

Робота над скоромовками

        У кухаря Валерика Розварились вареники.

Розварились вареники...

Варениці у Валерика.

(читання у повільному, пришвидшеному та швидкому темпі, тихе й голосне читання).             

Розминка для очей Подивіться:

  •                  вгору - вниз;
  •                  зі сторони в сторону;
  •                  роздивіться веселку;
  •                  покліпайте.
  •                  зробіть «китайські» оченята;
  •                  посміхніться одне одному.

Вправа на дихання

  • Вдихаємо повітря, на вдих вимовляємо голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і].
  • У кого найбільше кулька? (імітують надування кульки).

Робота над скоромовкою

В горішнику горішина,

Горішками обвішана.

Оришка і Тимішко

Обтрушують горішки.

(повільне читання; швидке, по рядку; ще швидше; на одному подиху)

 

Вправи на розвиток навичок швидко читання

  • Готуємо очі до читання.

Перед кожним учнем картка з літерами.

а

Д

в

ш

н

к

е

ї

с

к

о

ж

в

У

к

н

и

т

р

д

ж

ч

ю

ч

с

и

т

к

а

і

в

ф

Д

я

й

ц

У

к

ф

в

і

ч

с

м

т

н

г

ш

Д

ж

м

т

и

с

в

Р

о

а

н

г

л

Д

б

м

в

л

ч

я

м

с

н

м

б

ю

в

а

є

в

н

р

а

л

ш

д

п

л

б

У

 

  • Знайдіть і полічить у таблиці літери а.
  • Знайдіть і полічить у таблиці літери в.
  • Знайдіть і полічить у таблиці літери м.
  • Знайдіть і полічить у таблиці літери с.

Робота за технологією «Гронування» (створення «асоціативних кущів»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОБРЕ СЕРЦЕ

Дружні стосунки                  Взаємодопомога

     Виручка  Спокій

        Щедрість  Розуміння

                  Мир  Злагода

                             Відданість  Вдячність

 

 

 

 

ЗИМА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема аналізу казок

  1. Назва казки;
  2. Авторська чи народна;
  3. Хто автор;
  4. Яка за жанром;
  5. Головні герої;
  6. Особливості (зачин,повтори,чаклування тощо)!
  7. Тема та ідея казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Центр «Читайлик»

 

1. З’єднайте частини...

Прислів’я

Розповідає про предмет, але не називає його.

Загадки

Надбання народу про незвичайні, вигадані пригоди, де звірі розмовляють як. люди.

Казки

Влучний вислів із повчальним змістом.

  1.           Якими реченнями починаються казки? Підкресліть.
  •      Стали вони жити та...
  •      Жили собі...
  •      Вам казка, а мені...
  •      Був собі...
  •      Ось і казці кінець...
  •      За далекими горами...
  1.               Кому з героїв народних казок ви хотіли б дати добру пораду? Яку?

__________________________________________________________________

  1.               Що відчували козенята з казки «Вовк і семеро козенят», коли почули не мамин  голосок?

__________________________________________________________________

 

  • Пригадайте випадки, коли вам самим у житті було страшно. Напишіть:

Що налякало? Як повелися?

___________________                                                   _____________________

Мовний центр

  1. Прочитайте ребус

C:\Users\Boss\Desktop\ігрові техн\курсова\media\image16.jpeg


’’’ИЧКИ
 

_______________________ омоніми ______________________________

Придумайте розповідне і спонукальне речення зі словами (на вибір)

__________________________________________________________________

2) Кого з героїв прочитаних казок ви запросили б у гості? Які страви приготуєте на вечерю?

Гості                                                                    Страви

_________________                            ______________________

Головне не будьте такими щедрими, як …

_____________________________________________________

Прочитайте та розплутайте порівняння

Дужий, як …

силиця

Вірний, як …

цаєзь

Швидкий, як …

імдевдь

Кучерявий, як …

басока

Хитрий, як …

ранба

Голодний, як …

квов

 

Так кажуть дорослі. Щоб це значило?

Накивати пятами ___________________________________________

Спіймати облизня ___________________________________________

Сушити голову ______________________________________________

Прочитайте ребуси:

  •  

 

image20

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Рипік Ольга
Додано
3 березня 2019
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку