Методична доповідь на педагогічну раду з досвіду роботи

Про матеріал
Пропоную використовувати викладачам нестандартні форми самостійної роботи для того, щоб заняття стали цікавими та ефективними, тому ,що самостійний пошук засобів і способів розв'язання завдань підвищує інтерес студентів до навчального предмета.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Запровадження нестандартних форм самостійної роботи на заняттях української мови і літератури із використанням інтерактивних методів та прийомів( з досвіду роботи)Викладачка: Терновська Н. М.

Номер слайду 2

Будьте самі шукачами, дослідниками. Якщо не буде вогника у вас, вам ніколи не запалити його в інших…В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

Зміст навчання української мови та літератури в навчальному закладі й технологія його засвоєння сьогодні базується на прогресивному підході до навчально-виховного процесу, важливими складниками яких є взаємодія викладача із студентом; спрямованість не тільки на засвоєння студентами різноманітних знань і вмінь, а й на підготовку до життя, на навчання розв’язувати проблеми, що виникають на їхньому шляху, оволодіння такими якостями, які сприятимуть їм успішно здійснювати свою діяльність у різних ситуаціях; створення можливостей розглядати процеси спілкування, пізнання й учіння як діяльність.

Номер слайду 4

Викладач української мови та літератури повинен пам’ятати повсякчас, що Запровадження нестандартних форм самостійної роботи на заняттях української мови та літератури закінчується не відповіддю біля дошки, а створенням продукту, яким може бути, наприклад, самостійно підготовлений твір будь-якого жанру, виконаний проект, запропоноване розв’язання проблеми; гармонійний міжособистісний діалог тощо.

Номер слайду 5

Для підвищення рівня самостійності студентів та їхньої творчої активності під час занять варто використовувати прийоми розвитку творчого мислення, цікаві засоби написання віршів, мініусмішок, оповідань, реклам. Цьому сприяють вправи на знаходження оригінальних варіантів закінчення творів, нестандартних ситуацій, створення проблемних ситуацій. Будувати навчальний процес варто так, щоб студенти активно заглиблювалися в пошук, розв'язували поставлені завдання, на основі порівняння і зіставлення, обирали оптимальні варіанти. Написати мініусмішку, яка складалася б тільки з дієслів на тему: «Мій день», «Заняття фізкультури», «Моя оцінка», «Моя професія». Наприклад: Смачна картопля. Скопала, посадила, пополола, обгортала, викопала, раділа, зібрала, сховала, дістала, начистила, варю, пахне, обідаємо, смакуємо.

Номер слайду 6

Цей підхід має на меті створити умови для розвитку особистості студентів і формування в них ключових, базових, основних і предметних компетентностей. Цей підхід допоможе, нарешті, з’єднати, ніби мостом, навчання й життя та висунути на перше місце не інформованість студента, а вміння розв’язувати проблеми, що виникали в конкретних ситуаціях, за допомогою одержаних знань і набутих умінь.

Номер слайду 7

Структуруючи навчальний матеріал з української мови і літератури виходимо з наукових даних про дидактичні й розвивальні функції системних мовних та літературних зв’язків. Саме опора на взаємозв’язки мовних та літературних знань допомагає осмислити їхню сутність та закономірність у процесі спілкування. Без уміння встановлювати органічні зв’язки між мовними та літературними поняттями знання будуть формальними, оскільки вони не зможуть активізуватися на практиці.

Номер слайду 8

На основі аналізу системних мовних зв’язків можна з’ясувати базисний компонент програми – найважливіші опорні знання та вміння, які є фундаментом у процесі опанування багатьох інших знань. Самостійною є та діяльність, яку студент здійснює без сторонньої прямої допомоги, спираючись на свої знання, мислення, вміння, життєвий досвід, переконання, і яка, через збагачення студента знаннями, формує риси самостійності .

Номер слайду 9

Під час самостійної роботи (індивідуальної, групової) пропоную студентам виконати чимало й інших видів творчих завдань:-описати одного героя очима інших;- скласти монолог (діалог) героїв;- написати сторінку щоденника героя;- описати зовнішність людини з певною метою - викликати жаль, зневагу, страх; інший варіант - з такою ж метою описати стан природи;- передати характер героя за допомогою його мовлення;- домислити долю героя (подію) і записати її;- використання кластерів та схем.

Номер слайду 10

Створіть атмосферу для персонажа і робіть місце атрибутами свого персонажа. Місце може бути будь-яким – будинок, офіс, камера, навіть ліжко. Опис повинен містити достатньо речей, щоб читач міг барвисто уявити відсутнього. Намагайтесь уникати стереотипів.

Номер слайду 11

Заповнити кластер «Особистість Остапа Вишні».

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Вправа №1 Патріотизм в наших жилах, у генах, що дістався від сильних та самовідданних пращурів. Що означає для тебе бути патріотом? (Пишемо 20 хв.)

Номер слайду 14

Попрактикуймо!«П’ятихвилинне есе»Запишіть, що Вам подобається в улюбленому персонажі. Використовуйте: зовнішність, риси характеру, цілі, способи їх досягнення.

Номер слайду 15

Незамінним помічником та яскравим доповненням під час самостійної роботи на заняттях української мови є опрацювання завдань з використанням візуалізованих карток.

Номер слайду 16

складання усно, а потім письмово оповідань-мініатюр, есе, поезій з відомими уже словами і термінами, творчі вправи;Для збереження української ідентичності та громадянсько-патріотичної активності, що актуально в умовах війни, пропоную скласти вірш та розпочати його рядком:

Номер слайду 17

Студенти доповнюють своїми римами та продовжують вірш.-В той день, коли закінчиться війна, -Я буду голосно сміятись,-Сягну думками до Дніпра, -Я можу більше не боятись.-Зберу букет червоних айстр,-Покладу їх в честь Перемоги,-Щоб більше рашиський чугайстр,-Не отримав української свободи.-Я помолюся за солдат, тих, хто помер, не повернувся.-Держава зазнала стільки втрат,-Море сліз пеленою згорнулось. В той день, коли закінчиться війна…

Номер слайду 18

Творча вправа. Сьогодні люди обирають не якусь одну спеціальність на все життя, а синтез двох чи більше, працюють мультидисциплінарно, або ж змінюють напрямок кар’єри протягом всього життя. Якими якостями повинна володіти людина аби зуміти вчасно перекваліфікуватися? Напиши не менше 10.1. Бажання вчитися2. Чіткий план3. ...................

Номер слайду 19

Двосторонні картки. Студенти отримують картку з одного боку якої записують, що зрозуміли з теми і короткий висновок; а з іншого боку те, що зрозуміли частково і формують запитання про те, що ще хотіли б дізнатися. Вченими доведено,що візуалізація домінує над вербальністю. Студенти та викладачі вміло використовують «кліпове мислення» для правильної мотивації. Розуміючи, що студенти найкраще запам’ятовують образні, яскраві та асоціативні картинки я створила флеш-карти.

Номер слайду 20

Робота в парах. Складання запитань для інтерв’ю. Ви – журналісти, працюєте на телеканалі. Отримали завдання розказати глядачам, як готувати галушки, ремонтувати автомобілі, правильно складати маршрути відповідного напрямку. Складіть запитання, які б ви поставили досвідченому кухарю,автомеханіку, логісту. (із запропонованих запитань колективно обираються 5-7 для інтерв’ю).

Номер слайду 21

Із задоволенням, як одну із форм самостійної роботи,використовую мнемотехніку, для я полегшення та запам'ятовування окремих видів інформації.

Номер слайду 22

Запровадження нестандартних форм самостійної роботи на заняттях української мови та літератури у навчанні сприяє розвитку індивідуальних ресурсів студентів та викладачів, формує навички самостійного мислення, критичного мислення, ініціативність і відповідальність за виконану роботу, а також знижує психологічні навантаження на студентів і викладачів у процесі взаємного обміну знаннями. “Блаженна людина, що насичується від плодів своєї праці і шукає в ній утіху”( Святе Письмо)

pptx
Додано
9 травня 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку