Проблемна тема
над якою працює педагогічний колектив
Прилуцького навчально-реабілітаційного центру:
«Формування життєвої компетентності – пріорітетний напрямок корекційної роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку, які мають складні вади розвитку.»
План роботи
Методичної локації
вихователів дошкільних виховних груп
Прилуцького навчально-реабілітаційного центру
Головною метою роботи методичної локації на 2023-2024 н.р. є:
- стимулювання пізнавальної, практичної та комунікативної діяльності дітей, необхідної для формування, застосування та здобуття досвіду їх успішної подальшої адаптації у соціумі;
- забезпечення якості освіти, ефективності інновацій колективним пошуком та перевіркою відпрацювання кращих традиційних та нових зразків педагогічної діяльності, взаємин педагогічним спілкуванням, обміном досвіду; вироблення єдиних підходів, критеріїв, норм та вимог результатів освітньої діяльності дітей та педагогів;
- створення необхідних умов для розвитку творчих здібностей та формування особистості дитини.
Завдання методичної локації::
- залучення вихователів до інноваційної, пошукової діяльності;
- впровадження нетрадиційних методик, сучасних інтерактивних методів;
- організація та проведення заходів із підвищення рівня
освітнього процесу;
- обговорення питань теорії і практики, навчання та виховання;
- удосконалення педагогічної майстерності: постійний обмін досвідом, розвиток творчої ініціативи педагогів, виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів в практику роботи та впровадження в роботу кращого педагогічного досвіду;
- систематичне ознайомлення з новинками методичної, педагогічної , науково-популярної літератури тощо.
Для досягнення поставленої мети вихователі спираються на загальнолюдські цінності, такі, як: Людина, Сім’я, Батьківщина.
Весь навчально-виховний процес спрямований на те, щоб допомогти дітям здобути потрібні знання та вміння, навчити застосовувати їх у майбутньому житті.
Вихователі намагаються систематизувати пізнання світу дитини, вчать думати, стимулюють інтерес до оточуючого, відкриваючи дітям якомога більший потік інформації з життя, підтримують допитливість, розвивають спостережливість, творчі здібності, нахили.
Тематика засідань МЛ:
№ |
Тематика засідання
|
Дата |
Відповідальні |
1. |
«Основні напрямки організації НВП в дошкільних виховних групах в умовах НРЦ у 2023-2024 навчальному році»
|
серпень |
Керівник МЛ |
2. |
«Формування ціннісного ставлення дітей з ООП до звичаїв і традицій українського народу, в реаліях сьогодення .»
|
листопад |
Керівник МЛ |
3. |
«Створення єдиного розвивального простору для дитини з ООП в навчально-реабілітаційному центрі та сім’ї.»
|
січень |
Керівник МЛ
|
4. |
«Працетарапія як засіб соціальної реабілітації дитини з ООП.»
|
квітень |
Керівник МЛ |
5.
|
«Підсумки роботи МЛ вихователів за 2023-2024 навчальний рік та складання перспективного плану на наступний навчальний рік.»
|
травень
|
Керівник МЛ
|
Тема: «Основні напрямки організації НВП в дошкільних виховних групах в умовах НРЦ у 2023-2024 навчальному році.»
№ |
План роботи |
Форма викладення |
Відповідальний |
|
Теоретична частина: - Звіт про роботу методичної локації вихователів в 2022-2023 н.р. - Організація та проведення методичних локацій у 2023-2024 н.р. - Ознайомлення з планом роботи МЛ на 2023-2024 н.р. та затвердження його. - Обговорення основних напрямків, форм діяльності МЛ у 2022-2023 н.р. - Розподіл функціональних обов’язків між членами МЛ. - Нормативно – правове забезпечення освітнього процесу в умовах НРЦ.
Практична частина:
- Огляд новинок фахової літератури та профільних журналів.
Завдання членам МЛ:
-Опрацювання методичної літератури, методичних листів. - Підготовка до наступного засідання по темі: «Формування ціннісного ставлення дітей з ООП до звичаїв і традицій українського народу, в реаліях сьогодення.»
|
Серпень доповідь обговорення доповідь
розмова
обговорення |
Керівник МЛ
Члени МЛ
|
Тема: «Формування ціннісного ставлення дітей з ООП до звичаїв і традицій українського народу, в реаліях сьогодення.»
№ |
План роботи |
Форма викладення |
Відповідальний |
|
Теоретична частина: - «Формування патріотизму у дітей дошкільного віку в нинішній час.» - «Завдання, засоби та методи щодо формування основ національної свідомості у дітей дошкільного віку.» - «Громадянсько-патріотичне виховання особистості в умовах сьогодення.» - «Формування патріотичного виховання з дітьми НРЦ.» - «В родинному колі ми зростаємо.» Практична частина: - Взаємовідвідування фрагментів освітньо-виховної роботи з національно-патріотичного виховання з метою обміну досвідом, удосконалення педагогічної майстерності. - Огляд-конкурс патріотичних та національних куточків та матеріалів для роботи з дітьми у корекційних групах НРЦ. Завдання членам МЛ: Підготовка матеріалів до наступного засідання по темі: «Створення єдиного розвивального простору для дитини з ООП в навчально-реабілітаційному центрі та сім’ї.» |
Листопад доповідь доповідь
доповідь
презентація презентація |
Керівник МЛ
Члени МЛ
Члени МЛ
Члени МЛ
|
Тема:«Створення єдиного розвивального простору для дитини з ООП в навчально-реабілітаційному центрі та сім’ї.»
№ |
План роботи |
Форма викладення |
Відповідальний |
|
Теоритична частина:
- «Створення єдиного розвивального простору та корекції дитини в навчально-реабілітаційному центрі та сім’ї - вимога сьогодення.» - «Розвивальне предметно-ігрове середовище.» Європейський досвідта новітні підходи. - «Виховуємо соціально компетентного громадянина у грі.» (Година колективного творчого мислення)
Практична частина: - Огляд розвивальних осередків у групах НРЦ - Презентація -огляд практичних матеріалів в роботі з дітьми під час формування соціальної компетенції.
Завдання членам МЛ:
Підготувати практичний матеріал до наступного засідання по темі: «Працетарапія як засіб соціальної реабілітації дитини з ООП.»
|
Січень
доповідь
доповідь |
Керівник МЛ
Члени МЛ
|
Тема: «Працетарапія як засіб соціальної реабілітації дитини з ООП .»
№ |
План роботи |
Форма викладення |
Відповідальний |
|
Теоретична частина:
- «Зростання дошкільників в праці» - «Праця – провідний чинник всебічного розвитку дошкільників.» - «Формування у дошкільників життєвої потреби в праці.» - «Формування працьовитості як моральної якості.»
Практична частина: - Банк педагогічних ідей (презентація цікавих ігрових посібників, дидактичного матеріалу). - Взаємовідвідування навчально-виховних заходів «Організація праці в НРЦ» з метою обміну досвідом, удосконалення педагогічної майстерності. - Інтерактивна ділова гра: «Основні складові трудової діяльності дошкільників.» - Колективний перегляд відкритого заняття:
Завдання членам МЛ: Підготовка матеріалів до наступного засідання. Проведення моніторингового дослідження |
Квітень
доповідь доповідь обговорення доповідь |
Керівник МЛ
Члени МЛ
Члени МЛ
|
Тема:«Підсумки роботи МЛ вихователів
за 2023-2024 н. р.»
№ |
План роботи |
Форма викладення |
Відповідальний |
|
Підсумок:
- Аналіз роботи МЛ протягом 2023-2024 навчального року щодо підвищення професійного і творчого потенціалу вихователів. - Виконання функціональних обов’язків членами МЛ. - Обговорення опрацьованої фахової літератури, профільних журналів; досягнень вітчизняної та зарубіжної літератури, педагогічних досвідів. - Рефлексія власної діяльності. Продовження фрази: «Я навчилася..» «Я відчула...» «Я зрозуміла…»
Практична частина Обговорення пріоритетних питань роботи МЛ на 2024-2025 н.р. Складання перспективного плану роботи МЛ на наступний рік.
Завдання членам МЛ:
Опрацювання рекомендованої методичної літератури;
Підготовка до наступних засідань
|
Травень
доповідь
розмова обговорення
вправа |
Керівник МЛ
Члени МЛ
Члени МЛ |