методична нарада-тренінг

Про матеріал
дана розробка на допомогу заступнику директора з навчально-виховної допоможе визначити шляхи спрямування взаємин між учнями та вчителями на гуманні, людиноцентристські позиції.Оновлення інструментарію сучасного педагога для реалізації Концепції Нової української школи.
Перегляд файлу

План

 проведення

методичної наради-тренінгу   для вчителів

 

 

Тема:  Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учня в умовах Нової української школи». 

 

Мета: визначити шляхи спрямування взаємин між учнями та вчителями на гуманні, людиноцентристські позиції.Оновлення інструментарію сучасного педагога для реалізації Концепції Нової української школи.

Завдання: Визначити особливості і способи партнерської взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу.

Мотивувати педагогів на формування партнерських відносин з колегами, учнями та батьками.

Дати практичні навички педагогам в побудові партнерських взаємин.

Методи:  - візуальні

        - інтерактивні

        - активні (бесіда)

Цільова аудиторія: класні керівники, вчителі-предметники.

 

 

Хід проведення:

 

Психологічний настрій. Прийом «Яскрава пляма»

(Звучить музика)

Ведучий. Розповім я вам історію дивну –

Не дуже коротку, Не дуже довгу,

А таку, як від мене - до вас!

Жив - був Педагог. Довго працював він в школі. Всього у нього було вдосталь: і знань, і умінь. Славився він людиною компетентною, мав великий досвід і був радий дарувати тепло своєї душі дітям. Педагог був упевнений в собі, знав, що він майстер своєї справи, і пишався цим.

Якось раз сидів Педагог під Дубом мудрості, насолоджувався звуками природи, дзюрчанням струмка, щебетанням птахів - і був у найкращому настрої. Думу думав Педагог, як же йому створити диво дивне, зробити педагогічний процес іще цікавішим. Але тут зібралися над дубом хмари, подув вітер змін і приніс до його ніг Реформу освіти. Від несподіванки схопився Педагог, злякався змін, розгубився, плечима знизує в подиві, а Реформа заспокоює: «Не журися, досвіду і знань у тебе вдосталь. Ось тобі на допомогу диво дивне - сувій нововведень, які є основою освітнього процесу. А це окуляри чудові-креативні, вони дозволять розглянути питання складні, і клубочок чарівний, що вірний шлях до вирішення цих питань показує».

Ведучий. Шановні колеги, багато казок закінчуються словами «сказка ложь, да в ней намек ...» У цій  - натяк на тему нашого семінару і впевненість в тому, що вчителю кожна нова справа по плечу.

Отже, тема нашої наради-тренінгу «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учня в умовах Нової української школи».

Бесіда:

  • Що ми вкладаємо в поняття «партнерство»?
  • Чому актуальна тема партнерства?

Дитина, учитель і батьки. Трикутник не менш загадковий, ніж бермудський. Хто з ким повинен бути заодно? Або хто проти кого? Саме так найчастіше і розглядають свої відносини з педагогом батьки, забуваючи, що вчитель і батьки повинні бути, як мінімум, союзниками (а краще, партнерами), і мета у них спільна: навчити і виховати дитину. Тому дитина займає вершину цього трикутника, батьки і вчителі – місця у його заснування. Він має бути максимально міцним і стійким. Тому правильно вибудувані відносини батьків з педагогом – це якщо і не половина успіху, то дуже серйозний внесок в процес освіти дитини.

 

  • Як же сформувати трикутник партнерства? Як вибудувати довірливі взаємини з учнями? Саме про це і поведемо сьогодні розмову..

 

Вправа « Я – смайлик». Пропонуємо уявити себе смайликом, намалювати його та презентувати, використовуючи фрази «Я – смайлик (ім'я). Я дарую людям…»

 

Ведучий. Ми живемо в суспільстві, де вся система освіти спрямована на людину. Особистість учня в школі стає самоцінністю. Тому вся робота в навчальному закладі має спрямовуватися на прагнення зрозуміти, відчути ставлення учня до навчання, школи, учителів, однокласників.

Тому має переважати установка на рівноправне партнерство. Сьогодення вимагає: школа – відкрита система, зорієнтована на особистість, а вчитель – гуманіст, інтелігент, професіонал, який вдумливо впроваджує у практику роботи інноваційні прийоми й методи, які можуть змінити учня та підготувати його до життя в сучасних умовах.

Проблема довіри у взаєминах учнів і вчителів є актуальною й досить складною, адже в налагодженні взаємної довіри між учителем та учнем полягає реалізація на практиці головного принципу сучасної шкільної освітньої політики – забезпечення індивідуального підходу до особливостей та проблем кожної дитини.

Взаємна довіра та взаємопідтримка є запорукою успішних результатів усього навчально – виховного процесу.

Партнерські взаємини між учнем, учителем та батьками є однією з ключових засад якісного реформування української школи. І це не дивно, адже лише завдяки порозумінню, співпраці та підтримці кожного учасника навчального процесу можна досягти позитивного результату. Педагогіка партнерства є актуальною для всіх рівнів шкільної освіти (а не лише у межах НУШ). Вона ґрунтується на простих, але надзвичайно важливих принципах:

  • взаємоповазі всіх учасників навчального процесу;
  • довірливих стосунках та спільній наполегливій праці;
  • позитивному та доброзичливому ставленні одне до одного;
  • порозумінні та ефективній комунікації задля досягнення спільної мети;
  • забезпеченні права вільного вибору;
  • горизонтальній моделі співпраці (всі учасники навчального процесу мають бути рівноправними);

Результати статистичного  дослідження, проведеного серед учнів.

                                                       (анкета додається)

Висновок: такі результати доводять, що підлітки шукають у особі вчителя порадника та друга, людину, яка спроможна зрозуміти їхні потреби, допомогти знайти оптимальне рішення в нових для них ситуаціях.

 

Робота в динамічних групах. Зараз ми об'єднаємося в три групи по весняним   місяцям «березень- квіень- травень». Березень » зобразить модель партнерських відносин з колегами в колективі, «Квітень  » - з учнями, «Травень» - з батьками. Форма подачі - будь-яка. По закінченню – захист.

 

Ведучий:  «Педагогіка партнерства» є однією зі складових формули Нової української школи. І зараз кожен з вас представить себе директором школи. З чого б ви почали при побудові партнерських відносин в шкільному колективі? Напишіть 3 головних перші кроки.

                   ( учасники записують та представляють свої кроки)

Обговорення. Чи легко вам було в ролі «директора школи»? Які рішення прийняті швидше: індивідуальні, парні або групові?

А що ж можемо ми? На посаді вчителя, класного керівника? Зараз ви заповніть табличку «Я хочу змінити / Я можу змінити / Для цього я зроблю ...» по 3-4 реальних пропозиції в кожному стовпчику.

 

«Я хочу змінити»

«Я можу змінити»

«Для цього я зроблю ...»

 

 

 

 

 

 

Обговорення. Що б ви хотіли змінити? Що ви можете змінити? Що ви зробите для того, щоб ці зміни стали реальністю.

Листочки залишаються у вас, як завдання на найближче майбутнє.

 

 

Ведучий: Сьогодні ми багато говоримо про партнерство. Згадайте ситуацію, коли замість партнерських відносин у вас з колегою, учнем або батьками виник конфлікт ... Опишіть коротко у себе в робочих матеріалах цю ситуацію.

Зараз кожен з вас візьме одну стрічку (стрічки різного кольору і різної довжини, при цьому звисають однаково). Ваше завдання знайти стрічку, що має таку ж довжину, як і ваша. Об'єднуємося в групи.

Розкажіть групі свою проблемну ситуацію. Обговоріть їх  і виберіть одну найяскравішу, часто зустрічається, гостру. Загалом ту, яка вимагає невідкладного рішення. Чия це ситуація?

Кожна група представляє свою проблему у вигляді інсценізації після слів «Раз-два-три-початок ». У груп є 5 хвилин, щоб запропонувати своє рішення..

Обговорення. Кому з «сценаристів» метод допоміг? У чому? Що нового дізналися про рішення вашого конфлікту?

Ведучий : Вправа «Дзеркало» (5 хв.).

Мета: показати прийоми впевненої та невпевненої (пасивно-агресивної) поведінки при спілкуванні. Тренер об’єднує учасників групи в пари та дає завдання: протягом 30 секунд парам необхідно спілкуватися, причому один співрозмовник буде демонструвати невпевнену (пасивно-агресивну) поведінку. За командою тренера партнери міняються ролями.

Питання для обговорення: - Чи сподобалося вам спілкуватися з людиною яка демонструвала вам пасивно-агресивну поведінку? 19 - Які емоції у вас виникали? - Що вам хотілось зробити у відповідь? - Чи був можливий конструктивний діалог з таким співрозмовником? Працюючи з учнями кожен вчитель сам для себе вирішує, який стиль спілкування йому вибрати. 2. Не допомагати «поганом

 

Ведучий: Притча «Насіння» . Одного разу жінці наснився сон, що вона потрапила до магазину, де продавалися чарівні товари. -Добрий день. Який чудовий магазин! вигукнула вона з радістю. -І вам доброго дня. відповів продавець. -А що у вас можна купити? запитала жінка. -У мене можна купити все. прозвучала відповідь. -У такому випадку дайте мені, будь-ласка, здоров'я, щастя, любові, успіхів і багато грошей. Чоловік доброзичливо посміхнувся і пішов у комірчину по товар. Через деякий час він повернувся з маленькою паперовою коробочкою. - І це все?! вигукнула здивована і розчарована жінка. - Так, це все. відповів продавець. І додав: - Хіба ви не знали, що в моєму магазині продається тільки насіння?

Ведучий:  Готових «рецептів» по роботі з дитиною не існує, оскільки не існує як двох однакових дітей та життєвих ситуацій, так і однакових вчителів чи просто дорослих людей які працюють з дітьми. Кожен вчитель повинен виробити свій власний «рецепт» ефективної співпраці з дитиною керуючись певними правилами по роботі з ними. Доволі часто дорослим з першої спроби не вдається встановити контакт з дитиною, налагодити ефективну співпрацю або ж досягти поставленої мети, позитивно вирішити конфліктну ситуацію.

Вправа «Закінчи речення».

  • Коли я чую про партнерство «вчитель-учень», мені спадає на думку...
  • Ми можемо уникнути проблеми, якщо...
  • Завоювати довіру дітей можна, якщо...

Вправа «10 заповідей партнерства».
 

  1. Легко входити в контакт із дітьми.
  2. Зацікавлювати нестандартними ситуаціями, рольвими іграми, проблемними запитаннями. Швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.
  3. Вислуховувати відповіді та особисту думку дітей уважно, зацікавлено.
  4. Доброзичливо відноситись до учнів.
  5. Стримувати свої емоції.
  6. Вміти керувати емоціями своїми та учнів.
  7. Добре володіти програмовим матеріалом.
  8. Вільно володіти мовою спілкування.
  9. Виявляти зацікавленість до висловлювань учнів.
  10. Тактовно підтримувати бесіду в межах обговорюваної теми.

 

Заключне слово

Шановні колеги! Не претендуючи на повне вирішення поставленої проблеми, ми сьогодні намагалися через зміст теоретичного матеріалу та інтерактивні форми роботи ознайомити вас із основними принципами партнерства: толерантності, креативності, неординарності. Партнерство - не самоціль. Це лише засіб для досягнення такої атмосфери в класі, яка найліпше сприяє співробітництву, порозумінню й доброзичливості, дає можливість реалізувати особистісно орієнтоване навчання.

 

Вправа «Чарівний глечик».

Дістаньте папірець з цього чарівного глечика, який підкаже вам, що на вас чекає сьогодні або що потрібно зробити найближчим часом.

 

Побажання

Тобі сьогодні особливо пощастить!

Життя готує тобі приємний сюрприз!

Все складається для тебе якнайкраще!

Настав час зробити те, що ти постійно відкладаєш!

Сьогодні твій день, щасти тобі!

Сьогодні Фортуна разом з тобою!

Пам’ятай: ти народився, щоб бути щасливим (ою)!

Сьогодні очікуй прибутку!

Люби себе таким(ою), який(а) ти є – неповторним(ою)!

Потурбуйся про своє здоров'я!

Зроби собі подарунок – ти на нього заслужив(ла)!

Вищі сили оберігають тебе!

Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!

Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!

Сьогодні твій щасливий день!

Усе в твоїх руках!

Ти готовий зробити найважливіший крок у своєму житті!

Пам’ятай, що ти коханий(а)!

Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!

Вір у свої сили і весь світ буде твоїм!

Памятай: здорова людина не та, яка не має проблем, а та, яка вміє дати їм раду.

Хвалися своїми досягненнями, це збільшить твою віру в свої сили.

Творіть, працюйте і дерзайте, свій  досвід дітям передайте.

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
15 березня 2020
Переглядів
1761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку