Міністерство освіти і науки
Херсонської державної адміністрації
Херсонське вище професійне училище ресторанного господарства
З ПРЕДМЕТУ «ТЕХНОЛОГІЯ ПРИГОТУВАННЯ БОРОШНЯНИХ
КОНДИТЕРСЬКИХ ВИРОБІВ З ОСНОВАМИ ТОВАРОЗНАВСТВА»
ТЕМА УРОКУ:
«ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КОНДИТЕРСЬКОГО ЦЕХУ ПО ВИПУСКУ
ТОРТІВ»
Розроблено викладачем вищої категорії Зарицькою В.В.
I. Вступ.
Місце і роль даного уроку в програмах навчання з курсу
«Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» і «Організація виробництва та
обслуговування».
II. Основна частина.
1. План уроку.
2. Хід уроку.
III. Заключна частина.
Характеристика методики проведення даного уроку.
IV. Додатки.
ТЕМА: «Приготування тортів» є заключною в програмі підготовки кондитерів IV розряду з предмету «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства». Вона включає в себе 14 годин теоретичного навчання, що охоплює великий обсяг навчального матеріалу.
ТЕМА : «Організація виробництва кондитерського цеху» є основною в програмі навчання кондитерів IV розряду з предмету «Організація виробництва та обслуговування», що складає 12 годин теоретичного навчання.
Ціллю даного уроку є контроль засвоєння знань та вмінь з вищезазначених тем двох спец предметів.
Оскільки предмети «Технологія приготування борошняних
кондитерських виробів з основами товарознавства» і «Організація виробництва та обслуговування» мають тісні міжпредметні зв’язки, даний урок доцільно проводити у вигляді бінарного уроку з використанням нетрадиційних ігрових методів, завдяки чому учні навчаються ефективній роботі в команді.
Даний урок проходить як урок-залік у формі змагання з особистіснорольовою участю учасників змагання.
Така форма проведення дозволяє формувати систему знань і вмінь на основі міжпредметних зв’язків не тільки з предметів «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства», «Організація виробництва та обслуговування», але й охоплює такі дисципліни як:
«Устаткування підприємств харчування», «Гігієна та санітарія виробництва», «Галузева економіка», «Малювання та ліплення», що передбачає інтегрований підхід до навчання.
На цьому уроці кожен учень виконує певну роль, що компонує низку цікавих правил для кожного учасника. Наприклад: кожна думка важлива; не бійся висловитися; ми всі – партнери; обдумав, сформулював, висловив; кажи чітко, ясно, правильно; вислухав, висловився, вислухав; наводь тільки обґрунтовані докази; умій погодитись і не погодитись; кожна роль важлива.
Предмети: «Технологія приготування борошняних кондитерських
виробів з основами товарознавства».
«Організація виробництва та обслуговування».
Тема програми: «Приготування тортів».
«Організація виробництва кондитерського цеху».
Тема уроку: «Організація роботи кондитерського цеху по випуску тортів».
Навчальна мета: Проконтролювати рівень засвоєння знань і вмінь учнів по вищезазначеним темам програми шляхом застосування активних
нетрадиційних ігрових методів навчання. Формувати систему знань і вмінь на основі міжпредметних зв’язків, а також навчити самостійно вирішувати задачі, проблемні ситуації, створивши умови, наближені до індивідуальної діяльності учнів з обраної професії.
Розвиваюча тема: Розвивати творчий підхід до навчання, самостійне мислення і інтерес до професії шляхом індивідуальної особистісно-рольової участі кожного учня у вирішенні задач, зумовлених сценарієм гри. Це дозволяє продовжити розвиток самостійного вміння робити порівняння, узагальнення, висновки.
Виховна мета: Виховувати почуття гордості за обрану професію, усвідомлення її суспільної значимості, почуття відповідальності за якість випущеної продукції.
Тип уроку: Контрольно-перевірочний.
Вид уроку: Бінарний урок-залік, рольова гра.
Методи та прийоми навчання: елементи частково-пошукової та дослідницької роботи, змагання, аналіз конкретних виробничих ситуацій, рецензування відповідей.
Очікувані результати уроку: учні зможуть:
• Обгрунтовувати важливість знань з технології приготування тортів та організації роботи кондитерського цеху по їх випуску;
• Висловлювати свою точку зору щодо винайдення шляхів вирішення нестандартних ситуацій;
• Застосовувати творчі здібності під час оздоблення тортів;
• Створювати рецепти нових кондитерських виробів з метою розширення регіонального асортименту.
Дидактичне забезпечення уроку: натуральні зразки тортів, інвентарю, інструментів, коробки для упакування готових виробів, бланки сертифікатів якості, картки-завдання, комп’ютер,DVD.
Міжпредметні зв’язки:
Устаткування підприємств харчування - «Устаткування кондитерського цеху». Гігієна та санітарія виробництва - «Санітарні норми та правила при роботі з кремовими виробами».
Малювання та ліплення - «Естетика в оздобленні тортів».
Виробниче навчання - «Технологія приготування тортів».
ХІД УРОКУ I. Організаційний момент:
1. Перевірка присутніх на уроці.
2. Підготовка групи до уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності.
III. Актуалізація опорних знань і творчих здібностей учнів:
1. Проведення змагання за право вступу до Асоціації «Кондитери III тисячоліття».
2. Розподіл учнів по бригадах 2-х кондитерських цехів.
3. Розподіл ролей.
У кожній бригаді по 10 осіб: начальник цеху, бригадир, кондитери 4 розряду - 4особи; кондитери 3 розряду - 2 особи та 2 пекарі.
Решта учнів – представники Асоціації. Лічильна комісія представлена учнями інших груп. IV.Умови змагання:
а) Змагання проходить по семи номінаціях та по підсумках попереднього домашнього завдання.
- Підготувати стислу інформацію про роботу цеху (інформують
начальники цехів).
- Підготувати рекламний ролик діяльності цеху (презентують бригадири
цехів).
- Підготувати авторський вірш на тему майбутньої професії.
Перша номінація «Майстер-ексклюзив»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль кондитерів 4 розряду.
Друга номінація «Майстер-віртуоз»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль кондитерів 4 розряду.
Третя номінація «Майстер-професіонал»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль кондитера 3 розряду.
Четверта номінація « Пекарської справи майстер»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль пекарів.
П’ята номінація «Кращий бригадир»
У номінації беруть участь учні-бригадири.
Шоста номінація «Начальник-новатор»
У номінації беруть участь учні - начальники цехів.
Сьома номінація «Поезія в професії» Беруть участь всі учні бригад.
V. Відповіді учасників змагання оцінюються кольоровими
жетонами:
Повна відповідь – червоний жетон;
Не повна відповідь – синій жетон;
Помилкова відповідь – жетон не вручається.
Оцінювання відбувається після кожної номінації. Жетони складаються у командну копилку.
Команда, яка отримала більшу кількість червоних жетонів - оголошується переможцем. Представники Асоціації і викладачі оцінюють роботу бригад і вручають грамоти переможцям.
VI. Підведення підсумків уроку і коментування оцінок.
VII. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ Організаційний момент:
- перевірка присутніх на уроці;
- перевірка готовності учнів до уроку.
Викладачі Лічильна комісія |
|
Представники Асоціації |
|
|
Мотивація навчальної діяльності
Викладач: Всім доброго дня та побажання перемоги в змаганні! Починаємо наш урок тема якого: «Організація роботи кондитерського цеху по випуску тортів». Дозвольте мені ознайомити присутніх з легендою, що покладена в основу уроку.
У нашому місті створена Асоціація під назвою «Кондитери 3
тисячоліття». До її лав щороку приймають колективи кондитерських цехів, які в складній боротьбі доводять своє право зайняти гідне місце в цій Асоціації. У поточному році у відбіркових турах брали участь 7 кондитерських цехів. На фінішну пряму вийшли два цехи: «Лакомка» і «День». Сьогодні відбудеться вирішальне змагання, яке покаже, хто ж отримає перемогу, яка дає право на вступ до лав Асоціації.
Змагання відбудеться по семи номінаціям та по підсумкам домашнього завдання. Нагадую, що домашнім завданням була підготовка інформації про організацію роботи кондитерського цеху і рекламного ролику, що знайомить з асортиментом продукції, яку випускають та послугах, які надаються споживачу. Крім того, домашнє завдання включало написання авторського вірша на тему майбутньої професії. Змагання відбудеться за такими номінаціями.
Перша номінація «Майстер-ексклюзив»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль кондитерів 4 розряду.
Друга номінація «Майстер-віртуоз»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль кондитерів 4 розряду.
Третя номінація «Майстер-професіонал»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль кондитера 3 розряду.
Четверта номінація « Пекарської справи майстер»
У номінації беруть участь учні, що виконують роль пекарів.
П’ята номінація «Кращий бригадир»
У номінації беруть участь учні-бригадири.
Шоста номінація «Начальник-новатор»
У номінації беруть участь учні - начальники цехів.
Сьома номінація «Поезія в професії» Беруть участь всі учні бригад.
Оцінювання буде здійснюватися лічильною комісією після кожної номінації за жетонною системою. Жетони складаються у командну копилку.
Повна відповідь – червоний жетон;
Не повна відповідь – синій жетон;
Помилкова відповідь – жетон не вручається.
Команда, яка отримала більшу кількість червоних жетонів - оголошується переможцем. Представники Асоціації і викладачі оцінюють роботу бригад і вручають грамоти переможцям.
Викладач предмету «Організація виробництва та обслуговування» запрошує учнів, які виконували роль начальників цехів надати коротку інформацію про роботу своїх підприємств.
З домашнім завданням виступає начальник кондитерського цеху «Лакомка».
Після нього слово надається начальнику кондитерського цеху «День». Наступним етапом завдання є презентація рекламного ролика кожного підприємства.
Для презентації свого варіанту рекламного ролика по черзі запрошуються бригадири цехів: «День» і «Лакомка».
Учні, які виконували роль представників асоціації «Кондитери третього тисячоліття», оцінюють виступи начальників цехів і бригадирів, підводять підсумки виконання домашнього завдання. Лічильна комісія розкладає жетони по копилкам.
Викладачі, які виконували роль незалежних експертів, коментують виступи, а якщо потрібно вносять поправки.
Підготовка домашнього завдання дала можливість учням проявити свої творчі та інтелектуальні здібності, а також самостійно простежити зв'язок між спецпредметами.
Перша номінація «Майстер-ексклюзив»
Викладач предмету «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» оголошує про початок першої номінації і запрошує 4-х учнів, по 2 учні від кожної бригади - учні, які виконують роль кондитерів IV розряду.
Їх функціональним обов’язком є художнє оформлення тортів.
Номінація складається із 2-х етапів:
Перший етап – завдання під назвою «Розкуси горіх» (Додаток №1) Першій парі учнів, по одному представнику від кожного цеха,
пропонується шкатулка у формі горіха, в котрій знаходяться картки-завдання з питаннями зі спецтехнології та організації. Відповіді на запитання дадуть можливість розкрити глибину знань учнів з попередніх тем.
Поки перша пара обдумує відповіді, починається другий етап номінації – підбір прикрас для тортів «Дитячий» і «Ювілейний» та усне обґрунтування стилю оформлення.
Запрошується друга пара. Представники Асоціації дають завдання.
Представнику кондитерського цеху «Лакомка» пропонують підібрати прикраси для дитячого торту «З новонародженим» і ювілейного торта для чоловіка «З 50-річчям».
Представнику кондитерського цеху «День» пропонують підібрати прикраси для оформлення дитячого торту «Танюші – 3 роки» і ювілейний торт для жінки «З 25-річчям».
Це завдання дає можливість оцінити рівень естетичного смаку і майстерності в підборі прикрас.
А поки друга пара учнів займається підбором прикрас, перша пара
відповідає на питання завдання «Розкуси горіх».
Після їх відповідей слово надається учням, які виконували підбір прикрас для тортів.
По закінченню відповідей учнів, представники Асоціації підводять підсумки першої номінації.
Друга номінація «Майстер-віртуоз»
Для участі в цій номінації викладач організації запрошує наступну четвірку із кожної бригади, які виконують роль кондитерів 4 розряду. Першій парі учнів, по одному від кожної бригади пропонується «Пакет ситуацій і проблем». (Додаток №2).
У пакет ввійшли завдання з проблемними питаннями зі спецтехнології. Поки ця пара обдумує відповіді, другій парі пропонують організувати робоче місце по ліпленню прикрас із мастики.
Друга пара учасників змагання приступає до виконання завдання, а перша пара відповідає на проблемні питання і вирішує проблемні ситуації.
Цей етап змагання дає можливість оцінити можливості учнів самостійно вирішувати виробничі проблеми та ситуації, які не мають однозначного вирішення.
Після відповіді першої пари, представники Асоціації оцінюють
організацію робочого місця другої пари учасників.
Представники Асоціації та лічильна комісія підводять підсумки в цілому по номінації.
Третя номінація «Майстер-професіонал»
Для участі у цій номінації запрошуються 4 учні, по 2 від кожного цеху, які виконують роль кондитерів 3 розряду. Викладач зі спецтехнології знайомить з етапами даної номінації.
Двом учням, по одному представнику від бригади, пропонується завдання під назвою «Знайди помилку» (Додаток №3).
Вони отримують картки з описом приготування тортів, в яких навмисно допущено ряд технологічних помилок. Учням пропонується знайти, виправити ці помилки і обґрунтувати свою відповідь.
Поки ця пара обдумує свої відповіді, другій парі представник Асоціації дає завдання організувати робоче місце по розробці бісквітного тіста на напівфабрикати під торти із наявного інвентарю. Перемагає той, хто швидше і правильніше організує робоче місце.
Цей конкурс дає можливість визначити чи правильно учень засвоїв призначення інвентарю та вміння правильно розставити його на робочому
місці.
До відповіді приступає пара учнів, яка отримала завдання «Знайди помилку».
Представники Асоціації підводять підсумки по двом етапам номінації з коментарями по відповідям. Лічильна комісія розкладає жетони червоного кольору по копилкам.
Четверта номінація « Пекарської справи майстер»
Викладач зі спецтехнології знайомить учасників з умовами номінації. У ній беруть участь 4 учні, по 2 представники від кожного цеху, які виконують роль пекарів.
За кваліфікаційними вимогами вони повинні виконувати підготовку сировини до виробництва, виготовлення оздоблювальних напівфабрикатів та випікання кондитерських виробів. Тому у змаганні першій парі пекарів пропонується завдання зі знань призначення інвентарю, підготовки сировини до виробництва і приготування оздоблювальних напівфабрикатів. (Додаток №4).
Поки вони займаються підбором інвентарю, другій парі представники Асоціації пропонують «Бліц-гейм», який включає в себе ряд питань, що стосуються режимів випікання напівфабрикатів і технології приготування оздоблювальних напівфабрикатів для тортів, на які вони повинні дати негайно відповідь. (Додаток №5).
Цей етап змагання дає можливість визначити глибину знань учнів з технології приготування оздоблювальних напівфабрикатів, режимів випікання і призначення інвентарю.
Після відповіді представники Асоціації підводять підсумки по даній номінації, а лічильна комісія розкладає жетони.
П’ята номінація «Кращий бригадир»
Викладач організації звертає увагу на важливу роль бригадира в
організації роботи всієї бригади:
• Бригада – це єдиний організм, міцним стержнем якого є бригадир. Від його знань та вмінь, в більшості випадків, залежить якість і темп роботи цеху. Тому хотілося б з’ясувати, чи знають самі бригадири той перелік вимог, які пред’являють до них сучасні умови господарювання. Для з’ясування рівня підготовки бригадирів, викликаються учні, які виконують цю роль.
Слово надається представникам Асоціації.
Бригадиру кондитерського цеху «День» представник Асоціації задає запитання:
• Що повинен знати бригадир?
Після його відповіді задають запитання бригадиру кондитерського цеху «Лакомка».
• Що повинен вміти бригадир?
Наступне питання знову до бригадира кондитерського цеху «День».
• За якими показниками приймають сировину зі складу у відділення денного запасу сировини кондитерського цеху?
Відповідь учня-бригадира.
Питання до бригадира кондитерського цеху «Лакомка».
• Що таке «сертифікат якості»? Які параметри відображені в ньому?
Після відповіді наступне завдання двом бригадирам:
• Заповнити бланк «сертифікату якості» на 100 штук тортів «Казка» з кремом «Шарлот» і «Сніжок» з білковим кремом. (Додаток №6). Швидкість і правильність заповнення документа свідчить про рівень професійної підготовки бригадирів.
Ця номінація дозволяє з’ясувати глибину засвоєння знань з предметів: «Організація виробництва та обслуговування», «Облік, калькуляція і звітність», «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» націлює учнів на подальший професійний ріст.
Після закінчення заповнення якісних посвідчень, представники асоціації перевіряють правильність оформлення цього документа і підводять висновки номінації.
Шоста номінація «Начальник-новатор»
Викладач організації пояснює роль начальника в організації роботи цеху. Для участі в цій номінації запрошуються учні – начальники кондитерських
цехів.
Представники Асоціації задають ряд питань начальникам цехів «День» і «Лакомка». (Додаток №7).
Начальники, відповідаючи по черзі на запитання, демонструють свій рівень знань по організації роботи в кондитерському цеху.
Це змагання дозволить учням уявити себе в ролі начальників великих кондитерських цехів, що пробуджує почуття відповідальності за довіру, виявлену колективом, підвищує рівень самооцінки.
Після їх відповідей, представники Асоціації підводять підсумки
номінації, а лічильна комісія розкладає жетони.
Надається слово начальникам цехів для оцінки роботи своєї групи.
Викладач по організації повідомляє про закінчення змагання. Пропонує лічильній комісії підрахувати жетони, а представникам Асоціації «Кондитери третього тисячоліття» оголосити, хто ж із учасників отримає «Сертифікат переможця», а хто «Знак гідності» і вручити їх.
Після вручення нагород, викладач зі спецтехнології пропонує
представникам асоціації оцінити відповіді всіх учасників змагання. Ця оцінка буде підсумковою з теми «Організація роботи кондитерського цеху» і «Технологія виготовлення тортів» і буде занесена до навчального журналу. Викладач, як незалежний експерт, оцінює роботу учнів, які виконують роль представників Асоціації і також оголошує оцінки.
Номінація «Майстер-ексклюзив»
1. На які групи поділяються торти за складністю виготовлення?
2. Особливості приготування торту «Сніжок»?
3. Вимоги до якості торту «Павутинка».
4. Устаткування та інвентар, які необхідні для організації робочого місця по приготуванню крему «Шарлот».
Номінація «Майстер-ексклюзив»
1. З яких операцій складається приготування тортів?
2. Як ви розподілите крем і сироп при приготуванні торту «Бісквітнокремовий»?
3. Відмінні особливості торту «Київський» і «Політ».
4. Яке устаткування та інвентар використовують при організації робочого місця по оформленню тортів на замовлення?
1. При приготуванні бісквітного тіста холодним способом недостатньо якісно відділені білки від жовтків. Як це впливає на якість бісквітного напівфабрикату.
2. Що буде, якщо при приготуванні білкового крему для торту «Сніжок» влити сироп , зварений на пробу «Товста нитка»?
3. На вашу думку. Як потрібно технологічно правильно приготувати заварний крем для торту «Шаровий з кремом»?
4. Які будуть ваші дії, якщо при збиванні помади для торту «Прага», вона довгий час не утворюється?
1. У цех надійшло борошно з великим вмістом клейковини. Вам необхідно приготувати бісквітний напівфабрикат для тортів. Які будуть ваші дії для зменшення кількості клейковини борошна?
2. при оформленні тортів масляний крем «відсікається». Ваші дії.
3. Що буде, якщо при приготуванні білкового крему для торту «Сніжок» влити сироп, зварений на пробу «кулька міцна»?
4. Як на вашу думку, що буде, якщо при приготуванні торту «Бісквітного» залити желе в один прийом?
Бісквіт для цього торту готують основним способом. Після випікання і охолодження заготовку розрізають на 3 шари. Їх склеюють масляношоколадним кремом. Поверхню глазурують шоколадною помадою, бокові сторони торту змащують кремом і обкрошують смаженою бісквітною крихтою. На поверхню наносять сітку із білого крему, прикрашають торт масляним кремом і смаженим горіхом.
Торт круглої форми, поверхня глазурована шоколадною помадою, оздоблена кремом. Смак і запах притаманний бісквітному тісту, вершковошоколадному крему і помаді.
Додаток №3
Номінація «Майстер-професіонал» «Найди помилку»
Бісквіт для цього торту випікають холодним способом. Після випікання і охолодження, заготовку розрізають на 3 шари, промочують теплим сиропом. Склеюють шари білковим кремом, яким також змащують поверхню і бокові сторони, посипають трюфельною крупкою.
Торт квадратної форми, 3 бісквітних шари, добре просочений сиропом, склеєний фруктовою начинкою. Колір тіста жовтий, крем добре тримає форму. Бісквіт пористий, пружний.
Додаток №4
1. Підберіть інвентар необхідний для взяття проби на готовність сиропу для помади.
2. Підберіть інвентар необхідний для приготування бісквітної крихти.
1. Підберіть інвентар необхідний для підготовки до виробництва цукру, борошна, меду, патоки.
2. Який інвентар використовують при помішуванні заварного крему під час заварювання.
Додаток №5
1. Чи є різниця в температурі випікання бісквіта холодним способом «буше» і бісквіта з підігрівом основного?
2. До якої проби уварюють сироп для крему білкового?
3. До якої температури охолоджують сироп для просочування?
1. Які особливості температурного режиму випікання заготовок торту «Січений з кремом».
2. До якої температури підігрівають желейний сироп?
3. До якої температури охолоджують сироп для помади перед тим, як його взбивають, і чому до такої температури?
Додаток №6
Якісне посвідчення № ___
Кондитерського цеху
Колективного виробництва «День»
Назва продукції |
Номер і маса партії |
Маса одного виробу, кількість штук в упаковці |
Дата і час випуску |
Термін реалізації |
Відповідність вимогам нормативнотехнічної документації |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Начальник цеху ______________________________
Додаток №6
Якісне посвідчення № ___
Кондитерського цеху
Колективного виробництва «Лакомка»
Назва продукції |
Номер і маса партії |
Маса одного виробу, кількість штук в упаковці |
Дата і час випуску |
Термін реалізації |
Відповідність вимогам нормативнотехнічної документації |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Начальник цеху ______________________________
Додаток №7
1. На основі чого складається виробнича програма вашого цеху?
2. Від чого залежить потужність кондитерського цеху?
3. Якою нормативно-технологічною документацією ви користуєтесь при складанні наряд-замовленя?
1. У якому документі відображена виробнича програма вашого цеху?
2. Який склад відділень необхідний для нормальної організації роботи в кондитерському цеху?
3. Як, регулюючи графік виходу на роботу кондитерів можна забезпечити рівномірне навантаження на теплове устаткування?
Умови сучасного господарювання висувають до учнів, які обрали своєю професією мистецтво кондитера чіткі кваліфікаційні вимоги.
Оптимальні програми навчання дозволяють учням краще зрозуміти сьогодення і підготувати їх для майбутнього в світі, що безперервно змінюється. Ця мета буде досягнута, якщо в процесі навчання ми будемо виходити не тільки з того що учень повинен вміти, а й із врахуванням того, ким ми хочемо його виховати.
Використання активних методів навчання при проведенні даного уроку дає максимальні можливості для творчого розвитку особистості учня.
Номінація «Поезія в професію» і складання рекламного ролика дозволяє продемонструвати учням свої творчі здібності, пов’язуючи їх з процесом навчання за обраною професією.
Розподіл учнів по бригадам, присвоєння кожному посадової ролі, зумовленої сценарієм гри, пробуджує почуття відповідальності за довіру, надану колективом.
Бригадна форма проведення даного уроку наочно продемонструвати злиття двох спец предметів: «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» та «Організація виробництва та обслуговування» та тісні між предметні зв’язки з іншими дисциплінами.
Завдання, які входять до складу номінацій бінарного уроку носять інтегрований характер, тобто містять одночасно питання із спецтехнологій та організації виробництва.
Наприклад: у завданні «Розкуси горіх» з 4-х питань – 3 із спецтехнології і 1 з організації виробництва.
У процесі гри складається атмосфера, що наближає учнів до умов виробництва. Так «Пакет ситуацій і проблем», що використаний у номінації «Майстер-віртуоз» дозволяє оцінити можливості учнів, щодо рішення нестандартних виробничих ситуацій, дозволяє розвивати вміння робити порівняння, узагальнення, висновки.
Залучення учнів до оцінювання відповідей своїх колег дозволяє в повній мірі застосувати метод взаємоконтролю, що підвищує індивідуальну відповідальність кожного учня.
Форма і методи проведення даного уроку передбачає стан примусової активності всіх учнів під час гри і дозволяє по закінченню уроку оцінити знання учнів з тем «Організація роботи кондитерського цеху» та «Приготування тортів».