Методична розробка "Дидактичні матеріали для роботи зі словниковими словами. 2 клас"

Про матеріал
Методична розробка містить різноманітні завдання для опрацювання словникових слів у 2-му класі. Завдання підібрані з урахуванням вікових особливостей учнів, забезпечують розвиток пам’яті, логічного та творчого мислення другокласників, збагачення їх лексикону. Матеріали, подані у збірнику, відповідають програмі і вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти. Рекомендовано для використання на уроках української мови в 2-х класах.
Перегляд файлу

 

 

Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради

Науково-методичний центр

Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11

Білоцерківської міської ради Київської області

 

 

Алла Демченко

 

 

 

Дидактичні матеріали для роботи зі словниковими словами. 2 клас.

 

Методична розробка

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква

Схвалено методичною радою Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 10.11.2014р. Протокол №2.

 

Демченко А.І. дидактичні матеріали для роботи зі словниковими словами. 2 клас. Збірник. – Біла Церква, 2015. – 60 с.

 

Рецензенти:

Висторонський В.І., методист науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради

Черепанова Л.В., заступник директора з науково-методичної роботи БЗШ І-ІІІ ступенів №11, учитель-методист

 

 

 

 

 Методична розробка містить різноманітні завдання для опрацювання словникових слів у 2-му класі. Завдання підібрані з урахуванням вікових особливостей учнів, забезпечують розвиток пам’яті, логічного та творчого мислення другокласників, збагачення їх лексикону. Матеріали, подані у збірнику, відповідають програмі і вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти.

 Рекомендовано для використання на уроках української мови в 2-х класах.

 

 

 

Зміст

Передмова………………………………………..................4

Список слів, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти…………………………………………....7

Дидактичні вправи………………………………………....8

Список використаних джерел……………………………61

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ПЕРЕДМОВА

 Беручи до уваги наступність і послідовність опанування учнями матеріалів, що актуалізовані у сучасних навчальних програмах для учнів 1-4 класів відповідно до оновленого Державного стандарту початкової освіти, необхідно створювати сприятливі умови для формування мовленнєвої діяльності учнів, працювати над розвитком їх лінгвістичних здібностей, розвивати орфографічні навички, збагачувати лексичний запас школярів.

 Словникова робота на уроках української мови в початкових класах є однією зі складових навчальної діяльності з розвитку мовлення учнів. Оволодіння словниковим складом літературної мови стає необхідною умовою вивчення учнями основних розділів мовознавства: орфоепії, граматики, правильного слововживання і зв’язного мовлення взагалі.

Із метою підвищення мовленнєвої культури особливу увагу необхідно приділяти вправам, спрямованим на збагачення активного словника дітей, зокрема формуванню у них навички вибирати зі свого лексичного запасу для висловлювання думки саме ті слова, які найбільше відповідають змісту висловлювання і роблять його правильним, влучним і виразним.

Важливою частиною роботи з орфографії в школі І ступеня є засвоєння списку слів, вимову і правопис яких учні мають запам’ятати. Написання таких слів переважно не можна пояснити правилами сучасного правопису, тому що воно склалося історично.

Інтерактивний підхід до словникової роботи в початкових класах робить її найбільш ефективною і дієвою. Різнорівнева система завдань і вправ для формування в учнів багатого словникового запасу викликає інтерес учнів до вивчення рідної мови.

Слова контрольного орфографічного списку повинні бути в центрі тому, що правильно побудована робота над словниковими словами справді збагачує лексичний запас учнів і сприяє їхньому мовленнєвому розвитку в усній та писемних формах. Але набуття навичок правильного користування словниковим словом – процес тривалий, його не можна досягти на одному уроці.

Робота зі словниковими словами є доцільною на всіх етапах уроку: під час актуалізації опорних знань, вивчення нового матеріалу, на етапі закріплення, а також під час застосування інтерактивних вправ «Мозковий штурм», «Мікрофон», тощо. Учитель повинен спрямувати свою роботу так, щоб, працюючи над темою уроку, словникові слова органічно вписувались у тему.

Щоб отримати позитивний результат у роботі над словниковими словами, у збірнику подано різноманітні види завдань:

  1. Створення проблемної ситуації.
  2. Пояснення лексичного значення слова.
  3. Наголошення на особливостях правопису.
  4. Звуко-буквений аналіз слова.
  5. Складання словосполучень, речень та запис їх у зошити.
  6. Творче переписування ( вставити пропущені букви).
  7. Підбір спільнокореневих слів.
  8. Добір до слова синонімів, антонімів, які допомагають передати думку виразно, яскраво.
  9. Різноманітні види роботи з фразеологізмами, загадками, прислів’ями та приказками.
  10.  Розв’язування кросвордів.

Отже, неодмінною умовою ефективного засвоєння словникових слів є постійна гнучка робота над словом, яка планується у системі уроків. Міцність засвоєння правопису таких слів досягається шляхом частотного вживання їх у різних завданнях і вправах.

Поєднання різноманітних форм і методів роботи на уроках української мови є важливим засобом стимулювання активної пізнавальної діяльності молодших школярів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК СЛІВ, ЗНАЧЕННЯ, ВИМОВУ І НАПИСАННЯ ЯКИХ УЧНІ ПОВИННІ ЗАСВОЇТИ:


абетка,

Батьківщи́на,

ведмі́дь,

ве́ресень,

ву́лиця,

геро́й,

дикта́нт,

дива́н,

дити́на,

духмя́ний,

дя́тел,

жа́йворонок,

завда́ння,

за́єць,

календа́р,

ки́лим,

меда́ль,

метро́,

неді́ля,

озна́ка,

по́милка (поми́лка), понеді́лок,

портфе́ль,

предме́т,

середа́,

теа́тр,

учи́тель,

чита́ння,

черво́ний,

черго́вий,

череви́ки,

четве́р,

шофе́р,

ясен.


 

 

 

 

 

 

 

 

АБЕТКА

[абе´тка]

  1. Відгадай загадку.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTVMIn37d6WvqfvEoqOd4VDr25Ms7OfMR09llidd1PLFUteMOK6Букви всі від - А до Я, -

Як одна міцна сімя.

Варто всіх у цій родині

Знати грамотній дитині.

(Абетка)

 

 

  1. Впиши букви, що позначають голосні звуки.

М__д__ль, к__л__нд__р, ч__рв__н__й.

http://kotygoroshko.com.ua/_dr/1/189.jpg 

  1. Допиши вірш.

       ЇЖАЧОК.

Ходить лісом їжачок,                                   

В нього шубка з...

(ниток, дроту, колючок)

http://forum.averia.ws/attachments/12955778-jpg.23391/ 

      ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ?

Вночі їй завжди півник сниться.

Вона не курка, а...

(гуска, ворона, лисиця)

http://kalinka4.dnepredu.com/uploads/editor/1809/92683/sitepage_84/images/novyy_risunok_28__1.pngНА ПРОГУЛЯНКУ У неділю на Хрещатик

Квочка вивела...

(голубів, курчаток, овець)

http://redbook-ua.org/media/images/main/a-454.png

    ХТО ТАКА?

Великі очі й голова.

Не Колобок це, а...

(слон, сова, коза)

  1. Розв’яжи буквені приклади і назви утворені слова.

МО + РО+ ЗА – А = …

УК + Р – К + ОК = …

ЯМ + ГУ – МУ + ОДА =…

ШР – Р + УБ + А =…

СІР + ЧЕ – Р + УНЬ – У = …

КН + И + ОЖ – О+ УКА –У =…

                                       БАТЬКІВЩИНА  

                                       [бат’к’іўшчи́на]

  1. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTRhKiGPtUvLBIPChk6vyiDkuavP85FS-RfdHvnnosLPlGCVTjoBgПрочитай зашифроване слово.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

 

  1. Прочитайте прислів’я, поясніть їх зміст.

  Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.

  Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

  Та земля мила, де мати народила.

 

  1. Грoнування.  Підберіть слова, які пов’язані зі словом Батьківщина.

РІДНА                  МАМА                СОНЦЕ

            ЛЮБИТИ                                                                    ЗЕМЛЯ                   БАТЬКІВЩИНА

                        НАЙКРАЩА                                      МІСТА       СЕЛА             ЛІС                   РІЧКА

  1. Добери риму, використовуючи слова з довідки.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Батьківщина – найкраща …

Моя Батьківщина – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки

Її обереги – верба і калина.

Найкраща у світі –

Слова для довідок: у світі, джерельця, глибокі, моя Україна.

ВЕДМІДЬ

[виͤ дм’і́д’]

  1. http://www.proza.ru/pics/2013/07/19/1598.jpgВідгадай загадку.

Влітку медом ласував, досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни, а проспав аж до весни. (Ведмідь.)

  1. Добери спільнокореневі слова до слова ведмідь.

Ведмідь, ведмедик, ведмежа, ведмедятко, ведмедиця, ведмежий, ведмедячий, ведмедище.

  1. Коли так кажуть?

Дивитися ведмедем – бути злим.

Ведмежа послуга – невміла послуга, від якої нема користі.

Ведмежий куток – віддалене, глухе місце.

Ведмідь на вухо наступив – відсутність музичного слуху.

  1. http://stolicadetstva.com/images/text/f8536a75b57929d7e8f3147630f16464.jpghttp://4.bp.blogspot.com/-nWJnrTEdrAk/UMbVcPAwGGI/AAAAAAAACqY/HkKBbS0bqKY/s1600/%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BD%D0%BE%D0%BA+%D0%B1%D0%B4%D0%B6%D1%96%D0%BB%D0%BA%D0%B0.pngКросворд «Звірятка».

В

О

В

К

О

Л

Е

Н

Ь

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSILe5mYHiJmI2BAMN6x_QwW7pPz2-0YmMXhtPbXAwcizZAlJixБ

Д

Ж

О

Л

А

М

У

Р

А

Х

А

Б

І

Л

К

А

Д

Я

Т

Е

Л

З

А

Є

Ц

Ь

 

                   

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHMKxGaO4bvkNbqYBF8XmneKWbgrt-wmFp2x9vn6cMzEiInog3JWeBQn_6https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9yS6Y0fkIDCdxBSs1SuW0Mlcr1CwOS1uLF2ZgS9FaOxDPWglmdAllO7yD 

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlhSoNmP5zAlr6OpHhJh-C5BWZvx_li2ESAbUEm-Uqq0VzQ2BD 

http://kazkovy.com.ua/core/upl_images/Muravei04.jpg 

 

 

 

 

  1. Склади вірш.

http://cs4345.vk.me/u131725558/-14/x_1a99fa33.jpg                                 

 

ВЕРЕСЕНЬ

[ве`ресен´]

  1. Склади й доповни народну мудрість.

http://strymok.klasna.com/uploads/editor/director_455_1/misc/image/0142223.jpghttp://ledi-di.ucoz.ua/image/soneko.jpeg

 

 

 

 

 

 

  1. «На місця». З групи складів утвори слова, міняючи склади місцями. Матеріал вміщуємо на дошці чи картці.

Ро-ко-ва…(корова)            ня-ко-ше (кошеня)

Різ-ка-бе…(берізка)            ро-зе-о… (озеро)

Ня-со-ве…(совеня)              ли - ка- на…(калина)

 

  1. Букви вставляй – слова читай!

Кил…м, парасол…ка, гор…зонт, хв…лина, ч…роговий, жа…воронок, н…діля, ч…та(н, нн)я, д…ктант, вер…сен…, т…атр, яс…н, пон…д…лок, с…реда.

  1. Розгадай ребус

 

                                                             Ень

  1. Розв’яжи приклади.

 

а

б

в

г

1.

ди

на

тел

ре

2.

ти

дя

ван

сень

3.

чи

ве

тан

ня

1а+2а+1б =_______________________________,

3а+3в+3г = _______________________________,

2б+1в =__________________________________,

3б+1г+2г= _______________________________,

1а+2в = __________________________________.

ВУЛИЦЯ

[ ву́лиͤ ц’а]

  1. Коли так кажуть?

Викидати на вулицю - позбавляти житла, притулку.

Ганяти вітер по вулицях - проводити час у розвагах;нічого не робити, нічим не займатися.

Давати зелену вулицю - безперешкодно пропускати що-небудь.

З вулиці - зовсім невідомий, випадковий.

На всю вулицю кричати - дуже голосно, сильно.

На вулиці не валяється - має неабияку вартість, позитивні якості, високо цінується і становить рідкість.

  1. Розгадай кросворд.

 

 

 

1.

а

в

т

о

 

 

2.

т

р

о

т

у

а

р

 

 

3.

с

в

і

т

л

о

ф

о

р

 

4.

з

у

п

и

н

к

а

 

 

 

5.

ц

у

ц

е

н

я

 

 

 

 

6.

м’

я

ч

 

 

 

1. Не автобус і не віз,

маю четверо коліс,

вік з дорогою дружу,

все по ній кудись біжу. (Авто)

2. Знає будь-яка дитина:

Йти не можна, де машини.

Тому Коля і Тамара

Йдуть собі по … тротуару.

 

3. Різні скельця є у мене:

Червоне, жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати».    (Світлофор)

 

4. І автобус, і трамвай

На … зачекай.

(Корзинці, зупинці)

 

5. Довгі вуха, куций хвіст,

До мисливства в нього хист:

Все знаходить навмання

Це маленьке ... (Цуценя)

 

6. Плига, плига цілий день,

Через лаву, через пень,

Через кущ і через квіти.

Що за іграшка це, діти? (М’яч).

  1. Поєднай слова у пари.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Поширте словами, що відповідають на питання який?яка?яке? як? де?, кожне речення тексту.

 Слова для довідок: золоте, вишневий, дружно, чарівна, на вулиці, веселий.

Весна

 Прийшла весна. Світить сонце. Сад у цвіту. Дорослі працюють. Чути гомін дітвори.

ГЕРОЙ

[герóй]

  1. Склади слово за першими буквами малюнків.

http://lenagold.narod.ru/fon/clipart/g/goroh/goroh57.png

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPvq4EQjdUPLmaQp_jka5seZgBHrgl7uBBrXEjXjd5cD2b0L8d

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQa4BrNNprPIxoqV6OwrNfGj7nZyxAfaJUxPb-nQiwmfN3oHB0

http://powerpic.ru/index/orel/01.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-rRY43V-JBYA/UIETxP2SeyI/AAAAAAAAAPQ/GSO0OiPgmds/s1600/%D0%B9%D0%BE%D0%B4.jpg

 

 

 

 

 

  1. Встав потрібні літери.

 Медал..., м. .кий, сусідн...му, під...м, б...ілка, Ки...в, вул...ця, д...ван, в...разно, ч...твер, в...дмідь, в...ресєнь, за...ць, кра...ий.

  1. Перегрупувавши голосні і приголосні звуки, утворіть нові слова від таких слів:

рис, літо, пілот, рамка, ікра, ручка, городи.

  1. Розгадай кросворд.
  1. Продукт, який збирають бджоли.
  2. Антонім до слова «добре».
  3. Доповни речення: «Іди, іди, дощику, зварим тобі …».
  4. Шкіра дерев.
  5. Встав пропущене слово: «А я у … ходила, по квітку ось таку.»

п

о

г

а

н

о

 

 

м

е

д

 

 

 

б

о

р

щ

и

к

у

 

к

о

р

а

 

 

г

а

й

 

 

 

 

 

  1. Поясни значення виразів. Спиши, підкресли орфограму словникового слова.

1) Буде і на нашій вулиці свято.

________________________________________________________________________________

2) Герой помирає – подвиги його живуть.

________________________________________________________________________________

ДИКТАНТ

[диктáнт]

  1. Розшифруй слова. З відгаданими словами склади речення.

ДИРКТРФАНТ (диктант).

РОБЛПОТККА (робота).

РУВСЧМКА (ручка).

  1. Відшукай звукову модель, яка відповідає слову диктант.
  •  о - - о = о
  •  о - - о - -
  •  о - о - - о
  1. Розподіли слова у 2 колонки

И

СЛОВА

Е

 

д…ктант

вес…ло

дят…л

д…тина

в…сна

п…нал

л…мон

п…ньок

кр…венька

цуц…ня

п…ріжок

 

  1. Придумай та запиши кінцівку тексту.

Ведмедик

Жив у лісі Ведмедик. У вересні він пішов до лісової школи з портфелем. Учителем ведмедика став…_________________________

________________________________________________________________________________.

ДИВАН

http://divan.as.ua/divany-kozhanye/imperial-kozhanyi-divan/foto-divana/divan-imperial_04_1920.jpg[дивáн]

  1. Розгадай ребус.

                

ДИ1ВИ2НАʼ

                       И2=А

  1. Заміни слова за принципом: один – багато.

Вулиця - ________________­­______________,

герой - ________________________________.

Диван - _____________________________, килим - _________________________________.

  1. Виконай дії і утвори нові слова зі слова диван.
  1. д = л, в = м.
  2. н = к.
  3. в = м, н = р.
  1. «Асоціативні загадки». Кілька слів – підказок допоможуть вам відгадати слово.

Квітка, пиріжки, зернятка, поле – мак.

Нірка, сир, кіт, гризун – мишка

Хвилі, вода, кораблі, акули – море.

Молоко, суміш, холод, смакота – морозиво.

ДИТИНА

[дитúна]

  1. Прочитай вірш. Встав пропущені букви у словах. Склади звукову модель виділених слів.

Дітям треба т..пло і сонце,

Щастя, радість, любов без меж!

І гаряче відкрите с..рце,

І травичка з..лена — теж!

 І на росянім лузі квіти —

 Вся з..мля у красі п’янкій!

 Щоб сміятися, щоб радіти

 Наші діти могли на ній!

Дітям треба всього багато:

Небо, зорі і щирість слів.

А найбільше — це мама й тато.

Кож..н з них щоб дітей любив.

 

  1. Збери пелюстки у такій послідовності, аби прочитати народне прислів’я.

 

 

 

 

 

 3. Прочитай слова. Запиши їх у 2 колонки.

А) ті, в яких букви я, ю, є  позначають два звуки;

Б) ті, в яких букви я, ю, є  позначають один звук.

Ряска, розмовляє, співають, сім’я, вечеря, яблуко, дитячий, ярмарок, м’ясо, єнот, юний, малюк, маляр, в’ється, ллється, рулювати, зоря.

  1. http://animalworld.com.ua/images/2012/June/Akva/Rhizostoma/Rhizostoma-pulmo_6.jpgРозгадай кросворд.

1.

м

е

д

у

з

http://flowers.ua/images/Flowers/326.jpgа

 

 

2.

р

и

б

а

 

 

3.

м

е

т

е

л

и

 к

 

4.

м

и

ш

а

http://1.bp.blogspot.com/-r5Z7lu-EST4/UKtcDrPOb8I/AAAAAAAABws/DJbMpa33kuM/s1600/%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BD%D0%BE%D0%BA+%D0%BC%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%B8.png 

 

 

5.

і

н

д

и

к

 

 

6.

ж

а

б

а

http://fermhelp.ru/images/16.jpg 

 

http://fly-fishing.lviv.ua/images/stories/Fish/karas_gold.jpghttp://animals-wild.ru/uploads/posts/2011-12/1328098511_045zbl2e94.jpg
 

ДУХМЯНИЙ

[духмʼáний]

  1. Розташуй слова за алфавітом: вулиця, медаль, вересень, черговий, читання, ведмідь, духмяний. Склади і запиши речення зі словом духмяний.

___________________________________________________________________________________________________________________________.

  1. Встав пропущені букви у слова.

Ал…авіт, бат…ківщина, г…рой, вул…ця, дят…л, духм…ний, д…ван, д…тина, ч…рговий, пор…фель.

  1. Постав у словах наголос. Склади речення з кожним словом.

Духмяний, читання, ясен.

  1. Виконай завдання за зразком.

Зразок:  Колючі – їжак, троянда, кактус, голка,чагарник, каштан…

Круглі –

Духмяні –

http://www.apus.ru/im.xp/049050053048054055052057049.pngДЯТЕЛ

[д'атеил]

  1. Відгадай загадку.

Вірно людям я служу,

їм дерева стережу,

дзьоб міцний і гострий маю,

шкідників ним добуваю.

(Дятел).

  1. Прочитай скоромовку. З виділеними словами склади речення.

- Дятле, дятле! Добрий день!

Дуб здоровий, не впаде?

Дятел дзьобом дріботить:

- Двісті років буде жить!

  1. Склади народну прикмету. Склади словосполучення з виділеними словами.

Великий        стукає                                    дятел                              по         бути                                    дзьобом             в                    погожий                    гілці                 літній              дощеві                                день

Великий дятел стукає дзьобом по гілці в погожий літній день -  бути дощеві.

  1. Прочитай текст. Встав пропущені літери. Підкресли букви, що позначають м’які приголосні звуки.

В..ликий строкатий дятел

Цей птах середн..ого  розміру. Для влаштував…я гнізда видовбує дупло. В..ликий строкатий дятел має гарне забарвл..ння: зверху чорне з білими плямами на крилах, а знизу біле. Підхвістя і потилиця у птахів ч..рвоні. Для дятла характерний міцний долотоподібний дз..об, яким він добуває з-під кори комах. Язик у дятла надзвичайно довгий. Гострі кігті дозволяють птахам  управно лаз..ти по д..ревах. При ц..ому вони спираються на цупкий (хв.,ф)…іст.

 

http://redbook-ua.org/media/images/main/a-465.pngЖАЙВОРОНОК

[жа́й’воронок]

  1. Добери спільнокореневі слова до слова жайворонок.

Жайворонок, жайвороння, жайвороночок, жайворонча, жайворонятко, жайворонячий…

  1. Запиши, доповнивши речення потрібними словами. Склади звукову модель виділеного слова.

              Жайворонок в небі

  1. Запиши двоскладові, трискладові, чотирискладові слова. Запиши їх у таблицю.

Жайворонок, заєць, метро, неділя, ознака, понеділок, портфель,предмет, середа, театр, учитель, читання.

2 склади

3 склади

4 склади

 

 

 

  1. Добери до слова жайворонок слова, що називають його ознаку.

Слова для довідок: дивовижний, польовий, маленький, сірий, співучий, красивий…

ЗАВДАННЯ

[завдáн´ːа]

  1. Побудуй зі словами питальні речення.

Диван - __________________________________

_______________________________________.

Завдання - _______________________________

_______________________________________.

Шістнадцять - ___________________________

________________________________________.

  1. Букви вставляй – слово читай!

В…разно, вер…сен…, л…тера, олен…, чита(нн, н)я, пр…дмет, д…ктант, (К/к)иїв, алфав…т, б…бл…отека, завда(н, нн)я.

  1. Розв’яжи буквенні приклади і назви утворені слова. З утворених слів склади речення.

З + АВЛ – Л + ДА + ННЯ = …

ДІВ – В + ТИ =…

ЦІ + КУВ – УВ + АВІ =…

  1. Поділи подані слова на склади. Зроби звуко-буквенний аналіз виділених слів.

Коріння, барвистий, легенько, чітко, квітка, дуб, мороз, сніжинка, бадилля, розмова, навчання, знання, завдання, лелека, хвилинка, розхвалювати, фазан.

 

ЗАЄЦЬ

[за́й’и іц’]

  1. Коли так кажуть?

Вбити двох зайців – одночасно виконати дві справи.

Погнатися за двома зайцями – взятися за дві роботи, але жодної не виконати.

Проїхатися зайцем – проїхатися без квитка.

Заяча душа – про нерішучу людину.

Далеко куцому до зайця - велика різниця між ким-небудь.

Як куцому до зайця - дуже далеко, зовсім недоступно.

Як солоного зайця ганяти - без перепочинку, весь час.

  1. http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_3/67/d-66290/66290_html_mbc6929e.pngВідгадай загадку. Запиши звукові схеми до виділених слів.

Я вухатий ваш дружок,

в мене сірий кожушок,

куций хвостик, довгі вуса,

я усіх – усіх боюся. (Заєць)

  1.   Прочитай текст. Встав пропущені літери.

Для відпочинку за...ць влаштовує неглибоку ямку серед густої трави, заростей бур…яну, між скибами рі…і, причому щодня нову. Тому зайцеві і потрібне хутро, яке змінюючи свій колір, робить звірка непомітним, а довгі ноги рятують його від численних переслідувачів.

  1. Склади схему поданого речення .

Зайчик бігає по полю.

КАЛЕНДАР

[калеиндáр]

  1. Збери календар в алфавітному порядку. Поділи слова-місяці для переносу.

Зима

Весна

Літо

Осінь

 

 

 

 

Слова для довідок: грудень, січень, лютий; березень, квітень, травень; червень, липень, серпень; вересень, жовтень, листопад.

  1. Прочитай уривок із казки. Зроби схему виділених речень. Знайди і випиши із тексту пари слів протилежних за значенням. Встав пропущені букви у словах.

Ділити рік на місяці люди тіл..ки тоді почали, як стали коло з..млі ходити, орати, сіяти. Що ж їх спонукало ще точніше лік часу вести? А от що. Скажімо, зібрали урожай. А як його так розподілити, щоб до наступного урожаю вистачило? Коли орати? Коли сіяти? Стали люди до всього пил..но придивлятися: коли птахи відлітают.., коли в..ртаються, коли хмари дощ носят... Багато вірних прикмет спостерегли. Зрештою, у пригоді їм став Місяць. По ньому й сякий-такий кал..ндар злагодили. Міняєт..ся Місяц..: то росте він, то старіє. А як дванадцят.. разів Місяц.. дідом і молодиком побуває, то всі пори року пройдуть, знов рік на коло своє стає. Відтоді й ми, дванадцят... місяців, дванадцят.. братів, по черзі правимо, від Місяця й самі місяцями називаємос…

  1. Гра «Загубились голосні». Голосні вставляй, правопис слів запам’ятай.

Б__тьк__вщ__н__, в__дм__д__, в__р__с__нь, в__л__ц__, д__в__н, з____ць, к__л__нд__р, к__л__м, з__вд__нн__, д__т__л, ж__йв__р__н__к, м__тр__, н__д__л__, __ч__т__ль, __с__н.

  1. Розподіли слова у дві колонки назви предмета і ознака предмета. Поєднай слова у словосполучення стрілочками. Зроби звуко-буквенний аналіз виділених слів.

Барвиста, календар, цікаве, осінь, заячий, свято, червона, м’яч, старанний, учень, ручка, футбольний, хвіст, веселе, завдання, настінний.

Назва предмета

 

Ознака предмета

 

 

 

КИЛИМ

[кúлим]

  1. Зла мачуха доручила Попелюшці прибрати іграшки з килиму. Але розставити іграшки на полиці потрібно в алфавітному порядку. Допоможи Попелюшці.

Лялька, м’яч, качка, відро, барабан, їжачок, обруч, дзиґа, куля, зайчик, човен, рушниця, автомобіль, пірамідка, ведмедик, тигреня, конструктор, козлик, овечка, собачка.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Прочитай речення. Зроби звуко-буквенний аналіз виділених слів.

Долівка в наметі була застелена дорогими турецькими килимами.

  1. Знайди схему до слова.

Килим, килимочок, килимарство, килимок.

-о-о-о-        -о-о-о----о            -о-о-о-о-                      -о-о-

  1. Встав пропущені слова так, щоб вийшла розповідь. Використовуй слова з довідки.

Осінній день у лісі

Якось одного … восени всім класом ми вирушили до ... . Сонце … і навіть трохи підігрівало … повітря. … листя вкривало все … . Але це лише здавалося, що … з листя був жовтим. Якщо придивитися, то можна побачити, що навкруги – килим. (…)

Слова для довідок: дня, лісу, світило, осіннє, жовте, навкруги, килим, ближче, барвистий.

МЕДАЛЬ

 [меͧ дáл']

 

 

 

1.

м

а

к

 

 

2.

х

о

к

е

й

 

 

 

 

3.

б

у

д

я

к

 

 

4.

р

о

м

а

ш

к

а

 

5.

п

р

о

л

і

с

о

к

6.

к

у

л

ь

б

а

б

а

 

  1. Відгадай загадки. Слова-відгадки впиши у кросворд.
  1. Запалали в чистім полі,         

Наче галстуки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний... (Мак)

  1. Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті. (Лілеї)

  1. Він беззубий, а кусає,

Він безрукий, а хапає.

Ще й причепиться міцненько

До штанців і до сукенки. (Будяк)

  1. Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку ...(Ромашка)

  1. Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

  1. Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

  1. http://www.gazeta.lviv.ua/sites/default/files/med.jpg
    Розгадай ребус. Зроби звуко-буквенний аналіз відгаданого слова.
  2. Встав пропущені букви у слова. До виділених слів добери слова, котрі називають ознаки предметів.

…атьківщина, г…рой, духм…яний, дят…л, жа…воронок, кал…ндар, м…даль, н…діля, пом…лка.

  1. Запиши. Поясни, як ти розумієш цей вираз.
  1. Медаль – мені, роботу – тобі.

_____________________________________________________________________________________________________________________________

 

МЕТРО

[меͧ трó]

  1. Прочитай вірш. Виділені слова поділи на склади.

 

Вчора сів я у метро,

http://static.iloveukraine.com.ua/p/0/22/22540/ef279853a2036610cd39e91e25810999_600x1000.jpg     І поїхав на Дніпро.

Почепив на вудку хліба

І ловлю маленьку рибу.

Раптом – що це?

Я дивлюся –

Над водою бачу… вуса.

Я – за вуса. І додому

Із Дніпра привіз я…сома.

 

  1. http://drovokol45.ru/img/i/firewood11.pngРозгадай ребус. Введи відгадане слово у речення. Скористуйся словами з довідки.

                                             ’’

    Д = Т                

Слова для довідки: квиток, купити, поїхати.        

  1. Вилучи зайву букву та запиши слова правильно. Постав наголос та вимови правильно записані слова, розтягуючи їх по складах.

Вурлиця - ___________________________.

Меторо - ____________________________.

Зайєць - _____________________________.

Дознака - ____________________________.

Килдим - ____________________________.

Ясень - ______________________________.

  1. Поділи слова для переносу.

Гайка, буква, барбарис, бузок, метро, вертоліт, комбайн, актор.

НЕДІЛЯ

 [неͧ д'íл'а]

  1. Встав пропущені букви. Запиши по одному словниковому слову з наголосом на першому, другому, третьому складі.

н

 

діля

пон

 

ділок

с

 

реда

ч

 

твер

                


 

  1. Поясни, як позначена м’якість приголосних звуків у словах.

Ведм__д__, нед__л__, учител_.

  1. Знайди і випиши слова, в яких є м’які приголосні звуки. Підкресли в цих словах літери, які позначають м’якість приголосних звуків. З виділеними словами склади речення.

Малина, гриб, свиня, телефон, неділя, квіти, діти, меню, солома, вечір, зяблик, подарунок, люстра.

  1. Запиши два різні значення слова «неділя».

Неділя________________________________.

Неділя________________________________.

ОЗНАКА

[ознáка]

  1. Запиши слова  у таблицю.

Ознака, людина, дерево, кіт, зошит, Іван, земля, Марина, чашка, цуцик.

Хто?

Що?

 

 

  1. Утвори нові слова зі слова «ознака». З декількома утвореними словами на вибір склади речення.

Ознака___________________________________________________________________________.

  1. Добери до слова «ознака» синоніми. Зроби звуко-буквенний аналіз трьох слів на вибір.

(Властивість, особливість, риса, прикмета, відзнака, якість, признака, познака, прикмета, показник).

  1. Запиши слова, що починаються на:

Ди - диван_______________________________;

о - ____________________________________;

по - ____________________________________;

че - ____________________________________.

ПÓМИЛКА (ПОМИ́ЛКА)

[пóмилка] ([поми́лка])

  1. Встав пропущені букви.

   Місто                   Ліс                            Школа

  шоф__р             в__дмідь                   д__ктант

  м__тро               дят__л                      пом__лка

   т__атр                 яс__н                      ч__тання

  1. Прочитай слова: помилка, середа, четвер, неділя, понеділок, портфель, предмет. Запиши тільки ті, у яких наголошений другий склад. Постав наголос.

________________________________________________________________________________.

  1. Прочитай і перепиши речення, вставляючи відповідні слова з довідки.

Я ще не знав правил і тому, як мені здавалось, не робив …….. .

Шкода, що раніше не поставили твій звіт. Наша ………….!

Свої рідкі ………. мовні Мирослава намагалася виправляти сама.

Коли є в моїх словах ………. яка, поправте.

Джон відповідає, що робота йде добре, але ……………. ще є.

Слова для довідки: помилок, провина, огріхи, неточність, недоладності.

  1. Впиши у дужки запитання, на які відповідають слова.

(_____________?) медаль

(_____________?) помилка

(_____________?) театр

 

ПОНЕДІЛОК

[понеͧ дˊі́лок]

  1. Віднови вірш, доповнивши його назвами днів тижня. Встав пропущені літери у словах. Зроби звуко-буквенний аналіз виділених слів.

Хто молодец..?

Вранці ми із добрим ділом

Пр..вітали понеділок.

Нічен..ка минула скоро,

Трудовий іде вівторок.

Спритна, вміла, молода

Вже настала середа.

Йде ч..твертий ден.. тепер,

Наз..ваєт..ся четвер.

Діло добре ладит..ся,

Як настала п’ятниця.

   Вдома скріз... кипит.. робота,

Як почався ден.. – субота.

А субота з хлібом-сіллю

Прив..ла с..стру неділю.

Ось і тижневі кінець..,

Хто трудився – молодец..!

  1. Встав пропущені букви. З виділеним словом склади та запиши речення.

Батьківщ…на, д…ктант, жа…воронок, завда……я, м…тро, пон…ділок, сер…да, ч…ревики, ш…фер, яс…н.

  1. Гра «Додавання».  Додай слівце – вгадай, хто (що) це?

1.Перший день тижня _____________________.

2. Україна – моя _________________________.

3. На підлозі лежить м’який ________________.

4. Ми зварили борщ у великій ______________.

5. Підземний вид транспорту _______________.

6. Всі дерева вкрив срібний _________________.

7. Четвертий день тижня ___________________.

  1. Гра «Чарівний ланцюжок». Слова у ланцюжку шукай, їх правопис пам’ятай!

Вулицяясен _________________________________________.

Диваннеділядятел _________________________________________.

Понеділокилимознака _________________________________________.

Метрозаєцьдиктант _________________________________________.

ПОРТФЕЛЬ

[портфе́лˈ]

  1. Відгадай загадку. До відгаданого слова добери слова - назви ознак.

портфель                            Цю з підручниками скриню

                Я щодня ношу на спині.

               Як до школи прибігаю,

                        То тоді її знімаю.                                                                          (Портфель)

  1. Випиши слова у дві колонки: з твердим кінцевим приголосним і з м’яким кінцевим приголосним. З виділених слів склади речення.

Олень, коник, січень, клас, ніч, півень, дід, рись, рак, учитель, рік, кухлик, вітер, портфель, ведмідь, птах.

Твердий приголосний звук у кінці слова

М’який приголосний звук у кінці слова

 

 

 

  1. Прочитай слова. Запиши їх за алфавітом. Поділи слова для переносу.

Учитель, портфель, ручка, олівець, парта, школа, вірш.

  1. Випиши слова, в яких букв більше ніж звуків. Зроби звукову схему виписаних слів.

Учень, кінь, ковзани, діти, медаль, хлопці, степ, друг, портфель, папір, пальто, ведмідь, собака.

ПРЕДМЕТ

[приͤ дме́т]

  1. Прочитай вірш. З перших літер кожного рядка склади слово, добери до нього синоніми.

Починається урок

Роздзвенівся наш дзвінок.

Ей, мерщій усі до класу!

До навчання взятись разом.

Мовні правила вивчати,

«Е» та «И» як, де писати?

Треба всім це добре знати.

  1. Букви вставляй – слова читай!

Ч…рговий, т…атр, ч…твер, кил…м, портфел…, пр…дмет, д…ктант, кит…ця, л…стопад, Бат…ківщ…на, ол…н…, Ки…в, за…ц…, б…бл…отека, м…тро, пр…звище.

  1. Яка звукова схема відповідає слову «предмет».

-о-о---о-о-              --о--о-                   --о-о--о-

  1. Зміни за зразком назви предметів.

один

багато

дощ

предмет

друг

троянда

ручка

книга

зірка

букет

квиток

птах

дощі

 

СЕРЕДА

[сеͧ реͧ да́]

  1. http://kichrum.org.ua/ps/sub/bridges/img/br/Mainz-Theodor-Heuss-Bruecke.jpgРозгадай кросворд.

1.

м

і

с

т

http://solodenyatko.com.ua/images/260096.jpg 

 

2.

к

л

е

й

 

 

3.

м

о

р

к

в

а

4.

к

р

е

й

д

а

5.

в

і

д

р

о

http://www.prominstrument.com.ua/i/Rychnui/4421.jpg 

6.

к

р

а

н

 

 

http://lenagold.ru/fon/clipart/m/mork/mork18.pnghttp://xn--80adciakdy5adhje1b.kiev.ua/images/perevozka_kranov.jpghttp://k-office.vn.ua/2181-4111-large/-100-ol-100-365018-18.jpg
 

  1. http://korust.znay.info/wp-content/uploads/2012/08/poleznie-svojstva-syra-294x3001.jpghttp://kubki-medali.com.ua/components/com_virtuemart/shop_image/product/medal-d574-50mm_4f43d0f204c1e.jpgВідгадай ребус. З відгаданим словом склади речення та його схему.
                                             ʼ                      ʼʼ

 

     И = Е

  1. Склади прислів’я.
  1. Середу, знає, пес; (Пес середу знає)
  2. Борода, по, середа - , коліна; (Середа – по коліна борода)
  3. Нагнав, льоду, став, середу, на, четвер, як, трищить, аж, тащить, лід. (Четвер середу нагнав на льоду; як став тащить, аж лід тріщить.)
  1. Встав пропущені букви у слова.

Бат…ківщина, вер…сень, д…ктант, кал…ндар, м…тро, неділ…, пон…ділок, с…реда, чер…вички, ч…твер.

 

ТЕАТР

[теͧ а́тр]

  1. Прочитай текст. Встав пропущені слова (скористайся словами з довідки). Добери протилежні за значенням слова до виділених слів.

Нещодавно наш клас ходив до … , а я потрапив туди … . Коли ми тільки-но ввійшли всередину, мені пригадався вислів про те, що театр починається з вішалки. Раніше я не міг … , чому, але тепер усе стало на свої місця. Навіть із самого холу ти потрапляєш ніби до іншого … — з гамірливої вулиці до спокійного, таємничого світу героїв, емоцій та дій. І важкі … на дверях до глядацького залу ніби запрошують … , що ж буде далі.

Слова для довідок:театру, вперше, зрозуміти, світу, штори, побачити.

  1. Продовжи речення.

Театр – це _______________________________.

Метро – це ______________________________.

  1. Добери та запиши спільнокореневі слова.

Театр - ________________________________;

Учитель - _______________________________;

Читання - _______________________________.

  1. Розгадай загадки. Слова-відгадки впиши у кросворд.

 

1.

а

к

т

о

р

 

 

 

 

2.

п

е

к

а

р

 

3.

л

і

к

а

р

 

 

 

4.

в

ч

и

т

е

л

ь

 

 

5.

п

е

р

у

к

а

р

 

  1. У театрі грає ролі:

Нині- вчителя у школі,

Завтра буде інша роль-

То бідняк він, то король.(Актор)

  1. Прокидається він рано

І пече нам хліб духмяний.

Бублики і пиріжки

Пряники й медівники.(Пекар)

  1. Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує-

Призначає процедури

І таблетки і мікстури?(Лікар)

  1. Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить писати і читати,

І невтомно працювати.(Вчитель)

Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує.(Перукар)

УЧИТЕЛЬ

[учи́тел']

  1. Добери спільнокореневі слова до слова «учитель».

________________________________________________________________________________.

  1. Добери риму. Скористайся словами з довідки.

           УЧИТЕЛЬ

Кожен день дітей стрічає,

На уроках їх ...

Математики і букв

І усіх складних ...

Я учителем горджуся,

Анітрохи … !

Хоч і старший він за нас –

Дружить з ним увесь … !

Слова для довідки: навчає, наук, не боюся, наш клас.

  1. Добери прикметники.

 

                       Учитель

 

  1. Запиши слова у два стовпчики: ХТО? ЩО?

 Зима, парта, учитель, клас, дитина, пенал, прочитав, червона, урок, дівчинка.

ХТО?

ЩО?

 

 

ЧИТАННЯ

[чиͤ та́нˈːа]

  1. Спиши слова, вставляючи пропущені букви, правильно познач наголос:

 Чита...я, за...ць, в...дмідь, ..країна, шоф..р, вул...ця, дят..л, портф..л.., сант..м..тр, зм..ншуване.

  1. Букви вставляй – слово читай!

 В…разно, вер…сен…, л…тера, олен…, чита(нн, н)я, пр…дмет, д…ктант, (К/к)иїв, алфав…т, б…бл…отека, завда(н, нн)я.

  1. Гра «Розсипанка». Букви у порядок розставляй, словникові слова читай.

цьєаЗ _________________________________.           

нтаЧиня _______________________________.

летяД _________________________________.             

медтПре _______________________________.

іляНед _________________________________.            

Терат __________________________________.

нивзаКо ________________________________.           

виЧекире _______________________________.

  1. Розгадай кросворд.

 

2.

 

4.

 

6.

 

1.

с

3.

б

5.

к

7.

ч

и

т

а

н

н

я

е

р

о

н

е

и

г

т

 

р

а

д

г

н

в

 

т

н

і

и

я

е

 

 

 

л

 

 

р

 

 

 

я

 

 

  1. День тижня.
  2. Улюблене лакомство мишей.
  3. Святковий пиріг на день народження.
  4. Улюблена їжа мавп.
  5. Останній день тижня.
  6. Беруть у бібліотеці.
  7. Дитинча овечки.

ЧЕРВОНИЙ

[чеͧ рво́ний]

  1. Добери спільнокореневі слова за питанням що робити?

Червоний - ______________________________;

Учитель -_______________________________;

Помилка - _______________________________.

  1. Поясни, як ти розумієш значення виразів.

Розум розумом червоний.__________________

_______________________________________

Пустити червоного півня.__________________

_______________________________________

Прохо́дити  черво́ною ниткою.______________

_______________________________________

  1. Добери до слова «червоний» синоніми, з трьома словами придумай та запиши речення.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Прочитай речення, встав пропущені слова з довідки. Обґрунтуй, чому саме такий вибір зроблено.

Непомітно надійшов ранок, залив сяйвом ліс.

Щось палке, гаряче було розлите в її очах і на її щоках.

Скоро зійде зоря ….

На квітках заблищала роса.

 Слова для довідки: пурпурним, рум’яних, калинова, полуменистих.

ЧЕРГОВИ́Й

[чеͧ ргови́й]

  1. Відповідно до змісту речень розстав слова-синоніми.

Проїхали так з кілометр до … повороту.

Віктор помовчав, обдумуючи … свої слова.

Щовечора після метушливого дня він сідав за стіл, щоб написати … листа.

 Слова для довідки: чергового, дальші, наступного.

  1. Встав пропущені букви у словах. З виділеними словами склади речення.

 Г…рой, д…тина, жа…воронок, вул…ця, …знака, пр…дмет, учит…ль, чергови…, шоф…р, …сен.

  1. Гра «Чарівний ланцюжок». Слова у ланцюжку шукай, їх правопис пам’ятай!

Учительчерговийознака_____________________________________________________________

Неділядятелдиван_________________________________________________________________

Заєцьпредметсереда________________________________________________________________

  1. Гра «Розсипанка». Букви у порядок розставляй, слова читай.

ицяЛис___________                                    нятеКо___________

маКоха___________                                   натиДи___________

вийЧерго__________                                  каАбет____________

ЧЕРЕВИКИ

[чеͧ реͧ ви́ки]

  1. http://img17.olx.ua/images_slandocomua/158823539_2_644x461_cholovch-chereviki-muzhskie-botinki-nike-mandara-fotograf.jpgВідгадай загадку. Добери синоніми до слова-відгадки.

Двоє поросят, а чотири хвостики.

 

Вдень — завзяті та проворні:

можем бігати, стрибати,

а вночі ми безпорадні,

бо лягають ноги спати. (Черевики)

  1. Прочитай вірш. Встав пропущені букви у слова. Поділи підкреслені слова на склади для переносу. У перших двох рядках вірша підкресли однією рискою букви, які позначають дзвінкі звуки, глухі – двома.

За..ч..нятко рано-вранці

У нов...н..кій вишиванці,

     В дуже гарних ч..р..вичках,

        З чорним ранцем н..в..личким

Підківками іскри креше,

  Бо до школи йде уперше.

  1. Запиши слова у два стовпчики: ХТО?, ЩО?

Черевики, Київ, людина, дівчинка, пенал, стіл, Інна, корова, сонце, трава, зозуля, сова.

ХТО?

ЩО?

 

 

  1. Поєднай слова у пари.

черевики                             навчальний

троянди                               рябеньке

сад                                       татові

заклад                                 кучеряве

цуценя                                яблуневий

волосся                               рожеві

ЧЕТВЕР

[чеͧ тве́р]

  1. Склади приказку. Зроби звуко-буквенний аналіз слів четвер, скаче.

        

 

                                                          

 

  1. Поясни, як ти розумієш значення виразу. Введи цей вираз у речення.

Як не тепер, то в четвер.____________________

_______________________________________.

  1. Вкажи кількість звуків і букв у словах.

 Четвер, тиждень, четвертий, яблуко, морквяний, м’ята.

  1. З поданих слів склади речення. Підкресли підмет і присудок.

Середи, наступає, після, четвер.

Ходжу, кожного, гімнастику, четверга, я, на.

Робота, з, контрольна, у, математики, четвер, була, нас, у.

ШОФЕР

[шофе́р]

  1. Розгадай ребус. Добери до слова-відгадки синонім, склади з ними речення.

ШИФЕР

И = О

  1. З перших букв слів прочитай зашифроване слово, зроби його звуко-буквенний аналіз.

http://www.vmareva.com/wp-content/uploads/2011/12/1944425c2d4238866a947495d775e8e0e2bc2a.jpghttp://s59.radikal.ru/i166/0812/b0/04a33f80185a.png 

 

http://www.zooclub.ru/attach/birds/225.jpg 

 

 

 

 

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTR4ZgRBrcxCjuQ4fIbbdocgxKY_ItyEXcdkuvbQBFhwr-6XA0_ 

 

 

 

 

 

 

  1. Розподіли слова жайворонок, учитель, шофер, дятел на тематичні групи. Склади речення з кожною групою слів. Склади схему речень.

Птахи: _________________________________

Назви професій: __________________________

  1. Прочитай текст. Встав пропущені букви у слова. До виділених слів добери прикметники.

 — Мабуть, внучку, будеш ти шоф..ром, — часто повторяв дідус… і дарував нову іграшку — л..гковий автомобіл.. або самоскид.

 Дома у Петрика є своя проїж..а дорога. На неї виводить він усі машини, ставить світлофори. І дорога-вулиця оживає, неначе б та, за їхнім будинком. Награвшись, Петрик дбайливо заганяє машини в "гараж" — затишне місце під с..рвантом.

ЯСЕН

[йа́сеͧ н]

  1. Прочитай уривок з народної казки. Поділи виділені слова на склади для переносу.

Ясен

 Було у матері три сини. Спритні, мов соколи, мудрі і добрі, як старі бували люди, шляхетні і дужі, наче ясени. Покликали їх до війська рідну землю боронити від ворога. Хоробро билися брати. Ставали вони на бій плече-в-плече. Завжди два брати рубали загарбників, а один посередині допомагав їм лише тоді, коли ворогів ставало дуже багато. Саме таким способом знищували вони тих, хто хотів на них нападати.

  1. Відгадай загадку. Добери до виділеного слова прикметники. Зроби звуко-буквенний аналіз відгаданого слова.

Я дерево - красень, а звуть мене... (ясен).

  1. Розгадай кросворд.

1.

с

о

н

я

ш

н

и

к

 

 

2.

о

с

и

к

а

 

 

3.

к

л

е

н

 

 

 

4.

ч

а

с

н

и

к

 

 

  1. На сонечко я схожий

І сонечко люблю.

За сонцем повертаю

Голівоньку свою. (соняшник)

  1. Ніхто її не лякає, а вона тремтить. (осика)
  2. Дуже широке листя у мене,

П'ятикутне і зелене.

Наче скульптор різаком

Працював над тим листком. (клен)

  1. Що то за голова, що лиш зуби та борода. (часник)
  1. Склади з листочків народну прикмету. Добери прикметники до підкресленого слова.

 

 

 

 

 

 

 


Список використаних джерел:

  1. Вимова і написання слів із ненаголошеними [е], [и]. Українська мова 2-й клас  / С. Буліга // Початкова освіта: Методичний порадник. – 2014. - №20. – С. 13-16.
  2. Державний стандарт початкової загальної освіти.
  3. Система роботи над словниковими словами з учнями 1-4 класів / Н. Грона // Початкова школа : Науково-методичний журнал. - 2009. - №5. - С. 8-12.
  4. Інноваційні методи роботи над словниковими словами у 2-му класі / Р. М. Дідик // Початкове навчання та виховання : Науково-методичний журнал. - 2012.
  5. Інформаційно-пізнавальний матеріал на уроці української мови у 2 класі / І. Горковенко // Початкова освіта: Методичний порадник. – 2014. - №1. – С. 18-19.
  6.  Робота над словниковими словами у 2-му класі / В. І. Калініченко // Початкове навчання та виховання : Науково-методичний журнал. - 2013. - №28 : Фаховий сервер. - С. 1-8.
  7. Компетентнісно-діяльнісний підхід. Особливості організації діяльності молодшого школяра / С. Буліга // Початкова освіта: Методичний порадник. – 2014. – №20. – С. 8-12.
  8. Комплексні завдання з української мови для 2 класу / Т. Гуцалюк // Початкова освіта: Методичний порадник. – 2014. - №11. – С. 18-20.
  9. Робота над словниковими словами у 2-му класі / В. І. Калініченко // Початкове навчання та виховання : Науково-методичний журнал. - 2013. - №31 : Фаховий сервер. - С. 1-20.
  10.  Робота над словниковими словами у 2-му класі / В. І. Калініченко // Початкове навчання та виховання : Науково-методичний журнал. - 2013. - №34 : Фаховий сервер. - С. 1-16.
  11. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – Київ:Освіта,2012.
  12. Цікаві вправи зі словниковими словами / В. П. Порощук // Вихователю ГПД. Усе для роботи. - 2012. - №8. - С. 26-28.
  13. Робота над словниковими словами на уроках мови: 2-й клас / М. Свистун // Початкова освіта. - 2009. - №20. - С. 15-28.
  14. Нестандартні прийоми роботи над словниковими словами / О. Чекіна // Початкова освіта. - 2009. - №20. - С. 3-6.

 

 

1

 

docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
2190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку