Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради
Науково-методичний центр
Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11
Білоцерківської міської ради Київської області
Алла Демченко
Дидактичні матеріали для роботи зі словниковими словами. 2 клас.
Методична розробка
Біла Церква
Схвалено методичною радою Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 10.11.2014р. Протокол №2.
Демченко А.І. дидактичні матеріали для роботи зі словниковими словами. 2 клас. Збірник. – Біла Церква, 2015. – 60 с.
Рецензенти:
Висторонський В.І., методист науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради
Черепанова Л.В., заступник директора з науково-методичної роботи БЗШ І-ІІІ ступенів №11, учитель-методист
Методична розробка містить різноманітні завдання для опрацювання словникових слів у 2-му класі. Завдання підібрані з урахуванням вікових особливостей учнів, забезпечують розвиток пам’яті, логічного та творчого мислення другокласників, збагачення їх лексикону. Матеріали, подані у збірнику, відповідають програмі і вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти.
Рекомендовано для використання на уроках української мови в 2-х класах.
Зміст
Передмова………………………………………..................4
Список слів, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти…………………………………………....7
Дидактичні вправи………………………………………....8
Список використаних джерел……………………………61
ПЕРЕДМОВА
Беручи до уваги наступність і послідовність опанування учнями матеріалів, що актуалізовані у сучасних навчальних програмах для учнів 1-4 класів відповідно до оновленого Державного стандарту початкової освіти, необхідно створювати сприятливі умови для формування мовленнєвої діяльності учнів, працювати над розвитком їх лінгвістичних здібностей, розвивати орфографічні навички, збагачувати лексичний запас школярів.
Словникова робота на уроках української мови в початкових класах є однією зі складових навчальної діяльності з розвитку мовлення учнів. Оволодіння словниковим складом літературної мови стає необхідною умовою вивчення учнями основних розділів мовознавства: орфоепії, граматики, правильного слововживання і зв’язного мовлення взагалі.
Із метою підвищення мовленнєвої культури особливу увагу необхідно приділяти вправам, спрямованим на збагачення активного словника дітей, зокрема формуванню у них навички вибирати зі свого лексичного запасу для висловлювання думки саме ті слова, які найбільше відповідають змісту висловлювання і роблять його правильним, влучним і виразним.
Важливою частиною роботи з орфографії в школі І ступеня є засвоєння списку слів, вимову і правопис яких учні мають запам’ятати. Написання таких слів переважно не можна пояснити правилами сучасного правопису, тому що воно склалося історично.
Інтерактивний підхід до словникової роботи в початкових класах робить її найбільш ефективною і дієвою. Різнорівнева система завдань і вправ для формування в учнів багатого словникового запасу викликає інтерес учнів до вивчення рідної мови.
Слова контрольного орфографічного списку повинні бути в центрі тому, що правильно побудована робота над словниковими словами справді збагачує лексичний запас учнів і сприяє їхньому мовленнєвому розвитку в усній та писемних формах. Але набуття навичок правильного користування словниковим словом – процес тривалий, його не можна досягти на одному уроці.
Робота зі словниковими словами є доцільною на всіх етапах уроку: під час актуалізації опорних знань, вивчення нового матеріалу, на етапі закріплення, а також під час застосування інтерактивних вправ «Мозковий штурм», «Мікрофон», тощо. Учитель повинен спрямувати свою роботу так, щоб, працюючи над темою уроку, словникові слова органічно вписувались у тему.
Щоб отримати позитивний результат у роботі над словниковими словами, у збірнику подано різноманітні види завдань:
Отже, неодмінною умовою ефективного засвоєння словникових слів є постійна гнучка робота над словом, яка планується у системі уроків. Міцність засвоєння правопису таких слів досягається шляхом частотного вживання їх у різних завданнях і вправах.
Поєднання різноманітних форм і методів роботи на уроках української мови є важливим засобом стимулювання активної пізнавальної діяльності молодших школярів.
СПИСОК СЛІВ, ЗНАЧЕННЯ, ВИМОВУ І НАПИСАННЯ ЯКИХ УЧНІ ПОВИННІ ЗАСВОЇТИ:
абетка,
Батьківщи́на,
ведмі́дь,
ве́ресень,
ву́лиця,
геро́й,
дикта́нт,
дива́н,
дити́на,
духмя́ний,
дя́тел,
жа́йворонок,
завда́ння,
за́єць,
календа́р,
ки́лим,
меда́ль,
метро́,
неді́ля,
озна́ка,
по́милка (поми́лка), понеді́лок,
портфе́ль,
предме́т,
середа́,
теа́тр,
учи́тель,
чита́ння,
черво́ний,
черго́вий,
череви́ки,
четве́р,
шофе́р,
ясен.
АБЕТКА
[абе´тка]
Букви всі від - А до Я, -
Як одна міцна сім’я.
Варто всіх у цій родині
Знати грамотній дитині.
(Абетка)
М__д__ль, к__л__нд__р, ч__рв__н__й.
ЇЖАЧОК.
Ходить лісом їжачок,
В нього шубка з...
(ниток, дроту, колючок)
ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ?
Вночі їй завжди півник сниться.
Вона не курка, а...
(гуска, ворона, лисиця)
НА ПРОГУЛЯНКУ У неділю на Хрещатик
Квочка вивела...
(голубів, курчаток, овець)
ХТО ТАКА?
Великі очі й голова.
Не Колобок це, а...
(слон, сова, коза)
МО + РО+ ЗА – А = …
УК + Р – К + ОК = …
ЯМ + ГУ – МУ + ОДА =…
ШР – Р + УБ + А =…
СІР + ЧЕ – Р + УНЬ – У = …
КН + И + ОЖ – О+ УКА –У =…
БАТЬКІВЩИНА
[бат’к’іўшчи́на]
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
• Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.
• Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.
• Та земля мила, де мати народила.
РІДНА МАМА СОНЦЕ
ЛЮБИТИ ЗЕМЛЯ БАТЬКІВЩИНА
НАЙКРАЩА МІСТА СЕЛА ЛІС РІЧКА
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Батьківщина – найкраща …
Моя Батьківщина – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні …
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки …
Її обереги – верба і калина.
Найкраща у світі – …
Слова для довідок: у світі, джерельця, глибокі, моя Україна.
ВЕДМІДЬ
[виͤ дм’і́д’]
Влітку медом ласував, досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни, а проспав аж до весни. (Ведмідь.)
Ведмідь, ведмедик, ведмежа, ведмедятко, ведмедиця, ведмежий, ведмедячий, ведмедище.
Дивитися ведмедем – бути злим.
Ведмежа послуга – невміла послуга, від якої нема користі.
Ведмежий куток – віддалене, глухе місце.
Ведмідь на вухо наступив – відсутність музичного слуху.
В |
О |
В |
К |
|||||||||||||||||||||||||||
О |
Л |
Е |
Н |
Ь |
||||||||||||||||||||||||||
Б |
Д |
Ж |
О |
Л |
А |
|||||||||||||||||||||||||
М |
У |
Р |
А |
Х |
А |
|||||||||||||||||||||||||
Б |
І |
Л |
К |
А |
||||||||||||||||||||||||||
Д |
Я |
Т |
Е |
Л |
||||||||||||||||||||||||||
З |
А |
Є |
Ц |
Ь |
||||||||||||||||||||||||||
ВЕРЕСЕНЬ
[ве`ресен´]
Ро-ко-ва…(корова) ня-ко-ше (кошеня)
Різ-ка-бе…(берізка) ро-зе-о… (озеро)
Ня-со-ве…(совеня) ли - ка- на…(калина)
Кил…м, парасол…ка, гор…зонт, хв…лина, ч…роговий, жа…воронок, н…діля, ч…та(н, нн)я, д…ктант, вер…сен…, т…атр, яс…н, пон…д…лок, с…реда.
Ень
|
а |
б |
в |
г |
1. |
ди |
на |
тел |
ре |
2. |
ти |
дя |
ван |
сень |
3. |
чи |
ве |
тан |
ня |
1а+2а+1б =_______________________________,
3а+3в+3г = _______________________________,
2б+1в =__________________________________,
3б+1г+2г= _______________________________,
1а+2в = __________________________________.
ВУЛИЦЯ
[ ву́лиͤ ц’а]
Викидати на вулицю - позбавляти житла, притулку.
Ганяти вітер по вулицях - проводити час у розвагах;нічого не робити, нічим не займатися.
Давати зелену вулицю - безперешкодно пропускати що-небудь.
З вулиці - зовсім невідомий, випадковий.
На всю вулицю кричати - дуже голосно, сильно.
На вулиці не валяється - має неабияку вартість, позитивні якості, високо цінується і становить рідкість.
|
|
|
1. |
а |
в |
т |
о |
|
|
2. |
т |
р |
о |
т |
у |
а |
р |
|
|
3. |
с |
в |
і |
т |
л |
о |
ф |
о |
р |
|
4. |
з |
у |
п |
и |
н |
к |
а |
|
|
|
5. |
ц |
у |
ц |
е |
н |
я |
|
|
|
|
6. |
м’ |
я |
ч |
|
|
|
1. Не автобус і не віз,
маю четверо коліс,
вік з дорогою дружу,
все по ній кудись біжу. (Авто)
2. Знає будь-яка дитина:
Йти не можна, де машини.
Тому Коля і Тамара
Йдуть собі по … тротуару.
3. Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати». (Світлофор)
4. І автобус, і трамвай
На … зачекай.
(Корзинці, зупинці)
5. Довгі вуха, куций хвіст,
До мисливства в нього хист:
Все знаходить навмання
Це маленьке ... (Цуценя)
6. Плига, плига цілий день,
Через лаву, через пень,
Через кущ і через квіти.
Що за іграшка це, діти? (М’яч).
Слова для довідок: золоте, вишневий, дружно, чарівна, на вулиці, веселий.
Весна
Прийшла весна. Світить сонце. Сад у цвіту. Дорослі працюють. Чути гомін дітвори.
ГЕРОЙ
[герóй]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Медал..., м. .кий, сусідн...му, під...м, б...ілка, Ки...в, вул...ця, д...ван, в...разно, ч...твер, в...дмідь, в...ресєнь, за...ць, кра...ий.
рис, літо, пілот, рамка, ікра, ручка, городи.
п |
о |
г |
а |
н |
о |
|
|
м |
е |
д |
|
|
|
б |
о |
р |
щ |
и |
к |
у |
|
к |
о |
р |
а |
|
|
г |
а |
й |
|
|
|
|
1) Буде і на нашій вулиці свято.
________________________________________________________________________________
2) Герой помирає – подвиги його живуть.
________________________________________________________________________________
ДИКТАНТ
[диктáнт]
ДИРКТРФАНТ (диктант).
РОБЛПОТККА (робота).
РУВСЧМКА (ручка).
И |
СЛОВА |
Е |
|
д…ктант вес…ло дят…л д…тина в…сна п…нал л…мон п…ньок кр…венька цуц…ня п…ріжок |
|
Ведмедик
Жив у лісі Ведмедик. У вересні він пішов до лісової школи з портфелем. Учителем ведмедика став…_________________________
________________________________________________________________________________.
ДИВАН
[дивáн]
ДИ1ВИ2НАʼ
И2=А
Вулиця - ______________________________,
герой - ________________________________.
Диван - _____________________________, килим - _________________________________.
Квітка, пиріжки, зернятка, поле – мак.
Нірка, сир, кіт, гризун – мишка
Хвилі, вода, кораблі, акули – море.
Молоко, суміш, холод, смакота – морозиво.
ДИТИНА
[дитúна]
Дітям треба т..пло і сонце,
Щастя, радість, любов без меж!
І гаряче відкрите с..рце,
І травичка з..лена — теж!
І на росянім лузі квіти —
Вся з..мля у красі п’янкій!
Щоб сміятися, щоб радіти
Наші діти могли на ній!
Дітям треба всього багато:
Небо, зорі і щирість слів.
А найбільше — це мама й тато.
Кож..н з них щоб дітей любив.
3. Прочитай слова. Запиши їх у 2 колонки.
А) ті, в яких букви я, ю, є позначають два звуки;
Б) ті, в яких букви я, ю, є позначають один звук.
Ряска, розмовляє, співають, сім’я, вечеря, яблуко, дитячий, ярмарок, м’ясо, єнот, юний, малюк, маляр, в’ється, ллється, рулювати, зоря.
1. |
м |
е |
д |
у |
з |
а |
|
|
2. |
р |
и |
б |
а |
|
|
3. |
м |
е |
т |
е |
л |
и |
к |
|
4. |
м |
и |
ш |
а |
|
|
|
5. |
і |
н |
д |
и |
к |
|
|
6. |
ж |
а |
б |
а |
|
|
ДУХМЯНИЙ
[духмʼáний]
___________________________________________________________________________________________________________________________.
Ал…авіт, бат…ківщина, г…рой, вул…ця, дят…л, духм…ний, д…ван, д…тина, ч…рговий, пор…фель.
Духмяний, читання, ясен.
Зразок: Колючі – їжак, троянда, кактус, голка,чагарник, каштан…
Круглі –
Духмяні –
ДЯТЕЛ
[д'атеил]
Вірно людям я служу,
їм дерева стережу,
дзьоб міцний і гострий маю,
шкідників ним добуваю.
(Дятел).
- Дятле, дятле! Добрий день!
Дуб здоровий, не впаде?
Дятел дзьобом дріботить:
- Двісті років буде жить!
Великий стукає дятел по бути дзьобом в погожий – гілці літній дощеві день
Великий дятел стукає дзьобом по гілці в погожий літній день - бути дощеві.
В..ликий строкатий дятел
Цей птах середн..ого розміру. Для влаштував…я гнізда видовбує дупло. В..ликий строкатий дятел має гарне забарвл..ння: зверху чорне з білими плямами на крилах, а знизу біле. Підхвістя і потилиця у птахів ч..рвоні. Для дятла характерний міцний долотоподібний дз..об, яким він добуває з-під кори комах. Язик у дятла надзвичайно довгий. Гострі кігті дозволяють птахам управно лаз..ти по д..ревах. При ц..ому вони спираються на цупкий (хв.,ф)…іст.
ЖАЙВОРОНОК
[жа́й’воронок]
Жайворонок, жайвороння, жайвороночок, жайворонча, жайворонятко, жайворонячий…
Жайворонок в небі …
Жайворонок, заєць, метро, неділя, ознака, понеділок, портфель,предмет, середа, театр, учитель, читання.
2 склади |
3 склади |
4 склади |
|
|
|
Слова для довідок: дивовижний, польовий, маленький, сірий, співучий, красивий…
ЗАВДАННЯ
[завдáн´ːа]
Диван - __________________________________
_______________________________________.
Завдання - _______________________________
_______________________________________.
Шістнадцять - ___________________________
________________________________________.
В…разно, вер…сен…, л…тера, олен…, чита(нн, н)я, пр…дмет, д…ктант, (К/к)иїв, алфав…т, б…бл…отека, завда(н, нн)я.
З + АВЛ – Л + ДА + ННЯ = …
ДІВ – В + ТИ =…
ЦІ + КУВ – УВ + АВІ =…
Коріння, барвистий, легенько, чітко, квітка, дуб, мороз, сніжинка, бадилля, розмова, навчання, знання, завдання, лелека, хвилинка, розхвалювати, фазан.
ЗАЄЦЬ
[за́й’и іц’]
Вбити двох зайців – одночасно виконати дві справи.
Погнатися за двома зайцями – взятися за дві роботи, але жодної не виконати.
Проїхатися зайцем – проїхатися без квитка.
Заяча душа – про нерішучу людину.
Далеко куцому до зайця - велика різниця між ким-небудь.
Як куцому до зайця - дуже далеко, зовсім недоступно.
Як солоного зайця ганяти - без перепочинку, весь час.
Я вухатий ваш дружок,
в мене сірий кожушок,
куций хвостик, довгі вуса,
я усіх – усіх боюся. (Заєць)
Для відпочинку за...ць влаштовує неглибоку ямку серед густої трави, заростей бур…яну, між скибами рі…і, причому щодня нову. Тому зайцеві і потрібне хутро, яке змінюючи свій колір, робить звірка непомітним, а довгі ноги рятують його від численних переслідувачів.
Зайчик бігає по полю.
КАЛЕНДАР
[калеиндáр]
Зима |
Весна |
Літо |
Осінь |
|
|
|
|
Слова для довідок: грудень, січень, лютий; березень, квітень, травень; червень, липень, серпень; вересень, жовтень, листопад.
Ділити рік на місяці люди тіл..ки тоді почали, як стали коло з..млі ходити, орати, сіяти. Що ж їх спонукало ще точніше лік часу вести? А от що. Скажімо, зібрали урожай. А як його так розподілити, щоб до наступного урожаю вистачило? Коли орати? Коли сіяти? Стали люди до всього пил..но придивлятися: коли птахи відлітают.., коли в..ртаються, коли хмари дощ носят... Багато вірних прикмет спостерегли. Зрештою, у пригоді їм став Місяць. По ньому й сякий-такий кал..ндар злагодили. Міняєт..ся Місяц..: то росте він, то старіє. А як дванадцят.. разів Місяц.. дідом і молодиком побуває, то всі пори року пройдуть, знов рік на коло своє стає. Відтоді й ми, дванадцят... місяців, дванадцят.. братів, по черзі правимо, від Місяця й самі місяцями називаємос…
Б__тьк__вщ__н__, в__дм__д__, в__р__с__нь, в__л__ц__, д__в__н, з____ць, к__л__нд__р, к__л__м, з__вд__нн__, д__т__л, ж__йв__р__н__к, м__тр__, н__д__л__, __ч__т__ль, __с__н.
Барвиста, календар, цікаве, осінь, заячий, свято, червона, м’яч, старанний, учень, ручка, футбольний, хвіст, веселе, завдання, настінний.
Назва предмета |
|
Ознака предмета |
|
|
|
КИЛИМ
[кúлим]
Лялька, м’яч, качка, відро, барабан, їжачок, обруч, дзиґа, куля, зайчик, човен, рушниця, автомобіль, пірамідка, ведмедик, тигреня, конструктор, козлик, овечка, собачка.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Долівка в наметі була застелена дорогими турецькими килимами.
Килим, килимочок, килимарство, килимок.
-о-о-о- -о-о-о----о -о-о-о-о- -о-о-
Осінній день у лісі
Якось одного … восени всім класом ми вирушили до ... . Сонце … і навіть трохи підігрівало … повітря. … листя вкривало все … . Але це лише здавалося, що … з листя був жовтим. Якщо придивитися, то можна побачити, що навкруги – … килим. (…)
Слова для довідок: дня, лісу, світило, осіннє, жовте, навкруги, килим, ближче, барвистий.
МЕДАЛЬ
[меͧ дáл']
|
|
|
1. |
м |
а |
к |
|
|
2. |
х |
о |
к |
е |
й |
|
|
|
|
3. |
б |
у |
д |
я |
к |
|
|
4. |
р |
о |
м |
а |
ш |
к |
а |
|
5. |
п |
р |
о |
л |
і |
с |
о |
к |
6. |
к |
у |
л |
ь |
б |
а |
б |
а |
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний... (Мак)
Вінки в них білі й золоті. (Лілеї)
Він безрукий, а хапає.
Ще й причепиться міцненько
До штанців і до сукенки. (Будяк)
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку ...(Ромашка)
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло. (Кульбаба)
…атьківщина, г…рой, духм…яний, дят…л, жа…воронок, кал…ндар, м…даль, н…діля, пом…лка.
_____________________________________________________________________________________________________________________________
МЕТРО
[меͧ трó]
Вчора сів я у метро,
І поїхав на Дніпро.
Почепив на вудку хліба
І ловлю маленьку рибу.
Раптом – що це?
Я дивлюся –
Над водою бачу… вуса.
Я – за вуса. І додому
Із Дніпра привіз я…сома.
‘ ’’
Д = Т
Слова для довідки: квиток, купити, поїхати.
Вурлиця - ___________________________.
Меторо - ____________________________.
Зайєць - _____________________________.
Дознака - ____________________________.
Килдим - ____________________________.
Ясень - ______________________________.
Гайка, буква, барбарис, бузок, метро, вертоліт, комбайн, актор.
НЕДІЛЯ
[неͧ д'íл'а]
н |
|
діля |
пон |
|
ділок |
с |
|
реда |
ч |
|
твер |
Ведм__д__, нед__л__, учител_.
Малина, гриб, свиня, телефон, неділя, квіти, діти, меню, солома, вечір, зяблик, подарунок, люстра.
Неділя________________________________.
Неділя________________________________.
ОЗНАКА
[ознáка]
Ознака, людина, дерево, кіт, зошит, Іван, земля, Марина, чашка, цуцик.
Хто? |
Що? |
|
|
Ознака___________________________________________________________________________.
(Властивість, особливість, риса, прикмета, відзнака, якість, признака, познака, прикмета, показник).
Ди - диван_______________________________;
о - ____________________________________;
по - ____________________________________;
че - ____________________________________.
ПÓМИЛКА (ПОМИ́ЛКА)
[пóмилка] ([поми́лка])
Місто Ліс Школа
шоф__р в__дмідь д__ктант
м__тро дят__л пом__лка
т__атр яс__н ч__тання
________________________________________________________________________________.
Я ще не знав правил і тому, як мені здавалось, не робив …….. .
Шкода, що раніше не поставили твій звіт. Наша ………….!
Свої рідкі ………. мовні Мирослава намагалася виправляти сама.
Коли є в моїх словах ………. яка, поправте.
Джон відповідає, що робота йде добре, але ……………. ще є.
Слова для довідки: помилок, провина, огріхи, неточність, недоладності.
(_____________?) медаль
(_____________?) помилка
(_____________?) театр
ПОНЕДІЛОК
[понеͧ дˊі́лок]
Хто молодец..?
Вранці ми із добрим ділом
Пр..вітали понеділок.
Нічен..ка минула скоро,
Трудовий іде вівторок.
Спритна, вміла, молода
Вже настала середа.
Йде ч..твертий ден.. тепер,
Наз..ваєт..ся четвер.
Діло добре ладит..ся,
Як настала п’ятниця.
Вдома скріз... кипит.. робота,
Як почався ден.. – субота.
А субота з хлібом-сіллю
Прив..ла с..стру неділю.
Ось і тижневі кінець..,
Хто трудився – молодец..!
Батьківщ…на, д…ктант, жа…воронок, завда……я, м…тро, пон…ділок, сер…да, ч…ревики, ш…фер, яс…н.
1.Перший день тижня _____________________.
2. Україна – моя _________________________.
3. На підлозі лежить м’який ________________.
4. Ми зварили борщ у великій ______________.
5. Підземний вид транспорту _______________.
6. Всі дерева вкрив срібний _________________.
7. Четвертий день тижня ___________________.
Вулицяясен _________________________________________.
Диваннеділядятел _________________________________________.
Понеділокилимознака _________________________________________.
Метрозаєцьдиктант _________________________________________.
ПОРТФЕЛЬ
[портфе́лˈ]
Цю з підручниками скриню
Я щодня ношу на спині.
Як до школи прибігаю,
То тоді її знімаю. (Портфель)
Олень, коник, січень, клас, ніч, півень, дід, рись, рак, учитель, рік, кухлик, вітер, портфель, ведмідь, птах.
Твердий приголосний звук у кінці слова |
М’який приголосний звук у кінці слова |
|
|
Учитель, портфель, ручка, олівець, парта, школа, вірш.
Учень, кінь, ковзани, діти, медаль, хлопці, степ, друг, портфель, папір, пальто, ведмідь, собака.
ПРЕДМЕТ
[приͤ дме́т]
Починається урок
Роздзвенівся наш дзвінок.
Ей, мерщій усі до класу!
До навчання взятись разом.
Мовні правила вивчати,
«Е» та «И» як, де писати?
Треба всім це добре знати.
Ч…рговий, т…атр, ч…твер, кил…м, портфел…, пр…дмет, д…ктант, кит…ця, л…стопад, Бат…ківщ…на, ол…н…, Ки…в, за…ц…, б…бл…отека, м…тро, пр…звище.
-о-о---о-о- --о--о- --о-о--о-
один |
багато |
дощ предмет друг троянда ручка книга зірка букет квиток птах |
дощі |
СЕРЕДА
[сеͧ реͧ да́]
1. |
м |
і |
с |
т |
|
|
2. |
к |
л |
е |
й |
|
|
3. |
м |
о |
р |
к |
в |
а |
4. |
к |
р |
е |
й |
д |
а |
5. |
в |
і |
д |
р |
о |
|
6. |
к |
р |
а |
н |
|
|
И = Е
Бат…ківщина, вер…сень, д…ктант, кал…ндар, м…тро, неділ…, пон…ділок, с…реда, чер…вички, ч…твер.
ТЕАТР
[теͧ а́тр]
Нещодавно наш клас ходив до … , а я потрапив туди … . Коли ми тільки-но ввійшли всередину, мені пригадався вислів про те, що театр починається з вішалки. Раніше я не міг … , чому, але тепер усе стало на свої місця. Навіть із самого холу ти потрапляєш ніби до іншого … — з гамірливої вулиці до спокійного, таємничого світу героїв, емоцій та дій. І важкі … на дверях до глядацького залу ніби запрошують … , що ж буде далі.
Слова для довідок:театру, вперше, зрозуміти, світу, штори, побачити.
Театр – це _______________________________.
Метро – це ______________________________.
Театр - ________________________________;
Учитель - _______________________________;
Читання - _______________________________.
|
1. |
а |
к |
т |
о |
р |
|
|
|
|
2. |
п |
е |
к |
а |
р |
|
3. |
л |
і |
к |
а |
р |
|
|
|
4. |
в |
ч |
и |
т |
е |
л |
ь |
|
|
5. |
п |
е |
р |
у |
к |
а |
р |
Нині- вчителя у школі,
Завтра буде інша роль-
То бідняк він, то король.(Актор)
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники.(Пекар)
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати.(Вчитель)
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
УЧИТЕЛЬ
[учи́тел']
________________________________________________________________________________.
УЧИТЕЛЬ
Кожен день дітей стрічає,
На уроках їх ...
Математики і букв
І усіх складних ...
Я учителем горджуся,
Анітрохи … !
Хоч і старший він за нас –
Дружить з ним увесь … !
Слова для довідки: навчає, наук, не боюся, наш клас.
Учитель
Зима, парта, учитель, клас, дитина, пенал, прочитав, червона, урок, дівчинка.
ХТО? |
ЩО? |
|
|
ЧИТАННЯ
[чиͤ та́нˈːа]
Чита...я, за...ць, в...дмідь, ..країна, шоф..р, вул...ця, дят..л, портф..л.., сант..м..тр, зм..ншуване.
В…разно, вер…сен…, л…тера, олен…, чита(нн, н)я, пр…дмет, д…ктант, (К/к)иїв, алфав…т, б…бл…отека, завда(н, нн)я.
цьєаЗ _________________________________.
нтаЧиня _______________________________.
летяД _________________________________.
медтПре _______________________________.
іляНед _________________________________.
Терат __________________________________.
нивзаКо ________________________________.
виЧекире _______________________________.
|
2. |
|
4. |
|
6. |
|
1. |
с |
3. |
б |
5. |
к |
7. |
ч |
и |
т |
а |
н |
н |
я |
е |
р |
о |
н |
е |
и |
г |
т |
|
р |
а |
д |
г |
н |
в |
|
т |
н |
і |
и |
я |
е |
|
|
|
л |
|
|
р |
|
|
|
я |
|
|
ЧЕРВОНИЙ
[чеͧ рво́ний]
Червоний - ______________________________;
Учитель -_______________________________;
Помилка - _______________________________.
Розум розумом червоний.__________________
_______________________________________
Пустити червоного півня.__________________
_______________________________________
Прохо́дити черво́ною ниткою.______________
_______________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Непомітно надійшов ранок, залив … сяйвом ліс.
Щось палке, гаряче було розлите в її очах і на її … щоках.
Скоро зійде зоря ….
На …квітках заблищала роса.
Слова для довідки: пурпурним, рум’яних, калинова, полуменистих.
ЧЕРГОВИ́Й
[чеͧ ргови́й]
Проїхали так з кілометр до … повороту.
Віктор помовчав, обдумуючи … свої слова.
Щовечора після метушливого дня він сідав за стіл, щоб написати … листа.
Слова для довідки: чергового, дальші, наступного.
Г…рой, д…тина, жа…воронок, вул…ця, …знака, пр…дмет, учит…ль, чергови…, шоф…р, …сен.
Учительчерговийознака_____________________________________________________________
Неділядятелдиван_________________________________________________________________
Заєцьпредметсереда________________________________________________________________
ицяЛис___________ нятеКо___________
маКоха___________ натиДи___________
вийЧерго__________ каАбет____________
ЧЕРЕВИКИ
[чеͧ реͧ ви́ки]
Двоє поросят, а чотири хвостики.
Вдень — завзяті та проворні:
можем бігати, стрибати,
а вночі ми безпорадні,
бо лягають ноги спати. (Черевики)
За..ч..нятко рано-вранці
У нов...н..кій вишиванці,
В дуже гарних ч..р..вичках,
З чорним ранцем н..в..личким
Підківками іскри креше,
Бо до школи йде уперше.
Черевики, Київ, людина, дівчинка, пенал, стіл, Інна, корова, сонце, трава, зозуля, сова.
ХТО? |
ЩО? |
|
|
черевики навчальний
троянди рябеньке
сад татові
заклад кучеряве
цуценя яблуневий
волосся рожеві
ЧЕТВЕР
[чеͧ тве́р]
Як не тепер, то в четвер.____________________
_______________________________________.
Четвер, тиждень, четвертий, яблуко, морквяний, м’ята.
Середи, наступає, після, четвер.
Ходжу, кожного, гімнастику, четверга, я, на.
Робота, з, контрольна, у, математики, четвер, була, нас, у.
ШОФЕР
[шофе́р]
ШИФЕР
И = О
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Птахи: _________________________________
Назви професій: __________________________
— Мабуть, внучку, будеш ти шоф..ром, — часто повторяв дідус… і дарував нову іграшку — л..гковий автомобіл.. або самоскид.
Дома у Петрика є своя проїж..а дорога. На неї виводить він усі машини, ставить світлофори. І дорога-вулиця оживає, неначе б та, за їхнім будинком. Награвшись, Петрик дбайливо заганяє машини в "гараж" — затишне місце під с..рвантом.
ЯСЕН
[йа́сеͧ н]
Ясен
Було у матері три сини. Спритні, мов соколи, мудрі і добрі, як старі бували люди, шляхетні і дужі, наче ясени. Покликали їх до війська рідну землю боронити від ворога. Хоробро билися брати. Ставали вони на бій плече-в-плече. Завжди два брати рубали загарбників, а один посередині допомагав їм лише тоді, коли ворогів ставало дуже багато. Саме таким способом знищували вони тих, хто хотів на них нападати.
Я дерево - красень, а звуть мене... (ясен).
1. |
с |
о |
н |
я |
ш |
н |
и |
к |
|
|
2. |
о |
с |
и |
к |
а |
|
|
3. |
к |
л |
е |
н |
|
|
|
4. |
ч |
а |
с |
н |
и |
к |
|
|
І сонечко люблю.
За сонцем повертаю
Голівоньку свою. (соняшник)
П'ятикутне і зелене.
Наче скульптор різаком
Працював над тим листком. (клен)
Список використаних джерел:
1