Можливісь надати учасникам тренінгу інформацію про вибір харчових продуктів, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров'я. Ознайомити з наслідками незбалансованого харчування та харчових отруєнь. Створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його досягнення та збереження.
Тренінг на тему: «Безпека харчування»
Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про вибір харчових продуктів, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я. Ознайомити з наслідками незбалансованого харчування та харчових отруєнь. Створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження.
Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового харчування.
Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.
Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фломастери.
Хід
І. Організаційна частина
1. Вправа « Знайомство»
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.
Хід вправи
Учасники сидять у колі.
Ведучий знайомить з талісманчиком, кожний учасник передає його по колу, промовляючи слова:
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Добрий день, сусіде справа,
Добрий день, сусіде зліва.
Ми – одна сім’я,
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Обніми сусіда зліва,
Обніми сусіда справа.
Ми - одна сім’я.
2. Встановлення правил групи
На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.
1, Бути чесними.
2. Бути толерантними.
3, Не критикувати, а допомагати.
4. Один говорить – всі слухають.
5. Правило піднятої рук.
6. Дотримуватись регламенту.
7. Бути активним і позитивним.
3. Вправа «Очікування»
Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.
Хід вправи
Учасники на стікерах у вигляді фруктів та овочів записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті
ІІ. Основна частина
«Назвати чинники, що впливають на вибір продуктів»
(висловлювання учнів)
Хід вправи
Ведучий пропонує учням картки з визначеними чинниками скласти у вигляді трикутника (від найважливіших чинників – вершина, до менш важливих - основа)
Хід вправи
За допомогою гри «Фруктовий сад» ведучий поєднує учасників у три групи. Для цього пропонується стати в коло і назвати дерева, що там ростуть: яблуня, черешня, груша, учасники називають по порядку дерева, а потім за їх назвою створюють групи.
Кожна з них отримує лист паперу і завдання:
Кожна з груп зображує свій малюнок, куди вкладає певний зміст і показує його, пояснюючи зміст, який було втілено.
Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на
запитання:
Після презентації вправи ведучий пропонує всім уявити собі ті шкідливі,
руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на харчування людини.
Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і
тільки від нас самих залежить, як його зберегти.
Хід вправи
Опрацювати інформаційний матеріал «Міфи і факти про дієти».
За методом вправи «Карусель» поділитися отриманою інформацією з кожною парою.
Група ділиться на 4 підгрупи за допомогою розбивки «Доба»: по черзі учні називають слова: ранок, день ,вечір, ніч. Кожна з груп отримує завдання:
- 1 – розробити примірне добове меню для підлітка
- 2 – скласти топ-10 найкорисніших продуктів харчування(за допомогою піраміди харчування)
- 3 – назвати проблеми йододифіциту у дітей і підлітків (випереджаюче навчання)
- 4 – скласти перелік небезпечних продуктів харчування, які впливають на здоров’я людини
7. Презентація робіт груп.
8. Колективна робота «Знаю, умію, навчаю».
Завдання.
Опрацювати інформаційний матеріал «Як вживання шкідливих звичок (алкоголь, ліки) впливає на організм людини»
11.Підсумок
1. Зворотний зв'язок.
Гра «Відкритий мікрофон»
2. Побажання.
Вправа «Віночок»
Україна
Головне управління освіти і науки
Дніпропетровської облдержадміністрації
Комунальний заклад
«Майська загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня»
Методична розробка
години спілкування на тему «Безпека харчування»
Форма проведення: тренінг
Класний керівник
Краснова А.Г.