Урок математики "Задачі на знаходження остачі", 2 клас

Про матеріал
Конспект уроку математики в 2 класі за навчальним зошитом "Математика"/ С.О.Скворцової, О.В.Онопрієнко
Перегляд файлу

              Урок математики, 2 клас 

Тема. Задачі на знаходження остачі.

Мета: формувати вміння розв’язувати складені задачі.

Дидактична задача: актуалізувати поняття простої та складеної задачі, знання опорних схем простих задач; ознайомити із задачами на знаходження остачі, які містять просту задачу на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць; формувати обчислювальні навички.

Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу під час виконання завдань (№№1-3); розвивати варіативне (№4) й образне мислення (№5)

Обладнання: навчальний зошит «Математика»(№2)/ С.О. Скворцова, О.В.Онопрієнко;

                         мультимедійна презентація; картки  для усної лічби;  «Берег сподівань і

                         звершень» (плакат).

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

1. Привітання

     В класі гості в нас зібрались,

     З ними дружно привітались.

     Їм голівками кивнем

      І урок свій розпочнем!

 

2. Перевірка готовності до уроку.

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів 

  1. Вступне слово вчителя. (Слайд 1)
  • Сьогодні на уроці ми продовжимо навчатися розв’язувати складені задачі: ви познайомитесь із новою математичною структурою задач на знаходження остачі, навчитесь їх записувати коротко й розв’язувати. Також ми продовжимо формування обчислювальних навичок додавання і віднімання чисел, будемо їх застосовувати при знаходженні невідомих компонентів арифметичних дій додавання і віднімання.
  • Вправа «Берег сподівань і звершень»(Слайд 2)

На аркуші паперу намальована річка з двома берегами

       - Я познайомила вас з темою та метою нашого уроку. А зараз хочу  звернути  вашу

          увагу на те, що у нас є берег сподівань і звершень. А у кожного з вас є  човники.

          Запишіть свої очікування на човниках. Човники прикріпіть поблизу берега

         сподівань, а наприкінці уроку, якщо ваші сподівання справдяться, перенесемо їх

        до берега звершень.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Усна лічба  (виконується за п’ятьма варіантами протягом 2 хв.)

І варіант

9+2=

13-4=

4+8=

14-7=

7+5=

17-8=

6+6=

12-9=

8+4=

14-5=

6+9=

ІІ варіант

12-3=

4+9=

13-5=

8+7=

12-6=

9+5=

11-8=

5+7=

18-9=

3+8=

11-2=

ІІІ варіант

4+7=

11-9=

7+6=

14-9=

9+3=

12-7=

5+6=

15-6=

8+8=

16-9=

13-6=

ІV варіант

8+3=

11-7=

5+9=

11-6=

4+9=

14-8=

6+7=

16-7=

7+6=

13-8=

8+9=

V  варіант

6+8=

12-4=

7+9=

15-8=

4+8=

13-7=

7+7=

11-9=

7+8=

11-5=

9+9=

 

  1. Математичний диктант (Один учень біля дошки. До завдань 1-8  написати математичні вирази та обчислити їх)
  1. Сума чисел 6 і 7.
  2. Різниця чисел 14 і 5.
  3. Число 8 збільшити на 4.
  4. Число 13 зменшити на 6.
  5. Від числа 16 відняти різницю чисел 18 і 9.
  6. До числа 7 додати різницю чисел 11 і 4.
  7. Число 11 зменшити на суму чисел 5 і 6.
  8. Число  7 збільшити на різницю чисел 15 і 9.
  9. Скільки сантиметрів в 1 дециметрі?
  10.         Скільки дециметрів у 1 метрі?
  11.         Скільки сантиметрів становить 1 метр?
  12.         Скільки  кілограмів в 1 центнері?

 

  1. Перевірка математичного диктанту

6 + 7 = 13 8 + 4 = 12 16 – (18 - 9) = 7 11 – (5 + 6) = 0

14 -5 = 9          13 – 6 = 7  7 + (11 - 4) = 14  7 + (15 – 9) = 13

10см,  10дм,  100см,  100 кг

 

  1. Усне опитування. Вправа «Мозковий штурм»
  • Які арифметичні дії ви знаєте?
  • Як називаються числа при додаванні?
  • Чи може значення суми дорівнювати одному з доданків? В якому випадку?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Про що може запитуватись в задачі на знаходження суми?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Чи може значення різниці дорівнювати зменшеному? В якому випадку?
  • Як знайти невідоме зменшуване? Невідомий від’ємник?
  • Про що може запитуватись в задачі на знаходження різниці?
  • Як зміниться значення суми, якщо перший доданок збільшиться на 6?
  • Як зміниться значення суми, якщо перший доданок зменшиться на 4?
  • Як додати суму до числа?
  • Як відняти суму від числа?
  • Як відняти число від суми?

 

  1. Актуалізація поняття простої та складеної задачі

а) Усна фронтальна робота над завданням   (Слайд 3)

- Яка  задача є складеною? Як її упізнати?

1) В Антарктиці мешкають птахи: альбатрос і поморник. На скелях сиділо 8 альбатросів, а поморників – на 3 більше. Скільки всього птахів сиділо на скелях?

2) В Антарктиці мешкають птахи: альбатрос і поморник. На скелях сиділо 8 альбатросів, а поморників – на 3 більше. Скільки поморників сиділо на скелях?

- На запитання якої задачі ми зможемо відповісти відразу, виконавши лише одну арифметичну дію?

б) Усна фронтальна робота над задачею(Слайд 4)

На клумбі  росли 12 червоних троянд, а жовтих – на 5 менше.

  • Доповнити текст так, щоб одержати складену задачу.
  • Складіть план розв’язання задачі (усно) (Слайд 5)

     ІV. Формування нових знань і способів дії

  1. Ознайомлення із задачами на знаходження остачі,  які містять просту задачу на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць(Слайд 6)

На клумбі  росли 12 червоних троянд, а жовтих – на 5 менше. Для букету зрізали 3 жовті троянди. Скільки жовтих троянд залишилося на клумбі?

  • Фронтальна робота над задачею:
  • Перекажіть задачу. Назвіть умову.
  • Повторіть запитання. Виділіть числові дані?
  • Яке число є шуканим?
  • З якими трояндами відбувалися подальші дії?
  • Тож нас цікавить, скільки було жовтих троянд, скільки зрізали жовтих троянд, скільки залишилося жовтих троянд.
  • (Слайд 7) Поясніть складений  короткий запис задачі (с.8 №19 зошит «Працюю самостійно»)
  • Поясніть схематичний рисунок до задачі.
  • Що означає цілий відрізок, позначений дужкою з числом 12?
  • Що означає його частина, позначена дужкою з числом 5?
  • Що означає інша його частина, позначена дужкою із знаком питання?
  • Чи можна відповісти на запитання задачі відразу?
  •  Що необхідно знати, щоб дізнатися, скільки жовтих троянд  залишилося на клумбі?
  • Наведіть потрібні кружки в схемі аналізу.
  •  Якою арифметичною дією відповімо на це запитання?
  •  Розбийте задачу на прості, сформулюйте кожну просту задачу та покажіть опорну схему до кожної з них. Записати розв’язання задачі у зошит
  1. Фізкультхвилинка
  2. Первинне закріплення знань   (Слайд 8) (один учень біля дошки)

У кошику лежать 9 яблук, а груш – на 3 більше. За обідом з’їли 5 груш. Скільки груш залишилося у кошику?

  • Назвіть умову.
  • Виділіть числові дані.
  • Яке число є шуканим?
  •  Запишіть короткий запис задачі  та розв’яжіть її.

Було  - ?, на 3 більше ніж 9

З’їли – 5 груш

Залишилося - ?

V. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.

  1. Формування вміння розв’язувати задачі на знаходження остачі, що містять просту задачу на  збільшення або зменшення числа на кілька одиниць.

 (Слайд 9)

  • Самостійна робота над задачею.

 В Антарктиці мешкають птахи: альбатрос і поморник. На скелях сиділо 8 альбатросів, а поморників – на 3 більше. Скільки поморників стало після того, як ще 5 прилетіли?

Було -?, на 3 більше, ніж 8

                                                Прилетіли – 5п.

                                                Стало - ?

  1. Формування обчислювальних навичок

Самостійне виконання завдання №20(зошит «Працюю самостійно», с.8)

Взаємоперевірка  (Слайд 10)

     4* Формування вміння порівнювати математичні вирази.

Самостійне виконання завдання №21 (зошит «Працюю самостійно», с.8)

VІ. Пояснення завдань домашньої роботи

Зошит «Працюю самостійно»: с.8 №22,

VІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • Які задачі ми розв’язували сьогодні на уроці?
  • У чому їх особливість? (У цих задачах два об’єкти, але події відбуваються лише з одним)

(Слайд 11)

  • Проаналізуйте, які сподівання справдилися, і перенесіть їх до берега звершень

 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
6816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку