Методична розробка "Комплекси загальнорозвиваючіх вправ"

Про матеріал
Загальнорозвиваючими вправами (ЗРВ) в гімнастиці вважаються доступні, прості у техничному відношенні елементарні рухи тілом та його частинами, що виконуються з метою оздоровлення, виховання фізичних якостей, покращення функціонального стану організму.
Перегляд файлу

 

Методична розробка

Комплекси загальнорозвиваючіх вправ

 

 

 

Сторінка Інструктора з фізкультури | Конотопський дошкільний навчальний  заклад (ясла-садок) №14 "Калинка" Конотопської міської ради Сумської області

 

 

 

 

 

                                                                                                             Виконала:

                                                                  Вчитель фізичної культури ЗЗШ №65

                         Чаровата І.М.

 

 

 

З М І С Т

Вступ ............................................................................................................3

1. Загальнорозвиваючі вправи як засіб гімнастики .................................3

2. Методичні особливості складання комплексів ЗРВ ............................4

3. Правила підбору вправ до комплекса ...................................................4

4. Орієнтовні комплекси ЗРВ різної спрямованості ................................5

5. Література ...............................................................................................10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

      Загальнорозвиваючими вправами (ЗРВ) в гімнастиці вважаються

доступні, прості у техничному відношенні елементарні рухи тілом та

його частинами, що виконуються з метою оздоровлення, виховання

фізичних якостей, покращення функціонального стану організму.

Вправи складають основний зміст занять у різних ланках  фізичного виховання. Комплекси (ЗРВ) складають основу ранкової гігієнічної, ритмічної, виробничої гімнастики.

Представники усіх видів спорту використовують ЗРВ у тренуванні як

засіб розминки і розвитку певних фізичних якостей.

Різноманітні рухи тілом та окремими його частинами застосовуються у різних поєднаннях, урізноманітнюються ступінню м’язового напруження,

змінами швидкості, амплітуди і напрямку рухів.

       Варіативність вихідних положень, застосування різноманітних

предметів, обтяжень та приладів поширюють межі застосування даних

вправ. Простота і можливість поступового їх ускладнення дають можливість застосовувати ЗРВ у заняттях із контингентом який відрізняється за віком та рівнем підготовленості.

     Починаючи з елементарних рухів учні поступово переходять до

більш складних вправ. Дані вправи легко дозуються, дозволяють цілеспрямовано та вибірково впливати на м’язові групи. Особливе значення мають ЗРВ у формуванні правильної постави. Грамотне використання вчителем  ЗРВ на заняттях передбачає:

 1.  вміння демонструвати, термінологічно правильно називати вправи;

 2.  знання характеру кожної вправи, її спрямованості;

 3.  вміння складати комплекси вправ в залежності від завдань;

 4.  використовувати розповідь, показ, завдання, ігровим способом і т.і.;

 5.  володіння методами організаціями занять ЗРВ;

 6.  вміння дозувати навантаження в зв’язку з станом займаючих.

 

Загальнорозвиваючі вправи як засіб гімнастики

Загальнорозвиваючі вправи (ЗРВ) – це вправи, які

застосовуються для загального розвитку всіх частин тіла і

виконуються без предметів, а також на приладах масового типу.

ЗРВ можуть виконуватись з наступними предметами: палки,

гантелі, обручі, скакалки, м’ячи, лави.

Загальнорозвиваючі вправи використовують у виді комплексів рухів. Схема побудови комплексу буває різною. Найчастіше комплекс починають з вправ з потягуванні, потім дають 2-3 вправи для м'язів ніг, тулуба і рук і вправи для тих же груп м'язів, але більш інтенсивні по навантаженню. Далі включають вправи, що роблять загальний вплив (біг, стрибки, присідання), і вправи, що сприяють поліпшенню постави і рухливості суглобів.

Навантаження при виконанні ЗРВ, залежно від контингенту учнів, можна дозувати добором вправ, кількістю їх повторень, інтенсивністю м’язового напруження, зміною вихідних положень тіла.

За допомогою загальнорозвиваючих вправ можна:

- вибірково впливати на окремі м’язові групи і на весь руховий

апарат;

- розвивати потрібні рухові якості;

- формувати гарну поставу або виправляти окремі недоліки

постави.

 

Методичної особливості складання комплексів ЗРВ.

 Загальнорозвиваючі вправи  на відміну від прикладних є стилізація рухів,

яка визначається певними вимогами щодо виконання (випрямлені ноги і руки, відтягнуті носки, правильна постава, чіткі вихідні і кінцеві положення). В зв’язку з цим необхідно вказувати на відхилення від даних норм під час виконання вправ.

На заняттях з фiзичної культури загальнорозвиваючi вправи

використовуються у виглядi окремих вправ, серії вправ,у видi

спецiально упорядкованих комплексiв. При складаннi комплексiв, передусiм, треба визначити спрямованість, змiст і обсяг вправ, що будуть включенi до комплексу, визначити їх кількість, яка може варіювати від 5 до 15; фiзкультхвилинка — 5—6 вправ, ранкова гiмнастика — 8—10,

пiдготовча частина уроку — 8—15 вправ).

 

Правила підбору комплексу:

1. З якою метою й для вирішення яких завдань вони будуть застосовуватися (наприклад, вправи для комплексу ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультхвилинки, фізкультпаузи або підготовчої частини уроку).

2. Вправи повиннi бути пiдiбранi так, щоб вони всебiчно

впливали на всi групи м‘язiв, органи i системи організму.

3. Вправи повиннi бути доступними, відповiдати віковим,

морфофункційним особливостям тих, хто займається, змiсту

навчальної програми.

4. Враховувати що загальнорозвиваючи вправи навчають суворо дотримуватись  правила «вiд простого до складного» i «вiд легкого до важкого».

5. Наприкінці комплексу повиннi мати місце вправи помiрної

iнтенсивностi, та відновлення дихання. Завершується комплекс

вправою на вiдчуття правильної постави.

 

 

 

 

 

 

Комплекс загально розвивальних вправ без предметів на місці

 

 

Комплекс загально розвивальних вправ без предметів та з предметами

1.      В. п.- основна стійка. 1 - крок лівою (правою) ногою в сторону, ру­ки в сторони, прогнутися (вдих); 2 - в. п. «видих». Те саме іншою ногою. Повторити 4-6 разів.

2.      В. п. стійка, ноги нарізно, руки на пояс, 1 - поворот тулуба ліворуч, руки в сторони; 2 - в. п.; 3 - нахил уперед, руками торкнути­ся підлоги (ноги не згинати); 4 - в. п. Те саме в інший бік. Дихати довільно. Повторити 3-4 рази в кожний бік.

3.      В. п.- упор, стоячи на колінах. 1 - ліву (праву) руку вгору, праву (ліву) ногу назад, прогнутись (вдих); 2 - в. п. (видих). Те саме ін­шою ногою. Повторити 5-7 разів кожною ногою.

4.      В. п.- упор лежачи. 1 - зігнути ногу, підняти назад (видих); 2 - в. п. (вдих). Те саме іншою ногою. Повторити 4-6 разів.

5.      В. п. - упор, лежачи боком, упор у підлогу лівою рукою (праву на пояс).
1 - віднести вбік праву ногу; 2 - в. п. Те саме іншою ногою. Дихати довільно.    Повторити 3-5 разів кожною ногою.

6. В.п. - основна стійка. 1 - руки за пояс, ліву ногу зігнути вперед (видих); 2 - опустити ногу, руки в сторони (вдих); 3 - зігнути ногу вперед, руки на пояс (видих); 4 - в. п. (вдих). Те саме іншою ногою. Повторити 5-6 разів кожною ногою.        

7.     В. п. - упор позаду, сидячи. 1 - зігнути ноги, підтягнувши коліна до грудей; 2 - випростати коліна вгору; 3 - зігнути ноги; 4 - в. п, Дихати довільно. Повторити 8-10 разів.

8.     В. п.- лежачи на спині, руки вздовж тулуба. 1 - зігнути ноги, під­тягнувши коліна до грудей; 2-3 - рухи велосипедистів; 4 - в. п. Дихати довільно. Повторити 6-8 разів. Вправу можна виконувати в стійці на лопатках.

9.  В. п.- стійка, ноги нарізно, руки на пояс. 1 - присісти на лівій нозі, праву випростати в сторону на носок, руки вперед (видих); 2 - в. п. Те саме в інший бік. Повторити 5-7 разів у кожний бік.

10. В. п.- стійка, ноги нарізно, руки в сторони. 1 - мах лівою ногою праворуч, руки ліворуч; 2 - в. п. Те саме іншою ногою. Дихати довільно. Повторити 4-6 разів кожною ногою.

11. В. п.- основна стійка, руки за голову. 1-2 - підскоки на лівій нозі; 3-4 - підскоки на правій. Дихати довільно. Повторити 5-8 разів на кожній нозі.

 

Комплекс загальнорозвивальних вправ з гімнастичною палицею

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/gimnastika/rik7/07_gimn_u05-06_sch32.files/image003.jpg

 

1.   В. п.- основна стійка, палиця внизу. 1 - піднятися на носки, пали­цю вгору (вдих); 2 - опускаючись на всю ступню, палицю на лопат­ки (видих); 3 - піднятися на носки, палицю вгору (вдих); 4 - в. п. (видих). Повторити 3-5 разів.

2.   В. п.- стійка, ноги нарізно, палиця позаду в згинах ліктьових суглобів. 1 - поворот тулуба ліворуч; 2 - нахил уперед; 3 - випростатись; 4 - в. п. Повторити 4-6 разів. Те саме у правий бік. Дихати довільно.

3.  В. п.- стійка, ноги нарізно, палиця позаду в згинах ліктьових суг­лобів. 1-3 - нахил назад (вдих); 4 - в. п. (видих). Те саме з нахилом уперед. Повторити 6-7 разів у кожний бік.

4.  В. п.- основна стійка, палиця вгору. 1-3 - нахил ліворуч, відпус­каючи праву руку, вільним кінцем палиці торкнутись підлоги зліва; 4 - в. п. Те саме в інший бік. Дихати довільно. Повторити 7-8 разів у кожний бік.

5.  В. п.- лежачи на грудях, упор палицею в підлогу, вертикально, тримаючи за нижній кінець прямими руками (права над лівою). 1 - перехопити лівою рукою над правою, прогнутись; 2 - пере­хопити правою рукою над лівою; 3-4 - те саме, що й на рахунок 1-2; 5-8 - перехоплюючи руками почергово в зворотному напря­мі, - в. п. Дихати довільно. Повторити 4-6 разів.

6.  В. п.- лежачи на спині, палиця на грудях. 1-2 - піднімаючи палицю вгору, підняти випростані ноги вгору, торкнутися ступнями палиці (видих); 3-4 - в. п. (вдих). Повторити 8-10 разів.

7.  В. п.- основна стійка, палиця вниз позаду. 1 - присід на носках, за­тиснути палицю під колінами; 2 - руки вперед долонями всередину; 3 - захопити палицю позаду; 4 - в. п. Тулуб уперед, не нахиляю­чись. Дихати довільно. Повторити 12-14 разів.

8.  В. п.- стійка, ноги нарізно, палиця внизу. 1 - переступити вперед лівою ногою; 2 - те саме правою ногою; 3 - переступити назад лі­вою ногою; 4 - те саме правою ногою - в. п. Тулуб уперед не на­хиляти, руки не відпускати. Повторити 4-6 разів кожною ногою.

9.   В. п.- стійка, ноги нарізно, палиця в правій руці, хват за середину. 1 - відпустити палицю; 2 - спіймати її на льоту. Те саме іншою ру­кою. Дихати довільно. Повторити 6-8 разів кожною рукою.

10. В. п.- основна стійка, палиця вниз. 1 - стрибок, зігнувши ноги, че­рез палицю; 2 - відпускаючи ліву ногу -  в. п. Під час стрибка руки не відпускати. Дихати довільно. Повторити 5-7 разів.

11. В. п.- стійка, ноги нарізно, палиця вперед хватом знизу. 1 - під­кинути палицю вгору; 2 - спіймати її хватом зверху; 3 - підкину­ти палицю вгору (невисоко); 4 - спіймати її хватом знизу. Дихати довільно. Повторити 7-8 разів.

 

Комплекс ЗРВ зі скакалкою

 

 

Церківнянська гімназія - 6 клас

 

1.     В.п. — скакалка, складена вчетверо, позаду внизу.   1-2. Крок правою вперед, ліва назад на носок, прогнутися, скакалку назад.

3-4. В.п.  5-8. Те ж з другої ноги.

2.     В.п. — скакалка, складена вчетверо, вгору. 1.Присісти, покласти скакалку на підлогу.   2.Встати, руки за голову. 3.Присісти, взяти скакалку.

4.В.п.

3.     В.п. — широка стійка ноги нарізно, руки в сторони, скакалка

натягнута за спиною. 1.Згинаючи праву, нахил вліво, праву руку вгору, ліву вниз.   2.В.п.   3-4. Те ж в другу сторону.

4. В.п. — скакалка, складена вчетверо, попереду.

1.Згинаючи праву, перемахнути нею через скакалку. 2.Крок правою в стійку ноги нарізно, права попереду. 3.Перемах назад, зігнувши праву.   4.В.п.

 

5.      В.п. — стійка на колінах, руки в сторони-назад-донизу,

скакалка під гомілками. 1-2. Нахил назад, руки в сторони, натягуючи скакалку.  3-4. В.п.

6.      В.п. — стійка ноги нарізно, скакалка складена вчетверо вгору.

1-2. З напівповоротом тулуба наліво, круг руками вперед, зліва

від тулуба.   3-4. Те ж в другу сторону.

7.      В.п. — лежачи на спині, скакалка складена вчетверо за головою.

1-2. Згинаючи ноги вперед, перемахнути ними через скакалку.

3-4. Обпираючись руками об підлогу позаду, виконати стійку на

лопатках.   5-8. В.п.

8.       В.п. — упор присівши, скакалка складена вдвоє за ногами.

1.Поштовхом ніг упор лежачи, не торкаючись скакалки.  2.Поштовхом ніг упор присівши.

9.       В.п. — скакалка, складена вдвоє, внизу широким хватом.

1.Скакалку вгору і викрут Е плечових суглобах.   2.Скакалку вниз-назад.

3.Скакалку вгору і зворотній викрут в плечових суглобах.   4. В.п.

10.     В.п.― стійка на лівій, праву вперед на носок, скакалка внизу-

ззаду.  1. Стрибок на праву, зігнувши ліву назад, перестрибуючи через

скакалку.   2. Стрибок на праву, випрямляючи ліву вперед-донизу.

3. Стрибок на ліву зігнувши праву назад, перестрибуючи через

скакалку.     4. Стрибок на лівій, випрямляючи праву вперед-донизу.

 

 

 

Комплекс ЗРВ з обручем

 

 

Фізичні вправи для студентів | Економіко-правничий коледж

 

1.       В.п. — обруч вертикально внизу, хват за верхній край.

1-2. Стійка на носках, обруч вгору, утримуючи лівою, права рука ковзає по обручу.     3-4. В.п.    5-8. Те ж, утримуючи обруч правою.

2.      В.п. — стійка в середині обруча, хват на рівні попереку.

1.Упор присівши.   2.В.п.   3.Присід, обруч вгору.   4.В.п.

3.      В.п. — обруч вертикально внизу-позаду, хват за верхній край.

1-2. Нахил вперед, руки по обручу вниз.   3-4. В.п.   5-8. Поперемінні оберти обручем, обводячи його вправо навколо тіла.   9-16. Те ж, виконати вліво.

4.      В.п. — стійка ноги нарізно, обруч вертикально внизу-позаду, хват

за верхній край.

1. Нахил вліво, обруч вліво, нижній край торкається підлоги,

праву руку вгору.   2. В.п.   3-4. Те ж вправо.

5.      В.п. — руки в сторони, обруч в лівій.

1-8. Обертання обруча вперед.   9-16. Те ж правою

6.      В.п. — стійка ноги нарізно, обруч вертикально попереду, хват

за середину.

1.Поворот тулуба вліво, обруч горизонтально вгору.   2.В.п.   3-4. Те ж вправо.

7.       В.п. — обруч вертикально внизу на носках, хват за верхній край.

1.Мах лівою ногою вперед, підбити обруч вгору.    2.В.п.   3-4. Те ж правою.

 

 

8.       В.п. — стійка усередині обруча, хват на рівні попереку.

1.Стрибком стійка ноги нарізно. обруч вгору.   2.Стрибком в.п.

Ходьба на місці (обруч на правому плечі).

 

 

 

Комплекс ЗРВ з малим м'ячем

 

 

Комплекс загально розвивальних вправ

 

1.      В.п. — м'яч внизу в правій руці.

1-2. Руки дугами назовні вгору, передати м'яч в ліву руку.  3-4. Руки вниз, м'яч в лівій руці.

2.      В.п. — руки в сторони, м'яч в правій руці.

1. Кинути м'яч вгору.   2. Упор присівши.  3. Встати і зловити м'яч двома руками.   4.В.п.

3.      В.п. — стійка ноги нарізно, руки в сторони, м'яч в правій руці.

1. Нахил вліво, руки вгору, передати м'яч в ліву руку.    2. В.п.

З-4. Те ж в другу сторону.  

4.       В.п. — лежачи на спині, руки в сторони, м'яч в лівій руці.

1-2. Прогнутися, піднімаючи тулуб, і передати за спиною м'яч в

праву руку.    З-4. В.п., але м'яч в правій руці.

5.      В.п. — сід, руки в сторони, м'яч в правій руці. 1.Підняти праву вперед-вгору і передати м'яч під ногою в ліву руку.    2.В.п., але м'яч в лівій руці.

3-4. Те ж в другу сторону.

6.       В.п. — стійка на колінах, ноги злегка нарізно, руки в сторони,

м'яч в правій руці.  1.Повернути тулуб направо і покласти м'яч між стопами.

2.В.п.   3.Повернути тулуб наліво і взяти м'яч лівою рукою.   4.В.п.

7.       В.п. — руки в сторони, м'яч в правій руці.

1.Кинути м'яч вгору, виконати хлопок в долоні за спиною.   2.Піймати м'яч лівою рукою.    З-4. Те ж другою рукою.

8.       В.п. — стійка ноги нарізно, руки в сторони, м'яч в правій руці.

1.Нахиляючись вперед, покласти м'яч на підлогу між ногами.   2.В.п.

3.Нахиляючись вперед, взяти м'яч лівою рукою.    4.В.п.

9.       В.п. — руки в сторони, м'яч в правій руці.

1. Кинути м'яч об підлогу перед собою і швидко повернутися

на 360º.    2 Піймати м'яч.

10.     В.п. — руки на поясі, м'яч на підлозі зліва біля ніг.

1. Стрибком вліво перестрибнути через м'яч.   2. Стрибок на місці.

3.Стрибком вправо перестрибнути через м'яч.   4.Стрибок на місці.

Ходьба на місці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

1. Лящук Р.П., Огнистий А.В. Гімнастика. Навчальний посібник. (У

двох частинах).- Ч.1. – Тернопіль: ТДПУ, 2000.- 164 с.

2.Петров П.К. Методитка преподавания гимнастики в школе: учебник

Для студентов высших учебных заведений.- М.: Гуманитарно-изд.

Центр ВЛАДОС.- 2000.- 448 с.

3. Іващенко О.В., Худ олій О.М., Карпунець Т.В.

Загальнорозвиваючі вправи: Методичний посібник /Харк. держ. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди.- Харків.: ТОВ „ОВС”, 2000.- 60 с.

4. Журавин М.Л., Меньшыкова Н.К. Гимнастика: учебник для студ. высш.

пед. учеб. заведений.- М.: Издат. цент «Академия», 2001.- с. 223 –

230.

5. Худолій О.М. Основи методики викладання гімнастики –

Харків: 1998. – с. 36-48.

6.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів.

Частина І.-Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001.- с. 138-141.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванова Єлизавета
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 грудня 2020
Переглядів
11329
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку