ЗМІСТ
ВСТУП ...................................................................................................................... 4 РОЗДІЛ 1. ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ З ЛЕГО 1 КЛАС ............................................. 6
1.1 Вивчаємо числа ................................................................................................... 7
Завдання 1 .................................................................................................................... 7
1.2 Дії з числами в межах 10 ...................................................................................... 8 Завдання 2 .................................................................................................................... 9 Завдання 3 .................................................................................................................... 9
Завдання 4 .................................................................................................................. 10
Завдання 5 .................................................................................................................. 11
Завдання 6 .................................................................................................................. 13
Завдання 7 .................................................................................................................. 15 1.3 Дії з числами в межах 20 .................................................................................... 17
Завдання 8 .................................................................................................................. 17
Завдання 9 .................................................................................................................. 19
Завдання 10 ................................................................................................................ 20
1.4 Дії з числами в межах 100 .................................................................................. 21
Завдання 11 ................................................................................................................ 22 Завдання 12 ................................................................................................................ 23
Завдання 13 ................................................................................................................ 24
Завдання 14 ................................................................................................................ 25
РОЗДІЛ ІІ. ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ З ЛЕГО 2 КЛАС .......................................... 26
2.1 Математичні вирази, що містять дужки ........................................................... 27 Завдання 15 ................................................................................................................ 27
Завдання 16 ................................................................................................................ 28
2.2 Задачі геометричного змісту ............................................................................. 29
Завдання 17 ................................................................................................................ 29
Завдання 18 ................................................................................................................ 30
2.3 Арифметична дія множення .............................................................................. 31
Завдання 19 ................................................................................................................ 31
Завдання 20 ................................................................................................................ 32
2.4 Арифметична дія ділення… ............................................................................... 34
Завдання 21 ................................................................................................................ 34
Завдання 22 ................................................................................................................ 35
Завдання 23 ................................................................................................................ 36
2.5 Завдання на поєднання арифметичних дій ...................................................... 38
Завдання 24 ................................................................................................................ 38
Завдання 25 ................................................................................................................ 39
ВИСНОВКИ ............................................................................................................. 41
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ .................................................... 42 ВСТУП
Цікавий світ гри – яскравий і безмежний. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє молодшим школярам, у формі пізнавальної гри, безліч можливостей для творчості, навчання та розвитку, самовираження дитини. Під час гри учень вчиться розуміти навколишній світ, опановує різні аспекти спілкування, має змогу на практиці добувати необхідний для дитини досвід та застосувати свої знання. Дорослий стає ближчим до дитини граючи з ним, також вчиться розу- міти її та взаємодіяти з нею ефективно.
Кількість учасників гри є необмеженою і передбачає можливість роботи індивідуальної, групової та командної.
Особливість конструктора ЛЕГО – найрізноманітніші проекти дітей, які працюють за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішувати поставлену задачу, можуть побачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати. Грати можна весело та натхненно!
Дитина , яка вміє конструювати, вигідно вирізняється з-поміж однолітків: може аналізувати об’єкти, вміє поетапно планувати свої дії, у неї розвинені увага та уява, вона прагне досліджувати. Діти навчаються на власному досвіді.
Є кілька прийомів навчання з LEGO:
▪ перший — це конструювання за зразком, коли є інструкція, дитина ба- чить поетапність дій, її вчать, як з’єднувати деталі, аналізувати об’єкт.
▪ другий — це конструювання за моделлю. Учневі необхідно самостійно зібрати деталі, проаналізувати модель і побудувати її.
▪ третій — конструювання за темою. Дитині дається лише тема, і вона сама втілює в життя ті знання, які отримала до цього.
▪ четвертий — конструювання за умовою. Є певні умови, тож школяр по- винен їх враховувати під час конструювання. А також зосереджуватися на фун- кціональності моделі.
▪ п’ятий — найважливіший: конструювання за власним задумом. Коли в дитини є ідея, вона може реалізувати її. Їй треба спочатку проаналізувати ідею, об’єкт, спланувати послідовність дій і створити задумане. Це вчить дитину до- сягати мети.
Мета використання LEGO для освіти — у візуалізації багатьох процесів. Ці заняття можна включати в різні шкільні дисципліни, і таким чином організува- ти міжпредметний зв'язок. LEGO-технологія цікава тим, що базуючись на інте- грованих принципах, об'єднує в собі елементи гри та експериментування. Ігри з LEGO виступають засобом дослідження та орієнтації дитини в реальному світі.
РОЗДІЛ 1
Завдання 1. Побудуйте числа, використовуючи цеглинки Lego
7
Завдання 2. Обчисли вирази та розфарбуй вежу, щоб числа були розташовані у порядку зростання
|
Завдання 3. Обчисли вирази та розфарбуй вежу, , щоб числа були розташовані у порядку спадання
|
Завдання 4. Який знак дії сховався за сонечком? Відповідний колір цеглинки ро- зфарбуй
1 + 3 = 4
+ -
5 + 2 = 7
+ -
6 - 1 = 5
+ -
+ -
+ -
Завдання 5. Розв'яжіть задачі. Розв'язок запишіть. Цеглинку розфарбуйте тим кольором, де написана правильна відповідь.
5.1. Мама купили 4 банани та 5 апельсинів. Скільки фруктів купила мама?
|
5.2. У зоопарку було 8 слонів. 6 слонів передали у інший зоопарк. Скільки сло- нів залишилося у зоопарку?
|
5.3. Катруся зібрала 4 кошики грибів, а Іванко на 1 кошик більше. Скільки гри- бів зібрали дітки разом?
5.4. У майстерні пошили 5 блузок, а юбок на 2 менше. Скільки юбок пошили у майстерні?
5.5. На санчатах каталися 8 дівчаток, а хлопчиків на 5 менше. На скільки менше хлопчиків, ніж дівчаток?
5.6. У саду ростуть ростуть 2 черешні, 3 груші та 4 яблуні. Скільки дерев рос- туть у саду?
|
5.7. На одній полиці було 9 книг, а на другій – на 3 книги менше. Скільки книг на другій полиці?
|
Завдання 6. Розфарбуйте цеглинку таким кольором склад якого числа є прави- льною відповіддю
6.1. Склад числа:
0+9
1+8 2+7 3+6
6.2. Склад числа:
0+10
1+9 2+8
5+5
6.3. Склад числа:
0+8 1+7 2+6 3+5 4+4
6.4. Склад числа:
2+2
6.5. Склад числа:
0+7 1+6 2+5
3+4
6.6. Склад числа:
2+3
6.7. Склад числа:
0+3
1+2
6.8. Склад числа:
0+6 1+5 2+4
3+3
Завдання 7. Розфарбуйте цеглинку таким кольором, якого кольору цеглинок більше. Запиши відповідну рівність.
1.3 Дії з числами у межах 20 Завдання 8. Допоможи тваринкам правильно побудувати вежу. Розфарбуй це- глинки.
8.1.
7+13 = |
8+11 = |
9+6 = |
5+8 = |
1+15 = |
10+7 = |
8.2
.
|
8+6 = |
8+9 = |
9+11 = |
5+8 = |
1+17 = |
9+7 = |
8.4
7+5 = |
9+7 = |
9+9 = |
5+14 = |
2+9 = |
12+8 = |
.
Завдання 9. Який знак порівняння сховався за сонечком? Відповідний колір цег- линки розфарбуй 12 < 19
> <
15 > 8
< >
16 > 11
< >
> <
> <
> <
Завдання 10. Розв'яжіть задачі. Розв'язок запишіть. Цеглинку розфарбуйте тим кольором, де написана правильна відповідь.
10.1. Посадив лісник в лісочку 14 дубочків та 4 ялиночки. Ви йому, друзі, до- поможіть. Скільки посаджених дирев полічіть?
10.2. Їхав Павлик на мопеді до свого сусіда Феді . Подолавши 8 метрів, трас- порт той зламався. Павлик ще 12 метрів пішки добирався. Діти, хто порахував скільки всього бідолашний Павлик метрів подолав?
|
10.3. Впіймав Васько 16 риб, дві з них – у воду стриб. Хто швиденько пораху- вав: скільки риб Васько піймав?
|
10.4. На полиці – дванадцять книг. Надя взяла одну із них. Хто тепер сказати міг, скільки на полиці книг?
10.5. Котик Мурчик кожен ранок їсть 6 рибок на сніданок. А побігавши як слід, їсть ще 10 на обід. Вам порахувати слід, скільки рибок їсть той кіт?
|
Завдання 11. Запиши які числа приховані. 55 56 57 58 59 60 61 62 63
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 22 23 24 25 26 27 28 29
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
90 91 92 93 94 95 96 97 98
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
71 72 73 74 75 76 77 78 79
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31 32 33 34 35 36 37 38 39
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 12. Вставте пропущене число та цеглинки складіть у 2 стовпчики.
12.1.
Завдання 13. Обчисли вирази та розфарбуй вежу, щоб числа відповіді стояли у порядку зростання
13.1.
|
13.2.
|
Завдання 14. Розфарбуй 2 цеглинки тими кольорами, де сума чисел дорівнює 100.
14.1.
|
|
= 100 |
+
14.2.
+
|
|
= 100 |
14.3.
=
14.4.
+
= 100
РОЗДІЛ 2
Завдання 15. Складіть, запишіть та обчисліть математичний вираз.
15.1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15.2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 16. Виконайте дії та знайдіть відповіді. З'єднайте вирази із відповіддю на цеглинках.
16.1
44- (99-79) = 53- (20+10)= 16+(54-30) = (98-78)+30 = (16+14)-20 =
16.2
Завдання 17. Обчисліть периметр чотирикутника. Розв'язок запишіть. Цег- линку розфарбуйте тим кольором, де написана правильна відповідь.
17.1. Ширина прямокутника дорівнює 5 см, а довжина – 14 см. Знайдіть
17.2. Сторони чотирикутника дорівнюють 4 см, 9 см, 6 см та 7 см. Знайдіть пе- риметр прямокутника.
|
17.3. Сторона квадрата дорівнює 3 см. Знайдіть периметр цього квадрата.
|
Завдання 18. З яких геометричних фігур складено зображення? По- лічи і з'єднай з цегликами .
18.1.
18.2.
18.3.
18.4.
Завдання 19. Знайдіть пропещене число і з'єднайте приклади із правильною відповіддю на цеглинках.
19.1.
2×… =16 3×… =24
2×3 = … 3×3 = …
2×… =10 3×… =15 … ×4 = 8 …×4= 12
2×6 = … 3×6 = …
…× 7=14
19.2. |
…× 7=21 |
4×… =20 5×… =45
4×3 = … 5×8 = …
4×… =40 5×… =15 … ×2 = 8 …×4= 20
4×6 = … 5×6 = …
…× 7=14 …× 7=21
19.3.
6×… =24 7×… =28
6×3 = … 7×3 = …
6×… =30 7×… =35 … ×2 =12 …×8= 56
6×6 = … 7×6 = …
…× 7=42
19.4. |
…× 7=49 |
8×… =24 9×… =36
8×4= … 9×3 = …
8×… =40 9×… =45 … ×2 =12 …×8= 56
8×6 = … 9×6 = …
…× 7=42 …× 7=49
Завдання 20. Розв'яжіть задачі. Розв'язок запишіть. Цеглинку розфарбуйте тим кольором, де написана правильна відповідь.
20.1. В сад ростуть 4 вишні, а черешень – у 3 рази більше. Скільки дерев рос- туть у саду?
|
20.2. На столі 2 чайника, а чашок – у 6 разів більше. Скільки всього чашок?
|
20.3. У класі навчаються 3 дівчинки, а хлопчиків – у 2 рази більше. Скільки всього дітей у класі?
|
20.4. У білочки 6 грибочків, а у їжачка – у 4 разів більше. Скільки всього гриба- чків у їжачка?
|
20.5. У Андрійка було 7 цукерок, а у Маріки – у 3 рази більше. Скільки цукерок було в дітей?
|
20.5. У Петрика було 6 повітряних кульок, а у Ганнусі – у 8 разів більше. Скіль- ки кульок було у Ганнусі?
|
Завдання 21. Виконайте дії та знайдіть відповіді. З'єднайте приклади із пра- вильною відповіддю на цеглинках.
21.1
21.2
30:5:2 = 48:6:2 = 63:7:3 =
20:5:2 =
54:6:3 =
Завдання 22. Знайдіть пропещене число і з'єднайте приклади із правильною відповіддю на цеглинках.
22.1.
14: … =7 12 : … =4
20:2 = … 15:3 = … … : 2 = 5 27:3 = … … : 2 = 8 …:3= 8
18:2 = … 30:3 = …
12: … =6 22.2. |
…: 3= 6 |
24: … =6 5: … =5
28:4 = … 45:5 = … 16: … =4 20: … =4 … : 4 = 9 … :5 = 5
32:4 = … 35:5 = …
…:4 =3 22.3. |
… : 5=8 |
36 :… =6 7: … =7
48:6 = … 56: ... =8
64:6 = … 63:7 =…
… :6 = 5 …: 7= 3
18:…= 3 |
28:7 = … |
… : 6=7 |
…: 7 =5 |
Завдання 23. Розв'яжіть задачі. Розв'язок запишіть. Цеглинку розфарбуйте тим кольором, де написана правильна відповідь.
23.1. У 2-А класі 18 хлопчиків, а дівчаток – у 6 разів менше. Скільки учнів у класі?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23.2. У повітря піднялося 12 літаків, а вертольотів – у 2 рази менше. Скільки всього літаків і вертольотів піднялося у повітря?
|
23.3. Максимко зібрав 8 кг малини, а Маринка – у 2 рази менше. Скільки кіло- грам малини зібрала дівчинка?
23.4. Лисичка впіймала 24 рибки, а вовчик – у 6 разів менше. Скільки рибок впіймав вовчик?
23.5. На клумбі росло 50 троянд, а ромашок – у 5 разів менше. Скільки квітів росло на клумбі?
|
23.6. У Тетянки було 18 цукерок, а у валентина – у 2 рази менше. Скільки всьо- го цукерок було у дітей?
|
23.7. У саду посадили 27 слив, а абрикос – у 3 рази меншше. Скільки дерев по- садили у саду?
|
23.8. Мамі 36 років, а її донька – у 6 разів менша. Скільки років дівчинці?
|
2.6 Завдання на поєднання арифметичних дій.
Завдання 24. Виконайте дії та знайдіть відповіді. З'єднайте вирази із відпо- віддю на цеглинках.
24.1.
24.2.
Завдання 25. Розв'яжіть задачі. Розв'язок запишіть. Цеглинку розфарбуйте тим кольором, де написана правильна відповідь.
25.1. Цукерки коштували 20 гривень, потім ціну підняли на 5 гривень, а потім ще на 9. Яка ціна цукерок?
|
25.2. Банани коштують 34 гривні, а мандарини – 21 гривня. На скільки гривень дорожчі банани за мандарини?
|
25.3. Альонка купила сумочку за 270 гривень, а потім шарф за 142 гривні. Скі- льки всього грошей витратила дівчинка?
25.4. У Максима було 50 гривень, він купив морозиво за 14 гривень та цукерки за 18 гривень. Скільки грошей залишилося у хлопчика?
25.5. У класі було 23 учні, на перерву вийшли 3 дівчинки та 8 хлопчиків. Скіль- ки діток залишилося у класі?
|
25.6. На зиму білка заготовила 12 горішків, 7 шишок та 19 грибочків. Скільки харчів запасла білочка на зиму?
|
25.7. На спортивному майданчику 6 хлопчиків грали у футбол, у волейбол гра- ли – 8 дівчаток, а в квача – на 2 діток більше, ніж у футбол. Скільки дітей було на майданчику?
23.8. У магазині було 27 кг бананів. За перший день купили 6 кг, а за другий – на 5 кг більше. Скільки кілограмів бананів залишилося у магазині?
ВИСНОВКИ
Отже, використання конструкторів LEGO в навчально-виховному про- цесі дозволяє в цілому підвищити рівень комунікативної компетентності дітей, формує уявлення дітей про навколишній світ, та їх відношення до тієї або іншої проблемної ситуації, сприяє навичкам активної та творчої колективної взаємо- дії, розвитку творчого потенціалу дітей і підвищенню рівня їх соціальної адап- тації. Ми забезпечуємо кожній дитині свободу розвитку, запорукою якого є до- кладання дитиною власних зусиль до досягнення результату в будь – якій дія- льності. Ми прагнемо, щоб радість від ігрової діяльності поступово переросла в радість навчання.
Використання LEGO-підтримки на уроках математики дозволяє вчителеві: - показати як утворюються числа, порівнювати їх;
- знайомити учнів з арифметичними діями і сприяє формуванню обчислю- вальних навичок;
- познайомити зі складом числа і закріпити його;
- формувати і розвивати вміння складати і вирішувати завдання вивчених видів;
- показати як утворюються числа другого десятка, розкрити особливості їх назв і порядок проходження при рахунку;
- знайомити з геометричним матеріалом (фігури, периметр, площа);
- вивчення часткою і дробових чисел і багато інших тем;
- розвивати логіку і мислення;
- розвивати пізнавальні процеси і комунікативні навички;
- розвивати дрібну моторику рук, орієнтування в просторі і на площині;
- виховувати акуратність і чіткість в роботі, колективізм, взаємодопомога
(учні вчаться працювати в колективі і спільно знаходити вирішення завдань) - розвивати творчі здібності учнів
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник/ Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018. – 44 с.
2. Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: 1-2 клас. –
К.: ТД «ОСВІТА-ЦЕНТР +», 2018 – 240 с.
3. Шість цеглинок в освітньому просторі школи. Методичний посібник/ Упоря- дник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018. – .32 с.