Методична розробка майстер класу «Використання інтернет ресурсів як засіб підвищення предметних компетентностей учнів на уроках англійської мови»

Про матеріал
Ознайомити учасників із досвідом використання інтернет ресурсів на уроках англійської мови і презентувати декілька корисних та ефективних програм та ресурсів.
Перегляд файлу

Майстер - клас

з досвіду роботи за темою

«Використання інтернет ресурсів як засіб підвищення предметних компетентностей учнів на уроках англійської мови»

 

Мета: ознайомити учасників із досвідом використання інтернет ресурсів на уроках англійської мови і презентувати декілька корисних та ефективних програм та ресурсів;

визначення корисних та ефективних інтернет ресурсів щодо розвитку мовленнєвої компетентності на уроках англійської мови як засобу підвищення предметних компетентностей учнів та як умови соціалізації здобувачів освіти, формування творчих здібностей, розумової активності здобувачів освіти; розгляд та опрацювання деяких програм на уроках англійської мови.

 

Завдання:

 

Прогнозований результат: залучення вчителів у інтерактивну діяльність  та

         ефективне використання інтернет ресурсів на уроках англійської мови.

 

Хід майстер-класу

І. Підготовче-організаційний етап

1. Вітання

 

(Слайд 1)

Доброго дня, шановні колеги. Вітаю вас на майстер – класі з досвіду роботи «Використання Інтернет ресурсів як засіб підвищення предметних компетентностей учнів на уроках англійської мови».

 

2. Повідомлення теми і мети заняття

 

Хотілося б почати з такої історії

Уміння говорити

Одному королю потрібен був новий посол. Багато освічених юнаки хотіли отримати цю посаду. В результаті були відібрані два кандидата. Король дав їм завдання - віднести послання його братові, королю сусідньої країни. Послання потрібно було віднести пішки і без охорони. Це було складне завдання. На кордоні двох країн лежала пустеля, в якій жили дикі звірі і гуляли зграї розбійників.

Перший юнак повернувся ледве живий, в лахмітті і виснажений.

- Це було неможливо, - обурено сказав він. - Я взяв з собою все необхідне і без проблем дійшов до селища на краю пустелі. Там я хотів заночувати, але ніхто не пустив мене, хоча я пояснив жителям закони гостинності. Вночі я розпалив багаття, щоб врятуватися від звірів, але вогонь побачили розбійники. Вони забрали все, навіть мій одяг. Я добув лахміття і прийшов до вашого брата, але мене не пустили до палацу.

Після цього в дорогу вирушив другий юнак. Незабаром він повернувся і передав королю лист від брата. Потім юнак розповів:

- Я взяв з собою тільки їжу. У селищі на краю пустелі я постукав в один будинок, привітався з господарями на їх мові і побажав їхньому будинку світла і багатства. Вони пустили мене і нагодували. Я переночував у безпеці, а вдень пішов через пустелю. Дикі звірі вдень сховалися, але розбійники все-таки зупинили мене. Я привітався з ними на їх мові і побажав їм удачі. Вони пропустили мене і показали дорогу. Прийшовши до палацу, я представився за всіма правилами палацової церемонії, і ваш брат прийняв мене.

- Добре скажеш, добру дадуть відповідь, - сказав король і взяв цього юнака на службу.

Отже, як бачимо, вміння спілкуватися відіграє велику роль у нашому житті. Без спілкування, а отже і без говоріння, неможливо досягти своєї мети. Сьогодні ми і поговоримо про те, як навчати наших учнів мистецтву говоріння, використовуючи Інтернет ресурси для підвищення               їх предметної компетенції на уроках англійської мови.

Метою нашого засідання є ознайомлення з моїм досвідом використання Інтернет ресурсів на уроках і презентувати декілька корисних та ефективних програм та ресурсів як одного зі шляхів підвищення предметних компетентностей учнів та як умови соціалізації здобувачів освіти.

3. Вправа «Очікування»  (Слайд 2) 

З чим у вас асоціюється спілкування?           (відповіді учасників семінару)

Для мене спілкування – це море, яке складається із мільйона краплинок.

Прошу вас поставити перед собою мету. Подумайте і запишіть на краплинках свої очікування від сьогоднішнього заняття. Проговоріть і покладіть їх біля себе. З цих краплинок віртуально можна утворити собі ціле море, біля якого ми всі хочемо час від часу опинитися.

 

4. Вправа «Народ скаже…»   (Слайд 3)

Щоб робота була ефективною, ми визначилися з очікуванням, і потрібно пригадати правила роботи в групах. Оскільки ми у морі, то і правила мають морську тематику.

  1.                Сам потопай, а друга виручай!  Готовність прийти на допомогу один одному.   Толерантне  ставлення до всіх думок.
  2.                Пам'ятай: тільки сміливим підкорюються моря!  Випромінюємо впевненість. Проголошуємо думку від першої особи. Не повторюємо чужих думок, не критикуємо !
  3.                Не лізь у воду, не знаючи броду! Говоримо по черзі і те, у чому впевнені!
  4.                Більше діла, менше слів! Висловлюємо  думку, не відступаючи від теми обговорення.
  5.                Тримай ніс за вітром! Особливо цінується сучасний та оригінальний підхід до вирішення проблем.
  6.                Зміцнюй дружбу морським вузлом! Радіємо успіхам інших.
  7.                Нудьгу — за борт ! Бути позитивно налаштованими.
  8.                Посмішка — стяг корабля, а здоровий  жарт — настрій екіпажу!

- Отже, дуже гарно зорієнтувались. Протягом зустрічі не забувайте про правила.

ІІ. Практичний етап

  1.                Науково-теоретична підтримка  (Слайд 4)

Сьогодні в Україні відбуваються динамічні перетворення  в усіх сферах життя. Зростає потреба суспільства в людях, що володіють іноземною мовою як засобом спілкування. Необхідно навчити школярів використовувати іноземну мову як інструмент у діалозі культур різних країн.

В Державному стандарті міститься перелік компетентностей, які потрібно сформувати в учнів. Це ключові, загально предметні та предметні. В Державному стандарті предметна (галузева) компетентність визначається як набутий учнями у процесі навчання досвід специфічної для певного предмета діяльності, пов’язаної із засвоєнням, розумінням і застосуванням нових знань. Такою предметною компетенцією є компетентність англійської мови, яка формується в процесі вивчення англійської мови та об’єднує всі знання, вміння, навички, спосіб діяльності, досвід використання англійської мови, особисті установки і здібності, що формуються і реалізуються лише в діяльнісній сфері.

(Слайд 5)

Предметна компетентність на уроках англійської мови досягається через опанування:

• мовної компетенції: фонетика, орфографія, лексика, граматика

•мовленнєвої компетенції: аудіювання, говоріння, читання, письмо

•соціокультурної компетенції: країнознавча, лінгвокраїнознавча

(Слайд 6)

Мовленнєва компетенція стає вагомим фактором суспільно - економічного та культурного розвитку суспільства, в якому особистість вільно володіє іноземною мовою й може запровадити її в життя. Це сприяє підвищенню мовного статусу в умовах шкільної освіти та спонукає до пошуку нових підходів під час навчально-виховного процесу, зокрема, формуванню мовленнєвої компетенції учнів.

Мовленнєва компетенція включає в себе:

  • Володіння мовою
  • Уміння вступати в комунікацію, вести бесіду, доводити свою точку зору
  • Культуру спілкування ( уміння слухати, підтримувати розмову та завершувати діалог)

З метою розвитку мовленнєвої компетенції ми можемо використовувати різні прийоми, методи та технології навчання в тому числі і інтерактивні.

(Слайд 7)

Ефективними  інтерактивними технологіями навчання, що сприяють формуванню мовленнєвої компетенції учнів, є робота в парах, трійках, змінювані трійки, «карусель», «акваріум», «велике коло», «мікрофон», незакінчені речення, «мозковий  штурм»,  аналіз проблеми,  «мозаїка»,  коло ідей,  розігрування ситуації в ролях (рольова гра, імітація), дискусія, ток-шоу тощо.

Розвиток мовлення відбувається однаково як в рідній так і в іноземній мові від сприйняття до відтворення, від слухання до говоріння.

(Слайд 8)

Розвитку  мовленнєвої компетенції сприяють спеціальні вправи:

Знайомство та привітання. Це рольова гра, у який пропонується познайомитися та привітатися з великою кількістю людей та відрекомендувати їх одне одному.

Information-gap activities. Завдання полягає в тому, що співрозмовники мають різну інформацію і можуть скласти цілісну картину, обмінявшись  інформацією. Завдання має 2 різновиди:  Describe and draw та  Find the differences.

«Word by Word». Завдання допомагає навчитися складати вірно речення та закріпити вивчену лексику.  Необхідно складати речення, називаючи по черзі лише одне слово, так щоб була складена міні-розповідь. Ведучий починає , наприклад, “In the morning I …”

«Name two things» Ця вправа активує розумову активність учня та тренує свободу розмовляти.

Портретне інтерв’ю. Учні діляться на 3 групи. Кожна група отримує малюнок з метою підготувати якомога більше питань до інших груп.

Анкетування. Учні обговорюють питання в групах.  

Дискусія. Учням надається час на підготовку до дискусії.  Клас поділяється на групи  та кожній групі надається можливість висказати свою думку з приводу питань, які є темою дискусії.

Mind map. Цей від роботи полягає в тому, що з опорою на малюнок та ключові слова учні мають скласти повідомлення.

На сьогоднішній день найпоширенішим методом викладання та навчання  іноземних мов, безперечно, є комунікативно-орієнтований, який максимально наближений до реальних умов іншомовного середовища. Одним із засобів реалізації цього методу є активне застосування  комп'ютерних технологій та Інтернет ресурсів, тому що саме вони відкривають доступ до нових джерел інформації, активізують навчально-пізнавальну діяльність учнів, скорочують час вивчення мови, дають нові можливості для розвитку професійних навичок та їх вдосконалення, значно підвищують ефективність самостійної роботи, а також допомагають реалізувати нові методи та форми навчання.

Серед головних дидактичних функцій, що можуть бути реалізовані за допомогою комп’ютерних технологій та Інтернет ресурсів можна визначити наступні:

-   пізнавальна;

Використовуючи комп'ютерні технології та Інтернет, можна   отримати   будь-яку   необхідну   інформацію.

-    розвиваюча;

Робота учнів з навчальною програмою сприяє розвитку сприйняття, логічного мислення, пам'яті, уяви.

-    тренувальна;

За допомогою комп'ютерних програм учні мають можливість самостійно у нетрадиційній формі тренуватись та перевірити свій рівень знань та умінь.

-    діагностична;

Використовуючи комп'ютерні технології, вчитель має змогу швидко здійснити контроль та з'ясувати рівень засвоєння навчальної теми учнями.

-    комунікативна;

Ведучи діалог з комп'ютером учні долають бар'єр боязливості.

(Слайди 9-17)

У своїй діяльності я використовую різноманітні комп’ютерні технології. Серед найбільш поширених є:

  • Електронні версії підручників
  • Навчальне програмно-педагогічне забезпечення
  • Презентації
  • Мультимедійні засоби
  • Інтернет та його сервіси
  • Онлайн-тести

Дуже широко використовується і робота з відео фрагментами, що сприяє підвищенню якості знань, оскільки однією з труднощів навчання іноземній мові є дуже обмежена можливість спілкування з носіями мови: це і різноманітні діалоги, і пісні, і фізкультхвилинки. Особливо, на мій погляд, використання відео, мультфільмів дає позитивні результати у початковій школі, під час вивчення алфавіту, певних тем «My family», «Pet Show», “Lunchtime” та інші.

(Слайд 18)

Узагальнюючи досвід застосування Інтернет ресурсів на уроках англійської мови, можна зробити висновок:

використання Інтернет ресурсів

  • Оптимізує процес викладання у школі. 
  • Дозволяє за короткий проміжок часу донести до учнів більш об'ємний матеріал.
  • Викликає  інтерес  учнів  до теми (яскраві малюнки,  відеокліпи та голосовий супровід). 
  • Сприяє більш вираженому   індивідуальному підходу до кожного учня.
  • Відпрацьовується  логіка мислення, формується вміння самостійно виражати думки.
  • Підвищується емоційний рівень уроку, удосконалюються предметні компетенції учнів.

 

(Слайд 19)

Вправа «Використання Інтернет ресурсів» (Робота з Quizizz)

 

(Слайд 20)

Вправа «Переваги і недоліки використання Інтернет ресурсів» (Робота з Jamboard)

 

  •  Усі ви майстри своєї справи. Прошу вас поділитися досвідом, які Інтернет ресурси використовуєте ви для розвитку мовленнєвої компетентності ваших учнів.
  •  Які запропоновані Інтернет ресурси вам найбільше сподобалися і ви захотіли б використовувати на своїх уроках.
  •  Чи доцільно захоплюватися використанням Інтернет ресурсів і чому?

III. Підсумок заняття.

  • Отже, ми з вами сьогодні плідно попрацювали і давайте зробимо підсумок.

 

Висновки

На мою думку, мету нашої сьогоднішньої зустрічі досягнуто.

(Слайд 21)

Отже, використання Інтернет ресурсів

 

робить навчально-пізнавальну діяльність учня значно вагомішою, надає цій діяльності пошукового, творчого спрямування, а також сприяє підвищенню предметних компетентностей учнів на уроках англійської мови

 На уроках англійської мови слід навчати учнів спілкуватися в типових ситуаціях навчально-трудової, побутової та культурної сфер спілкування, а досягнення цієї мети можливе лише через створення життєвих ситуацій у класі.

 Повернемося до наших очікувань. У мене море асоціюється ще і з перлинами, які заховані на самісінькому дні. Сподіваюся, що сьогодні ви відшукали для себе хоча б одну з них. Тож прошу на перлинах написати, чи справдилися ваші очікування, і прикріпіть до «моря».

(Слайд 22)

А тепер спробуйте уявити себе біля моря, яке неможливе без м’якого піщаного берега. Можете створити свій власний піщаний берег за допомогою програми Thisissand.

    (Слайд 23)

Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський              вважав:

«Завдання педагога в тому, щоб підвести  дітей до дверей життя, дати ключ і навчити учня   користуватися цим інструментом».                                                                                                              

ТОЖ

Мова -  це і є той ключ.

Мова – це засіб соціалізації дитини.

Мова  існує в мовленні.

 

Використання Інтернет ресурсів на уроках англійської мови –  є одним із шляхів підвищення предметних компетентностей учнів та одна з умов вільного володіння англійською мовою.

 

Нашу зустріч хочу закінчити притчею.

«Минуле, сучасне і майбутнє»

Три мудреця сиділи в тіні великого дерева і насолоджувалися бесідою. Вони сперечалися про те, що важливіше для людини – минуле, сучасне або майбутнє. Один мудрець сказав:

 – Моє минуле робить мене тим, хто я є. Я маю те, чому я навчився в минулому. Мені подобаються люди, з якими мені раніше було добре, або схожі на них.

 – Я не можу з цим погодитись, – сказав другий мудрець, – людину робить її майбутнє. Неважливо, що я знаю і що вмію зараз, – я буду вчитися тому, що знадобиться мені в майбутньому. Мої дії зараз залежать не від того, яким я був, а від того, яким я збираюсь стати. Мені подобаються люди, не схожі на тих, кого я знав раніше.

– Ви зовсім випустили з уваги те, – втрутився третій мудрець, – що минуле і майбутнє існують тільки в наших думках. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає. Отже, незалежно від того, згадуєте ви про минуле або мрієте про майбутнє, дієте ви тільки у сьогоденні.

Тож згадуйте про приємні моменти у минулому, мрійте про щасливі моменти у майбутньому, але дійте зараз.

 

1

 

docx
Додано
13 жовтня 2022
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку