Обласний комунальний вищий навчальний заклад
фаховий коледж культури»
На тему: метод викладання предмету «Сольний для 1 курсу актора»
Розробив: Викладач 1 категорй'
ОКВНЗ «ДФМХКК»
Деньгуб М.А,
- 2020 pik
ЗМIСТ
1. Мета
2, Вступ
1,1. Постановка голосу 1,2. установка
1.3, резонанс
З, час роботи 3i студентами акторами
4. 0cH0BHi аспекти методики викладання
5, Поняття образ»
Мета — студентам перспективу майбутньоТ професй' актора,
розкрити та розвинути творчий BciMa
можливостями свого голосу, i виконувати твори у збагаченому музики, слова, пластики, акторськоТ
Тому, власний метод викладання я будую на викладання предмету «Сольний Тобто, використання форм роботи з окремо до кожного студента,
Вступ.
Постановка голосу - це вироблення правильних голосових, мовних,
навичок, розвиток i голоси для |
роботи. |
Поставлений голос |
красою звучання, |
багатством тембровоТ забарвлення, широтою |
дихання; |
вимови чистотою мало; |
Здатнтрть |
керувати голосом художника користуватися своею
При голосу робота M"iB стае дуже тонко тобто розчленованою та впорядкованою. Утворюються, виробляються зв'язки, рефлекси; - гальмуються, рухи i напруги зникають; формуються M0BHi та навички, в яких голос повинен звучати чисто, час роботи над
постановкою голосу, повинен виробити гостру увагу до своТх м'язових i знати, до яко? групи M'513iB ця увага повинна бути в першу чергу спрямована.
установка, У iCHye TepMiH установка>>. Але, тут маеться на YBa3i частина комплексу i розглядаеться як особлива постановка
голови i корпусу для оптимально? роботи i дихального Поняття загальноТ структури, що об*еднуе виконання
вокального твору.
резонанс вимагае високоТ концентрацй' i сил. Процеси створення резонансно?
«живого музичного iHcTpyMeHTy» голосу , налаштування
вокального резонансу на кожного нового музичного твору методом художнього образу
засобами вокально? та
час роботи 3i студентами акторами:
початковоТ музичноТ
Першою проблемою з якою кожен викладач предмету
«Сольний актора>> ОКВНЗ I-II
початковоТ музичноТ В кращому випадку (на
середню курсу в 20 чол.) 2-3 студенти, можуть мати первину загальну музичну 0CBiTY.
Вже с самого початку набору що
буду мати справу з абсолютно не Hi загально-
музичними, Hi вокальними навичками
Bik0Ba
Не можна також не звернути увагу на той факт, що поступають та
навчаються в (15-16 P0kiB). А це говорить, про
голосовий апарат протягом усього навчання (особливо на I-II курсах). Не достатня самим студентом контролювати власний
голос час я як викладач повинна направити та навчити
студента як можна швидше голосом.
Bik0Bi голосу: як правило, з 12-16 P0kiB. Bik0Ba
обумовлена в p03Mipi у в 1,5-2 рази, у на 1/3). в p03Mipi по BCix
параметрах (довжина, ширина, товщина), починають коливатися масою. k0PiHb язика. Голос не встигае пристосуватися до
швидких 3MiH i звучить Голос знижуеться
на октаву, у - на 1-2 тони. Причинами голосу в
е порушення та диханням i фонацй'.
Можна
' початкова
о пжова
достатньоТ годин (1 курс — 0,5 год.)
Мала годин на I kypci заставляе навчальний
процес з предмету <<Сольний дуже компактно та комплексно. При
цьому його максимально наповнити методично-практичними
завданнями для до перших концертних перед
великою ( навчальний театр, концертна програма «Дебют>> у II
Тому повертаючись до головноТ теми <<Сольний в метода викладання для ВНЗ I-II piBHiB акредитацй' актора” я використовую види роботи:
0cH0BHi аспекти методики викладання:
nicHi виюшДачау власному BJlk0HaHHi.
Цей процес дае студенту почути як сам викладач, що до е важливим для самого авторитету викладача. Повну сформовану вокального твору. Де одразу будуть BCi елементи музичноТ
форми та характер виконуваноТ
Вокальний апарат.
|
та |
вправи |
а)для налаштування музичного
слухового апарату студента, з завдань е не голосового апарату до роботи, але i формування у
навичок. До них ми можемо установка; дихання i опора звуку;
Висока вокальна
Точное
PiBHicTb звучання протягом усього голосу;
Використання ведення звуку; та навички.
Ь) Використання даного прийому доречне для
тих, хто природи 30BciM не мае музичного слуху. Тому пропонуеться продекламувати вокальний текст на HOTi. А також, якщо в до виконуваного музичного твору, е саме така потреба.
с) Зняття щелепневого затиску. вправи на голосних A-O-Y-E-I в допомагае розслабити щелепневий затиск вокального апарату.
d) ДихаННЯ. kopoTki та вправи на звуки З та С.
ШвиДке вивчення тексту та мелоДй• музичного твору (1 тиждень семестру)
Дае студенту максимально швидко переключити свое мислення текста та сконцентрувавши свою увагу на таких завданнях як у позицй• головного та грудного pe30HaTopiB, дихання, образ виконуваноТ
мелоДД повного акомпанементу
Цей вид роботи для роботи студента. Беручи до уваги, що на I kypci за навчальним планом в нашому виконання
украТнських народних а фонограм 30BciM не
вистачае. Тому запис концертмейстером класу акомпаниментних е з перших задач для допомоги студенту не в режими навчання, а й в навчання онлайн.
Вивчення основних музичних mepMiHiB.
Використання на уроках 3i студентами
акторами. Кожен студент, який в майбутньому стане актором театру повинен знати назву загальних музичних розповсюджених) та
вокальних TepMiHiB. Це полегшить його подальшу роботу
хормейстера театру, де буде працювати |
актор. |
а Гра вињшДачем мелоДй' на мЈнусового (фонограмного) запису nicHi. |
зверху звучання |
Цей вид роботи допоможе |
основну |
чистоту |
Дае |
голосу втриматись у виконуваного музичного твору.
та вивчення (чисте тримання в гармонй
фонограми) гри на iHcTpyMeHTi прибираеться.
CaMoaHmrli3 cniBY.
Студент час роботи в сам свот помилки, та шукае шляхи Тх подолання контролем та разом з викладачем. Дае
студенту швидше, та працювати як на так i в p060Ti.
Повнерозкршптя сюжетного задуму МУЗИЧНОГО твору.
Поняття образ» е багатогранною i вельми важливою
музичного мистецтва, служить ключем до музичноТ мови.
образ е з центральних базових по
до мистецтва в будь-яких його жанрах, видах i
Наука оперуе поняттями, теоретичними положеннями, i т.п. Для мистецтва ж xapakTepHi образи (в цьому його принципова науковоТ Образ в не pi3H0MaHiTHi i cTpokaTi явища навколишнього CBiTY, а й вбирае в себе почуття, настроТ, стани актора, що створюе цей образ або сприймае його.
Висновок.
Таким чином, можна висновку, що вокальний голос як iHcTpyMeHT актора — це складна голосового апарату людини. конкретизуючи процес роботи 3i голосом, вважаю його формування як одного з iHcTpyMeHTiB» майбутнього актора.
Список використаноћ'
1. Асаф'ев Б. Музична форма як процес.
2. Питання вокально; Вип. 5..-М..Музика 1982.
З. Заховаева А. Г. Искусство: социально-философский анализ. М., 2005. 206 с.
4. Кириллов С. В. Особенности формирования художественного образа в аспекте интерпретации музыкального произведения // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2009. Т. 11. N2 4 С. 1068-1072.
5, Л.Б, Основи вокально? методики: навч. /
. - М.: Музика, 1968
на методичну розробку з «Сольний cniB» на тему метод викладання предмету «Сольний cniB» для 1 курсу актора», викладача ОКВНЗ <<ДФМХКК» Деньгуб Марини для вищих навчальних культури i мистецтв I-II piBHiB акредитацй' за актора»
Методична розробка
Hayk0BocTi, у навчального
дано? роботи не викликае cyMHiBY, власним вокальним голосом е одним з завдань час опанування майбутнього актора.
Автор методично? розробки акцентуе свою увагу на методу викладання особливостей кожного студента окремо.
Деньгуб М.А. детально розкрити TexHikY роботи з вокальним диханням, використовуючи як власний так i видатних та
Практичне значення дано? методично? розробки не cyMHiBY. Вона може буди частиною навчального процесу, як складова навчальнометодичного забезпечення <<Сольний для актора>>.
Рецензент:
Професор кафедри
Засл С.В. Овчарова
Н.В.
дата