Методична розробка на тему: «Інтеграція теми «Сотня» з математики та теми «Людина» інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 3 класі через педагогічну технологію «Щоденні 3»»

Про матеріал
Методична розробка на тему: «Інтеграція теми «Сотня» з математики та теми «Людина» інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 3 класі через педагогічну технологію «Щоденні 3»» включає збірку практичних цікавих матеріалів для проведення технології «Щоденні 3» в третьому класі на основі міжпредметної інтеграції та описує методику роботи з нею. Розробка відповідає Типовим освітнім програмам для 3-4 класів, розроблених під керівництвом О. Савченко та Р. Шияна
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ

У МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 286  МІСТА КИЄВА

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

на тему:

«Інтеграція теми «Сотня» з математики та теми «Людина» інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 3 класі через педагогічну технологію «Щоденні 3»»

 

 

 

 

Вівдич Людмила Василівна, учитель початкових класів школи І-ІІІ ступенів № 286 міста Києва, спеціаліст вищої категорії,  учитель-методист

 

 

 

Київ – 2022

           

ЗМІСТ

Вступ                                                                                                               3

Розділ І          Інтегроване навчання                                                                5

Розділ ІІ         «Щоденні 3»                                                                              7

Розділ ІІІ            Методичні рекомендації для роботи з

картками за технологією «Щоденні 3» для

                                      учнів третього класу                                                                 10

Розділ ІV        Збірка      карток      із      завданнями      за

                                      технологією     «Щоденні 3»    для     учнів

                                      третього класу                                                                           14

Висновки                                                                                                         34

Список використаних джерел                                                                          35

Додатки                                                                                                           37

 

           

ВСТУП

Метою початкової освіти відповідно до Державного стандарту є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь. Реформа Нової української школи – це можливість для вчителя використовувати нові методи та форми роботи та переосмислювати старі. Зміст програми Нової української школи має потенціал для формування у здобувачів освіти різних ключових компетентностей. Враховуючи інтегрований характер компетентностей, у процесі реалізації Типової освітньої програми використовую міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації для учнів початкової школи.

Переглянувши і проаналізувавши навчально – методичні матеріали, розміщені на інтернет – ресурсах та педагогічну пресу було з’ясовано, що учням третього класу для якісного формування математичної компетентності, які вивчають програмовий матеріал з математики за підручником «Математика. Підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти. Частина 1», автори: Наталія Будна, Марко Беденко, бракує додаткових практичних матеріалів математичного характеру в цікавій формі.

Актуальність методичної розробки полягає у тому, що зібраний у ній матеріал допомагає учням побачити міжпредметні зв’язки та сприяє формуванню цілісної картини світу; стимулює розвиток їхніх пізнавальних та творчих здібностей, дає можливість попрацювати в парі, вчить школярів готуватися до уроку швидко і цілеспрямовано, розвиває самостійність.

Мета методичної розробки – створити збірку практичних цікавих матеріалів для проведення технології «Щоденні 3» в третьому класі на основі міжпредметної інтеграції та описати методику роботи з нею. Розробка відповідає Типовим освітнім програмам для 3-4 класів, розроблених під керівництвом О. Савченко та Р. Шияна [1].

Для успішної реалізації мети необхідно вирішити наступні завдання:

дослідити сучасну Модельну програму для початкової школи;

проаналізувати навчальну програму для учнів третього класу, принципи інтегрованого методу та створити необхідні матеріали за технологією «Щоденні 3».

реалізувати різні форми роботи для впровадження технології «Щоденні 3» в початковій школі для учнів третього класу.

Об’єктом дослідження методичної розробки є методика роботи за технологією «Щоденні 3» в третьому класі.

Предметом дослідження методичної розробки є інтеграція навчального матеріалу з математики та інтегрованого курсу «Я досліджую світ» в математичні завдання для розкриття цілісної картини світу.

Новизна методичної розробки полягає в тому, щоб надати вчителям початкової школи якісний методичний матеріал до уроків математики на початок навчального року, який включає інтегрований підхід до навчання, для вдосконалення знань з математичної галузі за технологією «Щоденні 3» в третьому класі.

Запровадження технології «Щоденні 3» дозволить кожній дитині: при вивченні та закріпленні нового матеріалу за допомогою діяльнісного підходу досягнути успіху; побачити зв'язок набутих знань з математичної галузі із повсякденним життям; дізнатися про нові цікаві факти, що стосуються їхнього оточення, реального життя в системі взаємозв’язків та взаємозалежностей між явищами навколишнього світу. Розроблена мною збірка карток із завданнями поєднує очікувані результати навчання із запитами школярів, спонукає до впровадження власних ідей та показує інтегроване навчання в освітньому процесі.

           

ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ

Нові стандарти сучасної початкової української школи передбачають, щоб знання і навички, які діти здобувають в школі були пов’язані з реальним життям. Вміння приймати рішення та робити власний вибір, щоб впливати на події та світ навколо – це мета навчання взагалі, а здобутий досвід та рівень сприйняття роботи із знаннями в початковій школі є передумовою успішної реалізації дитини у дорослому житті, так як вчить її бути відповідальною за свої особисті рішення та керувати своїм майбутнім.

Зараз існує багато сучасних методів навчання, аналізуючи які, ми переконуємось в тому, що вони ефективніші, за попередні, адже світ стрімко змінюється, змінюються і наші діти, тому по відношенню до них не працюють звичні підходи до навчання. Звісно, в початковій школі, коли особистість учня ще формується, а дитина тільки починає шукати себе, не все так однозначно. Тому вчитель ставить перед собою задачу: стимулювати процес мислення учня, зацікавити його, не лише грою, а й її науковим підходом; пізнавати світ, вивчати його, та найголовніше – отримати задоволення від навчання. Вчитель повинен розкривати світ разом з учнями таким, який він є: цілісним, різнобарвним, багатогранним і де в чому несподіваним. Щоб цей процес був органічним , в українській сучасній школі впроваджують інтегроване навчання.

Інтеграція – це процес взаємодії, об’єднання, взаємовпливу, взаємопроникнення, взаємозближення, відновлення єдності двох або більше систем і результатом якої є утворення нової цілісної системи, яка набуває нових властивостей та взаємозв’язків між оновленими елементами системи. [2]

Інтегроване навчання – це підхід, що базується на розумінні цілісної картини, навчання розглядається крізь призму всієї картини, всієї ідеї, а не розділене на окремі дисципліни. Користь інтегрованого навчання полягає в тому, що учні: розуміють призначення предмету в різних ситуаціях; глибше пізнають теми завдяки дослідженню з багатьох перспектив; вдосконалюють навички системного мислення.

Вміння бачити взаємозв’язки усіх аспектів життя зрештою стає розумовою звичкою, яка буде підтримкою учням протягом усього їхнього життя. Всі вони призначені для виховання цілісного розуміння світу у дітей. Інтеграція навичок – це стратегія, спрямована на допомогу дітям у навчанні, вони фокусуються на розвитку тих навичок, які можуть бути застосовані до всіх предметів та напрямів навчання. [3]

Інтеграція в навчанні, це по-перше – питання рівня взаємодії навчальних дисциплін і глибини об’єднання їх навчального змісту, а по-друге – способів, якими цього можна досягти. Інтегроване навчання дає можливість вчителю та учню виходити за межі окремої навчальної галузі. Учні можуть: краще зрозуміти сутність явища чи об’єкта в контекстах різних навчальних предметів та сформувати цілісне уявлення; змістовніше зрозуміти ключові ідеї завдяки аналізу з різних точок зору; осмислити, як використовувати набуті ідеї та навички; системно мислити. Отже, інтегроване навчання – це сукупність послідовних та взаємопов’язаних дій учителя і учня, які потрібні, для того, щоб сформувати в дитини розуміння цілісної картини світу на основі об’єднання навчального матеріалу з різних освітніх галузей з різних навчальних предметів.

Діти проводять дуже багато часу щодня в школі, тому шкільне середовище формує значну частину дитячого досвіду та розуміння світу. Якщо діти зможуть побачити взаємозв’язки між навчальними предметами в школі то надалі бачитимуть ці зв’язки між різними системами і у житті. Такий спосіб сприйняття дійсності стане для них звичним, а ця навичка системного мислення буде важливою впродовж всього життя.

Враховуючи сучасні тенденції в освітньому середовищі, завдання вчителя полягає в тому, щоб навчити своїх учнів не лише знаходити потрібну інформацію, а й опрацьовувати її різними способами та використовувати її в різних ситуаціях. Інтегроване навчання дає якісно новий результат: формування цілісної картини світу дитини. [2]

           

ЩОДЕННІ 3

Впровадження в освіту України концепції «Нової української школи» потребує пошуку нових технологій, адекватних до сучасної мети і завдань, які окреслені в концепції.

Коли ми ставимо учням початкової школи запитання, який предмет їм подобається найбільше, мало хто з дітей називає математику. А все тому, що діти не бачать прямого зв’язку цього предмету з життям, тим більше дітям цього віку ще складно довго концентрувати свою увагу на розв’язанні певного завдання. Однією з педагогічних технологій, яка сприяє зацікавленню учнів до вивчення математики та допомагає зробити її вивчення цікавим та доступним усім – є педагогічна технологія «Щоденні 3», яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер [4]. Вона базується на особистісно орієнтованому підході до навчання та педагогіці партнерства, де вчитель виступає помічником та модератором. Ця педагогічна технологія навчання математики, ґрунтується на діяльнісному підході і включає в себе три види діяльності:

image 

Щоденні 3 – це рекомендована щоденна діяльність, яка розрахована на певний час (до 20 хв.), під час якої у дитини формуються навички самостійної роботи, зокрема під час математики, а вчитель має можливість працювати в цей час з учнями індивідуально або у малих групах.

Тому, мета технології «Щоденні 3» – зацікавити дітей математикою, розвивати в учнів самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у колективі.

Завдання:

Ø  Зацікавити школярів математикою.

Ø  Навчати дітей довірі та повазі.

Ø  Формувати навички роботи у спільноті.

Ø  Навчати самостійності та вчити робити вибір.

Ø  Розвивати у дітей відповідальність, наполегливість, витримку. 

Основою цієї технології є: довіра та повага, спільність, вибір, відповідальність, дослідження інтелекту, переходи як паузи для інтелекту та тіла, 10 кроків до самостійності. [5]

Елемент моделі «Щоденні 3» – «10 кроків до самостійності» навчить учнів самостійно оцінювати мету, ставити завдання та знаходити мотивацію.

image 

[6]

Важливим компонентом моделі «Щоденні 3» є створення у класі «Я – схем» із прикладами бажаної поведінки. «Я – схеми» будуть зберігатися протягом усього року і буде можливість постійно повертатися до них, коли необхідно повторити певні моделі поведінки, або ж коли у клас приходять нові учні.

image

[6]

Робота за технологією «Щоденні 3» сприятиме створенню позитивної атмосфери у класі, шанобливого ставлення до норм логіки, аргументів та необхідність практики на уроках математики; відсутність образ чи зверхнього відношення до інших через невдале виконання завдань; навчить правилам успішного вибору.

           

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ РОБОТИ З КАРТКАМИ ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ «ЩОДЕННІ 3» ДЛЯ УЧНІВ ТРЕТЬОГО КЛАСУ

Дана збірка карток із завданнями за педагогічною технологією «Щоденні 3» враховує інтегрований підхід до навчання, який спрямований на формування в учнів цілісної картинки світу, що дає можливість об’єднати навчальні матеріали з різних предметів і показує учням третього класу, що все в цьому світі взаємопов’язане.

Зміст і порядок завдань сформовано відповідно до календарного планування за підручником для 3 класу закладів загальної середньої освіти «Математика. Частина 1», автори: Наталія Будна, Марко Беденко, та підручника для 3 класу закладів загальної середньої освіти «Я досліджую світ. Частина 1», автори: Ірина Грущинська, Зоя Хитра.

На початку нового навчального року, у вересні, третьокласники відповідно до навчальної програми та календарного планування з математики працюють за темами: «Повторення вивченого за 2 клас. Сотня. Письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Дослідження таблиць. Множення і ділення чисел 2–5.», а з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» починають наше перше дослідження «Людина». Тому дана збірка карток із завданнями мала на меті поєднати ці теми з обох предметів у «Щоденні 3».

image

           

Картки з пізнавальними завданнями «Цікаво знати» спонукатимуть третьокласників до читання та розвиватимуть інтерес до цікавого та невідомого, допоможуть дитині в цікавій формі потренувати та покращити арифметичні навички з теми «Додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд у межах 100» і дізнатися деякі цікаві факти про людину (картки 1 – 4).

image          image 

Обчислюючи вирази, третьокласники не тільки вдосконалюватимуть обчислювальні навички додавання і віднімання (як усно так і письмово), а й матимуть можливість розшифрувати прислів’я, гасло, думки відомої особистості, визначення, народну мудрість, що спонукатиме їх до вдосконалення навички читання та розширюватиме кругозір (картки 5 – 14). Ці картки використовую під час діяльності «Математика письмово».

image 

Учні початкової школи люблять розмальовувати, тому арифметичне обчислення в розмальовках сприятиме розвитку уваги, вдосконаленню обчислювальних навичок, активізуватиме розумову діяльність, розвиватиме дрібну моторику, охайність та посидючість учнів. Дані картки використовую під час діяльності «Математика самостійно» (картки 15 – 16).

Для закріплення обчислювальних навичок учнів стануть у нагоді приклади в арифметичних ланцюжках. Дані картки використовую під час діяльності «Математика письмово» (картки 17 – 19).

Веселі вирази допоможуть учням знаходити невідомі компоненти математичних дій, які передують уведенню нового поняття – рівняння. Ця своєрідна головоломка побудована за принципом рівнянь, але замість змінних тут зображення різних предметів. А здогадатись про числове значення дитина зможе тоді, коли проаналізує картинки і вирази та обчислить де це можливо, а потім запише відповіді в порожніх квадратиках. Ці завдання розвиватимуть логічне мислення, кмітливість, увагу, допитливість. Дані картки використовую під час діяльності «Математика самостійно» (картки 20 – 29).

Математичні пазли – це пізнавальні завдання, які в цікавій ігровій формі допоможуть дитині швидко та якісно розв’язати арифметичний вираз та сприятимуть вдосконаленню навичок усного рахунку та закріпленню табличних випадків множення і ділення. Потрібно розрізати ілюстрацію на частинки та перемішати, дитина має обчислити вирази, накласти на кожен приклад фрагмент картинки з відповіддю. Дані картки використовую під час діяльності «Математика разом з другом» (картки 31 – 37).

image 

Набір карток з пазлами в крузі можна використовувати як під час діяльності «Математика самостійно» так і «Математика разом з другом» під час роботи в парі або в групі. Вчитель вирізає круги з числами, а кольорові частинки-пазли кругів розрізає та змішує. Учні отримують кольорові частинки-пазли, та обчисливши вираз, мають знайти круг з потрібним числом (картки 38 – 47).

image 

Квіткові рулетки допоможуть закріпити вивчені випадки табличного множення і ділення. Використовуємо їх під час діяльності: «Математика разом з другом». Вчитель вирізає парами ромашки та сонечка, за допомогою кнопки по центру закріплює на аркуші картону, а зверху, по середині, на двосторонній скоч розміщує прямокутник. Учні, які розділились по парах, отримують картки і починають працювати: один крутить квітку із виразом, а інший – добирає пелюстку іншої квітки із відповіддю (картки 48 – 63).

image 

 

           

ЗБІРКА КАРТОК ІЗ ЗАВДАННЯМИ ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ «ЩОДЕННІ 3» 

ДЛЯ УЧНІВ ТРЕТЬОГО КЛАСУ

image

image

Картка 3.

image

image

Картка 5

image

image 

Картка 7

image

image

Картка 9.

image

image

Картка 11.

image 

image

Картка 13.

image

image

Картка 15.

image

image

Картка 17

image

image

Картка 19.

image

image


Картка 21

image

image

Картка 23.                                                   Картка 24.

image 

Картка 25.                                                   Картка 26.

image 

image

image

Картка 31.

image 


Картка 32

image

image

Картка 34

image 

Картка 35.

image 

Картка 36

image 

Картка 37.

image 

Картка 38                                                Картка 39.

image 

 

Картка 40.                                               Картка 41.

image 

 

Картка 42.                                               Картка 43.

image 

 

Картка 44.                                               Картка 45.

image 

 

Картка 46.                                               Картка 47.

image 

image

image

image


image

image

image

image

image

 

          

ВИСНОВКИ

В результаті роботи над методичною розробкою було систематизовано і узагальнено наявний матеріал на інтернет-ресурсах, створено збірку матеріалів «Щоденні 3» для учнів третього класу. «Щоденні 3» – це педагогічна технологія навчання математики, яка покликана зацікавити учнів, зробити навчання математики цікавішим, доступнішим для них.

Дана методична розробка поєднала вимоги програмного матеріалу із запитами учнів та сприяла у них формуванню цілісної картини світу. В роботі реалізовано міжпредметну інтеграцію змісту навчання, що є актуальним питанням сьогодення. Збірка містить практичні завдання, які пов’язані з життям, формує міжпредметні та ключові компетентності, стимулює розвиток пізнавальних та творчих здібностей. Учні із задоволенням працюють із запропонованими в методичній роботі картками. Дані картки допомогли учням після літніх канікул з легкістю та цікавістю поринути у світ арифметичних обчислень, що спонукало третьокласників до навчання та допомагало дітям формувати впевненість у своїх математичних знаннях.

Методична розробка надає вчителям початкової школи якісні змістовні картки із завданнями, що зробить шкільні будні учнів нової української школи цікавими та пізнавальними.

 

          

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.                 Типові освітні програми для 3-4 класів. [Електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://www.pedrada.com.ua/article/2712-nov-tipov-osvtnprogrami-dlya-3-4-klasv (дата звернення 13.06.2022)

2.                 Інтеграція та інтегроване навчання. Експерт – Інна Большакова.

[Електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://courses.edera.com/courses/course-v1:MON-EDERA-

OSVITORIA+ST101+st101/courseware/1398b87899e34309879164345ffad9b9/4ce2

0caf76d946eeae73eb8abcda82cc/ (дата звернення 03.07.2022)

3.                 Що таке інтегроване навчання? Експерт – Ірена Корбабіч-Путко.

[Електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://courses.edera.com/courses/course-v1:MON-EDERA-

OSVITORIA+ST101+st101/courseware/1398b87899e34309879164345ffad9b9/4ce2

0caf76d946eeae73eb8abcda82cc/ (дата звернення 03.07.2022)

4.                 Щоденні 3. Експерт – Марина Пристінська. [Електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:MON-EDERA-

OSVITORIA+ST101+st101/courseware/1398b87899e34309879164345ffad9b9/327e

78f2010d44259f7e4424d7009888/ (дата звернення 15.06.2022)

5.                 Інтегроване навчання. [Електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://edera.gitbook.io/glossary/integraciya/intehrovane_navchannia (дата звернення 09.07.2022)

6.                 Нова Українська школа. Порадник для вчителя. [Електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSHporadnyk-dlya-vchytelya.pdf (дата звернення 03.08.2022)

 

«ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ»

https://i1.wp.com/3mu.ru/wp-content/uploads/2018/09/veselaya-shkolnaya-ramkasmol.jpg https://tut-cikavo.com/suspilstvo/lyudi/170-tsikavi-fakti-pro-lyudinu https://zt.20minut.ua/img/cache/news_new_m/news/0011/69/1068499-schohvilyuvalo-ukrayinske-suspilstvo-u-2018-rotsi.jpeg?hash=2018-12-26-11-01-05 https://tut-cikavo.com/suspilstvo/lyudi/170-tsikavi-fakti-pro-lyudinu https://scontent.fiev15-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-

9/91174903_513083242689899_4252820008830238720_n.jpg https://www.dyhdzvin.org/statti/tsikave/tsikavy-fakty-pro-vidbytky-paltsiv.html https://tut-cikavo.com/suspilstvo/lyudi/334-khto-takij-ambidekstr https://rozmalyovka.com.ua/wp-content/uploads/image_5518.jpg https://shupliak.art/uk/gallery/hidden-images/to-native-nests https://liza.ua/materialyi-na-ukrainskom-yazyike/nik-vuychich-biografiya-osobistezhittya-i-foto/

 

Оформлення: ресурси Інтернету:

https://www.pinterest

 

          

ДОДАТКИ

 

Календарно-тематичне планування, 

створене відповідно до типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко, 

уроків математики у 3 класі за підручником «Математика» 

(автори Н. Будна, М. Беденко)  та інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 

(автори І. Грущинська, З. Хитра)  за програмою НУШ у вересні 2022 року.

 

image

1. Повторення вивченого за 2 клас.

Сотня.

Наше перше дослідження

– «Людина»

Вступ. Повторення про одиниці довжини та вартості. Лічба, порівняння чисел в межах 100.

№1 – 18.

Людина – частина природи

Літери латинського алфавіту. Периметр трикутника. Розв’язування задач. Назви чисел при відніманні. Перевірка дії додавання. Додавання та віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач.

Рівності. 

№19 – 38.

У чому неповторність людини?

Що об’єднує людей зі світом живої природи?

У       чому полягають відмінності між людиною і тваринами?

 

 

 

 

 

 

 

image

Рівняння. Обернена задача. №39 – 47.

Потреби людини

Додавання та віднімання одноцифрових чисел у межах 20 з переходом через розряд. Рівняння. №48 – 57.

Повторення додавання та віднімання виду 26 + 4, 40 – 2. Рівняння.

Розв’язування та порівняння задач. 

№58 – 66.

Від чого залежить твоє здоров’я?

Додавання та віднімання виду 34+7, 71

– 8. Перевірка дії додавання відніманням. №66 – 76 

Що тобі необхідно для життя?

Діагностувальна робота №1.

Чому людина       має працювати?

image

2. Письмове додавання і віднімання

двоцифрових чисел. 

Прагнення людини

Письмове додавання двоцифрових чисел

(без переходу через розряд). №76 – 88

Письмове    віднімання двоцифрових чисел (без переходу через розряд). 

№89 – 99.

Письмове додавання двоцифрових чисел

(із переходом через розряд). №100 – 110

Для чого потрібне вміння вчитися?

Письмове віднімання двоцифрових чисел (із переходом через розряд).

Розв’язування задач. №111 – 121.

Які риси характеру допомагають досягати успіху?

3. Дослідження таблиць. Множення і ділення чисел 2-6.  

Як розвивати свої творчі здібності?

Повторення таблиць множення на 2, 3.

№122 – 133.

image

Повторення таблиць ділення на 2. Порядок виконання дій у виразах.

Табель-календар. №134

Правила співжиття

Ділення на 2 і 3. Назви чисел при діленні.

№146

Переставна властивість дії множення. Розв’язування задач. Зменшення числа в 2 рази. №160 – 174.

Навіщо       потрібно           вміти спілкуватися?

Множення числа 4 і ділення на 4. Складання, розв’язування та порівняння задач. Рівності. №175 – 186.

Як     можна           вирішувати конфлікти?

Множення числа 5 і ділення на 5. Розв’язування задач. Половина,  третина, чверть. №187 – 197.

Застосовуємо знання щодня.

Діагностувальна робота

№1 за темою: «Людина»

 

pdf
Додано
20 січня 2023
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку