Методична розробка на тему: "Зупинка кровотечі"

Про матеріал
Методична розробка на тему: "Зупинка кровотечі", з предмету: "Охорона праці"
Перегляд файлу

Актуальність вивчення теми:

«Надання першої допомоги при кровотечі»

Важливість вивчення теми "Кровотечі" зумовлена частотою і поширеністю цієї патології в усіх верствах населення; до кровотеч може стати дотичним медичний працівник будь-якої спеціалізації; кровотеча практично завжди супроводжує такі невідкладні ситуації як дорожньотранспортні пригоди і нещасні випадки, а також ускладнює різні захворювання і завжди присутня при хірургічних втручаннях; невчасність надання допомоги при кровотечі загрожує життєнебезпечними ускладненнями – зменшенням об'єму циркулюючої крові, розвитком гемо динамічних порушень і геморагічного шоку, а в результаті смертю потерпілого; надати першу допомогу хворому з кровотечею повинен вміти лікар будь-якої спеціальності. Урок проводиться за технологією особистісноорієнтованого навчання, що дає змогу кожному учневі, незалежно від його індивідуального, суб’єктивного досвіду, здібностей, інтересів, ціннісних орієнтацій бути активним, рівноправним учасником навчального процесу.

 

 

Зміст

 

№ з/п

НАЗВА РОЗДІЛУ

 

сторінка

1

Характеристика і навчальна - виховна задача теми

 

4

2

Технологічна картка уроку

 

7

3

План-конспект уроку

 

8

4

Список джерел

 

21

5

Додатки

 

22

 

 

Методичні рекомендації щодо проведення уроку.

Характеристика теми уроку

В програмі курсу «Охорона праці» для учнів професійно-технічних закладів вивчається тема «Надання першої допомоги при нещасних випадках», на яку виділено 6 години.

У методичних рекомендаціях викладено відомості про точки зупинення кровотечі, медична аптечка, перша допомога при запорошуванні очей, переломах, припинення кровотечі, при ураження електричним током.

Методична розробка є реалізацією педагогічного задуму викладача, в якому велика кількість матеріалу з теми вивчається через постійну, активну взаємодію учнів між собою і викладачем, організацією ефективної самостійної роботи з пошуку необхідної інформації та спільне вирішення проблем, що сприяє розвитку навичок спілкування, умінню висловлюватись, досягненню високих результатів у навчанні.

З метою підвищення навчально-виховної ефективності уроку, реалізації принципів свідомості, активності та якості знань були використані інтерактивні методи навчання, де учень і викладач є рівноправними суб’єктами.

На уроці буде цікаво представлено матеріал учням за допомогою мультимедійної презентації та опорних конспектів. На уроці чітко прослідковувався тісний зв'язок з іншими спец. предметами та загальноосвітніми предметами.

 Будь-який нестандартний, інтерактивний урок, дає можливість учням проявити свої здібності, майстерність, впливає на розвиток їхньої пізнавальної, самостійної і творчої активності, сприяє підвищенню інтересу до обраної професії.

Знання та вміння отримані на даному уроці зацікавлять учнів і дадуть можливість їм орієнтуватися у сучасних умовах виробництва.

Для того, щоб кожен урок був насичений, цікавий для учнів, я у своїй практиці широко використовую, для представлення нового матеріалу, мультимедійні презентації, опорні конспекти розроблені власноруч та за допомогою учнів, відеоролики. 

 

 

Тип уроку: комбінований – засвоєння нових знань і перевірка раніше вивченого матеріалу.

Форма уроку: урок-лекція з елементами інтерактивних засобів.

 

Методи проведення уроку

Словесні: : розповідь-вступ, бесіда, міні-дискусія, пояснення

Наочні: ілюстрації, презентація, відеоматеріали.

Проблемно- розвиваючі:

image Створення і аналіз проблемної ситуації;

 Обговорення можливих гіпотез рішення проблемного завдання.

 

imageМетоди стимулювання до навчання:  Навчальна дискусія

 Створення емоційно-етичної ситуації

 Створення ситуації успіху в навчанні

Методи стимулювання відповідальності і обов’язку 

image Переконання у значущості навчання

 Заохочення Імітаційні методи:

image Навчально-рольова (ділова) гра

imageМетоди усного контролю і самоконтролю:  Індивідуальне опитування

 Фронтальне опитування

 

Міжпредметні зв’язки: інформаційні технології, психологія, захист Вітчизни

Матеріально-технічне оснащення та дидактичне забезпечення уроку:

image Навчальна програма предмета «Охорона праці»;  Поурочно-тематичний план та план уроку.

imageІнформаційно-методичний (дидактичний) матеріал (для кожного учня):  Опорний конспект для вивчення основних понять з теми уроку;

 Комплекти завдань для активізації пізнавальної діяльності учнів в процесі закріплення нового матеріалу;

image Картки-завдання;

 Для учнів, які мають достатні та високі здібності до навчання;

 Для учнів, які мають низькі та середні здібності до навчання;

image Для розвитку творчих здібностей учнів;

 Для удосконалення набутих знань та закріплення вивченого матеріалу;

 Мультимедійний проектор, ноутбук, екран;

 Таблиця для здійснення самоаналізу навчальної діяльності на уроці;

 Таблиця для здійснення взаємоаналізу навчальної діяльності на уроці;

 Електронна презентація «Надання першої допомоги при кровотечі»;  Картки-завдання;

 Підручник Л.Е. Винокурова, М.В. Васильчук, М.В. Гаман «Основи охорони праці».

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні:

*   Побачать, як при різних обставинах можливо надати першу допомогу;

*   Зрозуміють, наскільки важливо мати теоретичний та практичний досвід;

*   Усвідомлять, як від швидкості та якості надання допомоги залежить життя людини;

image Дізнаються про різні засоби зупинки кровотечі;

 Зможуть безпомилкове використовувати свої знання для надання першої допомоги.

 

Цілі уроку:

-   Навчальна: сформувати знання про надання першої допомоги при кровотечі, розкрити зміст основних понять з теми, навчити аналізувати та узагальнювати матеріал, логічно викладати свої думки;

-   Розвиваюча:      створити умови для формування в учнів понять надання першої допомоги при нещасних випадках, розвивати в учнів комунікабельність, вміння самостійно здобувати знання;        формувати навички      групової     роботи, узагальнювати факти, відстоювати свою точку зору, приймати колективні рішення;

-   Виховна: виховувати в        учнів відповідальність, здатність використання своїх знань з охорони праці в виробничому процесі, виховувати вміння слухати і аналізувати свої відповіді, почуття відповідальності за доручену роботу підвищувати інтерес та виховувати любов до обраної професії.

 

Епіграф уроку:

«Здоров’я – розкіш для людини, найбільша цінність у житті»

 

Технологічна картка уроку

Етап уроку

Час

Методи та прийоми

Діяльність викладача

Діяльність учнів

Організаційни й етап

1хв.

Привітання

Побажання гарного настрою

Побажання гарного настрою

Мотивація навчальної діяльності учнів

2хв.

Вправа: «Ребус»

Показує завдання і задає питання 

Дають відповідь

Перевірка домашнього завдання

4хв.

Інтелектуальна розминка. Філворд. Вправа: «Так-ні»

Спонукає учнів до роботи

Відповідають на питання 

Актуалізація опорних знань

4хв.

«Джерела інформації». «Галерея мудрості».

Асоціативний кущ»

Корегує відповіді 

Виконують завдання

 Вивчення нового матеріалу 

10хв

.

Інформування. Презентація: «Види кровотечі», «Перша медична допомога», Перегляд відео.

Повідомляє тему та завдання. Акцентує увагу.

Слухають. Накопичують інформацію. Переглядають сюжет.

Первинна перевірка засвоєння знань

4хв.

Вправа:«Мікрофон» Випереджальне завдання

Корегує відповіді

Виконують завдання. Додаткова інформація.

Первинне закріплення знань

4хв.

 

Групова вправа:

«Ажурна пилка»

Акцентує увагу

Виконують.

Обговорюють

 

3хв.

Фізкультхвилинка «Рухавка»

Пояснює виконання 

Виконують завдання 

Контроль і самоперевірка знань

5хв.

Вправа: «Анкетний спосіб навчання». Вправа: «Доміно». Практичні дії

Пояснює виконання 

Обговорюють Виконують

Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

5хв

Вправа:

«Саморефлексія». Аналіз роботи учнів викладачем. Здійснення учнями само оцінювання

Активізує діяльність.

Пояснює виконання. Показує зразок

Накопичують інформацію. Виконують завдання 

Інформація про домашнє завдання

3хв..

Диференціація 

Акцентує увагу 

Слухають, записують

 

 

image

vВзаємне привітання, перевірка чисельності учнів;

vВиявлення готовності учнів до уроку, учні готують робочі місця (підручник, конспект, ручка, олівці, тощо);

 На уроці ми з вами ознайомимося з класифікацією кровотеч та наданню першої медичної допомоги.

image

Мотивація навчальної діяльності: на виробництві бувають різні ситуації, коли трапляються нещасні випадки, а викликати «швидку допомогу» немає можливості. Тому дуже важливо, щоб будь яка людина володіла прийомами надання потерпілому першої медичної допомоги, а саме зупинки кровотечі, накладання джгута, допомогу потрібно надати до прибуття лікаря.

Вправа: «Ребус»

Викладач: за допомогою малюнків, відгадайте слово, яке має відношення до теми уроку.

image

 

image 

Перевірка домашнього завдання та знань, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку:

Мета: з’ясування емоційної готовності учнів до уроку, позитивна установка на роботу, мотивація учнів на пізнавальну діяльність під час уроку

Вправа: Інтелектуальна розминка.

1.Зараз ми разом спробуємо згадати ваші знання з пройденого програмного матеріалу. Проведемо інтелектуальну розминку.

Викладач: - дайте визначення, що таке нещасний випадок?. (Додаток 1)

Викладач: - які табельні засоби використовують для надання першої медичної допомоги? (додаток 2)

Викладач: - які підручні засоби використовують для надання першої медичної допомоги? (Додаток 3)

2. Виконайте вправу «Філворд» (додаток №4). Необхідно знайти слова, пов’язані з темою: «Надання першої медичної допомоги».

Для учнів, які мають початковий та середній рівні засвоєння матеріалу пропоную виконати вправу: «Так-ні»

При наданні долікарської допомоги слід:

§  звільнити потерпілого від подальшого впливу небезпечного фактора?

§  за необхідності винести на свіже повітря, якщо потрібно, звільнити від одягу, що заважає дихати?

§  швидко і правильно оцінити ситуацію в екстремальних умовах?

§  визначати необхідність виклику швидкої медичної допомоги? медичного працівника?

§  користуватися аптечкою першої допомоги?

Правильність відповідей учнів супроводжуються викладачем (додатки

1,2,3,4)

image 

Тема нашого уроку: «Перша допомога при кровотечі»

 План подачі нового матеріалу:

ü Види кровотечі. Перша допомога при зовнішніх кровотечах ü Техніка накладання пов’язок, джгута і закрутки.

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати, як на виробництві так і в побуті надати першу допомогу при кровотечі. Зверніть увагу на девіз нашого уроку:

 

«Здоров’я – розкіш для людини, найбільша цінність у житті»

 

Вправа

«Джерела інформації»

Запитання учням:

Як ви розумієте ці слова? Чому на виробництві і в побуті необхідне мати інформацію щодо надання першої допомоги?

 

 

Життя та здоров’я людини залежить від своєчасного втручання та надання першої допомоги. Про це свідчать прислів'я, крилаті слова, приказки. 

На попередньому уроці деякі учні групи отримали випереджальне завдання зробити підбірку народної мудрості. 

Виступ учнів. Ось яскраві прислів’я, які характеризують ставлення людей до здоров’я: 

Доки здоров'я служить, то людина не тужить.

Було б здоров'я, а все інше наживемо.

Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.

Здоров'я більше варте, як багатство.

Здоров'я за гроші не купиш.

Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив. Відомий учений, дослідник Брилья Саварін говорив, що

Здоров’я нації – найцінніший скарб.

 

Вправа «Галерея мудрості»

Як ви розумієте ці прислів'я?

 

 

Чи залежить швидкість та якість надання першої допомоги на здоров’я та життя людини?

 

Вправа «Асоціативний кущ»

Завдання учням:

Запишіть асоціації, які викликає у вас поняття «перша допомога»

 

 

 

image

Мета: image сфокусувати увагу учнів на та викликати інтерес до обговорюваної теми;

image забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти на занятті, чого від них чекає викладач. 

image дати учням достатньо інформації для того, щоби на її основі вони могли виконати практичні завдання.

Доповідь викладача супроводжується електронною презентацією та показом відеоматеріалів

Викладач: кров – це біологічна рідина, що забезпечує нормальне існування організму. Об’єм крові у чоловіка близько 5літрів, у жінок – 4.5л.

Кров в організмі виконує складні функції. Вона забезпечує тканини і органи киснем, поживними речовинами,  виводячи з них вуглекислоту та продукти метаболізму. Доправляє їх до шкіри, через які ці токсичні речовини виводять з організму.

Організм людини  без значних наслідків переносить втрату лише 500мл крові. Витікання 1000мл крові вже стає небезпечним, а втрата більш, ніж 1000мл крові загрожує життю людини.

При будь якій кровотечі необхідно діяти негайно, рішуче і обережно. Завдання полягає в тому, щоб якомога швидше, простіше і надійніше спинити кровотечу, не погіршивши при цьому стан потерпілого. Демонстрація презентації на тему: «Види кровотеч» (додаток №5 мультимедійна установка).

Тимчасово кровотечу можна спинити одним із таких способів: накласти тугу пов'язку; затиснути пальцем судину, що кровоточить; накласти кровоспинний джгут і максимально зігнути кінцівку.

Накладання тугої пов'язки - найпростіший спосіб зупинки незначної кровотечі. Якщо після накладання пов'язки нога чи рука посиніє, то це означає, що пов'язка здавила вени, відтік крові до серця утруднений і вона застоюється. У такому випадку кровотеча може тільки посилитися. Збліднення кінцівки нижче місця накладання тугої пов'язки означає повне припинення кровообігу.

 

Точки затискання артерій для зупинки кровотечі.

Затиснути артерію пальцями з метою зупинки кровотечі можна за будьяких обставин. Затискання проводиться не в рані, а вище - ближче до серця, перед накладанням джгута або пов'язки.

Щоб уміло й швидко спинити кровотечу цим способом, потрібно добре знати місця затискання артерій. Знаходять артерію за пульсом. Намацавши артерію, притискують її до найближчих кісток вище місця поранення до припинення пульсу і зупинки кровотечі.

Коли поранено обличчя, слід притиснути такі судини: на лобі - вискову артерію спереду від вуха; якщо рана на підборідді або щоці - зовнішню щелепну артерію; при пораненні шиї або голови - сонну артерію збоку від гортані до хребта.

При кровотечах у районі плеча і плечового пояса потрібно притиснути підключичну артерію - до першого ребра в надключичній ямці або пахвову артерію - до плечової кістки в під паховій ямці.

При кровотечах із ран передпліччя притискують плечову артерію з внутрішнього боку плеча до плечової кістки.

При кровотечах із ран стегна, гомілки і стопи притискують стегнову артерію.

 

Накладання кровоспинного джгута.

Джгут для зупинки крові застосовують при сильній кровотечі з поранених кінцівок. Його накладають вище рани і якомога ближче до неї. Місце, де накладається джгут, спочатку захищають одягом, рушником, ватно-марлевою пов'язкою або іншими матеріалами. Потім дуже розтягують гумовий джгут, роблять ним навколо кінцівки одне-два кільця і кінці фіксують гачком. Якщо джгут накладено правильно, то кровотеча припиняється, пульс затихає і кінцівка блідне.

Влітку джгут накладають на кінцівку не більш ніж на годину, взимку - на півгодини. Наприкінці цього часу потрібно, притиснувши пальцями відповідну артерію, ослабити джгут. Коли кінцівка порожевіє і потеплішає, джгут знову затягують. Усього джгут накладається не більш ніж на 2 години. У холодну пору року кінцівку із джгутом слід утеплити.

 

Накладання закрутки.

Якщо джгута немає, то для зупинки кровотечі треба вміти використовувати закрутку, яку можна зробити з будь-якої достатньо міцної тканини, стрічки, мотузки. Як і при накладанні джгута, місце, де накладається закрутка, захищають м'якою прокладкою (ватою, одягом). Закрутку намотують на кінцівку, кінці зав'язують вузлом, у кільце, що утворилося, вставляють палицю і закручують доти, поки не припиниться кровотеча. Після цього палицю фіксують бинтом або іншим способом.

Наклавши на кінцівку джгут або закрутку, рану закривають первинною пов'язкою і на ній позначають час накладання джгута або закрутки. Можна записати час на клаптику паперу і прикріпити його до пов'язки останніми обертами бинта або засунути під джгут.

Щоб тимчасово спинити кровотечу при пораненнях кінцівок, треба максимально зігнути кінцівку і зафіксувати її в цьому положенні. Так само при пораненні передпліччя руку згинають і фіксують у ліктьовому суглобі. На верхню частину стегна накласти джгут неможливо. Тому ватно-марлевий валик кладуть у пахову ділянку, стегно максимально притискують до живота і закріплюють у такому положенні.

 

imageДопо

відь викладача супроводжується відео фільмом «Накладання кровоспинного джгута»

Правила накладання пов'язок

Пов'язка - це перев'язувальний матеріал, яким закривають рану. Процес накладання пов'язки на рану називають перев'язкою.

Накладаючи пов'язку, треба намагатися не завдати зайвого болю. Бинт тримають у правій руці і розкручують його, не відриваючи від пов'язки, яку підтримують лівою рукою. Бинтують зліва направо, кожним наступним обертом перекриваючи попередній наполовину.

 image 

Доповідь викладача супроводжується фрагментом відеофільму «Правила накладання пов’язок»

Демонстрація творчої роботи учениці на тему: «Перша медична допомога при кровотечі» (додаток № 6)

image 

 

image

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Питання учням:  

 Які ви кровотечі вам знайомі?

 

Назвіть      засоби        тимчасової          зупинки кровотечі з рани?

Назвіть      критерії     правильності накладання джгута?

 

 

image

image 

Робота в групах. Вправа «Ажурна пилка»

Група №1. Завдання: проаналізувати тимчасової зупинки кровотечі з рани - накладання стисної пов’язки;

засоби

 

-                  притискання судини пальцями; - підвищене положення кінцівки.

Група       №2.   Завдання:   проаналізувати тимчасової зупинки кровотечі з рани

-                  накладання кровоспинного джгута;

-                  тампонада рани;

-                  форсоване згинання кінцівок в суглобі.

 

Робота «експертів» групи № 1 в групі №2.

Робота «експертів» групи №2 в групі №1.

Вироблення спільних рішень та висновків.

засоби

 

Фізкультхвилинка «Рухавка» 3хв.

 

Естафета «Хвиля».

Учні по ланцюжку, від парти до парти, встають з підняттям рук і сідають в єдиному ритмі, - так, щоб як тільки сів попередній, став наступний. Команд стільки, скільки рядів парт. Повтор два рази.

 

Учні об’єднуються в дві групи. Кожна група отримує завдання: опрацювати теоретичний матеріал.

 

image 

Закріплення отриманих знань на уроці проведемо у вигляді вправи: «Анкетний спосіб навчання», «Доміно», та демонстрації практичних прийомів з зупинки кровотечі, а саме:

Вправа: «Анкетний спосіб навчання» - учень отримує анкету, що включає питання, які дозволяють повторити тему. Заповнення анкети може бути виконано на оцінку «3» (для учнів, які мають середній рівень засвоєння матеріалу) за допомогою підручника, інша оцінка вимагає відповіді без використання допоміжних джерел (додаток №7)

Вправа: «Доміно» - учням пропонується підібрати правильні закінчення речення (додаток №8)

Практична дія - накладання джгута на кінцівки. Для більш азартної атмосфери та активності учнів при демонстрації практичних прийомів пропонується об’єднатися в 2 команди. Призначаємо капітанів команд. Оголошуються умови, а саме: за допомогою джгута та пов’язки зупинити умовну кровотечу кінцівок.

На допомогу учням  для виконання цього завдання запрошується «експерт» - медичний робітник ліцею. Після закінчення практичних прийомів, експерт оцінює правильність виконання прийомів учасниками команди.

image 

Рефлексія: Шановні учні, я думаю, що наша колективна робота була достатньо плідною. В цьому нам, в першу чергу, допоміг спільний пошук відповідей на поставлені питання. А зараз ви маєте можливість відповісти на питання.

 

Вправа: «Саморефлексія»

 

ØЧи справдилися мої очікування?

 

ØЧи зможе мені пригодиться в житті знання, котрі я отримав на уроці?

 

ØПро що мені хочеться поговорити?

 

Викладач оцінює діяльність учнів (додаток №8), та пропонує учням

здійснити                     самооцінювання                     (додаток                       №9)

 

image 

 

image Обов’язковий мінімум (1-6 балів)

 

image Опрацювати §6.5, сторінка 190-192

 Записати в зошит визначення понять, термінів, які розглядалися на уроці

 

 

 

 

image Тренувальний рівень (7-9 балів)

Алгоритм дій при кровотечі

Крові мало

 

Крові багато

 

Фонтан крові

image

 

 

image Творчий рівень (10-12 балів)(на вибір учнів)

 

image Метод «Одне завдання на двох»: підготувати презентацію «Як зупинити кровотечу»; «Види кровотеч»

image Підбірка цікавих фактів;

 Чайнворди, ребуси, кросворди.

 

Список літератури

1.   Закон України “Про охорону праці” від 21.11.2002 р.;

2.   Безпека праці. Виробнича безпека: навч. посібник / Л.Л. Нікіфоров, В.В.

Персияне. - М.: МГУПБ, 2006. - 257 с.;

3.   Желібо Є.П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності:

Навчальний посібник. – К.: Каравела, 2001. -320 с.;

4.   Жидецький В.Ц., Джигірей В.С., Мельников О.В. Основи охорони праці. –

Львів: Афіша, 2000. -349 с.;

5.   Навчальний посібник для професійно-технічний навчальних закладів / Л.Є.

6.   Винокурова, М.В. Васильчук, М.В. Гаман. – К.: Факт, 2005. – 344 с.: іл.;

Основи охорони праці: Навчальний посібник /За ред.. проф.. В.В.

Березуцького. –Харків: Факт, 2005. -480 с.;

7.   Грищук М. В. Основи охорони праці : навч.-метод. посібник / Національний ун-т “Острозька академія”. – Острог, 2003. – 224 с. 

8.   http://mynmk.com.ua/wpcontent/uploads/2013/03/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0% 

9.

          https://yandex.ua/images/search?p=3&text=які%20види%20кровотечі%20 вам%20відомі&img_url=http%3A%2F%2Fgemorroinetv1.ru%2Farticles%2Fwpcontent%2Fuploads%2F2016%2F02%2F17736811-insult-gemorologicheskiylechenie-posle.jpg

Додаток №1. 

Завдання: оберіть одну вірну відповідь

 

Питання

 

 

Вірна відповідь

Нещасний випадок

– це

 

 

 

захворювання, яке виникає як наслідок дії на працівника шкідливих виробничих факторів.

 

травми, гострі професійні захворювання та отруєння, теплові удари, опіки, обмороження, утоплення, ураження електричним струмом, блискавкою, ушкодження внаслідок аварії, пожеж, стихійного лиха, контакту з тваринами, комахами та іншими представниками фауни та флори.

 

Травма, отримана працівником на виробництві внаслідок недотримання вимог охорони праці.

 

 

Додаток 2

image 

 

Види табельних засобів

До табельних засобів, призначених для надання першої медичної допомоги, відносяться:

image Аптечка індивідуальна;

 Пакет перев'язувальний медичний індивідуальний;  Пакет протихімічний індивідуальний;  Сумка медична санітарна та ін.

 

Додаток 3           Підручні засоби  для надання першої допомоги

image

image

image

 

Додаток 4

 

imageЗавдання: використовуючи філворд, знайти слова, які пов’язані з темою: «Надання першої медичної допомоги».

Правильна відповідь – 10 слів 

 

 

 

п

р

о

с

т

и

і

ч

н

с

и

р

б

і

н

т

у

м

а

п

м

ш

и

н

а

л

и

в

і

и

в

а

т

а

ь

м

в

ц

я

р

с

а

н

і

т

а

р

і

я

т

п

р

е

м

а

р

л

я

у

т

о

а

п

т

е

ч

к

а

я

р

п

и

л

а

ж

ю

о

й

о

д

о

п

а

с

о

к

н

я

т

ї

 

  

 

Додаток №5 Види кровотеч

 

image 

image

 

Додаток №6

image

 

 

image

image

image

 

image

 

 

Додаток №7

Вправа: «Анкетний спосіб навчання»

 

Питання

Відповідь

 

1

Кровотеча буває……

 

 

2

 

Здавлювальна пов’язка, джгут,  закрутка використовують для…

 

3

Під джгут вкладають….

 

 

4

Використовують джгут  не більш.., тому що….

 

5.

В якому разі у потерпілого згинають кінцівку

 

6.

Де використовують джгут,

пов’язку

 

 

 

Додаток №8

Вправа «Доміно»

 

imageimageПри артеріальній кровотечі        максимального згинання       жгут накладають кінцівок у суглобах.

Венозну кровотечу зупиняють

 

як на 1,5 години, а у дітей не довше 40 хвилин, в холодну пору року не довше 40 хв. у дорослих та 20-30 хв. у дітей.

Цей метод використовують тільки при артеріальній кровотечі із судин кінцівок

 

перетягування кінцівки джгутом

 

накладанням давлючої пов'язки

imageДля тимчасової зупинки        кровотечі із судин кінцівок

можна використати метод

 

Джгут може бути накладений не довше

 

вище рани, влітку на:одну годину

Моя презентація – зупинка кровотечі

Зупинка кровотечі – прямий тиск на рану.

 

image

Тиск на рану стегна.

image 

Тиск на рану голови на лобі.

image 

Тиск на рану плеча

image

Тиск на рану живота

Зупинка кровотечі - максимальне згинання кінцівки.

image 

Для зупинки кровотечі з передпліччя і кисті в ліктьовий суглоб

вкладається валик з бинта або одягу ...

image 

... рука згинається в ліктьовому суглобі...

image 

наприклад, ремінцем.

image 

… і фіксується а в цьому положенні.

image 

Для зупинки кровотечі з гомілки і стопи в колінний суглоб

вкладається валик з бинта або одягу ...

image 

... нога згинається в колінному суглобі

image 

Для зупинки кровотечі зі стегна в пахову

складку вкладається валик з бинта або одягу ...

image 

… і, фіксується, наприклад, з пов'язкою.

image 

... нога згинається в тазостегновому суглобі

...

image

…і фіксується руками, бинтом чи ременем

 

Зупинити кровотечу пальців тиск артерії.

image 

Сонної артерії натиснув на шию між

гортані і ківательной м'язи на хребет з великим пальцем.

image 

… або 4-безіменного пальців.

image 

1-ребра притискається підключичної артерії.

image 

Пахвових артерії пахвових натискання пальцями.

image 

… щоб плечової кістки.

image 

Плечова артерія притискається плечової кістки-4 пальці.

Зупинка кровотечі - накладення джгута Есмарха.

 

image

 

Перед накладенням джгута на голе тіло слід прокласти тканинну або

бинтову підкладку ...

 

image

 

Після цього необхідно завести джгут під кінцівку ...

 

image

 

... І накласти перший розтягнутий тур джгута.

 

image

 

Після накладення джгута він фіксується відповідним чином, під ним закріплюється

записка із зазначенням часу накладення.

Зупинка кровотечі - накладення імпровізованого джгута-закрутки

image

 

Спочатку слід взяти відповідний предмет (хустку, смужку міцної

тканини, краватка)

...

 

image

 

обернути навколо кінцівки і зав'язати ...

 

image

 

Поставити під джгут паличку  і починати повертати, закручуючи імпровізований джгут.

image

 

Після зупинки кровотечі паличка фіксується, під джгут підкладають записка.

 

Додаток № Картка оцінювання учнів

з/п

П. І. Б.

Перевірка

д/з

 

Закріплення матеріалу

Додаткова участь

Загальна оцінка

Вправи

Картки завдання

Робота в групі

Практична робота

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

Картка самооцінювання

Прізвище, ім’я учня ____________

Я засвоїв даний матеріал

 

Знаю визначення

 

Можу самостійно

 

Можу допомогти

 

 

 

pdf
Додано
30 березня 2021
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку