Цікавий і ретельно підібраний матеріал допоможе вчителям швидко перевірити домашнє завдання, актуалізувати знання учнів, засвоїти новий матеріал. Весело і завзято діти працюватимуть в парах та групах. Бажаю успіхів!
Голубенко ОксанаДмитрівна
вчитель початкових класів
Білоцерківської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №20
Предмет: Матаматика
Клас: 2-Б
Розділ: Усне додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд
Тема: Віднімання виду 40-8. Порядок виконання дій у виразах з дужками і без дужок
Мета: Ознайомити учнів з прийомом обчислення для випадків віднімання виду 40-8. Удосконалювати уміння знаходити значення виразів з дужками та без дужок, розв'язувати задачі, порівнювати іменовані числа, працювати з геометричним матеріалом. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння робити висновки, засновані на виконаних діях. Виховувати почуття колективізму, відповідальності.
Обладнання: Математика: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницька. - К. : Видавничий дім “Освіта”, 2012. - 160 с., ІКТ, індивідуальні картки, індивідуальні набори “Танграм”, записи на дошці.
Тип уроку: комбінований
I. Організаційний момент. Привітання. Слайд 1
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (с. 57, задача 317)
Задача 317
2.Хвилинка каліграфії
3. Усний рахунок
а) Командна гра “Ланцюжок”. №318, ст. 57
б) Робота з індивідуальними картками (окремі учні)
в) Розумова розминка Слайд 2
* Які цифри треба вписати замість зірочки, щоб одержати істинні рівності чи нерівності?
15>*2, 15> 1*, *4=*4, 4*=4*, 2*< 2*, 6*< *6.
*Висота коня 1м 2дм, а верблюд на 6 дм вищий. Яка висота верблюда? Слайд 3
г) Гра «Угадай приклад». Робота за зразком Слайд 4
40 = 20 + * 50 = 25 + * 70 = 40 +* 90 = 60 + * 30 = 15 + * 100 = 50 + *
д) Складання «ланцюжків» Слайд 5
70 — це 10 і 60 40 — це 10 і ... 80 — це 10 і ...
100 — це 10 і ... 50 — це 10 і ... 30 — це 10 і ...
60 — це 10 і ... 20 — це 10 і ... 90 — це 10 і ...
4. Математичний диктант
а)Установіть закономірність і запишіть наступні два числа:
2, 6, 10, 14, 18, 22, ..., ...
12, 22, 32, 42, 52, ..., ...
б)Записати числа:
(23, 14, 99, 7, 54, 56, 69, 71)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя ( на дошці, з “ріжками”)
а) первинне закріплення
-Завдання 319 (усно)
б) колективне заучування алгоритму віднімання
Правило Слайд 6
1. Кругле число розклади на доданки, один з яких дорівнює 10.
2. Від десяти відніми одиниці.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Слайд7
V.Розвиток математичних вмінь
-Завдання 320 (усно, з допомогою вчителя)
-Вирази 321 (самостійно). Взаємоперевірка. (Повторити правила виконання дій у виразах з дужками і без дужок)
-Задача 322 (колективно)
-Завдання 323 (усно)
ОФТАЛЬМОЛОГІЧНА ХВИЛИНКА
1. Геометрична гра «Танграм»
Робота в групах
Сам сіренький,
Хвіст куценький.
По полю стрибає,
Капусту шукає.
(Заєць)
-Де, крім загадок, ми ще зустрічалися з цією тваринкою? Назвіть.
Слайд 8
(У лісі, в зоопарку, в казках, в мультфільмах, в пісеньках)
-А сьогодні ми познайомимося ще з одним зайчиком. Та не простим, а геометричним.
Слайд 9
- З яких геометричних фігур складається цей зайчик?
- Скільки трикутників?
- Скільки чотирикутників?
- Скільки всього фігур?
- Складіть зайчика з геометричних фігур, які знаходяться в конвертах.
Можна користуватися зображенням на екрані.
Слайд 10
-А тепер подумайте, як перекласти геометричні фігури, щоб зайчик дивився в інший бік. Виконайте і це завдання.
2. Геометричне завдання для хлопчиків та дівчаток (на дошці)
-Накреслити прямокутники. Обчислити периметр.
Дівчатка 2см на 3см
Хлопчики 1см на 4см
3. Весела задача Слайд 11
На галявині танцювали 5 мишенят. Раптом з’явився кіт. Скільки тваринок на галявині? ( 1 )
4. Логічна задача (інсценізація)
Дві дівчинки йшли з школи додому, а назустріч їм три хлопчики. Скільки всього дітей йшли додому? (2 дівчинки)
VII. Домашнє завдання Слайд 12
С. 59, завдання 325; 326.
VІІІ. Підсумок уроку. Дякуємо! Слайд 13
- Ось і підійшов до кінця наш урок.
- Що вам найбільше сподобалось?
- Чому?