Методична розробка навчального заняття з математики для 2 класу на тему: " Віднімання виду 40-8. Порядок виконання дій у виразах з дужками і без дужок"

Про матеріал

Цікавий і ретельно підібраний матеріал допоможе вчителям швидко перевірити домашнє завдання, актуалізувати знання учнів, засвоїти новий матеріал. Весело і завзято діти працюватимуть в парах та групах. Бажаю успіхів!

Перегляд файлу

                                                                     Голубенко ОксанаДмитрівна

                                                                    вчитель початкових класів

                                                                    Білоцерківської  загальноосвітньої

                                                                    школи І-ІІІ ступенів №20

Предмет: Матаматика

Клас: 2-Б

Розділ: Усне додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд  

Тема: Віднімання виду 40-8. Порядок виконання дій у виразах з дужками і без дужок

Мета: Ознайомити учнів з прийомом обчислення для випадків віднімання виду 40-8. Удосконалювати уміння знаходити значення виразів з дужками та без дужок, розв'язувати задачі, порівнювати іменовані числа, працювати з геометричним матеріалом. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння робити висновки, засновані на виконаних діях. Виховувати почуття колективізму, відповідальності.

Обладнання: Математика: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницька. - К. : Видавничий дім “Освіта”, 2012. - 160 с., ІКТ, індивідуальні картки, індивідуальні набори “Танграм”, записи на дошці.

Тип уроку: комбінований

 Хід уроку

I. Організаційний момент. Привітання. Слайд 1

 II. Актуалізація опорних знань

          1. Перевірка домашнього завдання (с. 57, задача 317)

Задача 317

  • Скільки сувоїв тканини залишилося в магазин?

2.Хвилинка каліграфії

  • Який сьогодні день? Число? Яке свято? Вітаю всіх зі святом!
  • Запишіть число 21. Визначте “королеву”.

3. Усний рахунок

а) Командна гра “Ланцюжок”. №318, ст. 57

б) Робота з індивідуальними картками (окремі учні)

в) Розумова розминка Слайд 2

* Які цифри треба вписати замість зірочки, щоб одержати істинні рівності чи нерівності?

15>*2, 15> 1*, *4=*4, 4*=4*, 2*< 2*, 6*< *6.

*Висота коня 1м 2дм, а верблюд на 6 дм вищий. Яка висота верблюда? Слайд 3

 

г) Гра «Угадай приклад». Робота за зразком Слайд 4

     40 = 20 + *    50 = 25 + *   70 = 40 +*   90 = 60 + *   30 = 15 + *   100 = 50 + *

д) Складання «ланцюжків» Слайд 5

70 — це 10 і 60                         40 — це 10 і ...                80 — це 10 і ...

100 — це 10 і ...                         50 — це 10 і ...               30 — це 10 і ...

60 — це 10 і ...                            20 — це 10 і ...              90 — це 10 і ...

4. Математичний диктант

а)Установіть закономірність і запишіть наступні два числа:

2, 6, 10, 14, 18, 22, ..., ...

12, 22, 32, 42, 52, ..., ...

  • Як змінюються числа в цьому ряду? (Зростають.) Давайте дізнаємося, на скільки одиниць збільшено кожне наступне число порівняно з попереднім.  (На 4, 10)

б)Записати числа:

  • наступне до 22
  • попереднє до 15
  • попереднє до 100
  • наступне до 6
  • сусідів числа 55
  • сусідів числа 70

(23, 14, 99, 7, 54, 56, 69, 71)

  • Знайдіть зайве. Чому так вирішили?

 

ІІІ. Повідомлення  теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ви навчитеся віднімати одноцифрові числа від круглих десятків.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя ( на дошці, з “ріжками”)

  • Розглянемо вираз 50 — 7. 50 — це 5 десятків. Візьмемо від 50 10 і віднімемо від нього 7. 10 — 7 = 3. До 40 додамо 3, отримаємо 43.

 2. Робота з підручником

а) первинне закріплення

-Завдання 319 (усно)

б) колективне заучування алгоритму віднімання

Правило  Слайд 6

1. Кругле число розклади на доданки, один з яких дорівнює 10.

2. Від десяти відніми одиниці.

  1. Отриманий результат додай до десятків, що залишилися.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА   Слайд7

V.Розвиток математичних вмінь

-Завдання 320 (усно, з допомогою вчителя)

-Вирази 321 (самостійно). Взаємоперевірка. (Повторити правила виконання дій у виразах з дужками і без дужок)

-Задача 322 (колективно)

-Завдання 323 (усно)

           ОФТАЛЬМОЛОГІЧНА ХВИЛИНКА

  1.                     У світі геометрії

1. Геометрична гра «Танграм»

 Робота в групах

  1. Відгадування загадки:

Сам сіренький,

Хвіст куценький.

По полю стрибає,

Капусту шукає.

                      (Заєць)

   -Де, крім загадок, ми ще зустрічалися з цією тваринкою? Назвіть.

                                                                             Слайд 8

 (У лісі, в зоопарку, в казках, в мультфільмах, в пісеньках)

-А сьогодні ми познайомимося ще з одним зайчиком. Та не простим, а геометричним.

                                                                              Слайд 9

- З яких геометричних фігур складається цей зайчик?

-  Скільки трикутників?

- Скільки чотирикутників?

- Скільки всього фігур?

 

                         

   - Складіть зайчика з геометричних фігур, які знаходяться в конвертах.

                   Можна користуватися зображенням на екрані.

                                                                                          Слайд 10

 -А тепер подумайте, як перекласти геометричні фігури, щоб зайчик дивився в інший бік. Виконайте і це завдання.

2. Геометричне завдання для хлопчиків та дівчаток (на дошці)

-Накреслити прямокутники. Обчислити периметр.

Дівчатка            2см на 3см

Хлопчики          1см на 4см

 

3. Весела задача Слайд 11

      На галявині танцювали 5 мишенят. Раптом з’явився кіт. Скільки тваринок на            галявині? ( 1 )

 4. Логічна задача (інсценізація)

   Дві дівчинки йшли з школи додому, а назустріч їм три хлопчики. Скільки всього дітей йшли додому? (2 дівчинки)

VII. Домашнє завдання Слайд 12

С. 59, завдання 325; 326.

VІІІ. Підсумок уроку. Дякуємо!  Слайд 13

     - Ось і підійшов до кінця наш урок.

     - Що вам найбільше сподобалось?

     - Чому?                                            

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку