Урок математики у 2 класі "Застосування правил про порядок виконання арифметичних дій. Розв'язання задачі шляхом складання рівняння"

Про матеріал

Ця розробка уроку математики у формі подорожі допоможе учням закріпити знання таблиці множення числа 7 та про порядок дій у виразах , формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, виховувати , інтерес до математики.

Перегляд файлу

Урок: математика

Клас: 2

Тема: Застосування  правил про порядок виконання арифметичних дій. Розв'язання задачі шляхом складання рівняння

Мета уроку: закріпити знання учнів про порядок дій  у виразах, знання таблиці множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, пам’ять,  творчі здібності; виховувати уважність, інтерес до математики.

Обладнання: підручник математики (Ф.М.Рівкінд, Л.В.Оляницька); малюнки звірят; малюнок машини, який складається з геометричних фігур, проектор.

 

                                                                Перебіг уроку

І. Організація класу

Учитель звертає увагу дітей на наяв­ність всіх шкільних приладів, на го­товість учнів до уроку.

II. Актуалізація  опорних знань

1.  Гра «Хто швидший?».

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/2klas/2klas.files/image102.jpg

2.  Робота за таблицею.

Ціна

Кількість

Вартість

5 грн

4

?

4 грн

?

24 грн

?

3

21 грн

3. Усне розв’язування задач

1. У шкільну їдальню купили 5 кг цукерок і 35 кг печива. У скільки разів більше печива, ніж цукерок?

2. До магазину привезли 4 ящики слив і 28 ящиків яблук. У скільки разів більше яблук, ніж слив?

4. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

7,  14, 21, …, …, …, …, …, …, … .

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні у нас незвичайний урок математики: ми вирушимо в цікаву подорож. А тема нашої подорожі зву­чить так: «Застосування  правил про порядок виконання арифметичних дій. Розв'язання задачі шляхом складання рівняння».

Подорожуючи, ми повторимо все те, що вчили на попередніх уроках, бу­демо складати і розв’язувати прикла­ди на різні дії.

 

ІV. Повторення і закріплення знань, умінь, навичок

1. Робота з геометричним матеріалом

А подорож нашу ми здійснимо на автомобілі. Автомобіль цей не­звичайний, і складається він з гео­метричним фігур.

Результат пошуку зображень за запитом "картинки транспорту з геометричних фігур"

 

Для того, щоб він міг рушити з міс­ця, ви повинні назвати та показати ці геометричні фігури.

- Молодці, дітки, добре підготували­ся до подорожі, і тепер можемо ви­рушати. Закрийте оченята і уявіть, що ви стали зовсім маленькими, та­кими, що змогли розміститися у на­шому чарівному автомобілі. Виру­шаємо!

2. Перша      зупинка на березі річки.

Давайте візьмемо вудки і будемо ри­балити.

Гра «Рибалка».

Результат пошуку зображень за запитом "картинки річкових рибок" Діти по черзі виходять до дошки, де на малюнку зображена річка з рибка­ми, і ловлять рибку. На кожній ри­бці зі зворотньої сторони записані приклади на множення та ділення : 6*2, 7 *1, 

30:5,  4 *4,  2* 3, 24:4,  3*4,  4*5,  4*8, 27:3,   6*3.

Молодці, багато рибки наловили, і можемо рушати далі!

—Тепер наш автомобіль проїж­джає біля аеродрому, де повинні приземлитися вертольоти. Але пі­лоти не знають, де їм потрібно по­садити свої машини, і тому вони будуть кружляти в небі доти, доки ми їм не допоможемо.

3.    Гра «Допоможіть вертольотам».

837

№838 (знаходження здобутків)

—Добре впорались і з цим завданням Сідайте зручно в наш чарівний авто­мобіль, будемо вирушати далі.

Ось наш автомобіль проїжджає лі­сову галявину. Ой! Хто це плаче? Та це ж маленьке Зайченя! Воно заблукало, тому і плаче. Давайте заспокоїмо Зайчика.

4.    Фізкультхвилинка                

1    Я малюю зайчика для вас — раз!

 Це у нього бачте, голова — два!

Це у нього вуха догори — три!

Цс стирчить у нього хвостик сірий — чотири!

Це очиці весело горять —п’ять!

Ротик, зубки, хай морквинку їсть — шість!

Шубка тепла, хутряна на нім — сім! Ніжки довгі, щоб гасав він лісом,— вісім! '

                                            Ще навколо посаджу дерева — дев’ять!

                                           1 хай сонце сяє з піднебесся — десять!

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки вовка"— Гарно розвеселили зайчика, він зовсім заспокоївся, і тому ми може­мо їхати далі!

Ой! Ой! Ой! Дорогою нам зуст­рівся злий Вовк. Він нас не пропу­стить далі, доки ми не виконаємо його завдання.

5.   Розв’язування прикладів

Треба встановити порядок виконання дій і знайти значення виразу

(с.135 №835  (усно)     №836 (коментоване письмо))    

Перед виконанням завдання діти по­вторюють порядок виконання дій .

— Молодці! Ваша дружба перемог­ла, всі ви добре впорались із цим за­вданням, і Вовчик дозволяє нам по­дорожувати далі.

Картинки по запросу картинка лисички6. Розв’язування задачі

А ось і хитра Лисичка, яка теж не хоче нас пропустити далі. І ми знов повинні виконати завдан­ня. Лисичка пропонує нам розв’язати задачу

(Діти виконують завдання № 840 на с.135,.)

І ч. 7

 ІІ ч. -?                                          59

ІІІ ч.- ? на 3 більше, ніж

  •                               Що відомо в задачі?
  •                               Що треба знайти?
  •                               Можемо ми відразу дати відповідь на запитання?
  •                               Чому?
  •                               Що треба зробити?

                   Розв’язання задачі  (учні записують умову і розв’язують задачу, скориставшись підказкою: 7 +   +  +         =59

— Лисичка задоволена тим, що діт­ки їй допомогли, і тепер вона з радістю біжить до своїх  малих ли­сенят. А ми рушаємо далі.

На дорозі діткам зустрілась Білочка.

Білочка — добра господиня. Вона ро­била запаси на зиму: збирала шиш­ки, гриби, ягоди. А тепер їй потрібно порахувати свої запаси, але Білочка не Картинки по запросу картинка білочкинавчається в лісовій школі і тому не може обчислити рівняння. Допо­можемо Білочці?

7. Робота над рівняннями

  841. Коментоване розв'язування рівнянь

(Учні записують рівняння  на дошці і в зошитах.)

А тепер спробуємо розв’язати задачу за допомогою рівняння   842

-Що означає  число 7?

А що 42?

Що нам потрібно знайти?

Що ми позначимо через   х?

 Вибір та розв’язування рівняння?

  • Молодці, допомогли і Білочці-господині! Тепер можемо рушати до­дому.

 

V. Узагальнення та систематизація знань

Результат пошуку зображень за запитом "картинки мудрої сови"1. Дії над іменованими числами

А ось і Мудра Сова, яка нас не випускає з лісу. А випустить вона нас тоді, коли ми зможемо вико­нати завдання: кожен — самостій­но. Мудра Сова хоче перевірити, як дітки у другому класі уміють працювати самостійно.

 

Самостійна робота.

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/2klas/2klas.files/image106.jpg

— Заповніть порожні клітинки.

2. Розв'язування логічних завдань

— Які з поданих висловлень завжди істинні (правильні), які — завжди хибні (неправильні), а які можуть бути істинними або хибними?

• Двоцифрове число більше за одноцифрове. (і)

• Зменшуване більше за різницю. (і)

• Від’ємник більший за різницю. (і чи х)

• Сума не може дорівнювати доданку. (х)

• Батько старший за дідуся. (х)

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Чи сподобалась наша подорож?
  • Що закріпили під час цієї подо­рожі?
  • Що допомогло нам виконати всі завдання і здолати всі труднощі?

VII. Домашнє завдання

С. 136, 844; 845.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Товтин Яна
    Цікава форма проведення уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Товтин Яна
    Цікава форма проведення уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рогач Яна Віталіївна
    Розробка конспекту розроблена відповідно до теми, урок у формі подорожі допоміг учням закріпити свої знання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2312
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку