Ця розробка уроку математики у формі подорожі допоможе учням закріпити знання таблиці множення числа 7 та про порядок дій у виразах , формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, виховувати , інтерес до математики.
Урок: математика
Клас: 2
Тема: Застосування правил про порядок виконання арифметичних дій. Розв'язання задачі шляхом складання рівняння
Мета уроку: закріпити знання учнів про порядок дій у виразах, знання таблиці множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, пам’ять, творчі здібності; виховувати уважність, інтерес до математики.
Обладнання: підручник математики (Ф.М.Рівкінд, Л.В.Оляницька); малюнки звірят; малюнок машини, який складається з геометричних фігур, проектор.
Перебіг уроку
І. Організація класу
Учитель звертає увагу дітей на наявність всіх шкільних приладів, на готовість учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Хто швидший?».
2. Робота за таблицею.
Ціна |
Кількість |
Вартість |
5 грн |
4 |
? |
4 грн |
? |
24 грн |
? |
3 |
21 грн |
3. Усне розв’язування задач
1. У шкільну їдальню купили 5 кг цукерок і 35 кг печива. У скільки разів більше печива, ніж цукерок?
2. До магазину привезли 4 ящики слив і 28 ящиків яблук. У скільки разів більше яблук, ніж слив?
4. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
7, 14, 21, …, …, …, …, …, …, … .
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні у нас незвичайний урок математики: ми вирушимо в цікаву подорож. А тема нашої подорожі звучить так: «Застосування правил про порядок виконання арифметичних дій. Розв'язання задачі шляхом складання рівняння».
Подорожуючи, ми повторимо все те, що вчили на попередніх уроках, будемо складати і розв’язувати приклади на різні дії.
ІV. Повторення і закріплення знань, умінь, навичок
1. Робота з геометричним матеріалом
А подорож нашу ми здійснимо на автомобілі. Автомобіль цей незвичайний, і складається він з геометричним фігур.
Для того, щоб він міг рушити з місця, ви повинні назвати та показати ці геометричні фігури.
- Молодці, дітки, добре підготувалися до подорожі, і тепер можемо вирушати. Закрийте оченята і уявіть, що ви стали зовсім маленькими, такими, що змогли розміститися у нашому чарівному автомобілі. Вирушаємо!
2. Перша зупинка — на березі річки.
Давайте візьмемо вудки і будемо рибалити.
Гра «Рибалка».
Діти по черзі виходять до дошки, де на малюнку зображена річка з рибками, і ловлять рибку. На кожній рибці зі зворотньої сторони записані приклади на множення та ділення : 6*2, 7 *1,
30:5, 4 *4, 2* 3, 24:4, 3*4, 4*5, 4*8, 27:3, 6*3.
Молодці, багато рибки наловили, і можемо рушати далі!
—Тепер наш автомобіль проїжджає біля аеродрому, де повинні приземлитися вертольоти. Але пілоти не знають, де їм потрібно посадити свої машини, і тому вони будуть кружляти в небі доти, доки ми їм не допоможемо.
3. Гра «Допоможіть вертольотам».
№837
№838 (знаходження здобутків)
—Добре впорались і з цим завданням Сідайте зручно в наш чарівний автомобіль, будемо вирушати далі.
Ось наш автомобіль проїжджає лісову галявину. Ой! Хто це плаче? Та це ж маленьке Зайченя! Воно заблукало, тому і плаче. Давайте заспокоїмо Зайчика.
4. Фізкультхвилинка
Я малюю зайчика для вас — раз!
Це у нього бачте, голова — два!
Це у нього вуха догори — три!
Цс стирчить у нього хвостик сірий — чотири!
Це очиці весело горять —п’ять!
Ротик, зубки, хай морквинку їсть — шість!
Шубка тепла, хутряна на нім — сім! Ніжки довгі, щоб гасав він лісом,— вісім! '
Ще навколо посаджу дерева — дев’ять!
1 хай сонце сяє з піднебесся — десять!
— Гарно розвеселили зайчика, він зовсім заспокоївся, і тому ми можемо їхати далі!
Ой! Ой! Ой! Дорогою нам зустрівся злий Вовк. Він нас не пропустить далі, доки ми не виконаємо його завдання.
5. Розв’язування прикладів
Треба встановити порядок виконання дій і знайти значення виразу
(с.135 №835 (усно) №836 (коментоване письмо))
Перед виконанням завдання діти повторюють порядок виконання дій .
— Молодці! Ваша дружба перемогла, всі ви добре впорались із цим завданням, і Вовчик дозволяє нам подорожувати далі.
6. Розв’язування задачі
А ось і хитра Лисичка, яка теж не хоче нас пропустити далі. І ми знов повинні виконати завдання. Лисичка пропонує нам розв’язати задачу
(Діти виконують завдання № 840 на с.135,.)
І ч. – 7
ІІ ч. -? 59
ІІІ ч.- ? на 3 більше, ніж
Розв’язання задачі (учні записують умову і розв’язують задачу, скориставшись підказкою: 7 + + + =59
— Лисичка задоволена тим, що дітки їй допомогли, і тепер вона з радістю біжить до своїх малих лисенят. А ми рушаємо далі.
На дорозі діткам зустрілась Білочка.
Білочка — добра господиня. Вона робила запаси на зиму: збирала шишки, гриби, ягоди. А тепер їй потрібно порахувати свої запаси, але Білочка не навчається в лісовій школі і тому не може обчислити рівняння. Допоможемо Білочці?
7. Робота над рівняннями
№ 841. Коментоване розв'язування рівнянь
(Учні записують рівняння на дошці і в зошитах.)
А тепер спробуємо розв’язати задачу за допомогою рівняння №842
-Що означає число 7?
А що 42?
Що нам потрібно знайти?
Що ми позначимо через х?
Вибір та розв’язування рівняння?
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Дії над іменованими числами
А ось і Мудра Сова, яка нас не випускає з лісу. А випустить вона нас тоді, коли ми зможемо виконати завдання: кожен — самостійно. Мудра Сова хоче перевірити, як дітки у другому класі уміють працювати самостійно.
Самостійна робота.
— Заповніть порожні клітинки.
2. Розв'язування логічних завдань
— Які з поданих висловлень завжди істинні (правильні), які — завжди хибні (неправильні), а які можуть бути істинними або хибними?
• Двоцифрове число більше за одноцифрове. (і)
• Зменшуване більше за різницю. (і)
• Від’ємник більший за різницю. (і чи х)
• Сума не може дорівнювати доданку. (х)
• Батько старший за дідуся. (х)
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
VII. Домашнє завдання
С. 136, № 844; №845.