ВСТУП
Початок XXI століття засвідчує стрімкі трансформації в освітньому процесі, потребу осучаснити традиційну дидактичну базу, упроваджувати кращий європейський досвід підготовки фахових молодших бакалаврів на основі базової середньої освіти.
Вивчання української мови є пріоритетним серед освітніх компонентів, оскільки формує загальну компетентність здобувачів освіти – здатність спілкуватися державною мовою як в усній так і в писемній формі. Українська література як мистецтво слова і засіб формування загальної культури людини та її моральних цінностей має особливе значення серед предметів гуманітарного циклу.
Застосування інформаційних технологій дозволяє вивести сучасне заняття на якісно новий рівень, активізує процес навчання, залучаючи здобувачів освіти до активної пізнавальної діяльності.
Тому зміст навчального матеріалу з української мови і літератури викладено з огляду на корисність, потрібність його для засвоєння.
Сайт збудовано так, щоб допомогти користувачеві дібрати асоціації, створити образні паралелі, візуалізувати необхідну інформацію (схеми, таблиці, малюнки тощо). Ці прийоми значно полегшують сприймання інформації.
«Персональний сайт викладача української мови та літератури» було створено відносно недавно (у зв’язку з переведенням навчального процесу на дистанційну форму навчання) як важливий навчальний ресурс. На ньому є змога представити актуальні для здобувачів освіти матеріалами, оформити інформацію у максимально зручному для сприйняття вигляді. Також на сайті розміщено покликання на цифрові освітні процеси, які допоможуть зробити навчання інтерактивним, динамічним і, сподіваюся, цікавим.
СТРУКТУРА САЙТУ
У методичній розробці представлено «Персональний сайт викладача української мови та літератури Ізмаїльського агротехнічного фахового коледжу Світлани Порошенко», який розташовано за адресою:
https://sites.google.com/view/movaukraine
Інформаційний ресурс складається з таких розділів : «Головна», «Мовознавча сторінка», «Корисні посилання», «Літературна сторінка», «Електронні підручники», «Активні проєкти», «Позакласна робота», «Мої досягнення», «Безпека життєдіяльності» та «Контакти».
Сайт має чітку логічну структуру та містить базовий обсяг матеріалу відповідно до навчальних програм.
Головна.
Вона містить повну назву сайту, епіграф про роль і значення слова в житті особистості та QR-код який допоможе дуже швидко знайти і відкрити сайт за допомогою смартфона та отримати потрібну інформацію.
Головна сторінка також містить підсторінку Портфоліо.
Тут можна ознайомитися з відомостями про викладача – власника сайту, досягненнями та методичними розробками, створеними протягом педагогічної діяльності.
Мовознавча сторінка.
У структурі мовознавчої сторінки виділено такі логічно-змістові частини (підсторінки):
Системно репрезентовано новації Українського правопису, схваленого Кабінетом Міністрів України 2019 року. Також надані коментарі щодо специфіки використання нових правил під час опрацювання відповідної теми. Матеріал подано не тільки текстом, а й інформацією з використанням відеоуроків, таблиць, посібників тощо.
Сприятиме вдосконаленню та вішліфовуванню мовної культури кожного, хто прагне оволодіти основами красномовства, так як на цій сторінці є відеоуроки, фотоматеріали, онлайн-тренажер тощо.
Корисні посилання
Ця сторінка репрезентує українські освітні онлайн-портали для викладачів та здобувачів освіти, бібліотеки авторських матеріалів, освітні журнали з цікавими та корисними статтями. На цих порталах можна безкоштовно зареєструватися, завантажити корисні матеріали і підвищити освітній та професійний рівень.
Літературознавча сторінка.
Доцільність цієї сторінки полягає в тому, щоб передбачити вивчення літературних творів. Ті чи інші твори рекомендує викладач, зважаючи на читацькі зацікавлення здобувачів освіти певної навчальної групи.
Українська література вивчається в хронологічній послідовності, тому ця сторінка допоможу здобувачам освіти зорієнтуватися у часовому просторі літературного процесу.
Навчальна програма з української літератури орієнтована і на аналіз ідейно-тематичного змісту прозових та поетичних творів, тому на цій сторінці представлено схематичний аналіз кожного виду художньої літератури.
Передбачено не лише вивчення літературних творів у єдності змісту і форми, а й оволодіння здобувачами освіти основними літературознавчими поняттями і застосування їх у процесі аналізу та інтерпретації художніх творів; виявлення специфіки літературних напрямів та розкриття жанрово-стильових особливостей художніх творів.
Ця сторінка висвітлює визначні дати літературного і мистецького життя, що передбачає розширення ерудиції здобувачів освіти, виховання їх загальної культури, поваги до національних і світових традицій, толерантного ставлення до представників мистецтва та художнього слова.
Підсторінка подає твори найвідоміших письменників, що репрезентують сьогодні сучасну «молоду» українську літературу.
Електронні підручники
Це електронна бібліотека навчальних посібників, якими безкоштовно можуть користуватися як викладачі, так і здобувачі освіти під час дистанційних занять та самопідготовки.
Позакласна робота
Позакласна робота з української мови та літератури — це обов'язкова складова частина навчально-виховного процесу. В цьому розділі висвітлюється новини різноманітних заходів, які були проведені в навчальному закладі, а також анонсуватимуться нові. Сучасні технології дозволяють організовувати та проводити позакласні заходи не лише в оффлайн режимі, а й онлайн за допомогою google сервісів.
Безпека життєдіяльності
Алгоритм дій у разі отримання сигналу «УВАГА ВСІМ», «ПОВТІРЯНА ТРИВОГА» в ІАТФК
Контакти
Для спілкування здобувачів освіти, абітурієнтів та їх батьків з викладачем представлені такі засоби зв’язку: електронна пошта та сторінка у фейсбуці.
ВИСНОВОК
Сьогодні використання ІКТ у навчально-виховному процесі дозволяє перейти до навчання через сприйняття інформації з електронних ресурсів чи мереж Інтернет. Завдяки використанню ІКТ здобувачі освіти мають змогу працювати індивідуально, що є особливо зручним під час дистанційного навчання. Для викладача – це нові можливості в плануванні та проведенні занять. Власник сайту повинен його використовувати, необхідності змінювати та постійно доповнювати інформацію. Вона може подаватися на сайті у вигляді тексту, таблиць, графіків, фотографій, аудіо- і відеоматеріалів.
Персональний сайт викладача дає змогу розширити сферу взаємодії викладача і студента, а також збільшити час спілкування, зокрема надання консультації.
Використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій має унікальну можливість формувати і розвивати у здобувачів освіти навчально-пізнавальні, інформаційно-комунікативні, загальнокультурні та інші ключові компетентності.
Отже, робота з персональним сайтом викладача має бути спрямована на підвищення рівня грамотності здобувачів освіти, культури мовлення, систематизацію й поглиблення вивченого, удосконалення основних мовних і мовленнєвих умінь та навичок. А досконале знання української мови як державної, високий рівень культури мовлення є свідченням особистісного розвитку молодого громадянина України, майбутнього фахового молодшого бакалавра. Вивчення української літератури як навчального предмета не тільки забезпечує здобувачів освіти певними заннями, а й збагачує його внутрішній світ, формує естетичні смаки, розвиває їх інтелектуально.
Сподіваюсь, що «Персональний сайт викладача української мови та літератури Ізмаїльського агротехнічного фахового коледжу Світлани Порошенко» дасть змогу краще засвоїти теорію, навчитися застосовувати здобуті знання у конкретних мовленнєвих ситуаціях: учи друзів і близьких, шукай помилки в оголошеннях та рекламі, телебаченні тощо.
Хочеться вірити, що сайт стане поштовхом до розміркувань, творчості та пошуку. Треба лише повірити, що все вийде, як у Олега Ольжича :
Захочеш – і будеш.
В людині, затям,
Лежить невідгадана сила…
РЕЦЕНЗІЯ
на методичну розробку
виклдадача української мови і літератури
Світлани ПОРОШЕНКО
«Персональний сайт викладача української мови та літератури Ізмаїльського агротехнічного фахового коледжу Світлани Порошенко»
Перед закладом фахової передвищої освіти, що здійснюють підготовку молодших фахових бакалаврів, поставлено завдання підготувати висококваліфікованих, грамотних, з належним інтелектуальним потенціалом спеціалістів, до яких висовуються не тільки вимоги щодо досконалих професійних знань, а й високого рівня володіння українською мовою, вільному користуванні нею у всіх сферах життя. Стандарти фахової передвищої освіти та інші нормативно-правові документи актуалізували потребу осучаснити традиційну дидактичну базу, застосовуючи інтерактивні технології. Саме тому створення та використання персонального сайту викладача є актуальним на сучасному етапі навчання.
Розроблений ресурс згруповано і розміщено у зручному форматі. Ефективність і практична значущість сайту полягають у систематизації та раціональній подачі навчального матеріалу. Крім цього на сайті представлена додаткова інформація про позакласну роботу, основи культури мови, корисні посилання тощо. Персональний сайт призначений для інтерактивно-інструктивної і самостійної роботи здобувачів освіти.
Створення «Персонального сайту викладача української мови та літератури Ізмаїльського агротехнічного фахового коледжу Світлани Порошенко» дозволяє викладачеві презентувати свій педагогічний досвід, удосконалювати навички дистанційного навчання, підвищити власний рівень ІКТ.
Створений ресурс необхідно постійно наповнювати необхідною інформацією, розширювати його.
Використання персонального сайту є необхідним і невід’ємним ресурсом для ефективного використання як на заняттях, так і під час самостійної роботи здобувачів освіти.
Рецензент
викладач іноземної мови
спеціаліст вищої категорії
викладач-методист Катерина ВЕЛЬЧЕВА
1