Урок української мови 7 клас
Тема . Правопис назв географічних об’єктів.
Мета: - познайомити із термінами «топоніми», «гідроніми», «ороніми», «ойконіми», «катойконіми»;
Хід уроку
Висока культура мовлення кожної людини вимірюється не лише вмінням гарно говорити, а й досконалим знанням граматичних норм літературної мови.
Сьогодні в нас урок незвичайний. Ми спробуємо на уроці поєднати географію з українською мовою, щоб розширити знання з географії та навчитися правильно записувати географічні назви.
(Смайлики трьох кольорів знадобляться нам для самооцінювання роботи)
Випереджаюче завдання . Попрацювавши із словниками, діти роблять повідомлення , що таке «топоніми», «гідроніми», «ороніми», «ойконіми», «катойконіми».
«Мозковий штурм» (Підсумок і перевірка роботи)
САМООЦІНЮВАННЯ
Утворити від топонімів відносні прикметники.(Повторення правопису суфіксів –ськ-, -зьк-, -цьк-)
(«Мозковий штурм»- перевірка та підсумок роботи)
Записати код диктанту на дошці.
8 Фізкультхвилинка «Лінгвістичний волейбол»
(Ознайомлюються із терміном «катойконіми», учаться утворювати назви жителів населених пунктів).
8 «Стилістичний сміхограй». Робота в парах.(Виправити стилістичні помилки, записати топоніми)
1 і2 варіанти. Написати свої історію назви населених пунктів Халеп’я та Африканівка
3 варіант . Придумати рекламу одного із мальовничих місць України, обіграючи його назву.