Урок "Правопис назв географічних об’єктів"

Про матеріал
Урок з української мови для учнів 7 класу. Тема: Правопис назв географічних об’єктів. Мета: познайомити із термінами «топоніми», «гідроніми», «ороніми», «ойконіми», «катойконіми»;
Перегляд файлу

                        Урок української мови            7 клас

 Тема . Правопис назв географічних об’єктів.

Мета: - познайомити із термінами «топоніми», «гідроніми», «ороніми», «ойконіми», «катойконіми»;

  • систематизувати знання про правила вживання великої літери в написанні топонімів, правопис складних  топонімічних назв;
  • розвивати уміння правильно формувати думку і грамотно викладати її на папері;
  • удосконалювати писемну грамотність;
  • виховувати патріотичні почуття.

                                Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності.

Висока культура мовлення кожної людини вимірюється не лише вмінням гарно говорити, а й досконалим знанням граматичних норм літературної мови.

Сьогодні в нас урок незвичайний. Ми спробуємо на уроці поєднати географію з українською мовою, щоб розширити знання з географії та навчитися правильно записувати географічні назви.

(Смайлики трьох кольорів знадобляться нам для самооцінювання роботи)

  1. Актуалізація знань про правопис загальних і власних назв.

Випереджаюче завдання . Попрацювавши із словниками, діти роблять повідомлення , що таке  «топоніми», «гідроніми», «ороніми», «ойконіми», «катойконіми».

  1. Розподільний диктант.(Записати топоніми у три стовпчики :«гідроніми», «ороніми», «ойконіми», пояснити правопис)

«Мозковий штурм» (Підсумок і перевірка роботи)

САМООЦІНЮВАННЯ

  1. Колективна робота біля дошки.

Утворити від топонімів відносні прикметники.(Повторення правопису суфіксів –ськ-, -зьк-, -цьк-)

(«Мозковий штурм»- перевірка та підсумок роботи)

  1. Творче завдання.(Розшифрувати топоніми й записати їх у зошит. Повторювання правопису складних топонімів)
  2. Цифровий диктант.

Записати код диктанту на дошці.

8 Фізкультхвилинка «Лінгвістичний волейбол»

(Ознайомлюються із терміном «катойконіми», учаться утворювати назви жителів населених пунктів).

8  «Стилістичний сміхограй». Робота в парах.(Виправити стилістичні помилки, записати топоніми)

  1. Домашнє завдання.(Диференційоване)

1 і2 варіанти. Написати свої історію назви населених пунктів Халеп’я та Африканівка

3 варіант . Придумати рекламу одного із мальовничих місць України, обіграючи його назву.

  1. Підсумок
docx
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку