Методична розробка плану уроку
Тема програми: Виготовлення жакета без підкладки.
Тема уроку: Перевірка деталей крою, перенесення конструктивних ліній, зметування виробу до першої примірки.
Мета уроку:
а) навчальна: навчити учнів технологічно правильно з дотриманням технічних умов та технологічної послідовності перевіряти деталі крою, переносити конструктивні лінії та зметувати жакет без підкладки до першої примірки;
б) розвиваюча: розвивати в учнів творчий підхід до роботи, відчуття стилю й гармонії в одязі;
в) виховна: виховувати самостійність у виконанні технологічних операцій, почуття відповідальності та інтерес до обраної професії.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Дидактичне забезпечення: зразки, плакати, ілюстровані інструкційні карти, стенди.
Матеріально-технічне забезпечення: манекен, робочі учнівські столи, комп’ютер, проектор.
Інструменти: голки, наперсток, сантиметрова стрічка, ножиці, крейда, лінійка.
Міжпредметні зв’язки:
Методи навчання:
Перелік навчально-виробничих робіт:
Література: Борецька Є.Я., Малюга П.М. «Технологія виготовлення легкого жіночого та дитячого одягу», Батраченко Н.В., Головінов В.П., Каменєва Н.М. «Технологія виготовлення жіночого одягу».
Методична мета: Активізація пізнавальної діяльності учнів у процесі засвоєння технологічного процесу виготовлення одягу. Розвиток міжпредметних звязків.
Хід уроку
І. Організаційна частина – 3 хв.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
повідомлення програми і теми уроку
Тема програми: Виготовлення жакета без підкладки.
Тема уроку: Перевірка деталей крою, перенесення конструктивних ліній, зметування виробу до першої примірки.
цільова установка уроку: висококваліфікований майстер кравецької справи повинен вміти швидко та якісно виготовляти одяг. Для цього на сьогоднішньому уроці-грі «Модельне агентство Ш–4» ми розглянемо технологічну послідовність підготовки жакета без підкладки до першої примірки, адже від правильної підготовки до примірки залежить якість готового виробу.
Під час гри серед учнів розподіляються відповідні ролі: коментатора, манекенниць, інспектора з охорони праці, майстрів-кравців, працівників конструкторсько-модельного бюро;
Усі присутні на сьогоднішньому уроці педагоги є представниками модельних агентств однієї корпорації, які приїхали в наше «Модельне агентство Ш–4» з метою обміну досвідом.
З числа майстрів виробничого навчання для контролю за часом та правильністю виконання практичних робіт обирається асистент.
Перевірка опорних знань, умінь і навиків (20 хв.).
Повторення пройденого матеріалу проведемо в такій послідовності:
Захист домашнього завдання (8 хв.)
Завдання для коментатора:
Завдання для манекенниць:
Практичні завдання (7 хв.)
Завдання для майстрів-кравців:
Усне опитування (10 хв.)
Завдання для працівників конструкторсько-модельного бюро:
Вирішення конкретних виробничих ситуацій з безпеки технологічного процесу
Завдання для інспектора з охорони праці:
Підведення підсумків опитування учнів
Мотивація та виставлення оцінок.
Підсумкові оцінки будуть виставленні на заключному інструктажі з урахуванням виконаної самостійної роботи.
Оголошення теми уроку та мотивації для її вивчення : Перевірка деталей крою, перенесення конструктивних ліній, зметування виробу до першої примірки.
План
Проведення майстер-класу керівником модельного агентства «Ш–4»
Учням пропонується переглянути мультимедійну презентацію «Підготовка жакета без підкладки до першої примірки»
Після презентації здійснюється особистий показ майстром виробничого навчання виконання трудових операцій.
Для більш ефективного та продуктивного засвоєння матеріалу учням пропонуються ілюстровані інструкційно-технологічні карти з тем:
Закріплення нового матеріалу проводиться у формі гри «Засідання працівників конструкторсько-модельного бюро»
Учасники гри («працівники конструкторсько-модельного бюро») розглядають зметані до першої примірки та готові жакети, визначають дефекти та способи їх усунення при підготовці виробу до першої примірки. В готових жакетах аналізують конструктивні особливості моделей, тканину, що використовується, та, беручи до уваги сучасні напрямки моди, визначають їх переваги та недоліки.
Підсумки вступного інструктажу
ІІІ. Поточний інструктаж
Видача завдання для самостійної роботи:
Повідомлення критеріїв оцінювання
Самостійна робота учнів - 5 год.
Цільові обходи майстром робочих місць з метою
IV. Заключний інструктаж – 15 хв.