Методична розробка плану уроку:Виготовлення жакета без підкладки

Про матеріал
Досвід показує, що учні з нетерпінням чекають та з задоволенням відвідують уроки, на яких застосовуються ігри, а специфічні особливості гри (уявна ситуація, роль, правила, сюжет, засоби) активізують їх навчально-пізнавальну діяльність. Так, звичайний урок виробничого навчання ПТНЗ чи урок трудового навчання в школі, як правило, не викликає інтересу в учнів, часто буває монотонним і нудним, тому йому рекомендовано надати ігрової форми. Наприклад, при вивченні нової теми «Виготовлення жакета без підкладки» відбувається імпровізоване відкриття «Модельного агентства», у процесі знайомства з яким і проходить повторення попередньої теми «Виготовлення блузки». Учням з урахуванням їх творчих здібностей, інтересів та нахилів пропонуються відповідні ролі: коментатора, манекенниць, інспектора з охорони праці, майстрів-кравців, працівників конструкторсько-модельного бюро. Керівником агентства є майстер виробничого навчання чи вчитель трудового навчання.
Перегляд файлу

Методична розробка плану уроку

Тема програми: Виготовлення жакета без підкладки.

Тема уроку: Перевірка деталей крою, перенесення конструктивних ліній, зметування виробу до першої примірки.

Мета уроку:

а) навчальна: навчити учнів технологічно правильно з дотриманням технічних умов та технологічної послідовності перевіряти деталі крою, переносити конструктивні лінії та зметувати жакет без підкладки до першої примірки;

б) розвиваюча: розвивати в учнів творчий підхід до роботи, відчуття стилю й гармонії в одязі;

в) виховна: виховувати самостійність у виконанні технологічних операцій, почуття відповідальності та інтерес до обраної професії.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Дидактичне забезпечення: зразки, плакати, ілюстровані інструкційні карти, стенди.

Матеріально-технічне забезпечення:  манекен, робочі учнівські столи, комп’ютер, проектор.

Інструменти: голки, наперсток, сантиметрова стрічка, ножиці, крейда, лінійка.

Міжпредметні зв’язки:

  • технологія виробів: тема «Підготовка виробу до першої примірки»;
  • охорона праці: тема «Основи безпеки праці»;
  • матеріалознавство: тема «Будова й властивості тканин»;
  • моделювання одягу: тема «Моделювання жакетів різних фасонів та силуетів».

 

Методи навчання:

  • інтерактивна вправа з використанням гри «Модельне агентство Ш–4»;
  • особистий показ майстром прийомів виконання робіт;
  • мультимедійна презентація «З історії виникнення жакета»;
  • мультимедійна презентація «Калейдоскоп сучасних жіночих жакетів»;
  • мультимедійна презентація «Підготовка жакета без підкладки до першої примірки»;
  • розповідь;
  • вирішення виробничих ситуацій.

 

Перелік навчально-виробничих робіт:

  • перевірка деталей крою;
  • перенесення конструктивних ліній;
  • зметування виробу до першої примірки.

 

Література: Борецька Є.Я., Малюга П.М. «Технологія виготовлення легкого жіночого та дитячого одягу», Батраченко Н.В., Головінов В.П., Каменєва Н.М. «Технологія виготовлення жіночого одягу».

Методична мета: Активізація пізнавальної діяльності учнів у процесі засвоєння технологічного процесу виготовлення одягу. Розвиток міжпредметних звязків.

Хід уроку

І. Організаційна частина – 3 хв.

  • перевірка присутності учнів на уроці;
  • рапорт чергового про готовність групи до заняття та справність обладнання.

ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.

  1. Актуалізація опорних знань:

повідомлення програми і теми уроку

Тема програми: Виготовлення жакета без підкладки.

Тема уроку: Перевірка деталей крою, перенесення конструктивних ліній, зметування виробу до першої примірки.

цільова установка уроку: висококваліфікований майстер кравецької справи повинен вміти швидко та якісно виготовляти одяг. Для цього на сьогоднішньому уроці-грі «Модельне агентство Ш–4» ми розглянемо технологічну послідовність підготовки жакета без підкладки до першої примірки, адже від правильної підготовки до примірки залежить якість готового виробу.

Під час гри серед учнів розподіляються відповідні ролі: коментатора, манекенниць, інспектора з охорони праці, майстрів-кравців, працівників конструкторсько-модельного бюро;

  •        коментатор готує мультимедійні презентації, дає коментарі до них та показів моделей, що відбуваються , готує інформацію про модні тренди;
  •        манекенниці підбирають колекцію модного одягу та демонструють його;
  •        інспектор з охорони праці слідкує за дотриманням правил безпеки праці та вирішує проблемні ситуації, які виникають при недотриманні правил безпеки праці;
  •        майстри-кравці пошивають вироби;
  •        працівники конструкторсько-модельного бюро проводять засідання, на яких розглядають колекції одягу, аналізують конструктивні особливості моделей, тканину, що використовується; беручи до уваги сучасні напрямки моди й аналізуючи якість виготовленого одягу, визначають переваги та недоліки колекції.

G:\флешка останнє\Юїч Н.В\Фото агенства\Ш-4.GIF

Усі присутні на сьогоднішньому уроці педагоги є представниками модельних агентств однієї корпорації, які приїхали в наше «Модельне агентство Ш–4» з метою обміну досвідом.

З числа майстрів виробничого навчання для контролю за часом та правильністю виконання практичних робіт обирається асистент.

Перевірка опорних знань, умінь і навиків (20 хв.).

Повторення пройденого матеріалу проведемо в такій послідовності:

Захист домашнього завдання (8 хв.)

Завдання для коментатора:

  • підготувати мультимедійні презентації «Історія виникнення жакета» та «Калейдоскоп сучасних жіночих жакетів»;
  • прокоментувати мультимедійні презентації та моделі, що будуть демонструватися.

Завдання для манекенниць:

 

  • підібрати та продемонструвати колекцію моделей жіночого жакета.

Практичні завдання (7 хв.)

Завдання для майстрів-кравців:

  • виметати комір (1 учень);
  • вметати комір у горловину (1 учень).

Усне опитування (10 хв.)

Завдання для працівників конструкторсько-модельного бюро:

  • виконати тестові завдання на комп’ютері – 5 хв. (1 учень);
  • дати відповідь на запитання.

Вирішення конкретних виробничих ситуацій з безпеки технологічного процесу

Завдання для інспектора з охорони праці:

  • підготувати та проаналізувати проблемні ситуації, які виникають, якщо не дотримуватись правил безпеки праці при виконанні ручних, машинних та волого-теплових робіт.

Підведення підсумків опитування учнів

Мотивація та виставлення оцінок.

      Підсумкові оцінки будуть виставленні на заключному інструктажі з урахуванням виконаної самостійної роботи.

  1. Викладення нового матеріалу – 25 хв.

     Оголошення теми уроку та мотивації для її вивчення : Перевірка деталей крою, перенесення конструктивних ліній, зметування виробу до першої примірки.

План

  •  перевірка деталей крою;
  •  перенесення конструктивних ліній;
  •  зметування виробу до примірки;

Проведення майстер-класу керівником модельного агентства «Ш–4»

Учням пропонується переглянути мультимедійну презентацію «Підготовка жакета без підкладки до першої примірки»

Після презентації здійснюється особистий показ майстром виробничого навчання виконання трудових операцій.

Для більш ефективного та продуктивного засвоєння матеріалу учням пропонуються ілюстровані інструкційно-технологічні карти з тем:

  • Перевірка деталей крою, перенесення конструктивних ліній;
  • Зметування виробу до примірки.
  1. Закріплення нового матеріалу – 5хв.

Закріплення нового матеріалу проводиться у формі гри «Засідання працівників конструкторсько-модельного бюро»

 

Учасники гри («працівники конструкторсько-модельного бюро») розглядають зметані до першої примірки та готові жакети, визначають дефекти та способи їх усунення при підготовці виробу до першої примірки. В готових жакетах аналізують конструктивні особливості моделей, тканину, що використовується, та, беручи до уваги сучасні напрямки моди, визначають їх переваги та недоліки.

Підсумки вступного інструктажу

ІІІ. Поточний інструктаж

Видача завдання для самостійної роботи:

  •  перевірка деталей крою;
  •  перенесення конструктивних ліній;
  •  зметування виробу до примірки;

Повідомлення критеріїв оцінювання

Самостійна робота учнів - 5 год.

Цільові обходи майстром робочих місць з метою

  • перевірити дотримання технологічної послідовності виконання операцій;
  • перевірити якість робіт;
  • перевірити дотримання правил безпеки праці при виконанні самостійної роботи;
  • перевірити організацію робочого місця;
  • допомогти учням при виконанні роботи.

 

IV. Заключний інструктаж – 15 хв.

  • підсумки роботи за день;
  • виявлення типових помилок;
  • оцінювання виконання ролі кожним з учнів;
  • виставлення та мотивація оцінок;
  • видача домашнього завдання: замалювати модель жакета й за ескізом моделі скласти технологічну послідовність підготовки виробу до першої примірки;
  • прибирання робочих місць.

 

docx
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку