Методична розробка професійного квесту "Місто майстрів"

Про матеріал
Гра-квест являє собою мандрівку здобувачів освіти по різних станціях Міста майстрів у ліцеї. Представники різних професій (здобувачі інших професій, працівники ліцею) діляться секретами майстерності. Здобувачі освіти виконують різні завдання: розгадують загадки, майструють, готують, малюють і т. д. В ході проходження квесту здобувачі освіти дізнаються історію професій, зможуть спробувати себе в ролі майстра. Мета і завдання: - формування у здобувачів освіти позитивних установок і поважного ставлення до різних професій; - формувати уявлення про соціальну роль праці в житті людини та суспільства; - створювати оптимальні умови для реалізації власних творчих здібностей; - розвивати вміння взаємодіяти з однолітками в командних іграх; - розвивати словниковий запас, пізнавальний інтерес, творчі здібності здобувачів освіти; - виховувати поважне ставлення до людини праці. Попередня робота: • Підготовка рекламного оповіщення про проведення гри-квесту. • Роз’яснювальна робота серед здобувачів освіти. Учасники гри:  Здобувачі освіти І курсу. Час проведення: 90 хвилин. Місце проведення: кабінети, лабораторії та майстерніліцею. Обладнання: картки з назвами професій, кольорові вказівники, дорожня карта, картки для оцінювання зеленого, червоного та жовтого кольорів, емблеми майстерень, фотокамера, комп’ютер, проєктор. Для професії кухар; кондитер – вбрання кухаря: халат, фартух, косинка чи ковпак, різнобарвні серветки (чи кольоровий папір), овочі (огірок, помідор, перець, листя салату, морква, буряк), фрукти (мандарин, апельсин, лимон, яблуко, ківі, банан), печиво та цукерки, комп’ютерна презентація. Для професії оператор обробки інформації та програмного забезпечення – комп’ютер, принтер. Для професії електромеханік з ремонту та обслуговування ЛОМ; слюсар-електрик з ремонту електроустаткування – викрутки, електровимірювальні прилади, верстати.
Перегляд файлу

 

 

План и путь пергамент: векторна графіка, зображення, План и путь пергамент  малюнки | Скачати з Depositphotos 

ЖИТОМИРСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробники:

творча група -

викладач-методист Олена ЖИДЕЦЬКА,

майстри виробничого навчання:

Ірина КАРАБЄНКОВА

Леся МІНГАЛОВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023

ВСТУП

 

Гра-квест являє собою мандрівку здобувачів освіти по різних станціях Міста майстрів у ліцеї. Представники різних професій (здобувачі інших професій, працівники ліцею) діляться секретами майстерності. Здобувачі освіти  виконують різні завдання: розгадують загадки, майструють, готують, малюють і т. д. В ході проходження квесту здобувачі освіти  дізнаються історію професій, зможуть спробувати себе в ролі майстра.

Мета і завдання:

  • формування у здобувачів освіти позитивних установок і поважного ставлення до різних професій;
  • формувати  уявлення про соціальну роль праці в житті людини та суспільства;
  • створювати оптимальні умови для реалізації власних творчих здібностей;
  • розвивати вміння взаємодіяти з однолітками в командних іграх;
  • розвивати словниковий запас, пізнавальний інтерес, творчі здібності здобувачів освіти;
  • виховувати  поважне ставлення до людини праці.

Попередня робота:

  • Підготовка рекламного оповіщення про проведення гри-квесту.
  • Роз’яснювальна робота серед здобувачів освіти.

Учасники гри:

  • Здобувачі освіти І курсу.

Час проведення: 90 хвилин.

Місце проведення: кабінети, лабораторії та майстерніліцею.

Обладнання: картки з назвами професій, кольорові вказівники, дорожня карта, картки для оцінювання зеленого, червоного та жовтого кольорів, емблеми майстерень, фотокамера, комп’ютер, проєктор.

Для професії кухар; кондитер  – вбрання кухаря: халат, фартух, косинка чи ковпак, різнобарвні серветки (чи кольоровий папір), овочі (огірок, помідор, перець, листя салату, морква, буряк), фрукти (мандарин, апельсин, лимон, яблуко, ківі, банан), печиво та цукерки, комп’ютерна презентація.

Для професії оператор обробки інформації та програмного забезпечення – комп’ютер, принтер.

Для професії електромеханік з ремонту та обслуговування ЛОМ; слюсар-електрик з ремонту електроустаткування – викрутки, електровимірювальні прилади, верстати.

 

 

 

 


Хід заходу:

 

І етап. Початковий.

 Здобувачі освіти поділяються на три команди. Основне завдання кожній команді – зібрати на всіх пунктах станції «Міста професій» зашифровані слова, щоб відгадати професію.

Кожна група отримує «Дорожню карту» та маршрутний лист із завданням: знайти за прізвищем, ім’я та по батькові та картинкою-підказкою людину, яка працює в освітньому закладі. Виконати завдання. Отримати зашифроване слово.Назвати її професію, продумати та задати запитання.

 Тривалість квесту:

Здобувачі освіти на виконання завдань мають 60 хвилин.

15 хвилин на підготовку – вивчення картки, продумування запитань щодо виконання завдань.

15 хвилин на підсумок квесту, визначення переможця.

 

ІІ етап. Основна частина.

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\20211021_105057-1024x768.jpgВступне слово викладача.Розпочни свій професійний шлях вже сьогодні, щоб стати найкращим завтра!Знайте! Оволодівши знаннями, професійними навиками Ви зможете не просити, не принижуватися, а самостійно заробляти, зайняти гідне для Вас місце в житті. За Ваші знання і працю Вас завжди будуть поважати, цінувати і любити люди.

 

Здобувачі освіти за дорожньою картою вирушають у мандрівку.

Станція інформаційних технологій (каб. 8),

керівник станції Мінгалова Леся Олександрівна.

Завдання – швидко відгадати загадки і знайти їх в кабінеті. Яке слово найчастіше повторюється, воно і є розгадкою.

Підказка, картинка на дорожній картці.

 

 

 


 Ось на нім комп'ютер пише

І малює без зупинки

Найцікавіші картинки

А влаштовує цей хор

Чарівник наш - ......(монітор)

 

В блоці цім живе процесор

Помічник він, не агресор

В ньому щось гуде, співає

Одним оком нам моргає.

Головний він недаремно,

А зовуть його .....(системним)

 

І комп'ютери порою

Розмовляють між собою

А для цього їм потрібна

Річ відома не усім

До телефону підключай

І повідомлення приймай,

Адже мову ми ведем

Про зв'язок через .....(модем)

 

Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю.

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні й картинки

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це ...(принтер)

 

 

Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)

 

Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)

 

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний - …………… (монітор)

 

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний …………. (блок)

 

Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна  я ……………… (таблиця)

 

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен ………….. (Word)

 

Коли треба показати

Слайди про усі формати –

В допомозі не відмовить

Вам ніколи …………… (PowerPoint)

 

 

Він покаже все на світі:

Що малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все, що є відображає,

Без нього ПК немає!

 (Монітор)

 

Ось на нім комп'ютер пише

І малює без зупинки

Найцікавіші картинки

А влаштовує цей хор

Чарівник наш - ......

(монітор)

 

 

І комп'ютери порою

Розмовляють між собою

А для цього їм потрібна

Річ відома не усім

До телефону підключай

І повідомлення приймай,

Адже мову ми ведем

Про зв'язок через .....

(модем)

 


 

Зашифроване слово – монітор.

Професія – оператор з обробки інформації та програмного забезпечення. Керівник станції показує презентацію професії.https://www.zpl.zt.ua/operator-z-obrobky-informatsiyi-ta-prohramnoho-zabezpechennya/

Здобувачі задають запитання.

Запис у маршрутний лист.

Далі,

 

 

Станція електромонтажних робіт (майстерня 1), керівник Шарандак Михайло Васильович.

Завдання – виконати заміри електроприладами за прикладом майстра. Яке слово найчастіше повторюється, воно і є розгадкою.

Підказка, картинка на дорожній картці.

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\20211021_110515-1024x768.jpgЗашифроване слово – електрика.

Професія – електромеханік з ремонту та обслуговування лічильно-обчислювальних машин. Керівник станції презентує професію. Здобувачі освіти задають запитання.

https://www.zpl.zt.ua/zaprshuyemo-na-navchannya/

Запис у маршрутний лист.

Далі,

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\20211021_124204-1024x768.jpg

Станція слюсарних робіт (майстерня 4), керівник Дем’янчук Ігор Миколайович.

Завдання – знайти пару: інструмент та його назву. Яке слово найчастіше повторюється, воно і є розгадкою.

Підказка, картинка на дорожній картці.

Зашифроване слово – верстат. Керівник станції презентує професію. Здобувачі освіти задають запитання.https://www.zpl.zt.ua/prezentuyemo-profesiyu-slyusar-elektryk-z-remontu-elektroustatkuvannya/

Запис у  маршрутний лист.

Далі,

Станція кулінарії (лабораторія 21), керівник Киричук Лілія Генріхівна.

Завдання   виконай нарізку овочів, подумай, яка це страва.

Підказка, картинка на дорожній картці.

Керівник станції презентує професію.В Україні ця страва здавна вважається символом міцної родини: близько 10 інгредієнтів у горщику варяться, бурлять, а потім мліючи, передають свої аромати і смаки одне одному, стають одним цілим – багатим, наваристим, густим.

Зашифроване слово – борщ.

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\20211021_105708-1024x768.jpgУ різних країнах борщ готують по-своєму, але традиційний український є особливим, найкращим.

На честь українського борщу було назване невелике містечко Борщів, розташоване на Тернопільщині. Щоосені воно стає центром фестивалю «Борщ-їв».

Існує навіть географічне поняття «борщовий пояс», що охоплює території, на яких традиційно готують борщ, – від південно-східної Польщі через Україну, Білорусь до російських регіонів на Волзі та Дніпрі.

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\20211020_144436-576x1024.jpgЯким же повинен бути кухар?   Наприклад: знати все про страви, вміти їх готувати, оформляти, подавати,  повинен мати хороші розумові здібності, добре розвинені дотик та нюх, управління рухами рук, вміння зосереджуватися, переключатися, естетичний смак, творчу уяву, стійку увагу, добре розвинену пам'ять, бути добросовісним, ввічливим, охайним, старанним, терплячим, швидким, дотримуватись правил і вимог у роботі.

 

Запис у маршрутний лист.

 

Далі,

Сервірування столу (68 фото): правила для накритого в домашніх умовах  застілля, як правильно сервірувати, гарні приклади оформлення з їжею

Станція смаколиків(кафе-лабораторія), керівник Кухаренко Олена Володимирівна

Завдання  переглянь відео. Дай відповіді на запитання. Яке слово найчастіше повторюється, воно і є розгадкою.

Підказка, картинка на дорожній картці.

Керівник станції презентує професію.

Кухар також повинен красиво, апетитно і вишукано оформити будь-яку страву. Від найпростішої до більш складної, для дітей і дорослих, святкових і буденних. Звичайно, це потребує неабиякої майстерності.

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\20211021_125315-1024x768.jpg- Ви згодні? Пропоную спробувати свої сили в оформленні страви з печива та цукерок.

Будь-яка відповідальна господарка повинна знати про те, як правильно сервірувати стіл, як розкласти посуд на столі так, щоб це виглядало красиво, акуратно і функціонально. Звичайний прийом їжі перетворюється в урочистий захід, якщо на столі розставлені столові прилади для різних блюд за правилами сервіровки. Чистота, порядок і гармонічна естетика повинні панувати у вашому домі завжди!

- Яке столове приладдя ви знаєте? ( наприклад: виделка, ложка, тарілка)

Ось погляньте, скільки різновидів виделок, ложок та столових ножів існує.

У якому порядку і де саме на столі потрібно, за правилами, розташувати столове приладдя.

Необхідним атрибутом святкового столу є серветка.

- Ви хочете навчитися їх красиво складати?

Проводять майстер-клас з складання серветок.

Зашифроване слово – серветка.

Презентуємо професію.

https://www.zpl.zt.ua/uchnyu-2/kukhar-kondyter/

Відмічаємо маршрутний лист.

Далі,

 

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\image.3.png

 

 

 

Станція хмар (лабораторія 10), керівник Карабєнкова Ірина Петрівна.

 Завдання – знайти призначення відгаданих попередніх  слів. Яким способом ви це зробили?

Підказка, картинка на дорожній картці.

Зашифроване слово – Інтернет.

 

Реклама професії https://www.zpl.zt.ua/uchnyu-2/elektromekhanik/

 

Відмічаємо маршрутний лист.

 

ІІІ етап. Заключний. Підсумок.

 

Викладач.Сьогодні ви взяли участь у квесті, який познайомив вас з деякими професіями. Назвіть їх ? На вашу думку, якою повинна бути людина тієї чи іншої професії.

А чи є якості, притаманні кожній з представлених професії? (бути чесним, порядним, добросовісним, відповідальним, терплячим, дисциплінованим, доброзичливим, охайним, уважним, мати гострий розум, гарну пам’ять, міцні знання, вміти мислити, уявляти, правильно висловлюватись, тримати слово, любити свою професію, дбати про людей і поважати Батьківщину.

 

Незалежно від того, яку професію обере сучасна людина, вона повинна дбати про своє здоров’я, правильно харчуватися, бути людиною культурною, духовно і естетично розвиненою, любити свою Батьківщину і бути готовою її захистити.

 

Підсумок голосування: проаналізувати відповіді на Маршрутних листах.

 

Домашнє завдання.Підготувати цікаву інформацію до 2-3 речень про зашифровані слова. Відіслати на пошту викладачу.

C:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\image.1.pngC:\Users\Admin\Desktop\Черняхівська\квест\yzobrazhenye_viber_2021-10-11_19-57-40-571-768x1024.jpg

Список використаних джерел

 

  1. Мішагіна О.Д. Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів / О.Д. Мішагіна // Форум «На урок». – [Електронний ресурс]. – URL: https: //osvita.ua/school/lessons_summary/edu_tehnology/34730
  2. Методичний посібник по створенню квестів URL: https://ckoblsutur.ucoz.ua/docs/9/1/kvest_metodichka_2018-kopija.pdf
  3. Сокол І.М. Рекомендації щодо створення та проведення освітніх квестів[Електронний ресурс] / І.М.Сокол //Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи : матеріали ІІ міжнар.наук-прак..конференції (м.Запоріжжя, 18-25.04.2016). – Режим доступу: URL: https://drive.google.com/file/d/0B4K0hkaeW3PvekhMSER1RDA1eVk/view?usp=sharing
  4. Сокол І.М. Впровадження квест-технології в освітній процес: [навч. посіб.] / І.М. Сокол. – Запоріжжя: Акцент Інвест-трейд, 2013. – 87 с.
  5. Сокол І.М. Квест: метод чи технологія? /І.М. Сокол // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2014. - № 2. – С. 28-31
  6. URL: https://naurok.com.ua/metodichni-rekomendaci-kvest-gra-yak-suchasna-inovaciyna-forma-vzaemodi-mizh-sub-ektami-navchalnogo-procesu-u-pozashkilli-178198.html

 

 


 

Маршрутний лист Міста Майстрів

Інструкція:

  1. Відвідайте кожну станцію Міста МАЙСТРІВ у порядку черговості за Дорожньою картою.
  2. Візьміть активну участь у презентації професій.
  3. По закінченню квесту збір у актовій залі.

 

Назва станції

Місце-знаходження

Оцінка

Відмінно

Посередньо

Погано

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


   Додаток Б

Урок виробничого навчання на тему: «Рубання металу»

Інформаційні технології в бізнесі | IнтелТех

 

 

Професія____________________   _______________________________   _______________________________

1.  Мінгалова Леся Олександрівна                                      2.  Шарандак Михайло Васильович                                          3. Дем’янчук Ігор Миколайович

Сервірування столу (68 фото): правила для накритого в домашніх умовах  застілля, як правильно сервірувати, гарні приклади оформлення з їжеюВ Україні акредитований новий кваліфікаційний центр

 

Професія _________________    ________________________________                 _________________________________

6. Карабєнкова Ірина Петрівна                                         5. Кухаренко Олена Володимирівна                                  4.Киричук Лілія Генріхівна                                                                                                                                                                                                                                                             

  Зашифровані слова:__________________________________________________________________________________________________________

 

 

doc
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку