Реалізація компетенстнісного підходу через творчу роботу над задачами. Основні питання роботи над задачами.
Учні повинні розв’язувати задачі, які спонукають думати, зіставляти різні методи, і сприяють розвитку критичного мислення і застосовуванню різних способів вираження думки.
Навчання математики має бути спрямоване на забезпечення в учнів розвитку процедур узагальнення, порівняння, конкретизації, абстрагування, аналізу та синтезу.
У межах уроку компетентнісно зорієнтовані задачі сприяють реалізації дидактичних цілей, пов’язаних із формуванням предметної математичної компетентності.
Цей аспект забезпечує:
1 клас
Тема «Вимірювання довжини відрізків»
0 10
0 1 10
На шкільній клумбі діти мали посадити 15 рослин. У них було 5 кущів троянд, 6 кущів чорнобривців, 10 кущів полуниці і 4 кущі нагідок. Скільки кущів квітів посадили діти?
Петро ходить на спортивні тренування тричі на тиждень. Скільки днів тижня, вільних від тренувань, є у хлопця? В які дні він може відвідувати гурток малювання, щоб не збігалося із заняттям спорту?
Даринка в неділю прокинулася о 7 годині, о 8 годині дівчинка збирається снідати. Що вона встигне подивитися по телевізору, якщо її улюблений мультфільм триває 2 години, а музична передача 1 годину?
Дівчинка приготувала на сніданок канапки. У неї був шматок сиру, шинки та ковбаси. Для мами донька зробила канапки не з шинкою і не з ковбасою, для тата – не з сиром і не з ковбасою. Якими бутербродами поснідала родина?
У 1 класі діти ознайомлюються з поняттям «задача», її будовою, вчаться встановлювати взаємозв’язки між даними і невідомими величинами, шукати розв’язання. Задачі на сюжети відомих казок – найдоступніший і найцікавіший для дітей матеріал. Так, крім математичних компетентностей формується інтерес до читання, здійснюються міжпредметні зв’язки.
Українська народна казка «Колобок»:
Українська народна казка «Їжак та заєць»
Задачі на кмітливість
Реалізовуючи компетентнісний підхід у роботі на задачами, поєднано розвивальну, виховну та діяльнісну складові, узгоджено із сучасними вимогами до побудови навчально-виховного процесу з орієнтацією на особистість дитини, її соціальний досвід.