Методична розробка "Реалізація компетенстнісного підходу через творчу роботу над задачами. Основні питання роботи над задачами"

Про матеріал
Реалізація компетенстнісного підходу через творчу роботу над задачами. Основні питання роботи над задачами.
Перегляд файлу

Реалізація компетенстнісного підходу через творчу роботу над задачами. Основні питання роботи над задачами.

 

Учні повинні розв’язувати задачі, які спонукають думати, зіставляти різні методи, і сприяють розвитку критичного мислення і застосовуванню різних способів вираження думки.

Навчання математики має бути спрямоване на забезпечення в учнів розвитку процедур узагальнення, порівняння, конкретизації, абстрагування, аналізу та синтезу.

У межах уроку компетентнісно зорієнтовані задачі сприяють реалізації дидактичних цілей, пов’язаних із формуванням предметної математичної компетентності.

Цей аспект забезпечує:

  • застосування під час розв’язання задачі знань і вмінь, засвоєних на уроках математики;
  • використання в ході розв’язання задач знань і вмінь з інших навчальних предметів;
  • розвиток в учнів загальнонавчальних умінь.

 

1 клас

Тема «Вимірювання довжини відрізків»

  1. Підготовчі задачі до сприйняття нового способу дії:
  • Чи можемо напевно сказати, яка змійка довша? Що допоможе нам це перевірити?

 

  • Поміряйте довжини відрізка за допомогою моделі сантиметра.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Засвоєння способу дії шляхом демонстрування вчителем зразка:
  • Дослідіть лінійку. За допомогою моделі сантиметра визначте, який завдовжки відрізок між сусідніми довгими поділками.
  • Розгляньте як вимірювати довжину відрізка. Виміряйте довжину якогось предмета з пеналу.

 

 

0                                                                              10

 

  1. Відтворення способу дії і використання його за зразком.
  • Розгляньте, як учень приклав лінійку до відрізка. У чому його помилка?

 

 

        0       1                                                                       10

  1. Повторення способу дії у подібній ситуації.
  • Виміряйте довжини відрізків. Який відрізок найдовший, найкоротший?

 

 

  • Задачі із зайвими даними.

На шкільній клумбі діти мали посадити 15 рослин. У них було 5 кущів троянд, 6 кущів чорнобривців, 10 кущів полуниці і 4 кущі нагідок. Скільки кущів квітів посадили діти?

  • Задачі із недостатніми даними.

Петро ходить на спортивні тренування тричі на тиждень. Скільки днів тижня, вільних від тренувань, є у хлопця? В які дні він може відвідувати гурток малювання, щоб не збігалося із заняттям спорту?

  • Задачі, які мають кілька варіантів правильних відповідей.

Даринка в неділю прокинулася о 7 годині, о 8 годині дівчинка збирається снідати. Що вона встигне подивитися по телевізору, якщо її улюблений мультфільм триває 2 години, а музична передача 1 годину?

  • Задачі із суперечливими даними.

Дівчинка приготувала на сніданок канапки. У неї був шматок сиру, шинки та ковбаси. Для мами донька зробила канапки не з шинкою і не з ковбасою, для тата – не з сиром і не з ковбасою. Якими бутербродами поснідала родина?

  • Цікаві дітям задачі, пов’язані з народною творчістю. Особливе місце у становленні особистості посідають казки. Казкові персонажі захоплюють, дитина ними пишається або засуджує їхні вчинки. Радіє і хвилюється разом з героями.

У 1 класі діти ознайомлюються з поняттям «задача», її будовою, вчаться встановлювати взаємозв’язки між даними і невідомими величинами, шукати розв’язання. Задачі на сюжети відомих казок – найдоступніший і найцікавіший для дітей матеріал. Так, крім математичних компетентностей формується інтерес до читання, здійснюються міжпредметні зв’язки.

Українська народна казка «Колобок»:

  • Бабусі в тісто треба вбити 7 яєць. Вона розбила 4 яйця. Скільки ще яєць треба покласти в тісто?
  • Щоб спекти Колобок баба взяла 7 яєць. Одне яйце бабуся впустила. Скільки яєць залишилося для тіста?
  • Колобок обкотився навколо зайчика 3 рази ліворуч і 4 рази праворуч. Скільки всього разів обкотився Колобок навколо зайця?
  • Колобок пообіцяв вовку заспівати пісеньку 5 разів, а заспівав лише 2 рази. На скільки менше разів заспівав Колобок, ніж пообіцяв?

Українська народна казка «Їжак та заєць»

  • За однаковий час заєць пробіг 18 м, а їжак на 9 м менше. Хто спринтіший?
  • Їжак пробіг 9 м, а їжачиха – на 2 м менше. Скільки метрів пробігла їжачиха? Яку відстань подолали їжаки?

Задачі на кмітливість

  • В одне відро налили 8 л. воли, а в друге – 6 л. як зробити, щоб води у відрах стало порівну?
  • Біля школи посадили 3 берези, 2 липи та 4 кущі троянд. Скільки всього дерев посадили?

Реалізовуючи компетентнісний підхід у роботі на задачами, поєднано розвивальну, виховну та діяльнісну складові, узгоджено із сучасними вимогами до побудови навчально-виховного процесу з орієнтацією на особистість дитини, її соціальний досвід.

 

 

docx
Додано
7 червня 2020
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку