І. Світ фантазії та мудрості
1. Що таке мистецтво?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
2. Назвати відомі вам види мистецтва.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________.
3. Легенда – це …___________________________________________________________
__________________________________________________________________________.
4. На які три різновиди поділяють легенди?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
5. Чим відрізняються міфи від легенд?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
6. Назвати героїв міфу «Про зоряний віз»?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Які риси характеру уособлював Дажбог?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Що означає слово берегиня?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Кому з героїв міфів належать такі слова: «Навчи ставити ті кутини»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. В якому міфі згадується місто Дорогобуж?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
11. Основна тема міфу «Неопалима купина»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
12. Що символізує неопалима купина?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
13. Яка ідея звучить у творі «Як виникли Карпати»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
14. Хто був володарем долини у міфі «Як виникли Карпати»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
15. Назвати твори у яких є наступні герої: Силун, Чорнобог, золота черепаха, угорський король?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
16. «Прийом у запорожці» за жанром - ________________________________________.
17. Які якості запорожці перевіряли даючи завдання приготувати кашу?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
18. На які групи поділяють казки?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
19. До якого жанру належить казка «Мудра дівчина»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
20. Яке завдання придумав пан для дівчини в казці «Мудра дівчина»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
21. Навіщо пан дав дівчині стеблину льону? (казка «Мудра дівчина»)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
22. Яка ідея казки «Мудра дівчина»?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
23. Основна тема казки «Летючий корабель»?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
24. Назвати героїв казки «Летючий корабель».
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
25. Кому належать слова з казки «Летючий корабель:
а) «Влучу білці в око зі ста кілометрів»
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
б) «Проконсультую з питань будівництва»
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
в) «Можу влаштувати зиму посеред літа за символічну плату»
__________________________________________________________________________.
26. Які події в казці «Яйце-райце» мають трикратний повтор?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
27. Назвати героїв казки «Яйце-райце».
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
28. Що таке гіпербола?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
29. Визначіть героя та твір за цитатою:
а) «А той … просить його: - Не вбивай мене, голубчику, я тобі у великій пригоді стану.»
_______________________________________________________________________________________________.
б) «Ет, що тут цієї води! Мені на один ковток не стане.»
______________________________________________________________________________________________.
в) «Хай той посіє цю кашу, виростить просо, скосить та потовче пшона, яким вона нагодує курчат, що виведуться з тих яєць»
_________________________________________________________________________________________________________________________.
30. Літературна казка – це…_________________________________________________.
31. В якому селі та в якій сім’ї народився І. Франко?
__________________________________________________________________________.
32. Де здобував освіту І. Франко?
__________________________________________________________________________.
33. Скільки книг було у І. Франка на час закінчення гімназії?
_________________________________________________________________________.
34. Як називалась перша поезія поета, яка з’явилась у друці?
__________________________________________________________________________.
35. Як називається збірка І. Франка присвячена казкам про тварин?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
36. Ідея казки «Фарбований лис»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
37. Виписати фразеологізми з казки «Фарбований лис».
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
38. Назвати головних та другорядних персонажів казки.
__________________________________________________________________________.
39. Доведіть, що твір «Фарбований лис» літературна казка.
__________________________________________________________________________.
40. Хто за словами Лиса, «виліпив його з небесної глини»?
__________________________________________________________________________.
41. Як поставились лісові мешканці у казці до нового звіра?
__________________________________________________________________________.
42. Яку мову називають мовою автора, а якою – мовою персонажів?
__________________________________________________________________________.
43. Що таке діалог?
__________________________________________________________________________.
44. Що таке монолог?
__________________________________________________________________________.
45. Портрет – це …
__________________________________________________________________________.
46. Портретна деталь – це …
__________________________________________________________________________.
47. Які казки писав Королів – Старий?
__________________________________________________________________________.
48. Одна з основний сфер діяльності Короліва – Старого?
__________________________________________________________________________.
49. Тема твору «Хуха – Моховинка»?
__________________________________________________________________________.
50. Хто така Хуха?
_________________________________________________________________________.
51. Яка халепа сталася з домівкою Моховинки? Чим це закінчилось для Хухи?
__________________________________________________________________________.
52. Яке нещастя трапилось одного дня в хліві?
__________________________________________________________________________.
53. Чому Моховинці довелося повернутися до лісу?
__________________________________________________________________________.
54. В якій сім’ї народився В. Симоненко?
__________________________________________________________________________.
55. Яка збірка творів В. Симоненка вийшла за життя?
__________________________________________________________________________.
56. Назвати відомі твори поета.
__________________________________________________________________________.
57. Основна тема твору «Цар Плаксій»?
__________________________________________________________________________.
58. Жанр твору - …..
__________________________________________________________________________.
59. Перерахувати героїв казки «Цар Плаксій».
__________________________________________________________________________.
60. Як називалася країна де царював Плаксій?
__________________________________________________________________________.
61. Уявіть, що мешканець країни Сльозолий. Кого з головних героїв ви б підтримали?
Чому?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________.
62. Напишіть есе «Краще сміятися, ніж плакати».
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
63. Що таке рима?
__________________________________________________________________________.
64. Що таке строфа?
__________________________________________________________________________.
65. Тропами називають …
__________________________________________________________________________.
66. Епітет – це…. Наведіть приклади.
__________________________________________________________________________.
67. Твір Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» за жанром?
__________________________________________________________________________.
68. Основна думка твору?
__________________________________________________________________________.
69. Які проблеми розглядає Г. Малик у творі?
__________________________________________________________________________.
70. Художній час твору - … .
__________________________________________________________________________.
71. Чому вчить твір Г. Малик?
_________________________________________________________________________.
72. Складіть сенкан, якою Аля була на початку твору.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
73. Складіть сенкан, якою Аля стала після повернення з Недоладії.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
74. Напишіть фанфік «Лист Алі від свого імені, подати власні роздуми про поведінку Алі, вади, допомогти їй виправитись».
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
75. Назвіть героїв твору з добрими рисами характеру.
__________________________________________________________________________.
76. Назвіть героїв твору зі злими рисами характеру.
__________________________________________________________________________.
77. Відгадати, кому з героїв казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» належить річ:
Голова –
Стрілка –
Корона –
Туфелька –
Шляпа –
Штанці –
78. Повість – це …__________________________________________________________.
79. Які ознаки властиві повісті?
__________________________________________________________________________.
80. На які види поділяються загадки?
__________________________________________________________________________.
81. Написати п’ять загадок.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
82. Метафора – це…
__________________________________________________________________________.
83. Чим відрізняється прислів’я від приказки?
__________________________________________________________________________.
84. Навести приклади п’яти прислів’їв.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
85. Хто автор поданих рядків:
Здається, байка просто бреше.
А насправді ясну правду каже.
_______________________________________________________________________.
86. Як в дитинстві називали Леоніда Глібова?
__________________________________________________________________________.
87. Якою мовою писав байкар перші свої твори?
__________________________________________________________________________.
88. Який псевдонім був у Леоніда Глібова?
__________________________________________________________________________.
89. Братом і сестрою в акровірші Л. Глібова «Хто сестра і брат» назвали…
__________________________________________________________________________.
90. Установити відповідність між уривком з твором Л. Глібова та назвою твору.
1. Чим смачним напхався, а) «Хто розмовляє»
в окропі купався.
2. От я славі догодила б) «Що за птиця?»
кашку діточкам варила.
3. Між людьми, як пташка в’ється, в) «Химерний, маленький»
у людей і їсть, і п’є.
4. Сніжок води злякається, г) «Хто вона?»
тихенько тануть стане.
ІІ. Історичне минуле нашого народу
91. Літопис – це…
__________________________________________________________________________.
92. Автори літописів - …
__________________________________________________________________________.
93. Найдавніший літопис Київської Русі –
_________________________________________________________________________________________________.
94. Нестор Літописець –
_________________________________________________________________________________________________.
95. Автор скульптури «Нестор Літописець» -
__________________________________________________________________________________________________________________________.
96. Хто був засновником Києва?
__________________________________________________________________________.
97. Прізвище скульптора пам’ятника засновника Києва –
__________________________________________________________________________.
98. Автор слів: «Іду на ви»?
__________________________________________________________________________.
99. Хто «засіяв книжними словами?»
__________________________________________________________________________.
100. Установіть відповідність між історичним героєм і його характеристикою:
1. Кий
2. Святослав
3. Ярослав
а) «У походах він ходив легко і багато воював. Не возив він за собою в походах ні воза, ні казанів»
б) «Полюбив одне місце і поставив там невеликий городок, і хотів було сісти в ньому своїм родом…»
в) «Заклав місто велике, біля нього Золоті ворота. Любив книги, читав їх часто»
101. Установіть відповідність між власною назвою і літописним оповіданням:
1. Золоті ворота. Новгород а) «Святослав укладає мир греками»
2. Волга. Ольга б) «Три брати – Кий, Хорий, Щек і сестра Либідь»
3. Переяславець. Дунай в) «Володимир вибирає віру»
4. Цар город. Дніпро г) «Розгром Ярославом печенігів»
102. Справжнє прізвище Олександра Олеся?
_________________________________________________________________________.
103. Назва першої збірки О. Олеся?
__________________________________________________________________________.
104. Яка подія в житті письменника вплинула на його вибір працювати для української літератури?
__________________________________________________________________________.
105. Із кількох віршів складається поетичний цикл «Княжа Україна»?
__________________________________________________________________________.
106. Тема книги «Княжа Україна»?
__________________________________________________________________________.
107. Які боги згадуються у вірші «Заспів»?
__________________________________________________________________________.
108. Запишіть, які наукові відомості в історії містяться в поезії «Заспів» О. Олеся?
__________________________________________________________________________.
109. Які найменування рослин згадуються в уривку «Україна в старовину»?
__________________________________________________________________________.
110. Чим займалися первісні українці у вірші «Україна в старовину»?
__________________________________________________________________________.
111. Складіть характеристики предків – слов’ян за віршем «Наші предки слов’яни».
__________________________________________________________________________.
112. Напишіть твір-мініатюру «Княжа Україна – скарбниця історії мого народу».
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
113. Напишіть твір – мініатюру «Заповіт Ярослава Мудрого».
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
114. Який твір називається драматичним?
_________________________________________________________________________.
115. Яка будова драматичного твору?
__________________________________________________________________________.
116. Напишіть тему твору «Микита Кожум’яка».
_________________________________________________________________________.
117. Жанр твору «Микита Кожум’яка»?
__________________________________________________________________________.
118. Яку назву мало військове угрупування печенігів у творі «Микита Кожум’яка»?
__________________________________________________________________________.
119. Хто очолював київське військо у творі?
__________________________________________________________________________.
120. Як описує автор Микиту Кожум’яку?
__________________________________________________________________________.
121. Як уславив Ярослав місце славетного двобою?
__________________________________________________________________________.
122. Впізнайте персонажа твору «Микита Кожум’яка» за описом:
1. Боязливий, хитрий, але вірить у свою перемогу. ______________________________
2. Військовий, дужий, непереможний. _________________________________________
3. Кремезний, сором’язливий, має неабияку силу. _______________________________
4. Талановитий стратег та захисник Батьківщини. _______________________________
123. Жанр твору «Таємниця козацької шаблі»?
__________________________________________________________________________.
124. Який твір називається епічним?
__________________________________________________________________________.
125. Жанри епічних творів?
__________________________________________________________________________.
126. З якою родиною ви будете мандрувати у творі «Таємниця козацької шаблі»?
_________________________________________________________________________.
127. У якому місті був розташований перший замок, який відвідали головні герої?
_________________________________________________________________________.
128. Перерахуйте героїв твору.
__________________________________________________________________________.
129. У творі Машка – це …
__________________________________________________________________________.
130. Із скількох розділів складається твір?
_________________________________________________________________________.
131. Яку реліквію шукали герої твору?
__________________________________________________________________________.
132. Про кого розповідав Руснакам історик дядько Богдан?
_________________________________________________________________________.
133. Антипко у творі – це…
________________________________________________________________________.
134. Замки, які згадуються у повісті, в основному знаходяться …
________________________________________________________________________.
135. Напишіть географічний маршрут подорожі сім’ї Руснаків.
_________________________________________________________________________.
ІІІ. Рідна Україна. Світ природи
136. Роки життя Шевченка?
____________________________________________________________________________________________.
137. Чим малював перші малюнки Шевченко?
____________________________________________________________________________________________.
138. Тарас знаходився на службі у пана на прізвище –
___________________________________________________________________________________________.
139. У якому селі народився Кобзар?
____________________________________________________________________________________________.
140. Як звали батьків поета?
____________________________________________________________________________________________.
141. Напишіть ім’я першого кохання Тараса.
____________________________________________________________________________________________.
142. Напишіть рік виходу першої збірки Кобзар. Скільки творів увійшло у збірку? Якою поезією починається збірка?
__________________________________________________________________________.
143. У якому році був написаний вірш «Заповіт»?
_________________________________________________________________________.
144. Як Шевченка викупили із кріпацтва?
_________________________________________________________________________.
145. Де навчався Шевченко?
_________________________________________________________________________.
146. Яку картину написав поет під час першої подорожі Україною?
_________________________________________________________________________.
147. Скільки медалей за картинги отримав Шевченко?
_________________________________________________________________________.
148. Визначте жанр твору Степана Васильченка «В бур’янах».
__________________________________________________________________________.
149. Основна думка твору С. Васильченка «В бур’янах»?
__________________________________________________________________________.
150. Напишіть з кількох частин складається твір?
__________________________________________________________________________.
151. Випишіть героїв твору «В бур’янах».
__________________________________________________________________________.
152. Яку долю в творі пророкувала сусідка Тарасові?
__________________________________________________________________________.
153. Продовжіть фразу з твору: «Одна неволя панська, а друга – __________________»
154. Хто допоміг Тарасові в повісті дістатися додому?
__________________________________________________________________________.
155. Напишіть твір-мініатюру «Дитинство Шевченка».
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
156. Ліричний твір – це …
__________________________________________________________________________.
157. Персоніфікація – це …
__________________________________________________________________________.
158. Основна думка поезії Шевченка «Садок вишневий коло хати»?
__________________________________________________________________________.
159. Напишіть жанр поезії «Садок вишневий коло хати».
__________________________________________________________________________.
160. Визначте сюжет твору поезії.
__________________________________________________________________________.
161. Основна думка твору Шевченка «За сонцем хмаронька пливе».
_________________________________________________________________________.
162. Випишіть художні засоби з поезії «За сонцем хмаронька пливе». (епітети, порівняння, метафора, персоніфікація)
_________________________________________________________________________.
163. Напишіть есе «Природа в поезії Шевченка».
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
164. В якій сім’ї народився Павло Тичина?
__________________________________________________________________________.
165. Напишіть де навчався П. Тичина?
__________________________________________________________________________.
166. У якому році було надруковано перший вірш Тичини? Його назва.
_________________________________________________________________________.
167. Яку збірку поета було надруковано в 1918 році?
_________________________________________________________________________.
168. Кому був присвячений цикл віршів «Панахидні співи»?
_________________________________________________________________________.
169. Який вірш став вершиною ранньої лірики П. Тичини?
_________________________________________________________________________.
170. Який елемент зображення природи у творчості П. Тичини був обов’язковим?
_________________________________________________________________________.
171. Жанр поезії «Не бував ти у наших краях»?
_________________________________________________________________________.
172. Випишіть художні засоби з поезії «Не бував ти у наших краях».
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
173. Тема поезії «Гаї шумлять»?
__________________________________________________________________________.
174. Визначте жанр поезії «Гаї шумлять».
__________________________________________________________________________.
175. Випишіть художні засоби з поезії «Гаї шумлять».
__________________________________________________________________________.
176. До кого звертався автор у поезії «Блакить мою душу обвіяла»?
__________________________________________________________________________.
177. З якого вірша ці рядки:
«Ах хіба ж ти, це ти знаєш,
Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш». _____________________________.
«Я йду, іду – зворушений
Когось все жду – співаючи».________________________________________________.
«Душа причастилася кротості трав –
Добридень я світу сказав!»__________________________________________________.
178. Напишіть твір – мініатюру «Мальовничий образ природи у поезії П. Тичини».
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
179. В якій родині народився Євген Гуцало?
__________________________________________________________________________.
180. Напишіть, яка тема багатьох творів Євгена Гуцала.
_________________________________________________________________________.
181. Жанр твору «Лось»?
_________________________________________________________________________.
182. Визначте тему твору «Лось».
_________________________________________________________________________.
183. За яких обставин Лось потрапив у халепу? Хто прийшов йому на допомогу?
__________________________________________________________________________.
184. Навіщо Лось попрямував до поляни?
__________________________________________________________________________.
185. Що зробив дядько Шпичак?
__________________________________________________________________________.
186. Охарактеризуйте Лося за допомогою 5 -7 епітетів.
_________________________________________________________________________.
187. Охарактеризуйте братів за допомогою 5 -7 епітетів.
_________________________________________________________________________.
188. Напишіть, який фінал мало б це оповідання, якби Шпичак передумав стріляти?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
189. У якій сім’ї народився Максим Рильський?
__________________________________________________________________________.
190. У скільки років і який перший вірш написав написав М. Рильський?
__________________________________________________________________________.
191. Напишіть у яку збірку увійшли вірші, що відбивали світ природи у поезіях поета?
__________________________________________________________________________.
192. До якої лірики належить вірш «Яблука доспіли»?
__________________________________________________________________________.
193. До якої групи письменників належав М. Рильський?
__________________________________________________________________________.
194. Яка пора року зображена у вірші «Яблука доспіли»?
__________________________________________________________________________.
195. Які поетичні засоби використані у поетичному рядку: «Річка синіє, зітхає, сміється»?
__________________________________________________________________________.
196. Напишіть твір-мініатюру «Милозвучність поезії М. Рильського».
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
197. В якій сім’ї народився Григір Тютюнник?
_______________________________________________________________________________________.
198. Тема твору «Дивак»?
_______________________________________________________________________________________.
199. Визначте жанр твору «Дивак».
_______________________________________________________________________________________.
200. Назвіть головних героїв твору «Дивак».
___________________________________________________________________________________________________________________________________.
На основі особливостей художнього стилю поданих уривків визначте з яких творів їх взято. Заповніть «паспорти» творів за схемою:
1. «Не могли зупинити чорних ящерів ані мечі сварожичів, ані палаючі молоскипи самого бога Сварога».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
2. – Гляди ж вари так, щоб і не сира була, щоб і не перекипіла, а ми підемо косити.
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
3. «Орел його поніс аж під хмари, а потім і пустив».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
4. «Одного дня в хліві трапилося нещастя».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
5. Там, де гори і долини,
Де гуляє вітровій, -
Там цвіте краса – країна
З дивним ім’ям Сльозолий.
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
6. «Ще місяць тому вона надумала вишити рушничок для бабусі до її дня народження. А потім їй перехотілося вишивати».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6. Тема ___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. «Поляни жили окремо й володіли своїми родами. Жили кожен на своєму місці».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6. Тема ___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Невже країна вся байдужа?
Невже к нас немає мужа,
Палкого серцем, молодого
Який би зважив на двобій.
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6. Тема ___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
11. Художні засоби________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. «Мама запросила гостя в хату, і невдовзі вони сиділи за обіднім столом, смакували борщем із свіжими пампушками й обговорювали Машчині достойності».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6. Тема ___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. «Життя нашого поета таке дивне, що слухаючи про нього можна було б сказати, що це – легенда».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
11. Сім’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
11. Художні засоби ________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
12. «Він прокинувся й нащулив вуха: у вогкому струмені вітру долинав сухий різкуватий звук. Звук летів знизу, від річки».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
13. – Гляди ж, сину, річкою не йди. Там ще лід молодий.
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6.Тема ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
14. «Тепер на старість він осліп. Його проклинали конюхи та пастухи».
1. Автор__________________________________________________________________.
2. Назва твору _____________________________________________________________.
3. Рік видання _____________________________________________________________.
4. Жанр___________________________________________________________________.
5. Літературний рік _________________________________________________________.
6. Тема ___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Ідея твору_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Герої твору______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Композиція______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
10. Проблематика___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Напишіть твір на одну із запропонованих тем до кожного розділу.
І. Усна народна творчість
ІІ. Літературні казки
ІІІ. Історичне минуле нашого народу
ІV. Рідна Україна. Світ природи
Різнорівневі завдання
"Усна народна творчість"
Репродуктивний рівень
І . Розташуйте визначення легенд за різновидами.Дати визначення легенди.
Міфологічні |
Біблійні |
Героїчні |
Легенда - це |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а )Життя святих , перших християн ;
б ) Героїчні вчинки реальних історичних осіб;
в) уявлення про Всесвіт , природу , богів, демонів.
ІІ .Навести приклади легенд відповідно до різновидів. Дати визначення легенди.
Міфологічні |
Біблійні |
Героїчні |
Легенда - це |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конструктивний рівень
Казка - один із видів усної народної творчості , але є казки й літературні. Напишіть приклади народних та літературних казок.
Народні казки |
Літературні казки ( автор) |
|
|
|
|
А) Дайте власне визначення цього різновиду (жанру) усної народної творчості.
* Народна казка - це
*Літературна казка -це
Творчий рівень - складіть власну казку ( тема на власний вибір).
Репродуктивний рівень.
Казки за змістом поділяють на кілька груп. На своєму шляху вони переплуталися, розташуйте їх відповідно до своїх груп. Дайте визначення казки.
Про звірів |
Побутові |
Фантастичні |
Казка-це |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Котик і Півник", " Мудра дівчина", " Летючий корабель","Яйце- райце"."Котигорошок".
Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки
1. Про дівчину, яка напоїла людей і врятувала їх, говориться в легенді чи міфі
А «Берегиня»
Б «Про зоряний Віз»
В «Неопалима купина»
Г «Чому в морі є перли і мушлі»
2. Силун і Карпо — це герої легенди, переказу
А «Як виникли Карпати»
Б «Білгородський кисіль»
В «Прийом у запорожців»
Г «Дажбог»
3. Незважаючи на завдані кривди, прощає свого ворога герой чи героїня казки
А «Мудра дівчина»
Б «Ох»
В «Про правду і кривду»
Г «Летючий корабель»
4. Родоначальником русів-українців, першим князем і незмінним покровителем був
А Перун
Б Дажбог
В Сварог
Г Білобог
5. Білгородці в народному переказі змусили ворогів відступити за допомогою
А киселя й сити
Б юшки й узвару
В хліба й води
Г хліба й солі
6. Летючий корабель в однойменній народній казці символізує
А мрію людей про швидкісні кораблі
Б творчу фантазію народу
В мрію людей про літаки
Г майстерність, вправність народу в будівництві
7. Коротко схарактеризуйте героя народного переказу «Ой Морозе-Морозенку»
8. Напишіть, чому, за легендою, в морі є перли й мушлі.
9. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1. «Міфи та легенди – скарбниці нашого минулого».
2. « Втілення світогляду наших пращурів у казках».
3. На кого із казкових героїв я хочу бути схожим».
Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки.
1. Про жінку, яка зупинила страшних ворогів, говориться в легенді чи міфі
А «Берегиня»
Б «Про зоряний Віз»
В «Чому в морі є перли і мушлі»
Г «Дажбог»
2. Військовою вправністю, мужністю, сміливістю, великою любов’ю до свого народу відзначався герой легенди, переказу
А «Прийом у запорожці»
Б «Ой Морозе-Морозенку»
В «Білгородський кисіль»
Г «Берегиня»
3. Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці
А «Летючий корабель»
Б «Мудра дівчина»
В «Про правду і кривду»
Г «Ох»
4. За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так
А змагалися з ним на шаблях
Б наказували здобути зброю
В казали варити кашу
Г просили розповісти щось смішне
5. Неопалима купина в народній легенді символізує
А чарівний світ рослин України
Б народну фантазію
В непередбачуваність явищ природи
Г мужність і непереможність народу
6. Перлини в морі — це
А намисто, що його розсипало сонце
Б сльози закоханої дівчини
В зірочки, які впали з неба
Г крапельки роси з чарівних квітів
7. Коротко схарактеризуйте героїню народної казки «Мудра дівчина».
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Напишіть, як білгородці змусили ворогів відступити (за переказом «Білгородський кисіль»).
9. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1. «Міфи та легенди – скарбниці нашого минулого».
2. «Втілення світогляду наших пращурів у казках».
3. «На кого із казкових героїв я хочу бути схожим».
Літературна казка
1. Що хотів зробити Лис, щоб похизуватись перед товаришами («Фарбований Лис»)?
А) Пофарбуватись у чудернацький колір;
Б) вкрасти курку на базарі серед білого дня;
В) заспівати на концерті краще за птахів;
Г) обдурити всіх та стати царем.
2. Чому Недочеревик забрав Алю до Недоладії («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)?
А) Він помстився їй, що вона недомалювала йому черевика;
Б) тому що вона побачила його у своїй кімнаті;
В) він хотів зробити її новою королевою Недоладії;
Г) вона не довела до кінця соту справу.
3. До якого різновиду Хух належала Моховинка («Хуха-Моховинка»)?
А) Лісові;
Б) болотні;
В) степові;
Гочеретні.
Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:
1 «...Народилася не ранньою весною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне, веселе літо. Її дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як кошенятко...»
2 «...Він приходив кожний вечір — Хай чи дощ іде, чи сніг — До голодної малечі І усім приносив сміх...»
3 «...маленький чоловічок у величезних чоботях із червоними шнурками...»
========
А) Коза Лиска («Хуха-Моховинка»)
Б) Хуха-Моховинка («Хуха-Моховинка»)
В) Недоладько («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
Г) Лоскотон («Цар Плаксій та Лоскотон»)
Д) Капітан Макака («Цар Плаксій та Лоскотон»)
Є) Недочеревик («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)
Виконайте одне із запропонованих завдань.
1. Охарактеризуйте наступних персонажів казки «Цар Плаксій та Лоскотон»: Плаксій, Лоскотон, Макака.
2. Що таке літературна казка? Назвіть її особливості. Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.
3. Обґрунтуйте, чому важливо доводити справи до кінця (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»).
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1) «Сміх подовжує життя» (За мотивами казки «Цар Плаксій та Лоскотон»).
2) «І допиши і дочитай і з Недоладії — тікай!» (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»).
3) «Я на нім пізнався, як на фарбованім Лисі!» (За мотивами казками «Фарбований Лис»).
ЛІТОПИСНІ ОПОВІДІ, ТВОРЧІСТЬ ОЛЕКСАНДРА ОЛЕСЯ І ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
1. Слова
Не сваріться, жийте в згоді:
Тільки мир збере усе,
А незгода, наче вітер,
Все по полю рознесе.
належать
А Ярославу Мудрому
Б Володимиру
В Нестору Літописцю
Г Тарасу Шевченкові
2. Князь Ярослав, за поетичною оповіддю, заповів своїм дітям:
А. підкорювати всі народи навколо своєї держави
Б . дбати про своє здоров’я та здоров’я своїх підданих
В. жити в мирі та злагоді, не сваритися
Г. примножувати багатства Київської Русі
3. У вірші Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» як найяскравіший художній прийом чи засіб використано
А портрет
Б персоніфікацію
В порівняння
Г гіперболу
4. Тарас Григорович Шевченко народився в сім’ї
А кріпаків
Б козаків
В збіднілих дворян
Г вільних селян-хліборобів
5. Найбільше малий Тарас, за повістю С. Васильченка, хотів бути
А учителем
Б музикантом
В малярем
Г паном
6. Мрія Шевченка збулася, і, коли отримав волю, він став
А видатним композитором і співаком
Б видатним поетом і художником
В видатним педагогом і художником
Г видатним ученим-істориком і громадським діячем
(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)
7. Установіть відповідність між іменем автора та назвою його твору:
1. Олександр Олесь А) «За сонцем хмаронька пливе…»
2. Т. Шевченко Б) «У бур’янах»
3. С. Васильченко В) «Розгром Ярославом печенігів»
Г) «Ярослав Мудрий»
8. Продовжте речення.
Драматичний твір — це…
Гіпербола – це…
9. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть міні-твір «Як зростав маленький геній» (про Тараса Шевченка на основі повісті С. Васильченка «У бур’янах»).
Б Висловіть міркування про зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність сьогодні.
Творчість П. Тичини, Є. Гуцала, М. Рильського
1. Основна думка поезії П. Тичини «Не бував ти у наших краях»:
2. Лось з однойменного оповідання Є. Гуцала потрапив на річку:
3. Зірка в однойменному вірші Є. Гуцала постійно супроводжується епітетом
4. Дощ в однойменному вірші М. Рильського виступає
5. Продовжте речення
Художнє, образне означення, яке підкреслює у зображуваному особливу рису, - це…
6. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та виділеними в цитатах словами.
1. епітет А. Єсть там люди, - й зросли у степах, -
Що не люблять, не вміють ридати.
2. метафора Б. В ній (у природі) є висоти незміримі
Й святі глибини.
3. порівняння В. Струмок серед гаю як стрічечка,
На квітці метелик мов свічечка.
Г. Коли зірка йде по воду –
Весело сміється…
7. Установіть відповідність між образом та твором, у якому його змальовано.
1. ніч і ранок А. «Блакить мою душу обвіяла…» П. Тичини
2. золотий вечірній гість Б. «Дощ» М. Рильського
3. Україна В. «Чарівники» Є. Гуцала
Г. «Зірка» Є Гучала
8. Виконайте одне із завдань.
А. Розкрийте образ природи у вивчених віршах М. Рильського, П. Тичини, Є. Гуцала.
Б. Поміркуйте, чому М. Рильський у своїй поезії пише:
«Люби природу не для себе, люби для неї». Який зміст він вкладає в ці слова?
В. Доведіть, що милосердя, співчуття – риси людяності, які розкриваються через
образи хлопчиків із оповідання Є. Гуцала «Лось».
Літературні диктанти
Розділ І. Світ фантазії та мудрості.
Міфи та легенди, перекази
Продовжити речення
Казки народні
Дати відповіді на питання
Літературні казки
Іван Франко «Фарбований лис»
Стверджую або заперечую
Василь Королів – Старий «Хуха – Моховинка»
Дати коротку відповідь
Теорія літератури
Закінчити речення
Василь Симоненко
Відповісти на питання
Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
Із народної мудрості
Закінчити вислів
Розділ ІІ. Історичне минуле нашого народу
«Повість временних літ»
Відповісти одним словом
Розділ ІІІ. Рідна Україна. Світ природи
Пророк української нації
Заповнити пропуски
Вечірня …(зіронька) встає.
…(дочка) вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так … (соловейко) не дає.
Павло Тичина
Чи правильне твердження
Євген Гуцало. «Лось»
Як уважно ви читали оповідання?
Максим Рильський
Дати лаконічну відповідь
Григір Тютюнник. «Дивак»
Відповісти на питання
Микола Вінграновський
Кросворд до легенди «Чому в морі є перли і мушлі»
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
4 |
3 |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
По горизонталі: |
По вертикалі: |
2.За кого хотів батько віддати свою дочку? (багатій)
(щастя)
7. На що перетворилися сльози дівчини? (перли) |
1. Усне народне оповідання про чудесну подію, що сприймається як достовірна (легенда)
|
Кросворд до переказу «Прийом у запорожці»
Словникові слова
|
|
5 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі: |
По вертикалі: |
1. Зброєносець у козацької старшини (джура)
(Січ)
(Гетьманщина)
(курган) |
2. Житло козаків (курінь)
(розторопний) |
Кросворд до казки «Летючий корабель»
Вгадай героїв казки
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
7 |
|
||||
|
2 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі: |
По вертикалі: |
2. Врятував дурня від смерті в бані. (Морозко)
|
1. Той, що ніс … . Він створив полк війська. (Дрова)
7. Розбудив Скорохода. (Стрілець) |