Методична розробка "Рух – головний прояв життя"

Про матеріал
Рухова активність дошкільного віку є природною біологічною потребою, ступінь задоволення якої багато в чому визначає подальший структурний і функціональний розвиток дитячого організму. Рухи є найважливішою складовою частиною будь-якого виду діяльності та багатьох психічних процесів.
Перегляд файлу

Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ромашка»

Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району

Харківської області

 

 

 

 

 

Рух – головний прояв життя

 

 

C:\Users\User\Downloads\пр.jpg

 

Смердюк Мирослава Василівна,

вихователь

 

 

Зачепилівка

 2018

Зміст

Вступ …………………………………………………………………………………3

Активізація рухового режиму дітей старшого дошкільного віку ………………..4

Додатки ……………………………………………………………………………..11

Література …………………………………………………………………………..32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Рухова активність дошкільного віку є природною біологічною потребою, ступінь задоволення якої багато в чому визначає подальший структурний і функціональний розвиток дитячого організму.

Рухи є найважливішою складовою частиною будь-якого виду діяльності та багатьох психічних процесів.

Виконання основних рухів, активна м’язова діяльність –важливе джерело отримання дитиною уявлень та інформації про навколишній світ. Оптимальна, правильно організована рухова активність дитини створює відповідні передумови для нормальної життєдіяльності організму людини в дорослому віці, довголітнього творчого життя.

Різноманітна рухова діяльність як важливий фактор забезпечення внутрішнього середовища значною мірою впливає на всі вегетативні системи організму, забезпечує швидку його адаптацію до умов існування, що змінюється. Активна моторна діяльність стимулює зміцнення здоров’я, сприяє всебічному розвитку дитини.

Без перебільшення можна сказати, що рух так само необхідний для нормального росту і розвитку дитини, як повноцінне харчування. Фізичні вправи не тільки розвивають і зміцнюють дитячий організм, запобігають захворюванням, але й є одним з ефективних засобів лікування і відновлення сил після хвороби.

Діти, які систематично займаються  фізичною культурою, відрізняються життєрадісністю, оптимізмом і високою працездатністю як під час фізичного, так і розумового навантаження. Висока тренованість підвищує опір організму дитини до негативного впливу зовнішнього середовища: підвищення температури, гіпоксія, інфікування туберкульозною паличкою, загальне гамаопромінення.

Отже, однією із актуальних проблем фізичного виховання дітей дошкільного віку є створення необхідних умов для оптимальної рухової активності.

Активізація рухового режиму дітей старшого дошкільного віку.

 

Рухи за своєю дією можуть замінити будь-які ліки, однак усі лікувальні засоби світу не спроможні замінити дії руху…

                          Французький лікар Тіссо

 

Протягом останнього часу в Україні спостерігається різке погіршення рівня здоров’я й фізичної підготовленості підростаючого покоління, зокрема дошкільників. Серед чинників, що зумовлюють цю негативну тенденцію, не останнє місце посідають проблеми національної системи фізичного виховання, яка не відповідає сучасним вимогам і міжнародним стандартам фізичної підготовленості людини. Отже, у наш час стає необхідним подальше удосконалення системи фізичного виховання, підвищення її результативності у справі всебічного розвитку кожного громадянина України.

У дошкільному віці закладаються основи здоров’я і довголіття, формується система рухових умінь і навичок, створюється фундамент для виховання фізичних здібностей, розвиваються інші складові особистості. Тому я поставила перед собою мету – формувати і розвивати особистість, яка є фізично, психічно, соціально здоровою.

Для досягнення своєї мети розробила завдання:

  •                 формувати дитячі інтереси до рухів та рухової діяльності;
  •                 забезпечити рухову активність в процесі проведення організаційних форм фізичного виховання;
  •                 організовувати самостійні ігри у повсякденному житті;
  •                 організовувати активний відпочинок дітей.

Щоб реалізувати свої завдання, звернулася до джерел творчої спадщини Є.С. Вільчковського, В.О. Сухомлинського, П.С. Лесгафта, Я.А. Коменського.

За думкою В.О. Сухомлинського , «фізична культура –важливий елемент всебічного, гармонійного розвитку людини. Виховання фізичної культури –це, по-перше, турбота про здоров’я і збереження життя як найвищої цінності, по-друге, система роботи, що забезпечує гармонію фізичного розвитку і духовного життя, багатогранної діяльності людини». Саме практичний досвід в організації навчально –виховного процесу з шестирічними дітьми (школа під відкритим небом), рекомендації педагогам і батькам про всебічне виховання дитини отримали широке розповсюдження серед громадськості України.

П.Ф. Лесгафт – засновник вчення про «фізкультурну освіту» підкреслював, що було б принципово невірним обмежувати фізичне виховання лише фізичним розвитком дитини, не менш важливо навчити її «ізолювати окремі рухи і порівнювати їх між собою, свідомо керувати ними і пристосовувати до перешкод, долаючи їх з можливо більшою спритністю та настирливістю, інакше кажучи, привчати без великих зусиль й в можливо менший проміжок часу свідомо проводити найбільшу фізичну працю».

Рухи, що вивчаються, доцільно систематизувати, тому що засвоюються рухові навички не завжди, якщо немає системи навчання. Я.А. Коменський підкреслював з цього приводу «Всі заняття повинні розподілятися таким чином, щоб наступне завжди ґрунтувалось на попередньому, а попереднє зміцнювалось наступним».

Однак рухова активність дошкільнят повинна мати свої межі, оптимальні для кожної вікової групи. Встановлено, що як недостатня, так занадто велика активність призводить до негативних зрушень у стані організму дитини.

За словами Е. С. Вільчковського «для низької рухової активності (гіпокенезії) властиві недоліки, які пов’язані з локомоторикою дитини, порушення регуляції обмінних процесів та ін. Під впливом режиму занадто рухової активності (гіперкенезії) також ігнорується принцип оптимального фізіологічного навантаження, що може викликати перш за все перенапруження серцево-судинної системи і негативно відбивається на розвитку організму дошкільника».

Для досягнення оптимального рухового режиму однією з основних умов для мене було створення матеріально-спортивного середовища з фізичного виховання, зокрема спортивного куточка в групі, в якому знаходяться обручі, канат, прапорці, стрічки, скакалки, мішечки з піском, м’ячі, різноманітний природній матеріал: шишки, каштани, жолуді, пеньки тощо. Тут малятам забезпечений вільний доступ до фізкультурного устаткування.

Важливою педагогічною умовою, яка обумовлює активність дітей і оптимізує руховий режим в групі, є розвиток пізнавального інтересу дітей до систематичних занять фізичними вправами.

Охоче і старанно діти роблять те, що становить для них інтерес.

Розвиткові у дітей інтересу до рухів сприяли імітаційні та ігрові завдання, сюжетні фізкультурні заняття, бесіди про фізкультуру і спорт, екскурсії на стадіон, перегляд кінофільмів про великий спорт та відомих спортсменів, спортивні свята в групі.

Враховуючи те, що емоції є стрижнем розвитку дитини, дбаю про постійний позитивний настрій вихованців на заняттях з фізичної культури, під час використання різних форм і методів навчання дітей рухів. Вирішувати це завдання дозволяє музичний супровід рухів дітей, долучення елементів танцювальних вправ; використання мімічних та пантомімічних рухів, організація і проведення нестандартних занять з дітьми: домінантних (з перевагою ігор і вправ спортивного характеру), ігрових і сюжетно-ігрових («Козацькі ігри», «Прогулянка до лісу» тощо, комбінованих і комплексних. Чудовий ефект давало використання в роботі з дітьми сюжетних комплексів під час ранкової гімнастики, проведення фізкультурних занять у вигляді пішохідних переходів до парку, гаю, річки з використанням природного матеріалу.

Змістом ігор були такі рухи: стрибки з пеньків, ходьба по зламаному вітром дереву (колоді), підстрибування з діставанням гілок, біг з подоланням природних перешкод (перестрибування через канави, струмочки, купини), ходьба босоніж, метання у верхівку дерева тощо.

Малятам, до речі, подобалось фігурне крокування. З нього починалися заняття, піші мандрівки, спортивні свята. Крокування чудово організовувало й об’єднувало дітей, розвивало почуття ритму, активізувало не тільки рухову сферу, а й фізіологічну систему. Крокування приваблювало дітей незвичайністю рухів під час ходьби, оригінальністю поворотів, шикувань і перешиковувань, особливо, коли це все проходило під музику. Дошкільнятам подобалась ходьба «Голка в нитці» (ходьба ланцюжком), «Змійкою» тощо.

Одним із шляхів формування у дітей інтересу до фізичних вправ були прогулянки, екскурсії на футбольне поле, волейбольну та баскетбольну площадку, спостереження за тренуваннями школярів, відвідування спортивного майданчика школи. Цікаві бесіди з дітьми про те, що вони бачили, збагачували вихованців знаннями про важливість і роль фізкультури і спорту в житті людини, зміцнення її здоров’я.

Широке виростання в роботі природних чинників: рельєфу місцевості (підйоми, спуски, перестрибування через вибоїни тощо) навчало дітей долати природні перешкоди, сприяло  формуванню рухових навичок, розвивало фізичні якості, виховувало етично-вольові риси характеру.

Періодичне проведення означених заходів робило фізкультуру не лише корисною, але й приємною, веселою, розкутою. Позитивні емоції, запахи природного матеріалу викликали у дітей величезну радість, загострювали відчуття, будили думку, активізували рухові дії. Заняття в природі максимально впливали на інтереси дітей і є ефективною частиною рухового режиму.

Для підтримки працездатності дітей використовувала фізкультурні хвилинки на заняттях, пов’язаних з напруженою інтелектуальною діяльністю і фізкультурні паузи між ними.

На заняттях художньо-продуктивної діяльності охоче діти грають в пальчикові ігри.

Найбільш сприятливий час для проведення різноманітних фізичних вправ та рухливих ігор є прогулянка. Форми фізичного виховання добирала з урахуванням пори року та погодних умов; раціонального використання обладнання та фізкультурного інвентарю на майданчику; активізації самостійності дітей, створення позитивних емоцій, стимулювання індивідуальних можливостей.

Для старших дошкільнят було улюблене заняття проведення ігор спортивного характеру, естафети. Крім рухливих ігор широко застосовувала різноманітні вправи в основних рухах: біг у різному темпі, стрибки, метання предметів у ціль та на дальність, вправи з рівноваги та ін.

Важливим моментом у розподілі ігор та вправ під час прогулянок було чергування фізичного навантаження з відпочинком, більш інтенсивних фізичних вправ з менш рухливими.

Самостійна рухова активність займала у малюків половину часу від загальної їх діяльності протягом перебування у дитячому садку. Крім того, з усіх форм рухової діяльності вона менш за все втомлює дітей.

Самостійна рухова діяльність дітей у вільний від занять час і на прогулянках задовольняє потребу дітей у рухах.

Під час самостійної рухової діяльності спонукала дітей робити самим усе, що їм під силу, привчала їх до правильного виконання рухів у побутовій діяльності, під час ігор та на прогулянці. Враховуючи швидку стомлюваність малюків уважно стежила за зміною рухів у чергуванні з короткочасним відпочинком.

В роботі з дітьми вагоме місце посідали дні здоров’я, фізкультурні свята, розваги, пішохідні переходи як найбільш ефективні форми активного відпочинку дітей. Їх мета –активна участь усієї групи у запропонованому заході, розвиток фізичних якостей та рухової підготовленості дітей в ігрових ситуаціях, виховання стійкого інтересу до активної рухової діяльності. І раціональному поєднанні з іншими організаційними формами фізичного виховання вони допомагають створити оптимальний руховий режим, який сприяє підвищенню функціональних можливостей організму, поліпшує працездатність та загартованість дітей.

Основна мета Дня здоров’я –охопити всіх вихованців групи різними фізкультурними заходами.

Вранці діти граються в ігри середньої рухливості «М’яч середньому», «Перейди місток», «Знайди й промовчи» тощо.

На прогулянці малята приймають участь в іграх –змаганнях та вправах спортивного характеру («Хто перший?», Дожени м’яч»), іграх –естафетах («Передай стрічку», «Автобус», «Парна естафета»), виконують фізичні вправи (біг, стрибки, метання, лазіння).

Щоб у дітей був гарний настрій, їхня активність була висока, ретельно продумую ігри та змагання, кожний фізкультурний захід Дня здоров’я.

Чільне місце посідають фізкультурні свята, спрямовані на комплексну реалізацію широкого кола оздоровчих заходів, на виховання у дітей інтересу до активної рухової діяльності (біг у мішках, перенесення кульок у ложці, хто швидше тощо).

Великий інтерес викликають у дітей фізкультурні розваги. Реалізовую мету –створити у дітей радісний настрій, удосконалити їхні рухові вміння та навички у невимушеній ігровій обстановці, залучити до систематичного виконання фізичних вправ. Під час розваг діти більш вільно, ніж під час занять з фізичної культури, і ця розкутість дозволяє їм рухатися без зайвого напруження, виявляти творчість у руховій діяльності.

Велику цінність для зміцнення здоров’я дітей мають пішохідні переходи, які сприяють формуванню рухових вмінь та навичок бігу, ходьби, метання, підлізання, стрибків та інших рухів. Рухова діяльність у поєднанні зі свіжим повітрям, сонцем підвищує захисні реакції організму дітей, загартовує їх.

Велику увагу приділяю вільній грі, надаючи дітям можливість гратися 1,5-2 години протягом дня (за технологією –Вальдорфський дитячий садок (автор концепції, засновник вальдорфської педагогіки – Ф. Штайнер). Вальдорфський дитячий садок розвивався на засадах природовідповідного виховання та навчання, провідними ідеями якого є формування особистості, що засноване на цілісній природі дитини, розвиток усієї сукупності її якостей; освіта й виховання як єдиний процес духовного, морального та фізичного розвитку особистості, тісна взаємодія з батьками та соціальним середовищем.

З великою зацікавленістю діти приймають участь у «Грі у колі». Для цієї гри використовую пісні, вірші, пальчикові та рухливі ігри і навіть казки, де діти постійно рухаються.

Особливістю вальдорфського дитячого садка є методика та організація рухливої гри, що базується на наслідуванні дітьми дій вихователя. Дитина в процесі рухливої гри реалізує себе як соціальна істота, вчиться співпереживати.

Великих результатів досягали завдяки вправ із фітбол-мячами. Рухові дії з фітбол-м’ячами зміцнюють м’язи спини, формують навички правильної постави, сприяють вдосконалення функцій рівноваги та рухового контролю, зміцненню та розслабленню м’язів; використовуються для тренування серцево-судинної та дихальної систем; допомагають зняти напруження в усьому тілі; поліпшують рухливість усіх органів, гнучкість, еластичність суглобів.

Психогімнастика - це спеціальне заняття (вправи, етюди, ігри), спрямовані на розвиток та корекцію пізнавальної та емоційно-особистісної сфери дитини. Психогімнастика допомагає створити позитивний емоційний настрій, зняти втому, подолати скутість. За допомогою психогімнастики у дітей розвиваються навички концентрації уваги, пластика, координація рухів.

Використання різноманітних форм роботи, методів, засобів, різноманітних рухів, застосування оптимальних способів їх виконання, мотивування рухової діяльності дошкільнят підвищили їхню зацікавленість фізкультурними заняттями, ранковою гімнастикою, рухливими іграми і вправами і, зрештою, забезпечили їх достатню рухову активність.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Конспект заняття здоров’я та фізичний розвиток

Вид: комплексне

Група: старша

Тема: «Колобок»

Програмовий зміст. Учити бігати легко й ритмічно, ходити по гімнастичній лаві перемінним кроком; закріплювати вміння стри­бати через великий м’яч (д – 25 см) і закінчувати стрибок легким напівприсідом; розвивати рухові вміння під час загальнорозвивальних вправ; пограти в рухливу гру «Хитра лисиця»; виховувати працьовитість і поважне ставлення до хліба.

Матеріал. М’ячі (за кількістю дітей), обручі, шнури, три гімнастичні лави, м’яч-колобок.

Хід заняття

І частина

Вихователь:

Нашу казочку-примовку,

Розказати не так просто,

Щоб вона не зупинялась,

Немов річенька дзюрчала,

Щоб ні старий, ні малий

До кінця не захропів.

Спочатку діти ходять у колоні по одному з високим підніманням колін, потім у колоні по одному беруть м’ячі й продовжують йти в колону, відбиваючи м’ячі однією рукою. Виконують дихальні вправи й шикуються в колону по троє.

ІІ частина. Загальнорозвивальні вправи з м’ячем

1. Жили-були дід і баба у садку біля ріки.

В. П. (вихідне положення) — основна стійка, м’яч за спиною. Нахили голови вправо й уліво.

Любили дуже-дуже на сметані колобки.

В. П.— напівприсід, м’яч за спиною. Передати м’яч із однієї руки в ін­шу й назад.

Хоч у баби мало сили, баба тісто замісила.

В. П.— основна стійка, м’яч за спиною. Присідати — м’яч уперед.

А бабусина онучка колобок катала в ручках.

В. П,— стоячи на колінах, м’яч на підлозі. Присісти, катати м’яч між долонь (вперед, вправо, вліво).

Вийшов гарний, круглобокий, не солоний, не солодкий.

В. П.— присід, ноги нарізно, м’яч унизу. Покласти м’яч вправо — нахи­литися вперед, покласти м’яч уліво — нахилитися вперед.

Він смачний і запашний, його їсти ти не смій.

В. П.— те саме. Підкинути м’яч і піймати його.

Мишка сіра пробігала, колобочок виглядала.

Ой, як пахне колобочок!

Дайте мишці хоч шматочок.

В. П.— основна стійка, м’яч на підлозі. Біг три рази навколо м’яча в чергуванні з ходьбою на місці.

III частина. Основні рухи

Колобочок побіг, по містку стриб, стриб, стриб.

З колобком турбот чимало, стрибає прудко, де попало. (Ходьба і біг по гімнастичній лаві, прокочування м’яча по гімнастичній лаві).

На галявинку потрапляє, зайця сірого зустрічає.

Зайчик грає у дуду, кличе грати в чехарду. (Стрибки на двох ногах через м’ячі).

Колобочок верть і круть, не втримати його тут.

Може, в ліс він закотиться, а там з’їсть його лисиця. (Пролізання в обруч боком).

Рухлива гра «Хитра лисиця». Вихователь непомітно для дітей вибирає «лисицю». Діти три рази кличуть її: «Хитра лисице, ти де?» «Лисиця» стри­бає в центр кола: «Я тут». Діти розбігаються, а «лисиця» їх ловить.

Заспокійлива гра «Хто по колу піде, той колобок знайде». Діти шукають захований колобок. Вихователь відзначає того, хто першим його знайшов.

 

Конспект заняття здоров’я та фізичний розвиток з використанням нетрадиційного обладнання

Вид: комплексне

Група: старша

Програмовий зміст: вправляти в ходьбі в колоні на носках, п’ятках, на зов­нішній стороні ступні, з високим підніманням гомілки, бігати зі зміною темпу, із захльостуванням ніг назад; учити утримувати рівновагу під час ходьби з переступанням через куби; закріплювати навички пролізання в обруч грудьми вперед, пролізання під дру­гою, не торкаючись руками підлоги, підстрибування  до дзвіночка, перестрибування через струмочок, ходьби, утримуючи рівнова­гу по лаві з кубиком на долоні, розвивати рівновагу, гнучкість, зміцнювати ступні ніг; виховувати дружні стосунки між дітьми, взаємодопомогу.

Обладнання: обруч  вертикальний; лава заввишки (30 см), завширш­ки (20 см); куби (3 шт.); м’яка колода: пляшки з водою (на кожну дитину); маленькі кубики (по 3 шт. на кожну дитину); доріжки здоров’я; пляшки з папірцями на кожну дитину.

Хід заняття

Вихователь показує дітям ілюстрацію, на якій зображено троє по­росят.

З якої казки ця ілюстрація? (Відповіді дітей.)

Мені сорока на хвості принесла, що поросятам потрібна допомога. Вони хочуть збудувати із каменю будиночок, а ось цей камінь вони не в силі перенести на галявину. (Вихователь показує купу камінців, кубиків у коробці). Допоможемо їм! А щоб потра­пити нам до казки, я скажу чарівні слова і перетворю вас на по­росяток. Заплющте очі! Руфи-муфи! Хрю-хрю-хрю! Розплющте очі. Ось ви і перетворились на поросят. Перевірте, чи є п’ятачок і хвостик-гачечком? А тепер час вирушати в дорогу.

(Діти на «середніх» чотирьох повзуть по килимку і лягають на спину біля пляшечок із водою.)

Вихователь

У сосновому лісочку,

На зеленому горбочку,

Троє мешкає звірят —

Прудких диких поросят:

Найрозумніший — Наф-Наф,

Найвеселіший — Нуф-Нуф,

Найспритніший — Ніф-Ніф!

Нічка темна, братці сплять,

Вранці прокидаються і солодко потягаються.

Вправа 1

В. П. лежачи на спині, руки простягнути вздовж тулуба.

Підняти руки вгору, потягнутися, опустити.

(Повторити 5разів.)

З ранку і до ночі брати ніжаться на сонці,

На шовковистій траві качаються,

Зі спинки на животик перевертаються.

Сонечку посміхаються.

Вправа 2

В. П. лежачи на спині, руки простягнути вздовж тулуба.

Через лівий бік перевернутися на живіт, підняти голову і по­сміхнутися.

Повернутися у В. П.

Через правий бік перевернутися на живіт, посміхнутися.

Повернутися у В. П.

(Повторити по 2рази.)

Рильця миють у калюжах,

Щоб чистесенькі були.

Вправа З

В. П. лежачи на животі, руки зігнуті в ліктях перед грудьми.

Випрямити руки, підняти голову, розпрямити плечі, зробити вдих.

Зігнути руки в ліктях, нахилити голову, на видих промовити: «Б-р-р-р!»

(Повторити 5 разів.)

Масажують пляшкою ніжки

І коліна, й ратички.

Вправа 4

В. П. сидячи, ноги простягнуті вперед, руки з пляшкою на но­гах біля тулуба.

Нахиливши тулуб, прокотити пляшку по ногах уперед до паль­ців ніг, зробити видих.

Прокотити пляшку назад у В. П. (вдих).

(Повторити 4-5 разів.)

Вправа 5

В. П. сидячи, ноги зігнуті в колінах, руки в упорі за спиною.

Прокотити пляшку ступнями вперед.

Повернутися у В. П.

Ніжки розім’яли, рильця повмивали,

Хвостики крючечком треба закрутити.

Вправа 6

В. П. стоячи навколішки, руки на поясі.

Поворот ліворуч, лівою рукою зробити колові рухи за спиною — «закрутити хвостики» — (вдих).

Повернутися у В. П. (видих).

Те саме повторити праворуч.

(Повторити по 3 рази у кожну сторону.)

Поросятка чисті і охайні,

А тепер пішли гуляти.

Повзання на «середніх» чотирьох, із поворотом голови ліворуч- праворуч.

Вихователь

Ідуть братці прислухаються Навкруги озираються.

  • Десь тут бродив сірий вовк. Лячно!

Повзання на «середніх» чотирьох уперед.

Повзання на «високих» чотирьох із підніманням ноги вгору.

Ходьба звичайна (протягом 20 с) із високим підніманням стег­на (протягом 20 с), звичайна (протягом 20 с).

(Діти зупиняються біля пляшок із напоєм.)

Пляшки з «Живчиком» допоможуть нам вправи зробити, м’язи зміцнити.

Загальнорозвивальні вправи з пляшками

Вправа 1

В. П. стоячи, руки з пляшкою опущені вниз.

Підняти руки з пляшкою вгору, подивитися па пляшку (вдих),

Повернутись у В. П. (видих).

(Повторити 4-5 разів.)

Вправа 2

В. П. стоячи, ноги на ширині ступні, руки з пляшкою за голошиїї

Поворот тулуба ліворуч (видих).

Повернутись у В. П. (вдих).

Поворот тулуба праворуч (видих)

Повернутись у В. П. (вдих).

(Повторити по 2 рази у кожну сторону.)

Вправа З

В. П. стоячи, руки з пляшкою вгорі.

Нахил тулуба вперед, пляшку поставити між ногами (видих)|

Випрямитись, руки вгору (вдих).

Нахил уперед, узяти пляшку, підняти вгору.

(Повторити 4-5 разів.)

Вправа 4

В. П. стоячи, ноги нарізно, руки з пляшкою витягнуті вперед

Підняти ліву ногу, зігнути в коліні, торкнутися пляшки ко­ліном.

Повернутись у В. П.

Те саме правою ногою.

(Повторити по 2рази кожною ногою.)

Вправа 5

Пляшка на підлозі, стрибки на обох ногах біля пляшки, чергу­ючи з ходьбою навколо пляшки. (Двічі)

Ходьба звичайна (протягом 20 с).

Ходьба на п’ятках (протягом 20 с).

Ходьба на носках (протягом 20 с).

Ходьба звичайна.

Біг у середньому темпі на носках, із захльостуванням ніг назад (протягом 30 с), ходьба звичайна.

Пляшки слід ставити в кошик. Час до роботи братися. По­гляньте, які казкові різнокольорові грибочки на галявині виросли! Потрібно їх зібрати.

Вправа для попередження плоскостопості

Діти захвачують пальчиками ступні повітряні кульки, закладають їх між пальцями і ходять по колу, складають кульки в коробку.

А тепер будьте уважні! Шлях до купи камінців дуже склад­ний і небезпечний. Але нам допомогли різні тварини, вони вка­зали нам шлях, залишивши свої сліди. (Усі вправи виконують по 3 рази.)

Проповзання по м’якій колоді на «середніх» чотирьох.

Підповзання під дугу на «середніх» чотирьох.

Підлізання під дугу, не торкаючись руками підлоги.

Пролізання в обруч грудьми вперед.

Ходьба із переступанням через куби.

Стрибки через «струмочок» (завширшки 50 см).

Ходьба по лаві з кубиком в руці.

Ходьба на п’ятках, на носках по доріжці «Здоров’я».

Танцювальні рухи.

  • Щось зашурхотіло за кущем! Давайте прислухаємося. Та це ж вовчисько! Утікайте!

Гра «Вовк і поросята»

Мета: розвивати біг, спритність, швидкість та увагу.

Утекли поросятка від вовка. Налякав він поросят. Давайте Ми налякаємо вовка.

Діти, хрюкаючи, йдуть уперед.

Щоб вовк не зруйнував будиночок,  який ми допоможемо збудувати поросяткам, покажіть, що ми вміємо  зробити пальчиками.

Пальчикова гімнастика «Вовк», «Квіточка»

Щоб вовк не зруйнував будиночок поросят, подаруємо йому пляшечку і навчимо грати у гру  «Вітерець».

Вправа для розвитку дихання Дмухання через соломинку пляшки, піднімаючи з дна пляшки папірці-конфетті)

Молодці діти! Усі сміливі й працьовиті, допомогли порося­там, подружились із вовком. А тепер із казочки додому повер­татися. Чарівні слова перетворять вас на діток.

Руфи-муфи! Хрю-хрю-хрю! Ось ви знову дітки. А тепер час і до фітобару поспішати, напої випивати.

 

 

Комплекс ранкової гімнастики з іграшковими гантелями

Вступна частина

Ходьба в колоні по одному. Біг у середньому темпів обруча в обруч (ЗО с). Ходьба навприсядки (“карлики”). Ходьба на носках (“велетні”). Ходьба в колоні, шикування в колону по три. Темп - помірно-швидкий.

Основна частина.

Загальнорозвивальні вправи

Темп виконання вправ швидкий.

Піднімання гантелей догори. В. п. - ноги нарізно, руки з гантелями опущені вниз. Лічба: 1 - руки підняти догори, подивитись на гантелі; 2 - по­вернутись у в. п. Повторити 8 разів.

Нахили тулуба вперед. В. п. - сидячи на підлозі, руки зігнуті до пле­чей. Лічба: 1 - нахилитися вперед, руки з гантелями витягнути вперед, діста­ти пальці ніг; 2 — повернутись у в. п. Повторити 6 разів.

Повороти тулуба. В. п. - ноги нарізно, руки з гантелями зігнуті до грудей. Лічба: 1 - поворот праворуч, руки витягнути; 2 — повернутися у в. п.; 3-4—те саме ліворуч. Повторити 6 разів.

“Дістань ”. В. п. - сісти, опертися руками позаду тіла, гантелі на підлозі з обох боків біля колін, ноги разом. Лічба: 1-2 - праву ногу підняти, зігнути й доторкнутися носком до гантелі, яка лежить біля лівої ноги; 3-4 в. п. Те саме повторити з лівої ноги. Голову тримати прямо. Повторити 8 разів.

Стрибки. В. п. - ноги нарізно, права рука попереду, ліва - позаду. Під час стрибка змінювати положення рук. Повторити 16 разів, чергуючи з ходьбою.

Вправи на дихання.

Заключна частина

Ходьба. Руки в боки, руки до плечей. Заключна ходьба. Темп повільний

 

Комплекс ранкової гімнастики з жердиною

Основна частина

Вправи із жердинами.

Піднімання жердини догори. В. п. — основна стійка, жердина внизу в правій руці. Лічба: 1 — підняти руки догори, взяти жердину лівою рукою; 2 - повернутись у в. п.; З - те саме з лівої руки; 4 - в. п. Повторити 10 разів. Темп середній.

Нахили тулуба в боки. В. п. - ноги на ширині плечей, руки із жердиною підняті догори. Лічба: 1 - нахил ліворуч; 2 - в. п.; З - нахил праворуч; 4 - в. п. Повторити 8 разів. Темп середній.

Нахили тулуба вперед-вниз. В. п. - ноги на ширині плечей, жердина в обох руках перед грудьми. Лічба: 1 - нахилитися і покласти жердину на підлогу; 2—в. п. Повторити 10 разів. Темп швидкий.

Піднімання жердини догори з відведенням ноги назад. В. п. — основна стійка, жердину тримати внизу обома руками. Лічба: 1 - підняти жердину догори, подивитись на неї, відставити ліву ногу; 2 - в. п.; З - так само з правої ноги; 4 - в. п. Повторити 10 разів. Темп середній.

Переступання через жердину. В. п. - основна стійка, жердину тримати обома руками попереду внизу. Темп швидкий. Лічба: 1 - зігнути праву ногу і переступити через жердину вперед; 2 - зробити таке саме лівою ногою; 3 - переступити правою ногою через жердину назад; 4 - зробити таке саме лівою ногою. Повторити 8 разів.

Вправи на розслаблення (для рук та ніг).

Піднімання на коліна. В. п. - сидячи навколішках (на п’ятках), жердина біля грудей. Лічба: 1 — встати навколішки, підняти жердину догори; 2 — в. п. І Повторити 10 разів. Темп швидкий.

Присідання. В. п. - п’ятки разом, носки нарізно, жердину тримати обома руками попереду внизу. Лічба: 1 - присісти, розвести коліна, руки із жердиною підняти догори; 2 - в. п. Повторити 10 разів. Темп швидкий.

Стрибки через палицю. В. п. - ноги разом, руки на поясі, палиця лежить їм підлозі праворуч. Перестрибувати через палицю праворуч-ліворуч 6-8 разів поспіль, потім зробити 6-8 кроків на місці й знову повторити стрибки. Темп  швидкий і середній.

Заключна частина

Шикування. Ходьба в колоні. Темп повільний.

 

Фізичні вправи на свіжому повітрі "Пілоти"

(денна прогулянка)

Програмові завдання: продовжувати вчити дітей метати мішечки з піском на дальність правою й лівою руками, способом з-за голови через плече; вчити дітей, сидячи на колоді, просуватися вперед за допомогою рук та ніг; тренувати в перестрибуванні через предмет на обох ногах вперед та в бік, вправляти в бігові врозтіч; розвивати увагу, виховувати організованість.

Фізкультурний інвентар: мішечки з піском за кількістю дітей, колода.

Хід заняття

І. Вступна частина

- Сьогодні ми здійснимо політ, але нам треба дістатися до летовища, підготувати екіпаж до польоту. Перевіримо увагу пілотів.

Вправи на увагу. Вихователь виконує рухи мовчки, а діти повторюють за ним. Лічба: 1-2 - руки вперед-вниз; 3-4 - повороти праворуч. 1-2 - руки вперед-вниз; 3-4 - повороти ліворуч.

Ходьба в колоні по одному. За командою “Тунель”- ходьба навприсядки, за командою “Ріка” - ходьба з високим підніманням колін.

Повільний перехресний біг місцевістю (320 м).

Шикування в колону по двоє.

Основна частина

Вправи в парах. “Підготовка екіпажу до польоту”. (Пілоти повинні бути дружними.)

1.Піднімання рук через боки догори. В. п. - основна стійка, обличчям один до одного, руки на поясі. Лічба: 1-2 - підняти руки через боки догори, узятись за руки (вдих); 3-4 - повернутися у в. п. (видих). Стояти близько один до одного. Повторити 6 разів.

2.Згинання та розгинання рук. В. п. - ноги нарізно, стати обличчям один до одного, руки прямі, долоні торкаються долонь партнера. Лічба: 1-4 - по черзі згинати то праву, то ліву руку, при цьому із силою натискати на долоні партнера. Повторити 6 разів.

3.Нахили в боки. В. п. - ноги нарізно, обличчям один до одного, трима­тися за руки. Лічба: 1 - нахил праворуч з розведенням рук в боки; 2 - в. п.; 3-4 - так само ліворуч. Повторити 8 разів.

4.Нахили вперед. В. п. - стати спиною один до одного, триматися за руки. Лічба: 1 -2 - одна дитина нахиляється вперед, друга нахиляється назад, 3-4 - зміна рухів. Дихання довільне. Під час нахилів не опускати голову до грудей. Ноги догори не піднімати. Повторити 8 разів.

5.Присідання. В. п. - основна стійка (стати спиною один до одного), триматися за руки внизу. Лічба: 1-2 - глибоке присідання (видих); 3-4 - в. п. (вдих). П’ятки від підлоги не відривати, коліна розводити в боки. Повторити 10 разів.

6.Стрибки з ноги на ногу. В. п. - діти стоять один навпроти одного, про­тилежні руки з’єднані й підняті догори, друга рука кожного на поясі. Стриб­ки по колу 10 разів у одному напрямі, 10 разів - у протилежному.

Основні рухи.

Метання мішечків на дальність (фронтальний спосіб виконання). Повторити 4 рази.

Повільний біг (45 с). Шикування в колону по три.

Сидячи на колоді, пересуватися за допомогою рук та ніг. Пересуватися по кубах уперед. При повторному виконанні рухатися боком. Повторити 5 разів Повільний біг (45 с).

Рухлива гра “Літаки ”.

Літаки

Мета: удосконалювати навички бігу за різними напрямами, вміння зупинятися за сигналом дорослого.

Хід гри

Діти (“літаки”) шикуються в шеренгу на відстані розведених у сторони рук. За сигналом “Зліт” - літаки летять (біг), за сигналом “Приземлення” - літаки приземляються (присідання). Хто останній приземлився або наштов­хнувся на інший літак, вибуває з гри.

Повторити 3-4 рази.

Заключна частина

Шикування в колону по двоє. Ходьба в парах. За сигналом “Струмок” діти зупиняються, беруться заруки і піднімають їх догори. Потім кожна пара, починаючи з останньої, одна за одною без затримки пробігає в середину й зупиняється попереду, піднявши руки догори. Ходьба в парах. Шикування в колону по одному.

 

 

 

 

Фізичні вправи на свіжому повітрі "На риболовлю"

(денна прогулянка)

Програмові завдання: закріплювати в дітей уміння підстрибувати на місці, намагаю­чись дістати предмет, підвішений на 25 см вище від піднятої руки; підлазити під шини; ходити і бігати поміж предметів; кататися на двоколісному велосипеді по прямій; удосконалювати навички легкої ходьби й бігу; роз­вивати вміння орієнтуватися в просторі, силу, витривалість; виховувати на­вички позитивного спілкування.

Хід заняття

Вступна частина

Діти на велосипедах під’їздять до спортивного майданчика. Вихователь звертає увагу на гарну погоду, пропонує всім піти до річки (ставка, озера) ловити рибу.

- Йти потрібно лісовою стежкою, потім — “Доріжкою перешкод”.

Гра “Переправа”. Ходьба, біг у середньому темпі, ходьба по пеньках, колоді, стрибки по шинах-грудках, ходьба “змійкою” поміж грудок.

Гра “Рівним колом ”. Після подолання всіх перешкод проводять гру “Рів­ним колом”. Ходьба по кругу вліво, вправо з підніманням і опусканням рук.

Основна частина

Комплекс вправ “Рибалки”.

1.“Підготуємо вудочки". В. п. - ноги нарізно, руки перед грудьми стиснуті в кулаки. Лічба: 1 - праву руку підняти догори, ліву опустити вниз; 2 - в. п.; З - змінити положення рук; 4 - в. п. Повторити 8 разів.

2.“Дістанемо наживку ”. Нахили вниз. В. п. - ноги на ширині плечей, руки на поясі. Лічба: 1 - нахил вниз, дістати до землі руками; 2 - в. п. Повторити 8 разів.

3.“Закинемо вудочку". Повороти тулуба з відведенням рук в боки. В. п. - ноги розставлені на ширині ступні, руки на поясі. Лічба: 1 - поворот праворуч, відвести праву руку; 2 - в. п.; 3-4 - те саме ліворуч. Повторити по 4 рази у кожний бік.

4.“Рибалки відпочивають ”. Вправи на розслаблення.

5.“Подивимось, як клює риба”. В. п. - ноги нарізно, руки за спиною у замок. Лічба: 1-2 - піднятися на носки, перекотитися на п’ятки; 3-4 - в. п. Повторити 10 разів.

6.“Витягнемо рибку”. Присідання. В. п. - п’ятки разом, носки нарізно, руки на поясі. Лічба: 1 - присісти, руки вперед; 2 - в. п. Повторити 10 разів.

7.“Яку рибу ми піймали? ” Вправи на дихання з відведенням рук у боки та звуконаслідуванням “Ось така”.

8.Рухлива гра “Маяк ”.

Маяк

Мета: розвивати м’язи спини  та ніг, увагу.

Вихователь піднімає жовтий прапорець - “човни” пливуть під мостом (діти пролізають в шини один за одним, випрямляються, підстрибують, плескають в долоні над головою).

Вихователь піднімає червоний прапорець - діти біжать наввипередки біговою доріжкою.

Вихователь піднімає синій прапорець - діти їдуть на велосипедах.

Повторити 5 разів.

Заключна частина

Спокійна ходьба із вправою на дихання.

 

Рухливі ігри

«Гуси-лебеді»

Мета: розвивати біг, спритність та швидкість.

Хід гри

Учасники гри вибирають «вовка» й «хазяїна», інші — «гуси-лебеді». На одному боці майданчика креслять будинок, де живуть «хазяїн» і «гуси», на іншому живе «вовк» під горою. «Хазяїн» випускає «гусей» у поле погу­ляти, зеленої травички поскубти. «Гуси» йдуть від будинку досить далеко. Через деякий час «хазяїн» кличе «гусей», і між ними відбувається така роз­мова:

X а з я ї н. Гуси-гуси!

Гус и. Га-га-га.

Хазяїн. Їсти хочете?

Гуси. Так, так.

Хазяїн. Так летіть скоріш додому!

Гуси

Нам не можна.

Сірий вовк під горою!

Не пускає нас додому!

«Гуси» біжать у будинок, а «вовк» намагається їх піймати. «Гуси» повин­ні «літати» по всьому майданчику. «Вовк» може ловити їх тільки після слів: «Не пускає нас додому!» Піймані виходять із гри. Гра закінчується, коли майже всі «гуси» піймані. Останній «гусак», що залишився (найбільш спритний і швидкий), стає «вовком».

«Зроби фігуру»

Мета: розвивати увагу, рухи рук, орієнтир у просторі.

Хід гри

Діти шикуються у коло, одна дитина — у середині кола. Діти спочатку ходять по колу вправо або вліво, потім бігають. Дитина, що стоїть усере­дині кола, промовляє: «Стій! Раз, два, три, чотири, п’ять — я йду вибирать!»

Діти раптово зупиняються і зображають той чи інший придуманий рух. Стояти слід нерухомо до тих пір, поки не підійде дитина з середини кола, і не повторювати ті рухи, що показують інші. Дитина, яка стояла у середині кола, вибирає рухи, які їй найбільше сподобалися. Після цього діти міня­ються місцями, і гра повторюється.

«Карасі та щука»

Мета: розвивати швидкість та спритність.

Хід гри

Одну дитину обирають «щукою». Інші гравці розподіляються на дві підгрупи: одна з них утворює коло — це «камінці», інша — «карасі», які плавають усередині кола. «Щука» знаходиться за колом. За сигналом вихователя «Щука!» дитина, яка зображує її, вбігає у коло ї намагається спіймати «карасів», які ховаються за «камінці» — присідаючи за будь-кого з гравців, що стоять уколі. «Щука» ловить тих «карасів», які не встигли заховатися, і виводить їх за коло. Після 2—3 повторень підраховують кіль кість пійманих. Обирають нову «щуку», а діти, що стояли по колу і зовні нього, міняються місцями, і гра продовжується.

«Каруселі»

Мета: розвивати біг із чередуванням ходьби.

Хід гри

Посередині майданчика вихователь кладе зв’язаний шнур у вигляді кола — це «карусель». Діти граються на майданчику, ходять, бігають, танцюють. Після слів вихователя: «На каруселі!» — діти піднімають шнур  з землі і починають ритмічно і легко ходити по колу, промовляючи:

Закрутились каруселі —

Все кругом, кругом, кругом,

А ми — діточки веселі —

Все бігом, бігом, бігом!

Під час промовляння слів «Все бігом...» діти починають бігти. Потім вихователь командує: «Повернулись!» — діти на ходу міняють руки, якими вони тримаються за шнур, і повертаються у протилежний бік. Далі вихователь каже:

Тихо, діти, не спішіть,

Каруселі зупиніть!

Раз-два, раз-два,

Вже закінчилася гра.

Зменшуючи поступово темп ходьби, діти зупиняються, і всі разом кладуть шнур на підлогу і розбігаються по майданчику.

«Квач»

Мета: розвивати біг, спритність та витримку.

Хід гри

Діти стоять урізних кінцях майданчика. Одну дитину обирають квачем, їй дають кольорову стрічку, і вона стає посередині майданчика, як тільки вихователь промовить: «Лови!» — всі діти розбігаються, а квач намагається наздогнати будь-кого й доторкнутися до нього рукою. Той до кого доторкнувся «квач», відходить в сторону. Гра закінчу, коли «квач» зловить 3-4 дітей. Потім вихователь призначає «квачем» найспритнішу дитину, яку не зловили.

Вихователь стежить, щоб «квач» довго не ганявся за однією дитиною. Якщо «квач» довго не може нікого зловити, вихователь вибирає іншу дити­ну.

«Ми веселі діти»

Мета: розвивати біг, спритність, увагу та орієнтир у просторі.

Хід гри

Діти стоять уколі, тримаючись заруки. Одна дитина — «квач» — стає всередині кола, в руках у неї хустина або на руці пов’язка. На слова вихо­вателя:

Ми, веселі дошкільнята,

Любим бігати й гуляти,

Нумо, спробуй нас піймати,—

діти ходять по колу вправо або вліво (за домовленістю), і, як тільки промовлене останнє слово, зупиняються і голосно всі разом кажуть:

Раз — два — три — лови!

Діти розбігаються, а «квач» їх ловить. Спійманим вважається той, до кого «квач» доторкнеться. Розбігатися з кола і ловити можна тільки піс­ля слова «Лови!» Спіймана дитина не може бути «квачем». «Квач» за лінією не ловить.

Якщо буде піймано 2—3 дітей, гра закінчується. На слова вихователя: «В коло, всі у коло!» — діти поспішають стати в рівне коло.

Вихователь вибирає найбільш спритну дитину на роль «квача», і гра повторюється.

Гру можна проводити як перебігання, поступово збільшуючи відстань.

Квач» може одночасно торкатися кількох дітей, що перебігають, і тоді всі вважаються спійманими. Після двох перебігань вихователь обирає нового «квача». Якщо гра проводиться взимку, можна влучати сніжками у тих, хто тікає.

 

 

Сценарій спортивного свята «Похід у Країну здоров'я»

Програмові завдання:  розвивати рухову активність, швидкість, спритність та кмітливість; виховувати дружні почуття, уважне ставлення до успіхів і невдач товаришів, створювати радісний настрій у дітей.

Хід заходу:

Спортивний майданчик святково прикрашений. У центрі — флагшток для підняття прапора змагань.

Ведуча. Увага! Починаємо наше спортивне свято! Запрошуємо учасни­ків змагань!

Під урочистий марш заходять учасники свята у спортивних костюмах, з емблемами. Обидві команди шикуються одна навпроти одної. Учасники команд обмінюються привітаннями.

Звучать фанфари, діти (2 хлопчики й 2 дівчинки) вносять прапор. На флагштоці разом з дітьми прапор піднімає гість свята - спортсмен.

Діти шикуються на майданчику в шаховому порядку й виконують рит­мічні вправи.

Комплекс ритмічних вправ.

1.В. п. - ноги на ширині стопи, руки опущені. Нахили голови вперед, назад, ліворуч, праворуч. Повторити 10 разів.

2.В. п. - ноги на ширині стопи, руки опущені. Підняти праву ногу на носок і зробити невеликий поворот тулуба ліворуч (змінити положення). Повторити 10 разів.

3.В.п. - ноги на ширині ступні, руки опущені. Ставити позмінно ногу на  і по черзі виносити вперед протилежну пряму руку. Повторити 10 разів.

4.В. п. — ноги на ширині плечей, руки на поясі. Три пружинних присіданняі один нахил уперед. Повторити 12 разів.

5.В. п. - ноги на ширині ступні, руки перед грудьми. “Ластівка”. Повто­ри пі 6 разів.

6.В. п. - ноги на ширині плечей, руки на поясі. Поворот тулуба ліворуч, праворуч, нахил тулуба вперед з виносом прямої руки. Повторити 8 разів.

7.В. п. - основна стійка. Відставити ногу в бік на п’ятку й зробити нахил тулуба до ноги. Повторити 5 разів.

8.В. п. - ноги на ширині плечей, руки, зігнуті у ліктях, розвести в боки.

Повороти навколо себе, ноги не згинати. Повторити 6 разів.

9.В. п. - ноги на ширині ступні, руки, зігнуті у ліктях, притиснути до тулуба. “Пташка хвостиком крутить” . Повторити 12 разів.

10.В. п. - ноги разом, руки перед грудьми, пальці стиснуті в кулак. Ви­пади вперед і в боки. Повторити 12 разів.

11.В. п. - ноги разом, руки на поясі. Стрибки з високим підніманням ніг уперед. Виконати 12 стрибків.

12.Вправи на дихання. “Здмухнімо крапельки води з долоні”.

13.Вправи на розслаблення м’язів рук, ніг і тулуба “Штанга”. Повторити 5 разів.

(Діти імітують піднімання штанги.)

Команди обмінюються привітаннями.

Ведуча. У змаганнях беруть участь не тільки діти, але й матусі, і татусі.

Під урочистий марш на спортивний майданчик заходять родини.

Ведуча. Журі сьогоднішніх змагань (називає прізвища).

Ведуча. Діти, літо - час туристичних походів. А ви хотіли б вирушити в похід? Тоді позначмо місце нашого старту емблемами команд.

Естафета-завдання “Хто швидше складе емблему своєї команди ”.

Учасники кожної команди стають уздовж бокових ліній майданчика в шеренгу. У кінці кожної шеренги лежить комплект із шести кубиків, на яких зображена емблема команди. За командою учасник бере один кубик, пере­носить його в певне місце й складає емблему.

Ведуча. Діти, а що потрібно взяти із собою в похід? Куди складають речі?

Конкурс капітанів “Хто швидше складе свій наплічник”.

Журі оголошує результати.

Ведуча. Під час нашого походу ми станемо сильнішими, сміливішими. На шляху нам трапляться усілякі перешкоди, які потрібно здолати. Ви го­тові? Тоді рушаймо!

Маршрут-розминка.

Команда “Ракета ”. Вправи на рукоході, біг по колоді, повзання під ду­гою, перестрибування дуги.

Команда "Гномик ”. Ходьба по пеньках та шишках, вправи на перекладині, лазіння по башті.

Ведуча. Молодці, всі добре здолали маршрут і підійшли до узлісся. Яка чудова галявина! Влаштуймо тут перепочинок. (Діти сідають на мати.)

Інсценування казки “Колобок”.

Естафета “Автобус”.

Ведуча. Туристичний похід триває. Наступний етап - “Автобус”.

По 5 дітей від кожної команди шикуються в шеренгу на відстані 4-х кро­ків один від одного. Тато-водій тримає в руках обруч-кермо автобуса. Потім за обруч-кермо чіпляється вихователь і так по черзі всі учасники команди Змагання завершуються тоді, коли автобус прибуває до фінішу з усіма учас- никами-пасажирами.

Парна естафета.

Ведуча. Продовжуємо шлях парною естафетою.

Перша пара, тримаючись за руки, біжить до прапорця, повертається і передає естафету іншій парі.

Друга пара біжить в обручі.

Третя пара біжить, як стриножена конячка.

Четверта пара біжить з м’ячем, який тримає двома гімнастичними палицями.

П’ята пара-один дорослий (бажано мама) й одна дитина стрибає у мішку. 

Журі оголошує результати проведених конкурсів.

Вікторина “Літні види спорту”.

(З’являється Карлсон (дорослому костюмі Карлсона) з наплічником.

Діти розігрують сценку з Карлсоном. Він показує, що є у нього в наплічнику. Потім Карлсон проводить вікторину про літні види спорту.

- Які ви знаєте літні спортивні ігри?

- У яких іграх використовують м’яч?

-У якій грі використовують найменший м’яч?

Ведуча. Карлсон хоче разом з нами пограти в гру.

Естафета “Гонка м’ячів”.

В обручі лежить 10 м’ячів, мама передає м’ячі по одному дітям, остання дитина кидає м’яч вихователеві, той - татові, який ловить м’ячі і складає їх у великий мішок.

Карлсон: Молодці! А я зате співати вмію.

Музична пауза.

(Діти співають куплети дитячих пісень.)

Показовий танок з м’ячами команди “Ракета”.

Ведуча. Наступний етап змагань - для найспритніших та найсильніших.

Комбінована естафета.

1-ша дитина просувається крокоходом до гімнастичної лави, сідає на неї верхи й просувається вперед, потім, як гусінь, повзе тунелем, 2-га - з гімнастичним роликом біжить до лави, 3-тя дитина стрибає на м’ячі до лави, 4-та - їде на самокаті до лавки й т. д. Мама надуває кульку і несе її на ракетці до лави.

Ведуча. Діти, подивіться, яке гарне озеро на нашому шляху.

(Запрошує всіх підійти до корита з водою, взяти маленькі м ’ячі.)

Естафета “Хто найбільше закине м’ячів у обруч, який лежить на воді”.

Естафета для родини “Хто швидше наповнить казан водою”.

Тато везе відро води з корита  на самокаті, мама несе відро на гімнастич­ній палиці, дитина - носить двома відеречками.

Ведуча. Скільки перешкод ми здолали! Час уже повертатися на базу.

Діти повертаються на спортивний майданчик.

Ритмічний танець “Полька”.

Танцюють уболівальники та команди.

Журі оголошує результати змагань. Вручають нагороди.

Карлсон пригадує, що в нього були кульки. Розглядають кульки й на­зивають букви, написані на них. Карлсон дарує дітям кульки й пропонує скласти слово (“мама”), діти читають слово.

Література

1.Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція).-К: Видавництво, 2012.-26.

2.Богініч О. Здоров’я та фізичний розвиток дитини: реалізація завдань освітньої лінії «Особливість дитини» /Ольга Богініч// Дошк. виховання. -2012.-№9 – с. 3-7

3.Вільчковський Е.С., Денисенко Н.Ф. Організація рухового режиму дітей у дошкільних навчальних закладах: Навчально –методичний посібник. –Тернопіль: Мандрівець, 2008.-128с.

4.Вільчковський Е.С. Територія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку. –Львів ВНТЛ. 1998. -336с.

5.Дитина : Освітня програма для дітей від 2 до 7 років, 2016.-304с.

6.Коменський Я.А. Велика дидаткика. Избр. пед. соч. Т.1. М: . 1939. С. 181

7.П.Ф. Лесгафт. Сбор.пед. соч. Т.1.М.Ф и С. 1951.с.295

8.Сухомлинський В.О. Народження громадянина. К: Рад.школа. 1970.с. 72-73

docx
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку