Педагогічна майстерня "Організація пошуково-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку"

Про матеріал
Підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо організації пошуково-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Педагогічна майстерня Смердюк Мирослави Василівни Заняття №4 Організація пошуково-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку 17.05.2017

Номер слайду 2

Мета Підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо організації пошуково-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку

Номер слайду 3

Завдання Уточнити, систематезувати теоретичні знання та практичні навички роботи за педагогічною технологією О. Савенкова “Дитячі дослідження як метод навчання дошкільників” Розкрити питання щодо взаємодії дітей з природним довкіллям, як основу або тло для реалізації завдань їнших ліній розвитку Організувати та провести дитячу гру-конференцію “Пізнайки” (за педагогічною технологією О.Савенкова “Дитячі дослідження як метод навчання дошкільників” Провести практичне заняття з теми “Зайчик та пташка” (виготовлення пташки та зайчика із тканини, способом намотування нитки) Провести практичне заняття з теми “Екологічна стежинка Зачепилівщини” Спонукати педагогів до творчої діяльності

Номер слайду 4

«Проблема формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку набула нового звучання в умовах розвитку свідомості, увійшло розуміння взаємозв'язку людини і природи, їхньої взаємозалежності та взаємозумовленості існування. Доведено й той факт, що основи світогляду особистості закладаються у дошкільному дитинстві» Г.Бєленька кан.пед. наук, заступник директора з наук роботи, Педагогічний інститут, Київський університет ім. Б.Грінчека

Номер слайду 5

Реалізація завдань Базового компонента при ознайомленні дітей з природним довкіллям (освітня лінія “Дитина у природному довкіллі”) Збагачувати естетичні враження малюка; Розвивати інтерес до природного довкілля; Зближувати дитину зі світом об'єктів та явищ серед яких вона перебуває щодня; Розвивати сенсорні відчуття та збагачувати чуттєвий досвід; Сприяти розвитку мислення та мовлення, формувати систему початкових знань про доступні об'єкти та явища природи; Розкрити можливості для самостійного, вільного застосування набутих знань на заняттях та у повсякденні; Сприяти формуванню моральних чуттів; Викликати потребу у дбайливому ставленні до природи

Номер слайду 6

Здоров’язбереження та фізичний розвиток (освітня лінія “Особистість дитини”) Реалізується через: щоденне перебування на свіжому повітрі під час спостережень, ігор та праці в природі; розширення контактів з рослинним світом під час екскурсій та цільових прогулянок до парку, на луки, гай, до водойми; вживання свіжих соків, овочів та фруктів під час дидактичних ігор (“Пізнай за смаком”, “Відгадай”); дотримування правил екологічної безпеки у приміщенні: провітрювання, вологе прибирання, вирощування кімнатних рослин тощо

Номер слайду 7

Соціальний та емоційний розвиток дитини (освітня лінія “Дитина у соціумі”) Здійснюється через: Постійне спілкування дошкільнят з природою: засвоєння під керівництвом дорослого норм і правил поведінки у природі, дотримання їх та спонукання до цього інших; Розвиток моральних та естетичних почуттів засобами природи: спілкування дитини з соціальним та природним середовищем розвивається від вузького “хочу”, “дай” до альтруїстичного рівня; Збагачення естетичних вражень під час спостережень, цільових прогулянок, екскурсій; Забезпечення можливості відтворювати свої почуття та враження у діяльності: образотворчій, ігровій, комунікативні, тощо

Номер слайду 8

Когнітивний розвиток дитини (освітня лінія “Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі”) Забезпечується через: Надання дитині доступного обсягу знань про об'єкти та явища природи; Розвиток сенсорних відчуттів у процесі сприймання та обстеження природних явищ та об'єктів; Поступове ускладнення завдань з ознайомлення з природою: від розрізнення й називання об'єктів і явищ до встановлення зв'язків і залежностей, що існують в природі; Надання самостійності у визначенні та способів пізнання природного довкілля

Номер слайду 9

Творчий розвиток дитини (освітні лінії “Гра дитини”, “Дитина у світі культури”, “Мовлення дитини”) Реалізується через: ігри, які організовують самі діти з різноманітними об'єктами та явищами природи; Фантазування на теми природи в образотворчій діяльності та художній праці; Розвиток мовлення – набуття вміння передавати свої почуття та враження від природи; Нескладне експериментування з природним матеріалом – листям, квітами і плодами

Номер слайду 10

Методичні прийоми при ознайомленні дітей з природним оточенням Входження у картину, тобто дитині пропонують уявити свою присутність у пейзажі чи на місці події, зображеної на картині, та описати, тобто, що вона бачить і відчуває; Розповідь за фрагментом картини: вихователь пропонує дітям вибрати фрагмент, котрий їм найбільше сподобався, описати його та пояснити, чим саме він їх привабив; Роздуми про настрій картини – спільна творча діяльність дорослого і дітей з визначенням ознак настрою художнього твору, яких хотів передати художник; Ігрова ситуація – милування красою природи; “Перетворення” дітей у природні об'єкти; Складання розповідей про об'єкти за мапою “Екологічної стежинки”

Номер слайду 11

Методичні прийоми малювання елементів рослин за чинними програмами

Номер слайду 12

Вусики, завитки (за кінчиком та натиском пензлика)

Номер слайду 13

Мазки: одинарні, двойні та трійні (примакування всієї ворси пензлика)

Номер слайду 14

Плавні та перехідні мазки (з обведенням та без обведення)

Номер слайду 15

Мазки з тичками, завитками (всією ворсою та кінчиком пензлика – тичком)

Номер слайду 16

Соняшник (заштриховування кінчиком пензлика)

Номер слайду 17

Колосок (симетричне малювання)

Номер слайду 18

Квіти (восьмипелюсткові, цибулинки – примакування та плавні мазки)

Номер слайду 19

Природа нам допомагає творити (дитячі роботи)

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Щоб природу зберегти, треба її вивчити (мандрівка екологічною стежинкою)

Номер слайду 22

Робота з батьками

Номер слайду 23

Показники готовності дитини до навчання у школі Має сталий пізнавальний інтерес до об'єктів та явищ природи, проявляє позитивне емоційне ставлення до природи рідного краю Має уявлення про природні умови, що впливають на все живе Помічає красу природи, вміє милуватися й захоплюватися нею, висловлювати свої почуття та враження, застосовувати набути досвід у різних видах діяльності – художній, трудовій, ігровій, навчальній, розуміє взаємозв'язок між об'єктами природи, встановлює залежність між сезонами і природними явищами Усвідомлює необхідність дбайливо ставитися до природи Володіє навичками вирощування рослин та догляд за ними й тваринами Дотримується правил екологічно безпечної поведінки У міру своїх можливостей дбає про збереження природи, свого здоров’я та здоров’я людей, що її оточують

Номер слайду 24

БАЖАЮ УСПІХІВ!

ppt
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку