Матеріали посібника призначені для вчителів загальноосвітніх на¬вчальних закладів, які викладають алгебру в 7 класі.
Посібник містить розробки самостійних робіт, що розраховані на 10-15 хвилин уроку та коротке пояснення теми, що відповідають новій програмі та призначається на допомогу вчителю математики.
Сарненська загальноосвітня школа
І-ІІ ступенів №3
Методична розробка
«Самостійні роботи
з алгебри,
7 клас (нова програма)»
Номінація «Математика»
Лобасюк Анна Сергіївна
Вчитель математики в
Сарненській ЗОШ І-ІІст. №3
Сарни – 2018
Автор Лобасюк А.С. Методичний посібник «Самостійні роботи з алгебри, 7 клас (нова програма)»- Сарни, 2018 - 30с.
Рецензент: Магрело Віта Володимирівна – заступник директора з навчальної роботи
Матеріали посібника призначені для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, які викладають алгебру в 7 класі.
Посібник містить розробки самостійних робіт, що розраховані на 10-15 хвилин уроку та коротке пояснення теми, що відповідають новій програмі та призначається на допомогу вчителю математики.
Схвалений методичною радою Сарненської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №3
протокол № 2 від 04.01.2018
Передмова
Я – вчитель, і своєю професією дуже пишаюся. Особливість цієї професії полягає в тому, щоб щодня і щогодини донести учням знання. Ми – вчителі, і тому повинні відчувати, що наша робота це не лише знання, майстерність, відповідальність необхідні людям, це вміння донести ці знання до тих, кому завтра вступати в самостійне життя. Саме з усвідомлення цього й починається виконання кожним з нас свого професійного учительського обов’язку.
Предметів багата, але чому саме математика?
Математика - це найточніша наука, здатна збагатити людство новими знаннями Математика - цариця точних наук. Точні науки - це науки логіки, фактів і здорового глузду. Я люблю математику за те, що вона дисциплінує і виховує розум. Можна випадково виграти в лотерею, але неможливо стати випадково володарем розуму. А без розуму легко звести нанівець будь-яку справу.
Нерідко я чула думку: я на математичний факультет йти не збираюся, навіщо мені математика? А я вступила до факультету математики і жодного разу не пошкодувала!
Саме любов до своєї професії, до математики спонукала мене скласти цей посібник. Метою є можливість забезпечення швидкої, достовірної перевірки знань. Що є стимулом для учнів, демонстрації рівня знань і вмінь, спрямованих на відпрацювання основних навичок.
Посібник містить самостійні роботи розраховані на 10-15 хвилин уроку та коротке пояснення матеріалу, котрі відповідають новій програмі затвердженій наказом №804 від 07.06.2017року «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Рекомендовано учителям математики загальноосвітніх навчальних закладів, що вивчають алгебру в 7 класах
Зміст
Числові вирази. Вирази зі змінними
Самостійна робота
Варіант 1
у |
-4 |
-2 |
-1 |
0 |
1 |
2 |
4 |
5у+3 |
|
|
|
|
|
|
|
Варіант 2
х |
2 |
6 |
-5 |
0 |
-1 |
-2 |
3 |
5+3х |
|
|
|
|
|
|
|
Петрусь купив м кг картоплі по 3,5 грн за кілограм та 4кг моркви по в грн за кілограм. Скільки Петрик заплатив за овочі в магазині, якщо м= 5,в=2,5
Лінійні рівняння з однією змінною
Лінійне рівняння — рівняння, обидві частини якого визначаються лінійними функціями. Найпростіший випадок має вигляд
Числа а і b є коефіцієнтами лінійного рівняння: а — коефіцієнт при змінній, b — вільний член.
Отримали назву лінійних через те, що визначають лінію на площині або в просторі.
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Розв’язування задач за допомогою рівнянь
Алгоритм розв’язування задач
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Тотожно рівні вирази. Тотожність
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
(х+3)(х-3)=х+3(х-3)
Степінь з натуральним показником. Властивості степеня
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Многочлени. Додавання і віднімання многочленів.
Многочленом називається сума одночленів.
Самостійна робота
Варіант 1
а =-1,6.
* -(5ху-х2+2у2)=3х2+ху
Варіант 2
z =-2.1.
* -(5х2-4хy+у2)=7х2-3ху
Множення одночлена на многочлен.
Множення двох многочленів.
Щоб помножити многочлен на одночлен, потрібно кожний член многочлена помножити на даний одночлен і результати додати.
За цим правилом також множать одночлен на многочлен, бо множники міняються місцями.
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Розкладання многочленів на множники. Винесення спільного множника за дужки
Розкласти многочлен на множники – означає замінити його добутком кількох многочленів, тотожним даному многочлену. Винесення спільного множника за дужки : ах+ау має спільний множник а . На підставі розподільного закону множення
ах + ау = а (х + у). Це означає даний многочлен
ах + ау розкладено на два множники : а і х + у.
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Розкладання многочлена на множники. Спосіб групування
Самостійна робота
Варіант 1
20,5·17 + 79,5·17+20,5·0,28+79,5·0,28
Варіант 2
42,2·42,2-42,2·41,2+57,8·57,8- 57,8·56,8
Добуток різниці та суми двох виразів. Різниця квадратів двох виразів. Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів.
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
4(3у + 1)2 – 27 = (4у + 9)(4у - 9) + 2(5у + 2)(2у - 7)
Сума й різниця двох кубів. Використання різних способів розкладання многочлена на множники.
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Функція. Способи задання функції. Графік функції. Лінійна функція.
Самостійна робота
Варіант 1
X |
-10 |
-3 |
|
|
|
Y |
|
|
-0.3 |
0 |
1.2 |
у = 4х + 8
Варіант 2
X |
-2,5 |
|
|
0,5 |
1,5 |
Y |
|
-6 |
-4 |
|
|
у = -х + 3
Лінійне рівняння з однією змінною. Розв’язування задач за допомогою рівнянь
Рівняння виду ах = в , де а і в – деякі числа, х – змінна, називається лінійним рівнянням. Числа а і в називаються коефіцієнтами даного рівняння.
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Рівняння з двома змінними. Системи рівнянь з двома змінними. Графічний спосіб.
Самостійна робота
Варіант 1
4х – у = 5
3х + 2у = 12
Варіант 2
1. Чи належать графіку рівняння 3у – 5 х = 21 точки (-4;3), (-3; 2), (1,2; 9), (-2; 5)
2. При якому значеннні а проходить через початок координат графік 5х – 2у = 0
3. Розвяжи систему рівнянь графічно
х – 4у = 1
2х - 8у = 3
Розв’язування системи двох лінійних рівнянь способом додавання та підстановки.
Самостійна робота
Варіант 1
2х + 3у = 13
5х – у = 7
8х + 3у = 7
-4х – 5у = 7
3,1х + 0,7у = 5,2
5,2х + 0,6у = 7
Варіант 2
х + у = 2
7х – 5у = -34
3х - 2у = 2
5х + 8у = 16
1,5х + 0,3у = 4,5
2х – 1,7у = 6
Список використаних джерел
Один автор |
|
Три автори |
|
Чотири автори |
|
Електронні ресурси |
|
1