Методична розробка STEAM - уроку на тему : «Визначення прискорення тіла під час прямолінійного рівноприск

Про матеріал
Нестандартний урок з формуванням експериментальних навичок учнів, з розвитком логічного мислення та вміння робити висновки з експерименту . На уроці опановуються: • основні компетентності у природничих науках і технологіях; • математична компетентність; • ініціативність і підприємливість; • професійна компетентність; • інформаційно-цифрова компетентність; • уміння вчитися впродовж життя. Урок проводиться за межами класної аудиторії.
Перегляд файлу

Методична розробка STEAM - уроку з предмету «Фізика», розділ «Механіка»

для учнів 10 класу (І курс ПТНЗ)

Тема уроку : «Визначення прискорення тіла під час прямолінійного рівноприскореного руху» .  

Мета уроку: формувати  експериментальні навички учнів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту .

Формування ключових компетентностей:

  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  • математична компетентність;
  • ініціативність і підприємливість;
  • професійна компетентність;
  • інформаційно-цифрова компетентність;
  • уміння вчитися впродовж життя.

Тип уроку: формування практичних умінь.

Обладнання і наочність: лінійки; секундомір; похила поверхня; набір мячів однакового розміру та різної маси.

Методи і прийоми навчання: пошуково-ілюстративний,  робота в групах.

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

Перевірка присутніх, ТБ.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (за правильне судження 1 бонус-бал.)

Поясніть, як ви розумієте вислови:

Поки Дніпро пливе, Україна не вмре.

Не той козак, що за водою пливе, а той, що проти води.

Якщо не бігаєш, поки здоровий, доведеться бігати, коли захворієш.

Вертиться, жолобиться, як береста (підметка) на вогні.

Пуститися щодуху.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Міністерство транспорту у м. Київ вирішило провести дослідження, як саме величина гальмівного шляху  залежить від швидкості автомобіля. Так як різні машини гальмують по-різному, було вирішено знайти відношення величин гальмівного шляху згідно середніх значень. Отримали результат, що гальмівний шлях для швидкості, наприклад, 80 км/год приблизно в 1.7 разів більший ніж для 60км/год. Це означає, що перебігати дорогу набагато небезпечніше перед машиною з великою швидкістю. Сьогодні на на уроці ми дослідимо, як змінюється швидкість (а отже, і прискоренння) при зміні кута нахилу площини (кута схилу) та маси тіла.

IV. Виконання практичного завдання (дослідження).

Клас ділимо на 6 груп.

1,2 –досліджує залежність прискорення від кута нахилу площини.

3,4 – досліджує залежність прискорення від маси тіла.

5,6 – створює малюнок-схему-(можна)комікси на тему: «Що впливає на величину прискорення  тіла.

Вважаємо, що мячі, це машини, більшої маси – грузова, меншої – легкова.

Іструкція для 1,2 груп.

  1.        Виміряти довжину похилої площини.
  2.        Пустити по ній м’яч та виміряти час його спуску.
  3.        Знаючи, що початкова швидкість дорівнює 0, знайдіть  прискорення м’яча для даного переміщення за формулою .
  4.        Повторити дослід з тим же м’ячем, але по похилій з іншим нахилом.
  5.        Знайти прискорення м’яча для даного переміщення.
  6.        Результати занести до таблиці.

№ досліду

t , с

s , м

a , м/с2

1

 

 

 

2

 

 

 

  1.        Зробити висновок, як залежить прискорення від кута нахилу площини.

Іструкція для 3, 4  груп.

  1.        Виміряти довжину похилої площини.
  2.        Пустити по ній м’яч, меншої маси та виміряти час його спуску.
  3.        Знаючи, що початкова швидкість дорівнює 0, знайдіть  прискорення м’яча для даного переміщення за формулою .
  4.        Повторити дослід з м’ячем більшої маси, не змінюючи нахил площини.
  5.        Знайти прискорення м’яча для даного переміщення.
  6.                     Результати занести до таблиці.

№ досліду

t , с

s , м

a , м/с2

1

 

 

 

2

 

 

 

 

  1.                     Зробити висновок, як залежить прискорення від маси тіла.

Іструкція для 5,6  груп.

Створіть на папері малюнок-схему-(можна)комікси  про те, що впливає на величину прискорення тіла.

V.Закріплення.

Порівняємо результати 1 та 2 груп, 3 та 4, переглянемо малюнки 5 та 6 груп (з коментарями).

VІ.Рефлексія.

  • Чому змащують поверхню для мяча в боулінг-клубі?
  • Хто вправно б’є по м’ячу, тому все по плечу.

Хто знає вірші,загадки прислівя про рух? (Можна користуватися Інтернет- ресурсом).

А я знаю!

Загадки про фізику

***Можу прямо пробігати,

 Іноді просто криво,

 Рівномірно чи грайливо.

 Починаю з малих спроб,

 Щоби перейти в галоп. ( Рух)

***Одиницю часу маю.

Так я швидкість вивільняю.

 Щоб надалі лиш зростала,

 Жодних перешкод не знала. ( Прискорення)

 

***Я відрізок непростий,

Дещо хитруватий.

Покажу я вам, куди

Треба прямувати

 Ні прискорення ,ні сили

 Без мене не існували б. ( Вектор.)

 *** Ці закони у рівняннях

Рух описують відмінно.

Сили дії вам укажуть

 І прискорення причину. (Закони Ньютона.)

*** Не маю я не обсягу, ні розміру —

Мене, звичайно, легко занехаяти.

 Про те – і це врахуйте! –

 Я із масою,

Хоч ви мене і дивно називаєте. (Точка.)

 *** Я справжній рух, проте який!

 Не звичайний, не простий!

Виняткова сила в мені є.

( Реактивний) рух – Ім’я моє.

Загадки про фізичні величини

 Безсила у путь вирушати не хочу

 Відновляться сили – галопом помчу.

І відстань для мене не перешкода.

Як рухатись швидко, досягнемо згоди. ( Швидкість.)

*** А яка ж прискорення причина?

 Діє ця особа без упину.

На подяку має лиш надію.

 Що приховує закон взаємодії? ( Сила)

*** Я до центра наближаюсь

 І на радіус лягаю,

 Ви по колу пробіжіть –

 Буду поряд я завжди. ( Доцентрове прискорення) 

 

VІІ. Оцінювання, домашнє завдання.

Визначте прискорення маршрутки, в якій ви їдете, взявши орієнтовно за відстань в один квартал  - 250 м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки.

Таблиця для запису результатів дослідів:

№ досліду

t , с

s , м

a , м/с2

1

 

 

 

2

 

 

 

 

Формула розрахунку прискорення:

https://studfiles.net/html/2706/1263/html_G5ILLBm70K.i4ic/img-j9G7lT.png

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Головльва Юлія Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.)
До уроку
§ 8. Рівноприскорений рух. Прискорення
Додано
29 липня 2019
Переглядів
2209
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку