Методична розробка STEAM - уроку на тему: «Властивості речовин».

Про матеріал
Узагальнюючий урок з теми "Властивості речовин" на основі експериментальних навичок учнів під час творчого завдання з декупажу. В учнів розвиваються: • основні компетентності у природничих науках і технологіях; • математична компетентність; • ініціативність і підприємливість; • професійна компетентність; • економічна компетентність; • мистецька компетентність; • уміння вчитися впродовж життя. На уроці учні також вчаться планувати свій бюджет.
Перегляд файлу

Методична розробка STEAM - уроку з предмету «Фізика»

для учнів 10 класу (І курс ПТНЗ)

Тема уроку : «Властивості речовин».

Мета уроку: узагальнити знання з даної теми на основі експериментальних навичок учнів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту .

Формування ключових компетентностей:

  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  • математична компетентність;
  • ініціативність і підприємливість;
  • професійна компетентність;
  • економічна  компетентність;
  • мистецька компетентність;
  • уміння вчитися впродовж життя.

Тип уроку: узагальнення знань, умінь, навичок.

Обладнання і наочність: лінійка, серветки, фарба, посудина, клей, пензлики .

Методи і прийоми навчання: пошуково-ілюстративний,  робота в групах.

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

Перевірка присутніх, ТБ.

ІІ. Виконання творчої роботи з повторенням вивченого матеріалу.

Сьогодні ми будемо вчитися робити декупаж на скляній посудині.

Для того, щоб ми могли приступити до виконання роботи, на необхідний матеріал. Його ви можете купити в нашому магазині за валюту «знаньки». Її ви можете придбати за кошти або за знання, які мають свою ціну.

Кожен елемент декору для декупажу має свою ціну. Щоб не витрачати лишніх коштів, правильно прораховуйте кількість необхідного товару.

Тепер починаємо.

Візьміть скляну посудину.

  1. До речі, що то є скло? (аморфне тіло)
  2. Що таке аморфне тіло? (це тверді речовини, які не мають суворого порядку в                  розташуванні частинок (атомів, молекул, йонів) і не утворюють кристалічних ґраток)
  3. Які властивості аморфного тіла ви знаєте?  (не мають певної температури плавлення, при нагріванні вони розм'якають перетворюючись на в'язку рідину)
  4. Наведіть приклади аморфних тіл. (скло, пластик, смола, каніфоль, бурштин та пластична сірка)
  5. Якими  ще можуть бути тверді тіла? (кристалічними)
  6. Наведіть приклади. (сіль, метали, лід, кристал цукру)

Тепер візьміть спонж та знежирте посудину.

  1. Навіщо це потрібно робити? (щоб фарба краще трималася, забезпечити повніше змочування)
  2. Чому є таке явище як змочування? (різна взаємодія між частинками і твердим тілом)

Тепер за допомогою губки змастіть поверхню посудини фарбою. Зачекайте доки висохне.

  1. Чому ми відчуваємо запах, не нахиляючись до фарби? (явище дифузії)
  2. Наведіть приклади дифузії.

А зараз виріжемо заготовки для орнаменту. Знизу приклеюємо стрічку.

  1. Як визначити її довжину? (за формулою довжини кола С= 2*R, де R- радіус кола)
  2.  Вирахуйте кожен для своєї посудити довжину стрічки.

Думаю вже фарба висохла. Беремо візерунок, прикладаємо до поверхні і змащуємо розчином клею. Легенько «виганяємо повітря» .

  1.  Чому приклеюється папір, якщо він наноситься зверху?

Зверху можна оздобити стрічкою, шнурком  чи іншим матеріалом.

Виріб можна покрити лаком.

А тепер, у кого залишилися «знаньки», їх можна знову обміняти по курсу на гроші.

ІІІ. Рефлексія.

Чи сподобався вам урок?

Чи поповнили ви знаннями свій «кейс»?

Чи знадобляться вам такі знання в житті?

ІV.Оцінювання, домашнє завдання.

Підготувати відео, презентації на тему:«Фізика навколо нас» .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.)
До уроку
§ 49. Поверхневий натяг рідин. Капілярні явища
Додано
29 липня 2019
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку