Методична розробка "Сучасні та ефективні засоби самовдосконалення особистості викладача"

Про матеріал
Самовдосконалення педагога це свідомий цілеспрямований процес підвищення рівня своєї професійної компетентності та розвитку професійно значущих якостей у відповідності із зовнішніми соціальними вимогами, умовами професійної діяльності і особистою програмою розвитку Професійне самовдосконалення майбутнього фахівця відбувається у двох взаємопов'язаних формах – самоосвіта і самовиховання. Сенс самоосвіти виражається в задоволенні пізнавальної активності, зростання потреби педагога в самореалізації шляхом безперервної освіти.
Перегляд файлу

1

 

Державний навчальний заклад

Запорізьке вище професійне училище «Моторобудівник»

 

Розглянуто та затверджено

на засіданні методичної комісії

викладачів спеціальних дисциплін

та майстрів виробничого навчання

Протокол № ______ від___________

Голова МК__________В.В. Решетова

 

 

Методична розробка

на тему: «Сучасні та ефективні засоби  самовдосконалення особистості викладача»

 

 

 

 

 

Розробила викладач спеціальних дисциплін:    Б.В. Бальвас

 

 

 

 

 м. Запоріжжя 2019р.

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

ВСТУП                                                 3

І. ДИСТАНЦІЙНІ НАВЧАЛЬНІ КУРСИ                                                                 3

1.1. «Prometheus»                                                                                4

1.2. ВУМ on-line                                                                                                          4

1.3. EdEra                                                                                                                      5

1.4. Coursera                                                                                                                 5

ІІ. РЕСУРСИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ:                                 5

ІІІ. ОПАНУВАННЯ ІКТ ТА ЗДОБУТТЯ НОВИХ НАВИЧОК                        6 ІV. СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ Й ІНТЕРНЕТ-СПІЛЬНОТИ                                        6

V. СПЕЦІАЛІЗОВАНІ МЕТОДИЧНІ САЙТИ                                                     7

VI. ІНСТРУМЕНТИ ІКТ                                                                                           7

ВИСНОВКИ                                                                                            8

 


ВСТУП

«Можливо все, на неможливе

просто потрібно більше часу»

Ден Браун

Самовдосконалення педагога це свідомий цілеспрямований процес підвищення рівня своєї професійної компетентності та розвитку професійно значущих якостей у відповідності із зовнішніми соціальними вимогами, умовами професійної діяльності і особистою програмою розвитку

Професійне самовдосконалення майбутнього фахівця відбувається у двох взаємопов'язаних формах – самоосвіта і самовиховання.

Сенс самоосвіти виражається в задоволенні пізнавальної активності, зростання потреби педагога в самореалізації шляхом безперервної освіти.

Суть самоосвіти полягає в оволодінні технікою і культурою розумової праці, в умінні долати проблеми, самостійно працювати над власним вдосконаленням, в тому числі професійним розглянути низку актуальних ІТ-ресурсів і сервісів, якими може скористатись сучасний вчитель за умов наявності доступу до Інтернету та бажання розвиватись. Усі ресурси, що розглядаються, є безкоштовними й апробованими.

Педагоги можуть використовувати їх для самостійного навчання у міжкурсовий період, а також як додатковий навчально-інформаційний ресурс під час курсів підвищення кваліфікації.

І. Дистанційні навчальні курси

Перший ресурс, на який варто звернути увагу, які дають можливість додатково дистанційно підвищити свою кваліфікацію, опановуючи нові формати роботи й інструменти.

  • он-лайн платформи,
  • конференції,
  • вебінари,
  • майстерні,

Основна перевага таких форм навчання – вільний доступ, вузька спеціалізація напрямків, які можна обирати відповідно до своїх потреб,  можливість навчання у зручному для себе місці і в зручний час.

Серед українських ресурсів найбільш популярними і поширеними є три

платформи:

  1.          «Prometheus» (http://courses.prometheus.org.ua)

масові безкоштовні онлайн-курси з різних напрямків, які ведуть фахівці з ВНЗ України. Зручність ресурсу у його доступності – матеріали можна проходити в індивідуальному темпі, переглядаючи у зручний для себе час. Така можливість є далеко не на всіх навчальних платформах, деякі після проходження часу курсу закривають доступ до матеріалів, відео і лекцій. У Prometheus такої практики немає, що дуже зручно для вчителів.

 

  1. «ВУМ on-line»

(http://online.vum.org.ua) – платформа громадянського дистанційного навчання від Відкритого Університету Майдану, навчальні курси від провідних викладачів бізнес-шкіл, громадського сектору та практиківіз бізнесу. Теми курсів пов’язані з персональним розвитком та діяльністю відкритого суспільства і його формуванням в Україні.

 

 

  1.           «EdEra» (http://ed-era.com/courses)

– порівняно молодий проект, розробляє і розміщує якісні онлайн-курси повного циклу, від лекцій до сучасно і доступно розроблених електронних книжок. На сьогодні вже виставлено курси з української мови та література, географія, біологія, англійська мова, фізика, математика, історія України, українська мова та література.

  1.   Coursera (https://www.coursera.org) – набір курсів різними мовами (переважно англійською, але в багатьох доступні українські субтитри). Особливо цікавим для вчителів може бути курс «Вчіться вчитися: Потужні розумові техніки, які допоможуть освоїти складний матеріал» (англ.: Learning How to Learn: Powerful mental tools to help you master tough subjects).

ІІ. Ресурси для вивчення англійської мови:

2.1  LinguaLeo (http://lingualeo.com) – дуже цікавий і яскравий ресурс, розміщує величезну бібліотеку відео, аудіо записів та текстових матеріалів. В арсеналі – персональний озвучений словничок, а також різноманітні види інтерактивних тренувань.

2.2 Duolingo (https://www.duolingo.com/welcome) – зручний, яскравий сайт, містить систему вправ, завдань та аудіо тестів.

ІІІ. Опанування ІКТ та здобуття нових навичок .

Другим не менш важливим ресурсом   є участь в очних безкоштовних навчальних програмах, тренінгах і проектах, інформацію про які (а також – про актуальні конкурси, проекти і гранти) можна отримати зі спеціальних електронних розсилок інформаційних інтернет-ресурсів:

  • Ресурсний центр для громадянського суспільства «Гурт» – http://gurt.org.ua;
  • Українська платформа соціальних інновацій «Велика ідея» – http://biggggidea.com/opportunities;
  • Інтернет-журнал про інновації та культуру «Платформа» – http://platfor.ma;
  • Портал громадянського суспільства України «Громадський простір» – http://www.prostir.ua.

ІV. Соціальні мережі й інтернет-спільноти

Третій інструмент, який можна і потрібно використовувати. Сюди  можна віднести як широкі освітянські спільноти у мережі Фейсбук (наприклад, «Уміти вчити: спільнота сучасних освітян» (http://bit.ly/2emkAd1) «Teach4teach: Учителя для учителей» (http://bit.ly/2dER2Gk), «Педагогический Клуб» (http://bit.ly/2emgWQu), Хмарні сервіси в освіті» (http://bit.ly/1RPfn5G)), так і вузько спрямовані: «Філософія для дітей / Philosophy for Children» – група, зорієнтована на методики розвитку критичного і креативного мислення (http://bit.ly/1ZAxrah).

Додатково слід назвати спільноти, присвячені роботі з Google: «Сервіси Google для вчителя» (http://bit.ly/2eXhLA4) та «GEG Навчаємося з Google» (http://bit.ly/2eMeIvn), а також окремий сайт «Про сервіси Google» (https://sites.google.com/site/edugservis/home), спеціально призначений для аналізу різних можливостей і сервісів Google.

 V. Спеціалізовані методичні сайти

Окремим інструментом і помічником в роботі вчителя також є (детальний перелік таких сайтів подано, наприклад, в «Базі інтернет-ресурсів для освітян Івана Іванова» http://www.ict.in.ua/res, а також у «Базі освітніх ресурсів від Відділу неформальної та інформальної освіти для дорослих ІМЗО МОН України» http://bazaosvitnihresursiv.blogspot.com/p/blog-page_26.html), та сайти із готовими розробками уроків (наприклад, гіпермаркет знань В.Співаковського (380 кейс-уроків, які можна використовувати у школі – http://keys.edufuture.biz), портал InternetUrok.ru http://interneturok.ru та інш.).

VI. Інструменти ІКТ

Які роблять навчальну й організаційну діяльність простішою і зручнішою:

Трелло (https://trello.com) – надзвичайно зручний сервіс для командної роботи над проектами, який також можна використовувати як власний органайзер, розміщуючи на віртуальних дошках стікери з подіями і дедлайнами.

 Сервіс https://www.thinglink.com, в якому дуже зручно виконувати інтерактивні малюнки (приклад готової роботи – https://www.thinglink.com/scene/719554671789735937#)

Надзвичайно простий сервіс для створення колажів –http://www.getloupe.com.

Evernote – інтерактивний щоденник-органайзер, в якому дуже зручно зберігати матеріали різних форматів: записи, малюнки, цитати з сайтів, гіперпосилання і прикріплені файли (https://evernote.com).

Сервіс для створення інтелект-карт (mind-map), популярність яких сьогодні надзвичайно зростає через широкий спектр використання (при плануванні, для кращого запам’ятовування, для презентування ідей, мозкових штурмів і т.д.) зручно використовувати безкоштовний сервіс coogle.it.

І слід зазначити про психологічну частину нашої роботи і частіше це  стрес:

Психологія стресу та способи боротьби з ним (курс на «Прометеус»)
https://courses.prometheus.org.ua/…/KU…/Psy101/2014_T1/about

Десять порад як подолати стрес” Тайсон Лернер http://bit.ly/2rZmoPb


Висновки

Перелік і опис подібних корисних ІТ-інструментів (різних за ступенем складності і якості продукту) можна продовжувати й далі, адже технологій, які можна використати у навчальній діяльності, насправді дуже багато, й усі вони постійно оновлюються і змінюються. Тому ми зазначили лише ті, які найуспішніше пройшли апробацію під час використання у навчальному і організаційному процесах та є простими для освоєння. Адже технології, як влучно підкреслив свого часу Біл Гейтс – це і справді всього лише інструмент.

Коли людина бажає розвиватися і робити свій предмет цікавим для інших (без різниці, чи це урок у класі, семінар у коледжі чи лекція в інституті післядипломної освіти) – вона обов’язково знаходитиме і використовуватиме ефективні інструменти й ІКТ-ресурси, які їй в цьому допоможуть. І чим більше таких творчих і захоплених освітян працюватиме на різних рівнях освітньої системи, тим більше шансів в української освіти швидко й успішно перерости стару «інформаційну»

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Інші матеріали
Додано
10 червня 2019
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку