Методична розробка «Технологія виготовлення моделі літака «SVChaser2061» з картону»

Про матеріал
Пропонована методична розробка допоможемо всім вчителям та керівникам гуртків у позашкільній освіті, які будуть проводити заняття, пов’язані з виготовленням моделей техніки - і зокрема найпростіших авіаційних моделей. Віковий розбіг контингенту дітей-учасників моделювання запропонованого літака - від семи до сімнадцяти років. Ця методична розробка дозволяє націлити дітей-учасників моделювання на пошук, отримання і засвоєння знань, на виконання найпростіших модельних робіт своїми руками.
Перегляд файлу

 УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

ДНІПРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ

ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ –

ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ МОЛОДІ

 

 

 

 

Методична розробка

 

«Технологія виготовлення моделі

літака «SVChaser2061»

з картону»

 

 

 

Автор:

 

Чебаненко Сергій Володимирович,

методист, керівник гуртка

«Ракетомоделювання

та космічні технології»

Станції юних техніків –

Центру науково-технічної

творчості молоді

Дніпровського району м.Києва

 

 

 

 

 

Київ – 2020

 

 

 

 

Зміст

 

1. Вступ

2. Мета  проведення занять з авіаційного моделювання

3. Практичні рекомендації щодо проведення заняття з моделювання авіаційної техніки

 

3.1. Загальні питання проведення заняття з моделювання авіаційної техніки

 

3.2. Матеріали і інструменти, що потрібні при виготовлені моделей

 

3.3. Дидактична і методична типологія заняття

 

4. Хід заняття  з авіаційного моделювання

 

4.1. Організаційна частина

 

4.2. Основна частина (практична робота)

 

4.3. Підсумкова частина

 

5. Література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

 

Пропонована методична розробка  допоможемо всім вчителям та керівникам гуртків у позашкільній освіті, які будуть проводити заняття, пов’язані з виготовленням моделей техніки - і зокрема найпростіших авіаційних моделей. Віковий розбіг контингенту дітей-учасників моделювання запропонованого літака «SVChaser2061» - від семи до сімнадцяти років. Ця методична розробка дозволяє націлити дітей-учасників моделювання на пошук, отримання і засвоєння знань, на виконання найпростіших модельних робіт своїми руками.

Ця методична розробка може зацікавити і бути корисною як вчителям середніх шкіл для роботи з дітьми у позакласний час, так і для керівників багатьох позашкільних гуртків, оскільки проблема підвищення загального рівня освіти дітей, збільшення їх можливостей додатково отримувати знання, набувати нові трудові навички є дуже актуальною у сучасному суспільстві.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Вступ

 

Моделювання авіаційних моделей – один з найпоширеніших видів технічної творчості дітей і молоді. Як показує практика, це одне з найулюбленіших занять учнівської молоді, масовий технічний вид спорту, що допомагає знайомитися зі світом авіації.

Робота в авіамодельному гурті сприяє розвитку творчих здібностей дітей і молоді, а також знайомить їх з елементами вирішення найпростіших конструкторських завдань і заохочує учнів до участі у авіаційних змаганнях моделей, виставках науково-технічної творчості, захистах інженерних проектів.

Завдяки захопленню авіаційним моделюванням:

- відбувається особистісно зорієнтоване навчання дітей, яке визначає можливості і потреби кожного гуртківця, його особисті здібності, надбані вміння та навички, допомагає повного мірою виявити та проявити його творчий потенціал.

- розвивається просторова уява дітей, поглиблюються  їх шкільні знання, зокрема в галузі практичного конструювання різноманітних моделей, а уданому випадку - літальних апаратів;

- виховується повага до історії вітчизняної авіаційної техніки, формується розуміння її місця серед авіаційної й космічної спільноти у світовому співтоваристві.

Розвиток творчих здібностей та визначення інтересів в дитини ускладнюється значним фізичним і емоційним навантаженням в шкільному віці.  Але у більшості випадків діти вже у школі починають орієнтуватися у своїх вподобаннях, обирають для себе улюблені справи для діяльності у повсякденному житті і для розваг. 

Дуже важливо під час проведення занять з авіаційного моделювання зацікавити їх учасників самостійно шукати нові знання і набувати нові вміння. Навчання дітей під час проведення занять - це саме та основа, завдяки якій можна плекати здібності молоді до творчого конструкторського пошуку і самовдосконалення, до навчання їх взаємодії з іншими людьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Мета проведення  занять з авіаційного моделювання

 

Робота над моделями авіаційної техніки вчить учнів застосовувати теоретичні знання на практиці. Усі авіамоделі виготовляються за найпростішими ескізами та кресленнями. За таких умов гуртківці вчаться розуміти креслення, самостійно складати схеми, що дозволяє розвивати просторову уяву дітей. Для закріплення інженерних навичок необхідно також проводити елементарні обчислення площі крил, стабілізаторів, перерізів деталей, загальної маси моделі. Перед початком роботи над моделлю кожний гуртківець повинен ознайомитися з конструкцією літального апарата, його теоретичними аеродинамічними характеристиками та призначенням всіх вузлів і деталей.

Дуже важливо сприяти підтримці та заохоченню і гуртківців до самостійних конструктивних і технологічних рішень при ретельному виготовленні деталей і вузлів моделі. Удосконаленню набутих навичок сприяє демонстрація на виставках і конкурсах готових моделей, деталей, вузлів та агрегатів, захист проектів і конструкторських рішень. Важливе місце в практичній роботі належить льотним випробуванням моделі, тренувальним запускам та участі в змаганнях.

Велика увага приділяється подальшому розвитку творчих здібностей вихованців. Вони продовжують знайомитись і вдосконалювати практичні навички під час вирішення конструкторських завдань різними методами.

У результаті в учнів формуються такі компетентності:

- творча: формування майстерності виготовлення авіаційних моделей, розвиток технічного мислення, конструкторських здібностей, стійкого інтересу до технічної творчості;

- практична: набуття технологічних умінь і навичок; навчання технології виготовлення найпростішої моделі за кресленнями, її регулювання та запуск, робота з різними інструментами;

- пізнавальна: загальне ознайомлення з технічними видами спорту і зокрема, авіаційним, основами авіаційних наук і технологій, поняттями про основні технологічні прийоми проектування, конструювання та виготовлення авіаційних моделей;

- соціальна: виховання культури праці, професійне самовизначення, обґрунтований вибір професії з урахуванням власних інтересів та здібностей; формування й розвиток позитивних якостей емоційно-вольової сфери особистості, таких як працелюбство, наполегливість, відповідальність.

Мета заняття з авіаційного моделювання складається з напрямів:

1) навчального:

- вдосконалення навичок виконання завдань з основ об'ємно-просторового моделювання;

- дотримання учнями санітарно-гігієнічних вимог, організації робочого місця, правил безпечної праці в навчальному кабінеті гуртка під час виконання завдань практичної роботи;

2) розвивального:

- розвивати абстрактне мислення та просторову уяву;

- формувати творчу активність дітей.

3) виховного:

- формування творчого мислення учнів, власного підходу до практичної діяльності;

- виховання естетичного смаку та художньої культури учнів;

- створення творчого мікроклімату в колективі, прищеплення загальнолюдських цінностей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Практичні рекомендації щодо проведення заняття з моделювання авіаційної техніки

 

3.1. Загальні питання проведення заняття з моделювання авіаційної техніки

 

Спочатку формулюються загальні питання заняття:

- конкретна тема заняття. У даному випадку - виготовлення картонної моделі літака;

- конкретизується рік навчання дітей: наприклад, 1-й;

- уточнюється тривалість заняття: 2 години 45 хвилин.

 

3.2. Матеріали і інструменти, що потрібні при виготовлені моделей

 

До них належать:

- картон,

- ножиці;

- лінійка;

- олівець;

- клей;

- плівка «Оракал».

 

3.3. Дидактична і методична типологія заняття

 

А) Дидактичні засоби:

- зразки готових моделей;

- фото готових робіт;

- посібники за темою заняття.

Б) Тип заняття: комбінований.

В) Методи подання навчально-тематичного матеріалу: пояснювально - ілюстративний.

Г) Міжпредметні зв'язки: трудове навчання, образотворче мистецтво.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Хід заняття з авіаційного моделювання

 

4.1. Організаційна частина

 

1. Привітання, перевірка присутності гуртківців, готовності робочих місць до заняття.

2. Повторення надбаного учнями теоретичного матеріалу і актуалізація опорних знань учнів.

(Керівник гуртка акцентує увагу на необхідності застосування учнями набутих знань щодо основних властивостей та технологій виготовлення моделей з картону).

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

(Керівник гуртка пояснює учням важливість теми заняття, його корисність та цікавість. Учні вчаться виготовляти модель літака із вторинної сировини і сировини економ-класу.

Керівник гуртка формує позитивне ставлення дітей до навчальної діяльності)

4. Повідомлення теми заняття (Керівник гуртка оголошує тему заняття)

5. Визначення завдань для гуртківців підчас заняття

Учні повинні:

- засвоїти основні прийоми щодо виготовлення авіаційної моделі з картону;

- навчитися моделювати картонну літальну модель.

 

4.2. Основна частина (практична робота)

 

1. Методичні рекомендації з підготовки матеріалів до роботи. Повідомлення керівника гуртка про необхідні матеріали та інструменти.

2. Демонстрація керівником загальних прийомів роботи з виготовлення моделі літака. Починати роботу слід з ескізу, в якому необхідно передати те, що треба побачити наприкінці роботи. Демонстрація добірки фото моделей літака в різних кольорових варіантах. Проведення випробування вчителем виготовленої раніше.

3. Інструкція щодо виготовлення моделі:

- На аркуш картону наносять шаблони № 1, 2, 3, 7 по одній деталі;

- шаблони № 4, 5, 6 наносять на картон у подвійній кількості;

- за допомогою ножиць вирізають усі деталі;

- проводиться збір деталей моделі за допомогою клею. Час на висихання моделі – 30-45 хв.;

- готові моделі оздоблюються плівкою «Оракал». Малюнок обирається учнем на власний розсуд;

- закінчена модель легким поштовхом руки запускається вперед. Прогнозована  дальність польоту - 8-12 метрів

4. Правила безпечної праці, організації робочого міста та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи з виготовлення авіаційної моделі з картону.

5. Забезпечення гуртківців необхідними матеріалами та інструментами

6. Формування умінь та навичок учнів. Практична робота. Самостійне виконання завдань практичної роботи за наданими шаблонами. Дотримання послідовності виконання операцій.

7. Поточний груповий інструктаж під час виконання практичної роботи. З метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів керівник гуртка індивідуально консультує учнів, надає практичну допомогу, слідкує за дотриманням правил техніки безпеки.

8. Самоконтроль гуртківців під час виконання практичної роботи.

 

 

4.3. Підсумкова частина

 

1. Підбиття підсумків практичної роботи:

- демонстрація гуртківцями виконаних робіт;

- випробовування готових моделей;

- аналіз недоліків у результаті роботи та шляхи їх усунення;

- оцінювання результатів практичної роботи.

2. Усвідомлення учнями власної діяльності

Учні відповідають на запитання вчителя після виконання практичної роботи. Узагальнення гуртківцями знань та навичок з теми заняття.

3. Прибирання робочого місця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Література

 

1. Любомудров П.І. Загальне конструювання найпростіших авіаційних моделей. – Житомир.: ФОП Квасневич, 2007.

2. Самойлов С.А. Від ідеї до моделі. - К.: Радянська школа, 1971.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Алхімов Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
1486
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку