Методична розробка :Тема заходу: «Результати моніторингу аналітичного дослідження якості знань за І семестр навчального року у З(ПТ)ТО

Про матеріал
Самоосвіта викладача є основною формою підвищення професійної педагогічної творчої компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи. Реалізація самоосвіти через методичну роботу – найоптимальніший варіант післядипломної та міжкурсової освіти педагогів. Саме на міжатестаційний період припадає найбільший обсяг самоосвітньої роботи. Тому так багато важить грамотне та доцільне її планування.
Перегляд файлу

Аналіз моніторингу результатів анкетування за темою «Організація самоосвітньої діяльності у ДПТНЗ «Першотравенський гірничий ліцей»

Формування самоосвітньої компетентності – важлива складова позитивного іміджу викладача закладу освіти.

Неперервний професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників передбачає набуття нових та вдосконалення раніше набутих компетентностей на основі здобутої освіти та практичного досвіду. Успішною така діяльність буде завдяки систематичній самоосвітній роботі педагога, яка ґрунтується на самоосмисленні змін та оновлень і нововведень.

Самоосвіта викладача є основною формою підвищення професійної педагогічної творчої компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи.

Реалізація самоосвіти через методичну роботу – найоптимальніший варіант післядипломної та міжкурсової освіти педагогів. Саме на міжатестаційний період  припадає найбільший обсяг самоосвітньої роботи. Тому так багато важить грамотне та доцільне її планування. 

Самоосвітня діяльність викладача та майстра виробничого навчання вийшла на новий рівень завдяки новим технологіям, використанню інтернету, запровадженню дистанційного навчання. Нові форми роботи - виклик часу. Завдяки легкодоступності інформації, зміні форм навчання, появі нового інструментарію для проведення занять та спілкування зі здобувачами освіти, контролю та оцінювання знань та вмінь, підвищуються можливості педагогічної самоосвіти, частішає звернення до нових наукових досягнень та передового педагогічного досвіду.

Алгоритм методичної роботи з проблеми самоосвіти:

1. Діагностування.

2. Планування та організація методичної роботи з педагогами.

3. Практичне застосування набутих знань, користування новим досвідом.

4. Узагальнення досягнутих результатів, висновки і проєктування наступної діяльності.

1. Діагностування.

Для аналізу стану організації самоосвітньої діяльності педагогічних працівників було проведено опитування, яке дало наступні результати. 

Аналіз анкетування педагогічних працівників показав:

- для професійного зростання більшість педагогічних працівників обирають інформаційно-комунікаційні технології,

- для  підвищення кваліфікації  педпрацівники надають перевагу онлайн-курсам,

- більшості педпрацівників перешкодою  для власного професійного розвитку є велике навантаження та недостатня матеріально-технічна база,

- більшість педагогів поширює власний педагогічний досвід на освітніх онлайн-платформах.

2. Планування та організація методичної роботи з викладачами.

З метою розв'язання загальноліцейної проблеми, над якою працює педагогічний колектив, існує система самоосвітніх заходів викладача, направлена на раціональне планування самоосвітньої діяльності з урахуванням основних напрямів розвитку освіти. Ці заходи підпорядковані системі методичної роботи закладу. Кожний педпрацівник має тему для самоосвіти, яку визначає, виходячи з методичної теми закладу освіти, утруднень самого викладача/ майстра виробничого навчання, індивідуальних інтересів. На результати самоосвітньої діяльності позитивно впливає грамотно побудоване планування.

Самоосвітня діяльність буде продуктивною за умови наявності в плані самоосвіти можливості дослідницької, пошукової, творчої роботи. Результатом правильно організованої самоосвіти є публікації у фахових журналах та освітянських електронних сервісах, виступи на педрадах, участь у семінарах, науково-практичних конференціях, у роботі творчих груп, складання авторських методичних рекомендацій, розробка авторських програм, презентація власного досвіду, експертні групи. Наслідком такої роботи стає підвищення рівня на атестації, присвоєння звання.

3. Практичне застосування набутих знань, користування новим досвідом

Осягнення інтернет-простору підштовхує викладачів до застосування нових технологічних інструментів освіти. Сучасні освітні технології пов’язані із цифровою підтримкою. В останні роки значно збільшилася кількість спеціалізованих освітніх сервісів. Особливо актуальними вони стали під час дистанційного навчання. Але в гонитві за новими освітніми технологіями можна втратити якість викладання, оскільки здобувачі освіти звикають до певних правил користування тим чи іншим сервісом, до відповідних інструментів викладача. Поспішне оновлення може негативно відбитися на якості знань й на морально-психологічному стані здобувачів освіти. Тому використовуватися вони мають продумано й планомірно.

На сьогоднішній день  на сайті розміщено 18  блогів викладачів, блог «Навчально-методична робота», блог «Профорієнтаційна робота», блог практичного психолога та 11 віртуальних кабінетів, які охоплюють навчально-методичну роботу, профорієнтаційну роботу, роботу методичних комісій,  загальноосвітню  та професійну підготовки.  Також заклад освіти має свою сторінку в соціальних мережах Facebook  та Instagram, канал в YouTube.

 

 

На  01.01.2021рік

На 01.01.2022 рік

Блогів викладачів

3

4

Сайти

1

2

У ДПТНЗ ПГЛ  використовують наступні цифрові інструменти:

- під час дистанційного навчання засобами  синхронного режиму обрано GoogleMeet, асинхронного – сайт закладу освіти, персональні блоги, сайтипедагогів ліцея, а також віртуальний кабінет;

- для перевірки рівня знань здобувачів освіти викладачі розробляють тестові завдання на Національній освітній платформі “Всеосвіта”, на освітньому онлайн-порталі для вчителів “На Урок”, використовують сервіс Google Форми,

- для ефективної пізнавальної діяльності педпрацівники все частіше звертаються до віртуальних форм самоосвітньої роботи: онлайн-курси, вебінари, педагогічні конференції, тренінги, запропоновані НМЦ ПТО Дніпропетровської області, на сервісах “Всеосвіта”, “На Урок”, “Prometheus”, студія онлайн-освіти EdEra, Дніпропетровський обласний методичний ресурсний центр, Е-освіта, CEO студії, МСFR «Освіта», Classtime, HUMAN   . Протягом чотирьох місяців педпрацівники отримали сертифікати з підвищення кваліфікації у формі дистанційного навчання в сумі ____________ години.

Кількість годин самоосвітньої діяльності педпрацівників, підтверджених сертифікатами:

На 26.10.21

На 28.02.22

 

 

 

Широкі можливості запровадження нових форм післядипломної освіти відкриває організація очно-дистанційних, очно-заочних форм організації курсів підвищення кваліфікації педпрацівників у КЗВО “Дніпровська академія неперервної освіти” та Білоцерківський інститут неперервної освіти.

Кількість педпрцівників, які пройшли курсову перепідготовку складає (за 2021рік):

Назва 

закладу

КЗВО “Дніпровська академія неперервної освіти”

Білоцерківський інститут неперервної освіти

Кількість педпрацівників

 

5

 

1

Тематика обраних курсів різноманітна і  залежить від завдань, що стоять перед сучасною освітою, відповідають методичній проблемі закладу освіти, кваліфікації викладача. 

4. Узагальнення досягнутих результатів, висновки і проєктування наступної діяльності

Як показала практика методичної роботи, інформаційно-комунікаційні технології відкривають величезні можливості для самоосвіти педпрацівників:

  • зникає потреба в одночасній присутності педагогів в одному місці;
  • викладачі та майстри мають вільний доступ до різних освітніх ресурсів в інформаційному просторі;
  • стають доступними досягнення окремих викладачів для всієї освітянської спільноти;
  • з’явиляється можливість ведення та підтримки електронного документообігу, доступності всіх нормативних документів;
  • розширюється інструментарій самоосвітньої діяльності.

Головним  завданням педагогічного колективу ліцея є якісна професійна підготовка кваліфікованих робітників, що забезпечується впровадженням інноваційних технологій навчання та застосуванням сучасних виробничих технологій у професійній підготовці майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення. Особлива увага приділяється організації підвищення рівня викладацької майстерності з використанням передових освітніх методик та функціонуванню інноваційного предметного комплексу, зокрема, створення персональних блогів педагогічними працівниками, підручників та посібників з навчальних предметів професійно-теоретичного циклу. 

 

 

 

 

 

Моніторинг результатів анкетування

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Воронцова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
245
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку