Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки
Дніпропетровської обласної державної адміністрації
ДПТНЗ «Першотравенський гірничий ліцей»
Методичний сценарій підсумкового заходу методичної роботи за навчальний рік. «Мистецтво бути педагогом в складних життєвих умовах здобувачів освіти».
Розробила:
методистка Романюк Т. П.
Методичний сценарій підсумкового заходу методичної роботи.
«Мистецтво бути педагогом в складних життєвих умовах здобувачів освіти».
Мета: узагальнення та аналіз педагогічного досвіду, демонстрація здібностей і можливостей, планування напрямків подальшої роботи, самовдосконалення, обмін досвідом роботи. формування колективних та особистісних відносин, узагальнення результатів самостійної навчально-пізнавальної діяльності педагогів.
Вид заходу: спільне засідання методичних комісій.
Дидактичне забезпечення: презентації, доповіді.
Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, мультимедійний проектор.
Методичні форми та прийоми роботи – елементи дискусії, бесіди, роботи «малими групами», вирішення завдань та прийняття рішень у нестандартних ситуаціях, корекція відповідей.
Етапи підготовки проведення заходу:
Зміст.
І. Вступ.
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Заключна частина.
Хід заходу
…Розум полягає не тільки у знанні,
але й в умінні застосовувати знання на практиці.
(Аристотель)
І. Вступне слово. Виступ методиста.
Методист повідомляє тему заходу і ставить мету спільної співпраці з педколективом, мотивуючи цю діяльність та ставлячи завдання перед педколективом. (презентація)
Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці.
Сьогодні ми розуміємо: бути гарним професіоналом, означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. Праця педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає від нього глибоких та різнобічних наукових, професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності.
Професійна компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вміння їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а також мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку учня пропонують саме сучасні методики навчання і новітні технічні здобутки. Широке й ефективне впровадження інноваційних методик в освітній процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості учнів і викладачів, є важливою стадією процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації.
ІІ. Основна частина
Педагогічний напрямок – самовдосконалення педагога через різні організаційні форми методичної роботи. Самовдосконалення педагога — це процес, тісно пов'язаний із повсякденною індивідуальною діяльністю. Рушійною силою самовдосконалення є суб'єктивне усвідомлення педагогом об'єктивної потреби в узагальненні своєї професійної діяльності й передбачає визначення проблеми, вибір раціональних форм і способів усвідомлення матеріалу, опанування методики аналізу і способів узагальнення власного і колективного досвіду, залучення до методів дослідницького характеру. Самовдосконалення педагогів нашого ліцею відбувається через:
Формування самоосвітньої компетентності – важлива складова позитивного іміджу викладача закладу освіти.
Неперервний професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників передбачає набуття нових та вдосконалення раніше набутих компетентностей на основі здобутої освіти та практичного досвіду. Успішною така діяльність буде завдяки систематичній самоосвітній роботі педагога, яка ґрунтується на самоосмисленні змін та оновлень і нововведень.
Самоосвіта викладача є основною формою підвищення професійної педагогічної творчої компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи.
Самоосвітня діяльність викладача та майстра виробничого навчання вийшла на новий рівень завдяки новим технологіям, використанню інтернету, запровадженню дистанційного навчання. Нові форми роботи - виклик часу. Завдяки легкодоступності інформації, зміні форм навчання, появі нового інструментарію для проведення занять та спілкування зі здобувачами освіти, контролю та оцінювання знань та вмінь, підвищуються можливості педагогічної самоосвіти, частішає звернення до нових наукових досягнень та передового педагогічного досвіду.
Педагоги нашого навчального закладу прохододять курси на освітніх платформах: “Всеосвіта”, “На Урок”, “Prometheus”, студія онлайн-освіти EdEra, Дніпропетровський обласний методичний ресурсний центр, Е-освіта, CEO студії, МСFR «Освіта», Classtime, HUMAN.
Кількість годин самоосвітньої діяльності педпрацівників, підтверджених сертифікатами складає 769 годин.
2) Участь у обласному віртуальному конкурсі професійної майстерності
серед викладачів зарубіжної літератури «Мій кращий конспект уроку» викладача Чорної Т. О. (виступ викладача, розробка додається.)
3) Участь у тренінгах.
2. Дослідницький напрямок.
Дуальна освіта – це широке поєднання навчально-виробничої діяльності учнів ДПТНЗ в навчальному закладі з виконанням практичних завдань в умовах виробництва. Для більш якісної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, з метою наближення навчання до умов підприємства ДПТНЗ Першотравенський гірничий ліцей впроваджує елементи дуальної форми навчання за професією : «Машиніст електровоза. Машиніст підземних установок», «Електрослюсар підземний. Машиніст підземних установок», «Електрогазозварювальник. Зварювальник на автоматичних та напівавтоматичних машинах». Базою для проходження виробничого навчання в умовах виробництва є, підприємство ПрАТ ДТЕК «ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ», рудо-ремонтний завод, які забезпечують виконання програми навчання для відповідного кваліфікаційного рівня та потребує підготовки висококваліфікованих робітників.
До слова запрошується майстер в/н Носова А. С., яка розповість про свій досвід використання квестів на уроках в/н (розробка уроку в/н).
Виступ викладача спецдисциплін Прилуцької Н. П. з досвідом використання веб-квестів на уроках т/н: «Веб-квест – одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернета в освітньому процесі. Викладач перестає бути джерелом знань, але створює необхідні умови для пошуку і обробки інформації.
Така діяльність перетворює учнів на активних суб'єктів навчальної діяльності, підвищуючи не лише мотивацію до процесу здобуття знань, але і відповідальність за результати цієї діяльності і їх презентацію. Ця методика є сучасною та перспективною, має ряд переваг, заслуговує на широке впровадження в освітній процес.
Цікавою платформою для створення навчальних веб квестів є Національна освітня платформа «Всеосвіта». Методика веб-квестів активізує навчальний процес, сприяє підвищенню індивідуалізації навчання і його якості».
У роботі викладач представив мультимедійний посібник, який складається з опорного конспекту «Електричні кола постійного і змінного струму та “Електричні машини”. Опорний конспект з теми «Електричні кола постійного і змінного струму» включає: основні поняття електричного струму (означення, сила струму, напруги, опору, потужності). Матеріал доповнено мультимедійною наочністю, інтерактивними завданнями та можливістю здійснювати контроль та самоконтроль знань. Електронний посібник з вивчення теми електричні машини містить матеріал електричні машини постійного струму, електричні машини змінного струму(синхронні машини та асинхронні двигуни). Матеріал містить наочність та тести з теми. При виконанні роботи автор застосував програму Microsoft Office PowerPoint 2007, використовуються також програми ClassTime, Learningaps, технологія вебквест на порталі Всеосвіта , EWB512, QR посилання на інтерактивні завдання.
4) Практичне застосування набутих знань.
Kahoot! — ігрова навчальна платформа, яка використовується у навчальних закладах. Kahoot! може використовуватися для перевірки знань учнів (у якості контрольних і самостійних робіт), або як перерва у класних заняттях.
Різноманітність типів питань в Classtime прекрасно допомагає перевірити, наскільки учні зрозуміли нову тему чи досягли майстерності. Учні можуть користуватись Classtime і поза межами класу - в якості домашнього завдання, додаткової підготовки до контрольних робіт, для тренувальних вправ.
Використання платформи LearningApps.org
3. Узагальнення досвіду педагогів.
Як показала практика методичної роботи, інформаційно-комунікаційні технології відкривають величезні можливості для самоосвіти педпрацівників:
Головним завданням педагогічного колективу ліцея є якісна професійна підготовка кваліфікованих робітників, що забезпечується впровадженням інноваційних технологій навчання та застосуванням сучасних виробничих технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників.
ІІІ. Заключна частина.
Самовдосконалення педагога — це процес, тісно пов'язаний із повсякденною індивідуальною діяльністю. Рушійною силою самовдосконалення є суб'єктивне усвідомлення педагогом об'єктивної потреби в узагальненні своєї професійної діяльності й передбачає визначення проблеми, вибір раціональних форм і способів усвідомлення матеріалу, опанування методики аналізу і способів узагальнення власного і колективного досвіду, залучення до методів дослідницького характеру.
Упровадження в практичну діяльність педагогів нових форм роботи спрямовано на пошук, розвиток, підтримку перспективного педагогічного досвіду або пошук нових ідей, шляхів вирішення актуальних проблем освіти.
Рефлексія.
Звернення методиста Романюк Т. П.: «Кожному учаснику видається картка із зображенням смайликів:
Всім учасникам «круглого столу», необхідно поставити позначку «+» біля того смайлика, який характеризує Ваше ставлення до проведеного заходу. Дякую!»