МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
ЧОРТКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ
ЦИКЛОВА КОМІСІЯ ВИКЛАДАЧІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Цілінський В.А.
ЧОРТКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
ТРЕНУВАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ З БАСКЕТБОЛУ
СПОРТИВНА СЕКЦІЯ: баскетбол (дівчата)
Завдання ЗАНЯТТЯ:
Мета заняття:
Навчальна: удосконалити техніку навчання вмінь і навичокз баскетболу; повторити та закріпити основні елементи техніки гри у нападі та захисті (стійки, пересування,передачі м'яча, ведення зі зміною висоти відскоку, напрямку та швидкості руху, подвійний крок, кидки в кошик).
Виховна:дотримуватись правил техніки безпеки на тренувальному занятті, сприяти розвитку фізичних та морально-вольових якостей, виховувативзаємоповагу та взаєморозуміння, почуття колективізму і згуртованості дій,заохочувати студентів до систематичних занять баскетболом,викликати інтерес тасвідоме ставлення до зміцнення свого здоров’я та підвищення рівня професійної підготовленості.
Оздоровча:сприятизміцненнюосновних систем організму, підвищувати загальну працездатність,слідкувати за фізичним навантаженням та відновленням дихання, контролювати ЧСС під час занять, дотримуватись питного режиму.
ТИП ЗАНЯТТЯ: навчально-тренувальне.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: спортивна ігрова зала
ІНВЕНТАР: баскетбольні м’ячі, фішки, координаційна драбинка, баскетбольні манекени, маніжки, дошка для схем.
№ з/п |
Зміст заняття |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (15хв) |
|||
1. |
Шикування, привітання, повідомлення завдань заняття, вимірювання ЧСС. |
1 хв. |
Фронтальний метод. Метод слова Аналіз показників ЧСС |
2. |
Біг в повільному темпі |
3-4 кола |
В колону один за одним, дистанція 1м |
3. |
Ходьба із відновленням дихання. |
30 сек |
Нормалізувати ритм дихання |
4. |
Загальнорозвиваючі вправи в русі: - колові рухи кистями вперед і назад; - колові рухи ліктями вперед і назад; - колові рухи руками вперед і назад; - ходьба випадами з поворотами тулуба вліво, вправо; - ходьба з почерговим однойменним торканням рукою до бокової частини стопи; - ходьба з почерговим різнойменним торканням рукою до внутрішньої частини стопи. |
10-15м
10-15м
10-15м
10-15м
10-15м
10-15м |
В колону один за одним, дистанція 1,5м
Розминка основних груп м’язів, підготовка до основних видів діяльності. Виконувати самостійно за сигналом тренера |
5. |
Спеціально-бігові вправи в русі:
|
10м 10м
10м 10м
10м 10м |
Виконувати через центр по троє до середини залу.
Повторення основних пересувань в стійці баскетболіста |
Основна частина заняття ( 60 хв) |
|||
6. |
Вправи для удосконалення техніки володіння та ведення м’яча на місці:
|
5 разів
10 разів
10 разів
10 разів
10 разів 10 разів
10 разів 10 разів 10 разів |
Одночасний спосіб виконання
Середній темп виконання
Розвиток координації рухів
тренування контролю м’яча
акцентувати увагу на висоту відскоку м’яча
відчуття ритму і темпу дій
розвиток спритності та координації рухів виконувати без зорового контролю |
7. |
Вправи для удосконалення техніки ведення м’яча в русі:
|
25м
25м
25м 25м |
Виконувати …..
Акцентувати на техніці виконання, роботі рук і ніг |
8. |
Удосконалення техніки виконання подвійного кроку та кидка в кошик після виконання вправ на координаційній драбинці. Вправи на координаційній драбинці:
(див. додаток, схема 1) |
кожну вправу по 1 разу |
Студенти виконують вправу на координаційній драбинці, а далі ведуть м’яч з подальшим виконанням подвійного кроку та кидка в кошик
Розвиток спритності, координації рухів.
Виконувати з максимальною швидкістю |
9. |
Відновлення дихання та водного балансу організму. |
1хв |
Контроль за станом організму |
10. |
Повторення техніки передач м’яча в русі зізними способами:
(див. додаток, схема 2) |
по 1 разу кожну вправу |
Виконувати через центр спортзалу в трійках Слідкувати за технікою виконання, виправляти помилки |
11. |
Виконання передач м’яча від грудей в трійках через центрового гравця на місці. (див. додаток, схема 3) |
по 5 разів кожний гравець |
Виконувати в трійках, за сигналом зміна центрового гравця |
12. |
Виконання передач м’яча в русі через бокову лінію з подальшим подвійним кроком і кидком в кошик. (див. додаток, схема 4) |
кожний гравець по 1 разу |
Виконувати один за одним, за сингалом зміна бокових гравців |
13. |
Відновлення дихання та водного балансу організму. |
1хв |
Контроль за станом організму |
14. |
Виконання подвійного кроку після передачі з кута майданчика. (див. додаток, схема 5) |
|
|
15. |
Виконання подвійного кроку з використанням манекенів. (див. додаток, схема 6) |
|
|
16. |
Виконання подвійного кроку з кидком в кошик та подальшим підбором м’яча після відскоку (хрест). (див. додаток, схема 7) |
|
Студенти діляться на дві підгрупи. Одні виконують подвійний крок з кидком в кошик, інші підбирають м’яч після відскоку від щита |
17. |
Виконання комбінації нападу «швидкий відрив» в парах. (див. додаток, схема 8) |
|
Виконувати в парах, за сигналом тренера зміна місць гравців |
18. |
Виконання штрафних кидків. (див. додаток, схема 9) |
3-5 кидків |
Почерговий спосіб виконання |
19. |
Двостороння гра |
|
За сигналом зміна команд Розбір гри, виправлення помилок |
Заключна частина заняття (5хв) |
|||
20. |
1. Дихальні вправи. 2. Шикування. Вимірювання ЧСС. 3. Підведення підсумків заняття. 4. Оцінювання студентів 5. Організований вихід із спортзалу. |
30 сек
2 хв
30 сек |
Глибокі дихи і видихи, відновлення водного балансу, аналіз показників. Аналіз заняття, розбіг гри
Мотивація виставлених оцінок
|
Додаток, схема 1
Додаток, схема 2
Додаток, схема 3
Додаток, схема 4
Додаток, схема 5
Додаток, схема 6
Додаток, схема 7
Додаток, схема 8
Додаток, схема 9