Методична розробка Урок - практикум з алгебри у 8 класі Тема: "Властивості степеня з цілим показником.

Про матеріал
Удосконалити знання учнів про властивості степеня з цілим показником, стандартний вигляд числа; уміння та навички при розв’язуванні вправ; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності, уміння працювати в групах; виховувати відповідальність, взаємоповагу, комунікативні навички, активність та самостійність.
Перегляд файлу

Виконала вчитель математики:

Димчогло Катерина Степанівна

 

Методична   розробка

Урок  - практикум з алгебри у 8 класі

Тема: Властивості степеня з  цілим показником.

МЕТА: удосконалити знання учнів про властивості степеня з цілим  показником, стандартний вигляд числа; уміння та навички при розв’язуванні вправ; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності, уміння працювати в групах;  виховувати відповідальність, взаємоповагу, комунікативні навички, активність та самостійність.                

             

ТИП УРОКУ: урок-практикум по розв’язуванню задач.

 

ОБЛАДНАННЯ: таблиця, картки із завданнями, картки-консультації.

 

                              ХІД  УРОКУ

 

І.Організаційний етап уроку.

1.Розсадити учнів по групам (5-6 учнів).Роздати картки консультантам з теоретичними запитаннями по темі та картки із завданнями для письмової роботи. Кожна група також має картку – консультацію щодо виконання практичних завдань.

2.Повідомлення теми та мети уроку.

3. Звертання до учнів:

   Сьогодні у нас урок - практикум, урок-спілкування в групах. Я пропоную вам звернути увагу на девіз, який підібрала до нашої роботи:

       Розум людський має три ключі, які все відкривають: знання, думка, уява.

                                                                                                        В.Гюго

Бажаю вам, щоб ці ключі допомогли сьогодні отримати високі результати .

Ваш успіх залежатиме від вашої толерантності, уміння спілкуватися,

допомагати один одному, відстоювати свою думку, ,звичайно, від вашого настрою. А він, бачу, гарний. Тому бажаю удачі і у нас все вийде! Ви повинні продуктивно попрацювати, розібратися в тих вправах, де ще допускали помилки, щоб на наступному уроці, відмінно написати самостійну роботу, а потім і контрольну роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання:

  1. Перевірка письмового  домашнього завдання здійснюється консультантами перед початком уроку та результати повідомляються учням.

 

2. Робота в малих групах: (перевірка теоретичного матеріалу)

Запитання:

  • Сформулювати  (на вибір) властивості степеня з цілим показником.
  • Стандартний вигляд числа.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

3. Індивідуальна робота:

 а)Відновити пропущенні місця в записах на дошці (усні вправи):

     α      2                                 -4       α       

   х · х  = х                   х  :  х = х

     х   -3                                         -2             

  (а  )   = а                   (6/а)   = (а/6)

      -3                    3                     0

 (3а)  = 1/…а              m  = …     (m ≠ 0)

б) Між якими степенями числа 10 розміщені дані числа:

547;  3418;  2,53;  0,37;  0,99;  0,00546;  0,00017;   1,5.

                                                                                                 

 Консультанти виставляють бали за роботу в картки оцінювання:

 

№ п.п.

Прізвище, ім’я учня

Теоретичний матеріал

Усні вправи

Самостійна робота

Додаткове завдання

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Актуалізація опорних знань:

 Усні вправи:

Подайте вираз у вигляді степеня:

                                                                                         -3       -5              2          -3

а) з основою 3:   9;  1/3;  1/9;  1/27; 27  ;  9  ;  (1/9)  ;  81  ;

                                                                      -1                              3

б) з основою 5:   1/5;  0,2; 125  ;  0,04; (1/25)  ;

в) За допомогою степеня числа 10 записати слідуючі числа:

- відстань від Землі до планети Нептун , що дорівнює 4 500 000 000 км;

- массу Землі, наближено рівну 6 000 000 000 000 000 000 000 т;

     40

   2    ≈ 1 100 000 000 000

ІV Удосконалення знань та умінь

 Робота в групах:

1.Кожна група має картку-консультацію для повторення алгоритму виконання вправ по темі. Учням дозволяється користуватися підручником, якщо виникають труднощі при розв’язанні завдань.

2.Кожна група отримує картки із завданнями для самостійної роботи.

Учні працюють в зошитах. Консультанти надають допомогу тим учням,

хто її потребує. При виставлені балів за виконану роботу враховується

правильність, активність та самостійність кожного учня.

 

(Завдання карток у додатку).

 

На виконання роботи відводиться фіксований час. Представники від кожної групи запрошуються до дошки і записують розв’язання вправ в тому порядку, як  вони є в картці. Всі учні перевіряють ,обговорюють, записують в

зошити.

Учням, які виконали завдання раніше і консультант або вчитель перевірив їх правильність, пропонується додаткове завдання.(Див. Додаток)

За його правильне виконання учень отримує додаткові бали.

 

 

 

V. Підсумок уроку.

 

До підсумку уроку учням пропоную експрес-анкету (кожен  має перед собою і відмічає потрібне).

 

Засвоїли:

а) поняття степеня;

б) властивості степеня з цілим показником;

в) стандартний вигляд числа;

 

Навчилися:

а) користуватися правилами виконання дій над степенями з цілим показником;

б) знаходити добуток і частку степенів, степінь добутку та частки, підносити степінь до степеня;

в) розширили уяву про застосування поняття степеня .

 

Сподобалось:

а) саме оцінювання;

б) форма проведення уроку;

в) мікроклімат уроку;

 

Не сподобалося:

а) мікроклімат уроку;

б) важкі завдання;

в) інше, що саме…

 

В групах консультанти сумують отримані кожним бали за урок та виставляють їх у таблицю оцінювання.

Учнів прошу озвучити результати, виставляються оцінки.

 

VІ. Домашнє завдання.

       

 

                             ДОДАТОК.

 

       Картка- консультація

 

  1. Перетворити вираз:

      3    -5        3+(-5)      -2             2                              -3  5       -15         15

а) х  х   =х        =х    =1/х                в) (в  )   =в   =1/в

         -2      7      -2-7      -9           9                                        -1

б) х  : х  =х    =х   =1/х                    г) (6/с)  =с/6 

 

  1. Обчислити:

    -1

15:15  =15:1/15=15·15/1=225

    -2  3                   -6       3          -6   3     -3

(3  )  ·(-27)=3  ·(-3 )=-3· 3=-3=-1/27

3. Спростити :

            -5   2            -10  -5                              -5+10   2+5          5   7

(-2,1а в ):(0,3а  в    )=(-2,1:0,3)а       в    =-7а  в

 

 

Картки із завданнями для роботи в групах

 

  1. Перетворити вираз:

                          1 ВАРІАНТ                                  2 ВАРІАНТ

                   -4        -2                                                                                  -5    4

 Х  : Х                                                           Р  ·Р   

-12   9                                                                                           -4    6                                              

          а    ·а                                                                к   :к

               -5  5                                                                                               -10   10

          (в  )                                                                   (а    )

                     -1                                                                                                       -1

          (3/х)                                                                   (х/7)

 

     2. Обчислити:

       5     6                                                                                                        9      12  

     3  :3                                                                         4  : 4

               -1                                                                                                                    -1

    9 : 9                                                                          13 : 13

      2      4                                                                                                           -3   2

-32 · 4                                                                          (2   )  · (-16)

  -13          -14                                                                                                     -11       -12

7    /  7                                                                           9    / 9

 

3. Спростити вираз:

         -18                  -15    -7                                                                                        -13   -9                 -6    -11

3,5х   :(-7/4 х     у    )                                                  (-5,6 а    в  ): (0,7 а   в    )

 

 

 

 

         Картка із додатковим завданням

 

  1. Обчислити:

                  -4                                                              -2    3                                         -3       -4

а) 81  ·3   ;                            б) 16 ·(2   )      ;                 в) 27  : 9      ;

         -7      9                                                    -5    -8                 -11

г) 5  · 5  : 125  ;                 д) 81  ·9      /   27

                                                                       

                                                                

                                                      

    2. Знайти показники в правій частині рівності:       

 

 

  2    -3   -2   -1   3

а  в  х  а  х               …   …   …

__________    =     а    в    х        

  -3   -4    3      2     2

х   в   а   х    в 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку