Методична розробка уроку.

Про матеріал
Методична розробка уроку може бути корисною керівникам хореографічних колективів.
Перегляд файлу

           

    

 

 

 

                     Методична розробка

На тему; «Методика проведення хореографічних      

                       занять з дошкільнятами».

                     НХК «театр моди «ДЕБЮТ»

                     ЦПО «Зміна» м. Кривий Ріг.

 

 

 

                        Керівник гуртка-хореограф

                                                Короткова Т.В.

 

 

                                                2020р.

Діти дошкільного віку є сприятливий «матеріал» для роботи та занять хореографією. Вони як чистий лист аркушу, що готовий щоб на ньому малювали різноманітні візерунки,  Структура танцювального заняття повинна включати в себе три частини:

                --вступну,

                -- основну,

                --заключну.

Кожна з яких вирішує специфічні навчально-виховні завдання. Вступна та заключна частини не змінюють своєї тривалості, складають 5-10% від загального часу заняття, та спрямованості. Так вступна частина ( розігрів) має на меті створення позитивного емоційного настрою, зосередженості на наступній діяльності; підготовка м’язів до більш інтенсивного навантаження. Доцільно зміст цієї частини будувати на сюжетній – ігровій основі і включати до неї наступні побудові рухи та танцювальні елементи:

-крок з носком ( po marsne),

-кроки на пів пальцях,

-кроки та біг з високим закидом гомілки назад і високим   підійманням стегна,

-pa галоп, боковий рух,

-підскоки та крок польки,

-стрибкові комбінації,

-елементи народно-сценічного та сучасного танців.

Для більшої насиченості та нетрадиційного проведення цього блоку можна використовувати нескладні гімнастичні вправи з переміщенням, навприсядки, на колінах, сидячи на підлоги. Бажано, щоб виконання цих вправ мало образну спрямованість  та було зрозумілим, цікавим та доступним для дітей.

Як правило, рухи вступної частини виконуються по колу. Однак можна використовувати «фігурне марширування», що сприяє формуванню почуття простору, опановуванню нескладних перешикувань, які використовуються в композиційних малюнках номерів.

Заключна частина заняття спрямована на поступове зниження навантаження, релаксацію, а також аналіз танцювальної діяльності дітей. До змісту цієї частини слід добирати ігрові та творчі завдання, нескладні улюблені дітьми танці, вправи на дихання та розслаблення.

Основна частина це 80-85% загального часу заняття, спрямована на розвиток окремих груп м’язів, оволодіння навичок танцювальної діяльності, розвиток творчості та музичності, розучуванню танцювального репертуару і може варіюватися в залежності від тематики, мети, ступеня готовності дітей до танцювальної діяльності.

У роботі з дітьми дошкільного віку бажано застосовувати різноманітні цікаві форми хореографічних занять: заняття-казка, заняття-екскурсія, заняття-подорож, заняття-фантазія, заняття-концерт. Такі форми роботи захоплюють дітей, підвищують їх активність на уроку, стимулюють творчу уяву, збагачують емоційний досвід.

Підготовка до заняття включає де кілька етапів: вибір теми, визначення типу заняття, його мети, завдань та змісту, добір танцювального та навчально- пізнавального матеріалу, музичного репертуару та акомпанементу, реквізиту, відео матеріалу.

Проведення кожного хореографічного уроку з дітьми дошкільного віку, повинно бути особливим, не схожим на попередній, мати цікаву та доступну тему й сюжетну основу, включати різноманітні ігрові елементи, виховні та творчі завдання, тобто бути цікавими та емоційною насиченими.

Взагалі, процес оволодіння танцювальним рухом слід починати з формування вміння, яке спирається на попередні знання та особистий руховий досвід дитини. За своєю природою, структурою і методикою засвоєння хореографічних вмінь та навичок ідентичні руховим, тому їх формування відбуваються поетапно; первинне змістовно-образне ознайомлення дітей з танцювальним рухом –поглиблене, деталізоване – його вивчення, та закріплення, та удосконалення у репродуктивній видах танцювальної діяльності.

Під час організацій та проведення хореографічних занять з дітьми дошкільного віку слід дотримуватися таких методичних вимог:

-постановка перед кожним заняттям виховних, розвивальних і оздоровчих завдань; відповідність змісту занять, муті й завданням;

- повторення попереднього й подача нового матеріалу з обов’язковим його закріпленням шляхом багаторазового, варіативного використання;

-зміна видів діяльності, місця розташування дітей, оптимальне дозування припустимого навантаження;

-особиста участь педагога у виконанні рухів;

-використання різнохарактерного, образного музичного супроводу, що відповідає кожній частині заняття;

-формування у дітей свідомої мотивації до танцювальної діяльності;

-використання різних методів і прийомів, що стимулюють рухову, розумову, пізнавальну та творчу активність дітей;

-застосування ігрових моментів, що сприяє підвищенню інтересу до заняття;

-здійснення індивідуального підходу до кожного учня;

-створення атмосфери комфорту під час занять, доброзичливості;

-підбиття підсумків з аналізом діяльності дітей, повідомлення мети наступного уроку для підвищення інтересу й мотиваційної готовності.

Отже, проведення хореографічних занять з дітьми дошкільного віку буде ефектним за таких умов: 

    -використання педагогічного потенціалу хореографії з ураху-

     ванням  її виховних та розвивальних можливостей;

   -реалізація особистісно-орієнтовного підходу до дітей у процесі

     танцювальної діяльності;

-застосування демократичного стилю спілкування педагога з   діть-

ми, що ґрунтується на принципах взаємодії та співтворчості;

-мотивація діяльності дітей;

-добору системи методів і прийомів залежно від етапів формування хореографічних навичок;

-пріоритетності ігрових форм ;

-наступності та послідовності збільшення навантаження;

-застосування різних типів хореографічних занять;

-створення ситуації успіху, умов для самопізнання, творчого розвитку і самореалізації дитини;

-формування естетичних смаків та ціннісних орієнтацій;

-збереження здоров’я та життя дитини.

Враховуючі все сказане, педагог повинен, заохотити дитину до занять хореографією. Дитина повинна не тільки прийти на перше заняття, а й захотіти залишитися в колективі на довгі роки.

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Інші матеріали
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку