Методична розробка уроку для спеціальної школи. Варіативний модуль.
Технологія декупажу
ТЕМА: Зимові візерунки у дитячих фантазіях «Новорічна іграшка».
Мета:
Навчальна: Вчити дітей бережливому ставленню до природи ,застосовувати практичні уміння і навички під час практичної роботи, виконання декупажа. Збагачувати візуальний досвід дітей через їх знайомство з творами декоративно-прикладного мистецтва. Формувати стійкий інтерес до художньої творчої діяльності, вміння власноруч виготовляти прикраси із вторинного вжитку.
Розвиваюча: Розвивати наочно-образне мислення, пізнавальний інтерес , пам'ять, точність рухів, художній смак, творчість ,вміння раціонально використовувати час.
Корекційна: Корегувати увагу, уяву, координацію рухів.
Виховна:Виховувати бережливе ставлення до природи ,художній смак і творче ставлення до роботи, любов до праці,наполегливість , акуратність, ощадливість, свідоме виконання правил безпеки при роботі.
Наочність та обладнання: комп’ютер, проектор, зразки виробу, інструкційні картки, картки для корекційного завдання «Путанниця».
Інструменти та матеріали: об'єкт для декупіровання, ножиці, папір з картинками для вирізання,кисті, клей .
Міжпредметні зв’язки: природа, історія,сталий розвиток , естетика.
Профорієнтація: дизайнер.
Тип уроку: комбінований з елементами нестандартного уроку.
Словник: декупаж.
Хід уроку.
І .Організаційний момент. Перевірка присутності учнів. Підготовка робочих місць. Нервово-психологічна підготовка.
Вправа - привітання Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.
Посміхайтеся частіше,Усміхнись усім довкола:
Небу, сонечку і гостям. І тоді обов’язково день пройде чудово.
ІІ. Актуалізація та мотивація знань та вмінь учнів.
Вступна бесіда. Урок розпочинаємо, тож часу ми не гаємо.
Послухайте вірш:
Ой, летять, летять сніжинки
На будинки, на ялинки,
На дороги, на поля —
Біла-біла вся земля!
- Про яку пору року йдеться у вірші?
- Чи подобається вам зима?
Стали гарні, чисті й білі
Всі дороги та стежки.
Надворі малеча грає,
Сміючися, у … (сніжки).
- Які зимові розваги полюбляєте ви?
- А чому діти і дорослі ще любляють зиму?
Кольорові феєрверки,
мандаринки і цукерки,
маскаради довгохвості –
Новий рік примчав у гості!
- Без якого деревця ми не уявляємо Новорічне свято? (слайд )
«Мозковий штурм»
- Тисячі ялинок вирубують щороку, щоб вони радували нас. Але минають свята, ялинка обсипається і її викидають.
- Як ви думаєте, чи варто заради нашого задоволення вирубувати цілі ліси?(Ліси легені планети, забезпечують нас киснем.)
- Але ж свято без ялинки-це не свято. Як же нам бути?
Щоб ялинок не рубати,
треба штучні купувати.
Ось погляньте, перед вами
ця красуня разом з нами
Рік Новий прийшли стрічати,
Радість людям дарувати.
- Чого не вистачає нашій ялинці?
- Що ж ми будемо виготовляти сьогодні на уроці?
Кожен з вас перед святами відвідав магазини, Новорічні іграшки коштують вагомо, тож ми повинні вчитися заощаджувати кошти, як найкраще це робити ми зможемо робити на уроках з трудового навчання.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Дійсно, сьогодні ми навчимося виготовляти новорічні прикраси. Тема нашого уроку «Зимові візерунки у дитячих фантазіях «Новорічна іграшка». технікою декупаж одним із видів художньо-ужиткового мистецтва. (демонстрування виробів)
Давайте пригадаємо, що таке декупаж?
Декупаж - це вид прикладної творчості представляє собою техніку декорування різноманітних поверхонь за допомогою нанесення надрукованих поліграфічним способом картинок з подальшою лакуванням отриманого зображення для захисту від зовнішніх впливів.
IV. Випереджаюче завдання .
Ми з вами готувались до сьогоднішнього уроку, тож будь ласка повідомлення з історії Новорічної іграшки « Від минулого до сьогодення» (повідомлення та презентація учнів Спіріної Ірини та Зозулі Дарини).
Дякую дівчатка, а ми приступимо до практичної частини нашого уроку.
Для виконання роботи вам буде потрібно:
1. Об'єкт для декупірованія.
2. Ножиці.
3. Папір з картинками для вирізання.
4. Кисті.
5. Клей .
Об'єкт для декупірованія може бути будь-яким: у вас розміщені на столах об'єкти, для кожного учня .
V. Практична робота .
Вступний інструктаж. Приготуйте все необхідне для роботи. Якими інструментами ми сьогодні працюємо на уроці. Вірно (ножицями), пригадайте правила користування. Дотримуйтесь техніку безпеки під час роботи . Приступаємо до роботи.
Поточний інструктаж. Надання індивідуальної допомоги, консультації.
VI. Фізхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=ZRhSKsHIcpc
VIІ. Підсумок уроку Заключний інструктаж Молодці, ви добре попрацювали які гарні вийшли іграшки «Зимові візерунки у дитячих фантазіях», що ж час прикрасити нашу ялинку(діти прикрашають ялинку).
- Діти , про що ми дізналися на уроці і чому ми навчилися ? (Ми сьогодні займалися корисною справою, допомогли природі та навчилися економити кошти).
- Яким із видів художньо-ужиткового мистецтва ми сьогодні займались на уроці?
У чому на ваш погляд виникли труднощі під час виготовлення іграшки?
Корекційне завдання « Путанниця». Тож іще одне завдання для вас, на ваших партах конверти, пропоную скласти слова та разом викласти речення, та його прочитати (З Но-вим ро-ком!).
VIІІ. Мотивація навчальних досягнень учнів, виставлення оцінок.
ІX. Прибирання робочих місць.