Урок “Підготовка до фарбування олійними фарбами поверхні. “

Про матеріал
Мета: Навчальна: засвоєння учнями знань підготовки до фарбування олійними фарбами поверхні, формування умінь користуватися інструментом та матеріалами для виконання роботи. Розвивальна: сприяти розвитку пам’яті, збагачувати словниковий запас. Виховна: виховувати культуру праці, бережливість, систематичність у дотриманні правил безпечної праці та особистої гігієни.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок на тему:

 

 

 

 

 

 

 

   Підготовка до фарбування олійними

фарбами поверхні. “

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас.

 

Тема:    Підготовка до фарбування олійними

фарбами поверхні. “

 

Мета:

  Навчальна: засвоєння учнями знань підготовки до фарбування олійними фарбами поверхні, формування умінь користуватися інструментом та матеріалами для виконання роботи.

  Розвивальна: сприяти розвитку пам’яті, збагачувати словниковий запас.

  Виховна: виховувати культуру праці, бережливість, систематичність у дотриманні правил безпечної праці та особистої гігієни.

  Обладнання: ноутбук, таблиці “ Правила безпечної праці.“, “Пристосування для роботи на висоті у середині приміщення “,  щітки, валики, шкірка для шліфування.

 

Хід уроку.

 

І. Загальнокорекційний етап.

1.Організаційний момент.

   Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку.

 

2.  Нервово-психологічна підготовка.

   Читання з таблиці та аналіз вислову В. Ткаченка

 

Хай дні життя ідуть один за одним!

Щоб не було – я кожний з них почну

Із радісної праці, як сьогодні.

 

ІІ. Основний етап.

1. Повідомлення теми та мети уроку.

   Сьогодні на уроці ми дізнаємося як підготовитись до фарбування олійними фарбами поверхні. Коли ви будете уважно слухати, активно з бажанням працювати то ви дізнаєтесь для чого потрібно фарбувати, чим і як фарбувати. Від сьогоднішніх знань буде залежати якість вашої практичної роботи.

2.Актуалізація опорних знань учнів.

- Які види фарб ви знаєте?

- Для чого потрібно фарбувати вікна, підлогу ?

- Фарбування поверхонь має різне призначення. Поверхні приміщень фарбують для того, щоб захистити їх, наприклад від вбирання вологи – це технічне призначення; для підтримання чистоти – це санітарне призначення; для краси, для художнього оздоблення – це декоративне призначення.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Запис теми уроку в робочі зошити.

- Діти для чого потрібно фарбувати вікна, підлогу, і інше.?

  1. Матеріали для виконання робіт.
    • Що потрібно для фарбування? ( фарби.)
    • Так як сьогодні у нас урок підготовки під фарбування олійними фарбами поверхонь, то насамперед потрібна фарба. Масляна фарба – це суміш пігментів і оліфи. Пігменти – сухі фарби тобто кольорові порошки, які змішують з оліфою і одержують масляні фарби.

Запишемо до наших так званих словників слово пігмент. Списують з дошки: пігменти – сухі фарби, кольорові порошки.

Готова фарба, куплена - звернути увагу, для яких робіт використовується.

  • Що ще потрібно для виконання фарбування поверхні?   

     (Інструменти.)

  • Під час фарбування застосовують значну кількість різних інструментів і пристроїв, які полегшують працю і підвищують її продуктивність.
  • Подивіться ось на ці інструменти: показую в натурі – діти називають. Ще є (показую малюнок) механізований валик, спарені валики…
  1. Підготовка дерев’яної поверхні для фарбування. Дивимось

     матеріал по ноутбуку.

   а) З кожним фарбуванням товщина шару фарби збільшується. Це приведе до того, що деякі деталі поверхні буде нечітко видно, або будуть погано закриватися. Для цього потрібно що зробити? (зачитують під малюнком вчитель і діти по черзі.)

  б)  Фарбування нової поверхні.

На новій поверхні можуть бути сучки, смоли. Їх вирубують півкруглою стамескою і молотком на глибину 2-3 мм.

  1. Ґрунтування поверхні.

 Нову поверхню перед фарбуванням обов’язково прооліфлюють. Поверхня обов’язково повинна бути сухою. Ґрунтують щітками, валиками.

  1. Шпаклювання.

Для закриття тріщин, вирівнювання є шпаклівка. Наносять шпаклівку після ґрунтування. Повздовжніми і поперечними рухами.

Покажіть будь ласка , ці рухи. На дошці намальована поверхня: встали і показують повздовжні рухи; поперечні.

-   Найважливішою вимогою є повна сумісність хімічного складу шпаклівки та фарби. Так масляна шпаклівка для масляних фарб.

  • Чим наносимо шпаклівку?
  • Шпателями, якщо маленька площа, замість шпателя можна використати смужки твердої гуми потрібної ширини.

Потрібно пам’ятати, що товсті шари шпаклівки наносяться декількома шарами. Коли добре висохла шпаклівка потрібно зашліфувати шкіркою  або пемзою і обмітають щіткою.

  1. Послідовність нанесення фарби.

 Малюнок.

7. Фізкультхвилинка.

8. Правила безпечної праці та особиста санітарія.

А зараз ми пригадаємо правила безпечної праці та особистої санітарії під час малярних робіт. Ви вже вчили їх, Таких правил дотримуватись потрібно і під час фарбування.

-  Одягти спеціальний одяг, взуття, гумові рукавиці.

-  Підготувати інструменти для роботи.

-  Користуватись справними інструментами.

-   Перевірити, щоб дерев’яні ручки були без тріщин і міцно закріплені на інструменті.

-   У разі одержання травми негайно повідомити вчителя.

-  Працювати при відкритій кватирці, але без протягів.

-   Прочитати інструкцію, щодо використання розташовану на упаковці.

     -  Добре освітлене місце роботи, якщо не природне то штучне.

- Запаху олійної фарби можна позбутися, якщо в приміщенні поставити кілька посудин із солоною водою або залишити на деякий час натерті головки часнику.

- Де розмістити свій одяг та  спецодяг.(в спеціально відведеному місці.)

- Як вимити руки коли працювали без рукавиць?

- Фарбу з поверхні шкіри видаляють розчинниками. Більшість розчинників подразнюють і висушують шкіру, тому руки краще мити гасом, після чого витерти сухою ганчіркою або рушником і через 10-15 хв. Помити водою з милом. Потім змастити гліцерином або кремом. Щоб олійна фарба краще видалялася з поверхні шкіри, до початку роботи руки змастити вазеліном. Для захисту шкіри є спеціальні мазі і пасти. Змиваються вони теплою водою.

9.  Робота за таблицею”Пристосування для роботи на висоті усередині приміщення “

- Які пристосування для роботи на висоті до 2,7м.?

-  Які пристосування для роботи на висоті до 4 м.?

-  Які пристосування для роботи на висоті до 6 м.?

-  Які пристосування для роботи на висоті до 7 м.?

-  Які пристосування для роботи на висоті до 12 м.?

 

10. Закріплення матеріалу.

( Проводиться за таблицями.)

Таблиці дані в додатках.

 

ІV. Заключний етап.

1. Підсумок.

- Про що ви дізналися сьогодні на уроці?

- Де можна використати набуті знання та вміння?

    2. Мотивація оцінок за урок, виставлення в журнал.

 

3. Завдання додому.

Прочитати за підручником стор. 242-243(це ті сторінки де ми розглядали таблицю).

 

4. Хвилина спокою.

Зараз ви підете на перерву. Не забувайте будь ласка, правила поведінки в школі і на подвір’ї школи.

doc
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 січня 2021
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку