Тема. Джон Майкл Ґрін. “Провина зірок”. Д. Ґрін –американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді. Образи головних героїв. Ідеї цінності життя. Символіка назви твору.
Мета: створити умови для ознайомлення здобувачів освіти із творчістю сучасного письменника Д. Ґріна (й зокрема, про історію створення та сюжет роману “Провина зірок”, його особливостями);
сприяти вдосконаленню вмінь робити ідейно-художній аналіз твору;
сприяти розвитку критичного мислення, навичок аналізу та рефлексії, комунікативних умінь і навичок, уміння презентувати результати своєї роботи;
сприяти формуванню пізнавальної, інформаційної та полікультурної компетентностей, творчої самостійної діяльності здобувачів освіти, умінню самодисципліни й самоорганізації, співпраці в групі;
сприяти вихованню значущих загальнолюдських цінностей.
Очікувані результати:
Предметні компетентності
Здобувачі освіти:
називають сучасних зарубіжних письменників, твори яких увійшли в коло юнацького читання;
знають окремі факти життя письменника; зміст прочитаного твору;
розуміють зв’язок творчості письменника з сучасними тенденціями світової літератури;
аналізують ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику художнього твору;
характеризують образи персонажів;
обґгунтовують свої думки про явища мистецтва;
висловлюють судження про особливості стилю письменника
Ключові компетентності
пояснюють символічний зміст назви твору;
використовують ресурси Інтернету для створення повідомлення, презентації;
створюють учнівський проєкт;
працюють в групах та парах;
обговрюють соціальні, моральні проблеми, порушені у творі, висловлюють судження про них.
Тип уроку: урок здобуття нових знань і формування на цій основі вмінь та навичок.
Тривалість уроку: 90 хвилин.
Обладнання: мультимедійна дошка; презентації; скринька з картками-афірмаціями; QR-коди для роботи в парах; аудіозапис пісні «Зорі запалали» (гурт «Без обмежень»); буктрейлер «А, може, зорі винуваті…»; тести; картки самооцінювання; роздавальний матеріал.
Випереджувальні завдання: підготувати розповіді про життєвий і творчий шлях Джона Ґріна, цікаві факти з його життя, історію створення роману «Провина зірок».
Е п і г р а ф: Усім однаково світять зорі, але у кожного є своя зоря.
П е р е б і г у р о к у
Методична ремарка. Здобувачі освіти об’єднані в три групи.
Організаційно-мотиваційний етап
Створення сприятливого мікроклімату.
Привітання. Мінітренінг «Подаруй посмішку».
В и к л а д а ч. Перш ніж ми розпочнемо роботу, подивіться одне на одного й усміхніться, адже усмішка це символ оптимізму, добра й віри в усе найкраще. Бажаю вам хорошого настрою, цікавої й дружної роботи на уроці.
Мотивація навчальної діяльності.
Прийом «Афірмації».
В и к л а д а ч. Щоб піднесений настрій залишився з нами, хочу подарувати вам маленькі зірки. Прочитайте вислови, записані на них. Сподіваюся, що ці слова допоможуть вам не лише плідно потрудитися на сьогоднішньому уроці, а й стануть у пригоді й в інших життєвих ситуаціях.
Методична ремарка. Здобувачі освіти по черзі виймають зі скриньки картки, на яких написані афірмації, за бажанням їх корегують.
Орієнтовні вислови-афірмації:
Секрет мого успіху – це віра у свої сили. Я вірю в силу свого розуму!
Я зацікавлений у роботі на уроці, адже її результат точно знадобиться мені в житті.
Я хочу спробувати на уроці щось нове.
Я розвиваю свої творчі здібності.
Я досягаю успіху.
Я знайду нагоду проявити себе і буду діяти, незважаючи на сумніви, страх чи незнання.
Я сьогодні стану кращим, аніж був учора.
Я креативний!
Я зроблю маленький крок у важкій справі, потім ще крок, і ще… Таким чином я подолаю цю вершину.
Я зміцнюю віру в себе.
Я працюю сумлінно і матиму хороший результат.
Я удосконалюю свої знання.
Я роблю внесок у спільну справу.
Я не боюся помилятись, адже успіх – це рух від невдачі до перемоги.
Я відкритий для нового, люблю пізнавати світ.
Я знайду час для самоаналізу, бо мій досвід – це найкращий урок.
Звучить «Зорі запалали» 40 секунд
Робота з епіграфом.
В и к л а д а ч. Прочитайте епіграф. Із чим пов’язують уявлення про зірки? Як ви розумієте вислів?
Повідомлення теми й мети уроку.
Сьогодні спробуємо зазирнути у світ людської душі, осмислюватимемо сенс та призначення життя, вивчаючи твір сучасного американського письменника Джона Ґріна «Провина зірок».
Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.
Викладач. Сучасна література змушена конкурувати з відео, мультимедіа, інтернетом та іншими реаліями сучасності. Як би ви схарактеризували сучасний світовий літературний процес?
Назвіть сучасних письменників? Які їхні твори читали? Що найбільше приваблює вас у цих творах?
Постановка проблемного питання.
Так, підлітки продовжують шукати голос, який їм скаже зі сторінок книги - ти не один. Підлітки часто-густо приховують усе від близьких і страждають мовчки. Тому їм потрібні чесні книги про них самих. Книги, які без «батьківського» погляду зверху, повчань і сюсюкання. Книги, які не бояться найскладніших тем.
У світі літератури для підлітків є автори, здатні говорити з читачем на рівних. Герої їхніх творів, пройшовши крізь важкі ситуації, зберігають себе і знаходять важливі знання і почуття. І це книги Джона Гріна, одного з яскравих представників сучасної американської літератури для «молодих дорослих».
У перекладі твір Ґріна буквально означає «помилки наших зірок», іноді перекладають як «винні зірки». Упродовж уроку ми з’ясуємо, чому роман має назву «Провина зірок».
Цілевизначення. Сформулюймо цілі уроку.
Орієнтовні відповіді:
Знати окремі факти життя письменника.
Проаналізувати ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику твору.
Схарактеризувати образи персонажів.
Обґрунтувати свої думки .
Пояснити символічний зміст назви твору.
Працювати в парах, групах тощо
Діяльнісний етап.
В и к л а д а ч. Джон Майкл Ґрін - американський письменник, відеоблогер, благодійник, на сьогодні вважається одним із найпопулярніших авторів сучасної літератури у США.
Презентація випереджувальних завдань:
- розповідь про життєвий і творчий шлях Д. Ґріна;
- цікаві факти із життя письменника;
- історія написання роману «Провина зірок».
Методична ремарка. Здобувачі освіти супроводжують розповідь презентацією. Інші - заповнюють анкету письменника. Можливо у формі карти розуму:
Орієнтовне виконання:
Життєтворчість Джона Майкла Ґріна:
Матеріали за покликанням: https://cutt.ly/pjJ5gUC
Цікаві факти життя Д. Ґріна
У 2015 році Джон Ґрін потрапив до рейтингу «Форбс» як найбільш оплачуваний автор. Його річний прибуток становить $9 млн.
Екранізація роману «Провина зірок» стала лідером бокс-офісу США в день прем’єри, зібравши в американському прокаті $124 438 000.
Джон великий фанат футболу і, зокрема, команди Ліверпуль з Англійської Прем'єр-ліги. Письменник – прихожанин єпископальної церкви.
У Ґріна є досить похмуре хобі – колекціонувати передсмертні висловлювання зірок.
У його дружини на Youtube є прізвисько – «Йеті» – оскільки вона дуже рідко з'являється в кадрі.
За роман «Віл Грейсон, Віл Грейсон», написаний в 2010 році у співавторстві з Девідом Левітаном, Ґрін отримав Премію SBA – першу для книг на ЛГБТ-тематику.
У 2017 році Ґрін заявив, що роман «Черепахи аж до низу» – це його перша спроба прямо написати про психічну хворобу, яка переслідує його з дитинства.
Блогери ввели термін «поштовх Джона Ґріна». Так називають эфект, який супроводжує свіжий пост літератора в “Твітері”, після якого спостерігається різке збільшення продажу його книг.
У 2018 р. Джон Ґрін підписав звернення Американського ПЕН-центру на захист українського режисера Олега Сенцова, політв'язня у Росії.
Історія створення роману «Провина зірок»
Написати роман «Провина зірок» Д. Ґріну допоміг досвід роботи капеланом у лікарні для тяжкохворих дітей. Письменник багато спілкувався з хворими та їхніми родинами, вивчав спеціальну літературу.
Ґрін зізнається, що хотів показати, що життя тяжкохворих людей, як і здорових, багате на різні події, воно не визначається тільки хворобою чи особливими потребами. Такі люди також здатні мріяти, любити, мандрувати. Але у суспільстві часто виникає проблема соціальної ізольованості хронічно хворих людей, таким чином, їм доводиться боротися і з фізичними наслідками своєї хвороби, і з навішуванням соціальних ярликів.
Джон Ґрін є одним із творців співтовариства Nerdfighteria, гаслом якого є фраза «Do not Forget To Be Awesome» («Не забувай бути крутим»). На даний момент воно об'єднує підлітків у всьому світі, які зустрічаються як онлайн, так і в реальному світі і не тільки знаходять своїх однодумців, а й виявляють велику соціальну активність, про що свідчить список створених ними проектів на офіційному сайті спільноти. Велике соціальне значення цієї субкультури визначається тим, що вона, так само як і творчість Джона Ґріна, об'єднує підлітків, які часто зазнають труднощів із тим, щоб знайти собі друзів. Джон Ґрін активно займається соціально важливою діяльністю, з якою безпосередньо пов'язана ця книга. На згадку про Естер Ерл, яка померла від раку щитовидної залози у віці 16 років, Ґрін спільно з її батьками в 2010 р. заснував благодійний фонд «Ця зірка ніколи НЕ згасне». Його метою є фінансова допомога батькам, діти яких хворі на рак. Саме любов до Естер Ерл і її сім'ї багато в чому надихнула Джона Ґріна до написання даного роману, в центрі якого смертельно хворі підлітки.
Назва роману також має свою історію. Це алюзія на цитату із трагедії В. Шекспіра «Юлій Цезар»: «Буває, що самі для себе долю Ми творимо. / Тут не в планетах річ, / А в нас самих, у наших звичках рабських» (переклад з англійської Василя Мисика).
Формування теми й основної думки твору. Робота в парах
В и к л а д а ч. У парах прочитайте відгуки про роман «Провина зірок». Сформулюйте тему й основну думку твору.
Методична ремарка. Здобувачі освіти опрацьовують відгуки на твір за кодом або працюють із роздавальним матеріалом.
Роздавальний матеріал
1.Цей роман вразив весь світ! У 2012 році він потрапив на першу сходинку рейтингів, за версією "Time", "Entertainment Weekly", "New York Times", "Wall Street Journal", - "Publishers Weekly" і ще ВОСЬМИ періодичних видань! Пронизлива історія кохання двох підлітків, невиліковно хворих, які не знають, що чекає їх завтра, не мають майбутнього, змушених щодня здійснювати подвиг, щоб жити, дихати, любити, знайшла відгук у душах мільйонів читачів. При цьому Гейзел й Огастас - звичайні молоді люди, вони бувають різкими, образливими, ревнивими, навіть злопам'ятними. Їм нема кому зігнати весь свій біль від того, що життя виявилося занадто жорстоким до них. Винних немає. Хіба що тільки зірки? Як протистоять злій долі двоє закоханих, ви прочитаєте в чудовій книзі Джона Гріна "Провина зірок".
2.Світ не фабрика з виконання бажань. Книга "Провина зірок" Джона Ґріна стала світовим бестселером, за якою незабаром зняли і фільм. Як, напевно, і більшість читачів цієї книги, спочатку я чомусь подивилась фільм, від якого була в захваті. Кожен раз передивляючись його в мене були ті ж почуття та емоції, що і при перегляді цього фільму вперше. І ось я вирішила, нарешті, прочитати й книгу. Сказати, що я отримала задоволення від неї - це нічого не сказати. Хоча, чесно кажучи, завжди більш подобались історії з хеппі ендом. "Провина зірок" - це красива історія кохання двох підлітків, які, на жаль, були невиліковно хворі. Змирившись зі своєю долею, вони продовжували жити, як і раніше. Поки випадково не зустріли один одного. Гейзел, якщо не звертати уваги на її хворобу, мила, добра, сильна особистість, яка, незважаючи на своє становище, здатна допомогти близькій для себе людині. Огастас володіє приблизно тими ж якостями, але він так само здатний підтримати, розвеселити, вивести з депресії свою кохану, а ще виконувати всі її бажання. Книга дуже порадувала цікавими і глубокими думками, яка змушує багато про що задуматись, і як би банально це не звучало, про цінність кожного прожитого дня. Це книга не про хворобу, а про справжнє щире почуття, яке надає сенс життю незважаючи ні на що.
Прийом «Уважний глядач». Робота в групах.
Перегляд атмосферного буктрейлера «А, може, зорі винуваті».
Перегляньте буктрейлер та відшукайте:
1 група – Цитати з роману
2 група – символи твору
З група – проблеми , порушені в романі.
Орієнтовне виконання:
«Я -граната, яка може вибухнути будь-якої миті».
«Любов - крик у порожнечу….»
«…слід схожий на шрам»
«У цьому світі ми не вибираємо буде нам боляче чи ні, але в нас є можливість вибрати, хто саме зробить нам боляче».
«Почуття і є тим самим слідом, який ти лишаєш»
«У найтемніші часи Господь приводить у наше життя кращих людей».
«Потім» складається з багатьох «зараз».
«Живи сьогодні повним життям».
«Щоб побачити веселку, треба терпіти дощ».
Символи твору: граната, тюльпани, пачка цигарок, м’яч.
Натяком на хворобу є вислів «а якщо я граната, що може вибухнути будь-якої миті». А гранат - це символ життя, кохання і безсмертя. У християнстві ж – символ воскресіння. М’яч у руках героя - символ того, що юні через хворобу позбавлені багатьох речей: школи, спорту, друзів… Про мандрівку до Амстердаму (міста свободи і кохання) говорять не лише валіза, а й тюльпани.
Проблеми: сенс життя; стосунки підлітків; труднощі першого кохання.
В и к л а д а ч. Упродовж уроку доповнити символи і проблеми, використавши карту розуму.
Прийом « Сюжетна канва». Робота в групах.
1 група – скласти сюжетний ланцюжок.
2 група – визначити елементи сюжету.
3 група – за «хмарою слів» розказати історію стосунків Гейзел й Огастаса.
Орієнтовне виконання:
Сюжетний ланцюжок:
Розповідь про групу підтримки підлітків-онкохворих – знайомство Гейзел й Огастаса, обмін книгами – листи підлітків до Петера Ван Гаутена – запрошення до Амстердаму – поява мрії – помаранчеве побачення – Огастас «віддає» своє бажання Гейзел – підготовка до подорожі – життя в реанімації – переліт до Амстердаму – готель «Філософ», перший день у місті – побачення-вечеря на двох – зустріч із письменником – екскурсія в дім Анни Франк, перший поцілунок – зізнання Огастаса про рецедив хвороби – повернення додому – сліпий Айзек відвідує друга – Огастас в реанімації – життя на візку, нічний дзвінок – репетиція похорону – втрата, біль рідних людей – приїзд письменника, його зустріч з Гейзел – пошуки втраченого послання Огастаса – пікнік -- Гейзел отримує листа(сиквел) Огастаса.
Елементи сюжету:
Експозиція. Боротьба Гейзел з раком щитовидної залози.
Зав’язка. Знайомство підлітків на заняттях із групової психотерапії.
Розвиток дії. Поїздка до Амстердаму. Зустріч з Петером ван Гаутеном. Незабутня ніч в готелі. Прогресування хвороби Огастаса. Репетиція його похорону.
Кульмінація. Смерть Огастаса Вотерса.
Розв’язка. Зустріч Гейзел з письменником. Пошуки і прочитання втраченого листа (сиквелу) Огастаса.
Характеристика образів роману.
Прийом «Карта персонажів».
Розробити «Карту персонажів»
У прямокутну комірку впишіть ім’я персонажа твору; у колах занотуйте характеристики; у прямокутники, розміщені нижче, додайте цитати з тексту. Наприкінці сформулюйте висновок.
1 група – Гейзел, 2 група – Огастас, 3 група – Айзек.
Орієнтовне виконання:
Бесіда
1.Що спільного між головними персонажами?(Хвороба, відвідування групи підтримки, любов до читання тощо)
2.Назвіть другорядних персонажів (Патрик, батьки, Моніка, письменник та ін.).
3.Як ви думаєте, яка роль персонажа Айзека?
4.Як у родині підтримували кожного з підлітків?
5.Про що мріяв Огастас Вотерс, у що вірив? Як ви розумієте улюблену фразу юнака: «Я на американських гірках, які ведуть тільки вгору»?
6.Доведіть, що Дж. Ґрін уважає читання важливим для підлітків. (Гейзел і Огастас при першій зустрічі закохуються один в одного і одним з перших їх спільних дій стає обмін улюбленими книгами).
7.Які книги читали Гейзел й Огастас? (відповідно «Царська неміч» й «Ціна світанку)
8.Яку роль у побудові твору відіграє образ письменника Петера Ван Гаутена та його книжка ? Як «Царська неміч» вплинула на життя Гейзел та Огастаса?
9.Що стало причиною поїздки підлітків до Амстердаму? Чи виправдала ця поїздка їхні очікування? Чому?
10.Однією з особливостей роману є оповідь від імені героїні. Що дає така форма розповіді? ( Дозволяє домогтися глибокого співпереживання, а також підкреслює епічний характер її любовної історії)
11.Які ще художні особливості твору? (Широке використання метафор, іронічність оповіді, традиційна композиція, відкритий фінал)
12.Які епізоди вам найбільше запам’яталися і чому?
Теорія літератури
Прийом «Розсипані слова»
Зібрати слова, які характеризують напрям у філософії й літературі ХХ століття (1 група) та імена представників цього напряму ( 2 група)
АДОБОСВ БЕРАЛЬ МЮКА
НІСТЬКАУНІЛЬ НАВІ ЙАБЯГРИН
ДАВІВОПСЬТІНІДЬ РІАНЛАВЕ ДІПНИЙГИЛЬМО
БИРІВ
Прийом «Розгадування ребуса» ( 3 група)
Орієнтовне виконання:
Анаграма |
Відповідь |
АДОБОСВ |
Свобода |
НІСТЬКАУНІЛЬ |
Унікальність |
ДАВІВОПСЬТІНІДЬ |
Відповідальність |
БИРІВ |
Вибір |
БЕРАЛЬ МЮКА |
Альбер Камю |
НАВІ ЙАБЯГРИН |
Іван Багряний |
РІАНЛАВЕ ДІПНИЙГИЛЬМО |
Валеріан Підмогильний |
Напрям – екзистенціалізм
Екзистенціалі́зм або філософія існування (фр. existentialisme від лат. exsistentia — існування) — напрям у філософії XX ст., що позиціонує і досліджує людину як унікальну духовну істоту, що здатна до вибору власної долі. Основним проявом екзистенції є свобода, яка визначається як відповідальність за результат свого вибору. У художніх творах екзистенціалісти прагнуть збагнути справжні причини трагічної невлаштованості людського життя.
Контрольно-корекційний етап.
Виконання тесту.
Тест. Д.Ґрін «Провина зірок»
1.Назвіть улюблену книгу Гейзел
А «Царська велич»
Б «Царська неміч»
В «Ціна світанку»
Г «Протистояння заколоту»
2.Чому Огастас відвідував зібрання групи підтримки для хворих на рак?
А бо сам був хворий
Б за рекомендацією психолога
В щоб підтримати друга
Г щоб знайти друзів
3.Із ким Гейзел на зібраннях групи підтримки спілкувалася зітханнями?
А Майкл
Б Патрик
В Огастас
Г Айзек
4.Установіть правильну хронологію подій
А Знайомство з групою підтримки – знайомство Гейзел й Огастаса – операція Айзека – зустріч із письменником Петером ван Гаутеном
Б Знайомство Гейзел й Огастаса – поїздка до Амстердаму - операція Айзека – зустріч із письменником Петером ван Гаутеном
В Операція Айзека – Огастас в реанімації - поїздка до Амстердаму – репетиція похорону Огастаса
Г Знайомство Гейзел й Огастаса – репетиція похорону Огастаса – поїздка до Амстердаму – зустріч із письменником Петером ван Гаутеном
5. У якому з рядків указано проблеми НЕ порушені у творі
А сприйняття соціумом хворих людей, проблема вибору в межовій ситуації.
Б проблема життя і смерті, труднощі першого кохання.
В фінансове забезпечення лікування, проблема соціальної нерівності.
Г проблема батьків і дітей, проблема боротьби за життя.
6.Який із висловів висів над ліжком Огастаса?
А Світ не фабрика з виконання бажань.
Б «Потім» складається з багатьох «зараз».
В Живи сьогодні повним життям.
Г Щоб побачити веселку, треба терпіти дощ.
7. Ім’я дівчини Айзека
А Кароліна
Б Кейтлін
В Моніка
Г Естер
8. До художніх особливостей роману «Провина зірок» НЕ належить
А оповідь від третьої особи
Б традиційна композиція
В відкритий фінал
Г широке використання метафор
9.Установіть відповідність між цитатою і персонажем твору
1 Чим повинна бути книжка? Тривожною сиреною? Закликом до зброї? Ін’єкцією морфію?
2 Любити значить виконувати обіцяне в будь-якому разі.
3 На цьому світі ми не вибираємо, буде нам боляче чи ні, але можна обрати, хто зробить нам боляче.
4 Ти не граната. Думка, що ти можеш померти.. нестерпна. Але радість, яку ти приносиш, набагато більша від смутку, якого завдає.. твоя хвороба.
А Гейзел
Б Огастас
В Айзек
Г Петер ван Гаутен
Д батько Гейзел
Ключ. 1 б, 2 в, 3 г, 4 а, 5 в, 6 г, 7 в, 8 а, 9. 1г, 2в, 3б, 4д
1. Поясніть назву статті про Джона Ґріна «Популярний автор романів для молоді, або Більше, ніж письменник» (Ґрін – благодійник, відеоблогер, творець освітніх онлайн-відео, об’єднав підлітків з усього світу, мотивує юнацтво).
2.Які особливості творчості Д. Ґріна? (Кохання та дружба як важливі життєві цінності; осмислення підлітками смерті як невідворотного підсумку життя, що дає змогу виявити справжню сутність людини, її ліпші й гірші риси; використання чужого тексту (навіть вигаданого); опора на філософію екзистенціалізму; введення в текст символічних деталей, історичних і літературних посилань; реалістичність описів).
3.Які проблеми, на вашу думку, розкриває автор у романі?( Проблема життя і смерті; любов і смерть; проблема боротьби за життя; проблема сприйняття соціумом «не таких» дітей; труднощі першого кохання; стосунки підлітків; взаємовідносини батьків і дітей)
4.Які ознаки екзистенціалізму ви вбачаєте у творі?( Ключова проблема вибору цінностей у межовій ситуації)
5.Доповніть символи роману. (Герої поселилися у готелі «Філософ», де номери названі на честь засновників екзистенціалізму. Перший поцілунок героїв відбувається у музеї Анни Франк, місці, яке безпосередньо пов’язано з темою смерті. Місце зборів «групи підтримки» за формою нагадує хрест. Закохані їдуть до Амстердаму, який є символом «свободи». Продавець тюльпанів, за словами самого Ґріна, є метафорою Бога).
6.Що в книзі приваблює читача? (Автор уміє дібрати такі слова для змалювання відчуттів героїв, що читач мимоволі занурюється у світ митця та розуміє думки й біль персонажів. Виникає ефект присутності, який змушує читачів замислитися над цінностями життя, а мудрі філософські думки, метафоричність оповіді захоплюють до останньої сторінки).
7.Чого навчає твір?(Роман весь наповнений життям. Молоді люди, які зробили в житті тільки перші кроки, здатні творити, любити і бути коханими, не можуть жити так, як живуть засуджені до смерті. Навпаки, вони живуть набагато повніше і яскравіше, ніж ми - здорові люди. І саме ця обставина робить роман Джона Ґріна таким привабливим і незабутнім. «Приречені на смерть» діти не плачуть і не стогнуть, а , як і всі підлітки, люблять, ненавидять, бунтують, доводять один одного, ревнують, шукають можливості для самовираження і самоствердження. Твір навчає боротися вірити в себе, власні сили, в любов).
8.Чи можна стверджувати, що у «Провині зірок» — відкритий фінал? (Так)
9.Спробуйте передбачити, як складеться подальша доля Гейзел та її батьків, Айзека.
10.Чому роман має таку назву? (Лише «зірки», тобто доля, злий рок, фатум є виною в тому, що відбувається з героями роману, провини самих підлітків у цьому немає).
Творча робота. Складання сенкану
Складіть сенкан до книги «Провина зірок»
Орієнтовне виконання:
«Провина зірок» «Провина зірок»
Прониклива, оптимістична. Гостра, болюча.
Хвилює, підтримує, мотивує. Вражає, ранить, бентежить.
Змінює погляди на життя. Життя на межі смерті.
Бестселер. Боротьба.
Вправа «Незакінчене речення»
Я дізналася (дізнався)…
Я зрозумів (зрозуміла)…
Цей урок важливий для мене, тому що…
Своєю роботою на уроці я …
Мої очікування від уроку…
Найцікавіше було …
Методична ремарка. Здобувачі освіти заповнюють картки самооцінювання.
Картка самооцінювання. Д.Ґрін «Провина зірок»
Прізвище, ім’я |
Робота в парах (0-1 б.) |
Робота в групах (0-3 б.) |
Творча робота (0-1 б.) |
Тест (0-6 б.) |
Бесіда (0-1б.) |
Сума балів |
|
|
|
|
|
|
|
Викладач. Здавна вважали, що у кожного своя зоря. Нехай ваші зорі ніколи не згаснуть. Хай світ і не фабрика з виконання бажань, однак він багатогранний, і на вас чекають відкриття, й ніколи не слід упадати у відчай.
Пам’ятайте: «Щоб побачити веселку, треба терпіти дощ». Не здавайтеся. Вірте у свої сили.
Домашнє завдання. Створити власну обкладинку для роману «Провина зірок», підготувати запитання для інтерв’ю з Д. Ґріном.
Список використаних джерел