Методична розробка уроку. Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського та інших держав

Про матеріал
Розробка уроку дає змогу визначати як змінилось становище українських земель у складі Литви та Польщі наприкінці після укладення Кревської унії та за князювання Вітовта;характеризувати Грюнвальдську битву та остаточну ліквідацію удільних українських князівств; розвивати в учнів уміння аналізувати та систематизувати історичні події та факти; висловлювати власну думку;робити висновки, працюючи з історичними джерелами та використовуючи ІКТ; виховувати в учнів патріотичні почуття.
Перегляд файлу

План конспект уроку з історії  України 7 клас

Тема уроку: 

Мета уроку:визначати як змінилось становище українських земель у складі Литви та Польщі наприкінці після укладення Кревської унії та за князювання Вітовта;характеризувати Грюнвальдську битву та остаточну ліквідацію удільних українських князівств; розвивати в учнів уміння аналізувати та систематизувати історичні події та факти; висловлювати власну думку;робитити висновки, працюючи з історичними джерелами та використовуючи ІКТ; виховувати в учнів патріотичні почуття.

Обладнання:. Історія України: підруч. для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів Ю.Ю. Свідерський, історична карта, роздатковий матеріал,презентація до уроку, ноутбук, телевізор.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття: Кревська унія, Грюнвальдська битва.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

-визначати послідовність подій української історії в складі Великого князівства Литовського та характеризувати їх;

-визначати наслідки укладення Кревської унії для українських земель;

- застосовувати та пояснювати історичні поняття;

- удосконалювати вміння працювати з ІКТ та історичними джерелами.

 

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота з історичним джерелом

«Литовські княжата, засідаючи на українських та білоруських землях, старалися увсім приноровитись до місцевого життя, його порядків і культури. Вони приймали православну віру, місцеву культуру,мову, одним словом – ставали українськими або білоруськими князями, тільки з нової литовської династії, і по змозі старались далі продовжувати давніше заведені порядки місцевого життя  Із другого боку, громадянству не раз таки приємно було, приймаючи литовського князя »

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

У ХУІ ст. історичні події мали несприятливий характер для українських земель. Після смерті в 1340 р. Юрія ІІ Болеслава розпочалась війна за наші землі між Угорщиною, Польщею,Литвою.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота з історичною картою

Завдання: 1.Покажіть кордони Г.-В. держави. 2.Назвіть держави, які були сусідами Г.-В. князівства на початку ХІV століття. 3.Покажіть польські володіння. 4.Окресліть кордони Великого  князівства Литовського.

 У квітні 1340 р. через дев'ять днів після смерті Юрія ІІ, король Польщі Казимир ІІІ удерся в Галичину. Проте приєднати її йому тоді не вдалося. Восени 1349 р. Казимир ІІІ знову здійснив похід на схід і захопив Галичину і Холмщину. І в 1387 онука Казимира ІІІ польська королева Ядвіга остаточно приєднала до Польської держави Галичину. У першій третині ХУ ст. поляки захопили західне Поділля з містами Кам'янець, Смотрич, Скала.

 За результатами довготривалої боротьби між Польщею, Литвою, Угорщино більша частина території України ввійшла до складу Литви. На Волині остаточно утвердився Любарт.

Робота з ІКТ

Завдання: За посиланням (https://uk.wikipedia.org/wiki/Замок_Любарта) знайти в мережі інтернет відомості про князя Любарта та відповісти на такі запитання:

1.До якого міста була перенесена столиця за князя Любарта.

2.Який замок був споруджений за князювання Любарта із якою метою.

 У 1345 році посів литовський престол син Гедиміна Ольгерд. У 1355- 1356рр. він підпорядкував Чернігово - Сіверські землі, а в1361-1362 рр. його влада поширилась на Київ, Київські та Переяславські землі.

Робота з історичним джерелом(Слуцкаялетопись // Полноесобраниерусскихлетописей. – Т.35: Летописибелорусско-литовские. М. 1980. – С. 74; Супрасльскаялетопись // Там же. – С. 66. )

У той час перекопські й кримські татари володіли Дикими Полями, що широко простяглися далеко за Києвом, та всім Поділлям, що межує з литовськими землями. У цих краях, де мешкали русини, вони утримували своїх баскаків або отаманів, наче старост, котрі збирали з них данину й на свій розсуд розпоряджалися християнами русинами як своїми підданими; частими нападами на литовські володіння чинили великі кривди Ольгердові. Через те 1331 року від народження Христа Ольгерд, уклавши на два роки угоду про мир з прусськими і ліфляндськими хрестоносцями, виправився у похід в Дикі Поля проти татар. Вони звільнили від татар Торговицю, залишки мурів якої ще й сьогодні стоять в гирлі ріки Богу, Білу Церкву, Звенигород і всі поля аж за Очаків, від Києва і Путивля аж до гирла Дону, та виплошили їх аж до Волги, а інших до Кафи й Азова і Криму, в середину Таврії або Перекопу, загнали. Потім з перемогою вони повернулися на Поділля, Коли Ольгерд одержав славну перемогу над татарами і, очистивши від розбою всі степи, що віддавна належали Києву, він з частиною добре заслуженого війська повернувся до Литви, а другу частину залишив на Поділлі на чолі зі своїми племінниками новогрудськими князями Коріатовичами: Олександром, Костянтином і Юрієм і доручив їм та дав під їхню владу і панування всі суміжні з Поділлям руські країни, бо вони добре заслужилися в тій татарській війні.

Завдання:

1.Про яку подію йде мова.

2. На боці кого виступали руські князі.

1.Які українські землі були приєднані до Литви внаслідок цієї битви.

Робота в групах

1 група

Завдання: Опрацювати сторінку 185 підручника історія України Ю.Ю. Свідерський

та відповісти на запитання: 1.Поясніть що змусило литовців обєднатися в єдину державу.

2. Хто очолив це обєднання.3. Поясніть вислів: "Ми старого не рушаємо, а новини не вводимо"

2 група

Завдання: Опрацювати сторінку 186 підручника історія України Ю.Ю. Свідерський

та відповісти на запитання: 1. Поясніть поняття магнат, окатоличення. 2. Окресліть адміністративну організацію українських земель у складі Польщі. 3. Проаналізуйте становище українців під владою поляків.

У.Закріплення та систематизація знань.

 Заповніть таблицю

Назва українських земель

Назва держави, до складу якої ввійшли

Рік вступу

 

 

 

 

УІ. Домашнє завдання.

Опрацювати сторінки підручника 183-187.

 

 

docx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
2589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку