Методична розробка уроку на тему: «Ознайомлення з інструкціями з використання медичних препаратів, засобів побутової хімії та оцінка їх безпе

Про матеріал

Методична розробка бінарного уроку з хімії та екології на тему: «Ознайомлення з інструкціями з використання медичних препаратів, засобів побутової хімії та оцінка їх безпеки», що може бути використаний під час проведення лабораторних дослідів з тем програми: Загальні правила поводження з побутовими хімікатами. Синтетичні мийні засоби. Попередження забруднення довкілля при використанні органічних речовин у побуті.

Перегляд файлу

Міністерство освіти та науки України

Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та

ресторанного сервісу

 

 

 

   

 

               Методична розробка

         бінарного уроку на тему:

 

«Ознайомлення з інструкціями з використання медичних препаратів,    засобів побутової хімії та оцінка їх безпеки».

 

 

                                        Підготувала викладач хімії

 

 Глєбова – Сорокіна Н.В.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

Кривий Ріг

Тема програми: Ознайомлення з інструкціями з використання медичних препаратів, засобів побутової  хімії тощо та оцінка їхньої небезпеки.

Тема уроку:   Ознайомлення з інструкціями з використання медичних препаратів,    засобів побутової хімії та оцінка їх безпеки.

Тип уроку:  комбінований

Вид уроку: змішаний

Мета:

навчальна:   ознайомити учнів інструкціями з використання медичних препаратів, засобів побутової хімії та оцінка їх безпеки; навчити їх користуватися  ними та робити висновок про їх безпечність;

виховна:    виховувати естетичне сприйняття природи та пізнавальний інтерес  до вивчення біології та хімії;

розвиваюча: розвивати гармонійно розвинену особистість кожного учня; розвивати навики самостійності, вміння на основі спостережень робити висновки.

Дидактичне забезпечення: таблиці,  інструкції з використання  медичних препаратів, засоби побутової хімії, індикатори для визначення кислотності, інструктивні картки до практичної роботи.

Матеріально-технічне забезпечення: презентація до уроку, мультимедійна установка, комп’ютер.

Міжпредметні зв’язки:     історія, українська мова, товарознавство,  основи медичних знань, екологія.

Методи та методичні прийоми:

1. Інформаційно - рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, бесіда, повідомлення учнів.

б) наочний: демонстрація;

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний:

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4. Візуальний: складання та заповнення таблиць.

5.  Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Форми організації навчальної діяльності учнів: індивідуальна, групова.

Епіграф уроку:                                                                     

            Широко простягає хімія

руки свої у справи людські

М. Ломоносов

Основні поняття і терміни: ліки, засоби побутової  хімії, індикатори, кислотність.

 

 Обладнання: таблиці,  інструкції з використання  медичних препаратів, засоби побутової хімії, презентація, індикатори для визначення кислотності, інструктивні картки до практичної роботи.

Структура уроку:

1. Організаційна частина. (1хв.)

2. Підготовка учнів до вивчення нового навчального матеріалу (14хв.)

3. Практична робота. (18хв.)

4. Закріплення нового навчального матеріалу (10хв.)

5. Підведення підсумків уроку та домашнє завдання. (2хв.)

 

ХІД УРОКУ:

1.Організаційна частина.

  • перевірка наявності учнів;
  • перевірка готовності учнів до уроку;

2. Підготовка учнів до вивчення нового навчального матеріалу.

  •            повідомлення теми програми і теми уроку;
  •            повідомлення цілей та завдань уроку;
  •            мотиваційно-цільова настанова уроку;

(розгадування кросворду). 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9    

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

Ключове слово -  галузь промисловості, яка  виробляє побутові хімікати.

  1. Абразивні речовини, які забезпечують механічне очищення зубів від нальоту, їх полірування. (паста)
  2. Розділ хімії, що вивчає медикаменти і побутові хімічні засоби. (органічна)
  3. Скорочена назва біологічно активних добавок. (БАДи)
  4. Загальна назва миючого засобу, що використовується  для декількох видів робіт. (універсальний)
  5. Вид мила за консистенцією. (тверде)
  6. Органічна кислота – використовується у кулінарії та побуті.(оцтова)
  7. Назва медичного препарату, який  необхідний людині з серцевою недостатністю. (валідол)
  8. Хвороба, що найчастіше виникає у людини при використанні побутових хімікатів. (алергія)
  9. Яка шкідлива речовина міститься у деяких дезинфікуючих засобах. (хлор)
  10. Країна, де вперше промисловим способом  у 1424 році розпочали виготовляти мило. (Італія)
  11. Призначене  для миття і прання, містить солі Калію і Натрію. (мило)
  12. Речовина за допомогою якої визначають кислотність середовища.

(індикатор)

  1. Одна із країн, де заборонено використовувати фосфатні пральні порошки. (Японія).
  • актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.

(Вікторина  „Чого не повинні містити засоби побутової хімії?” (Додаток 1);

самостійна робота з картками – завданнями, (Додаток 2).

  • пояснення характеру та послідовності роботи учнів на уроці.

 

  1. Практична робота.

Вступне слово викладача хімії:

Такі образні характеристики нашого часу, як «століття хімії», «століття полімерів», «століття синтетики», науково свідчать про те, що хімія широко використовується у найрізноманітніших сферах людської діяльності, у тому числі й побуті людей. І не тільки посередньо – їжа, одяг, взуття, паливо, житло, але й безпосередньо – сода, мило, шампуні,  пральні порошки, скляні, пластмасові, порцелянові  та фаянсові вироби, фармакологічні препарати, дезинфікуючі та профілактичні речовини, фотоматеріали, папір, косметичні вироби, різні клеї, лаки, фарби, засоби для виведення плям, харчові добавки та інше…

 

 (Виконання практичної роботи за інструкційною карткою).

 

Тема:   Ознайомлення з інструкціями з використання медичних препаратів,   засобів побутової хімії та оцінка їх безпеки.

 Мета: - навчитися правильно користуватися інструкціями з використання  хімічних речовин, таких як медичні препарати та засоби побутової хімії, об’єктивно оцінювати їх небезпеку;

            - дослідити зміст інструкцій  до товарів побутової хімії;

            - розвивати навики самостійності, вміння на основі спостережень  робити висновки.

Забезпечення (дидактичне та матеріально-технічне) уроку:  таблиці,  інструкції з використання  медичних препаратів,  засоби побутової хімії, презентація, індикатори для визначення  кислотності, інструктивні картки до практичної роботи, посуд для проведення дослідів, етикетки з інструкціями до товарів побутової хімії, які учні  самостійно приносять на урок, або їх фотографії у цій роботі.

Хід роботи:

І. Інструктаж з БЖД. 

Основні правила техніки безпеки при зберіганні й застосуванні препаратів побутової хімії:

  1. Усі препарати слід застосовувати тільки за прямим призначенням, суворо дотримуючись інструкції і рекомендацій щодо їхнього використання.
  2. Застосовувати можна тільки ті препарати, які куплені в магазині та мають етикетку на упаковці. Усі засоби побутової хімії, навіть якщо це звичайний пральний порошок або сода, слід зберігати в недо­ступних для дітей місцях і обов'язково окремо від харчових продуктів.
  3. При роботі з пожежонебезпечними засобами не можна запалювати газові пальники, сірники, не мож­на палити, користуватися електронагрівальними приладами; особливо пожежо - і вибухонебезпечними де є пари горючих рідин (бензину та інших розчинників), з ними краще працювати на повітрі. Хімічні речовини не можна розігрівати на відкритому полум'ї, а краще ставити в гарячу воду або на розігрітий пісок.
  4. При загоранні посудину із цими речовинами слід накрити щільною шерстяною тканиною, а після припи­нення горіння винести з приміщення.
  5. Після завершення робіт слід обов'язково провітрити приміщення.
  6. При роботі з препаратами, що містять кислоти, луги тощо, слід одягати гумові рукавички, окуляри.
  7. Не можна низько нахилятися над посудинами з хімічними речовинами, нюхати їх, сильно втягуючи повітря.
  8. При роботі з інсектицидами необхідно використовувати захисні окуляри, респіратор і гумові рукавички.

 

Правила використання біологічно активних добавок (БАД)

  1. Біологічно активні добавки призначає тільки лікар, їх не можна використовувати на власний розсуд або за порадою друзів.
  2. Неправильне використання біологічно активних добавок може завдати шкоди організму. Слід уважно вивчати інформацію про виробника БАД, тому що на ринку багато неякісної продукції. БАДи повинні вироблятися згідно з міжнародним стандартом якості GMP (Good Manufactured Practice) для лікарських засобів.

 

Правила зберігання і використання лікарських препаратів

  1. Лікарські препарати призначає лікар, їх не можна використовувати на власний розсуд. Слід уважно ознайомитися з інструкцією щодо застосування ліків і дотримуватися її.
  2. Слід ураховувати строк придатності ліків. Ліки треба періодично переглядати й непридатні до вживання викидати.
  3. Зберігати ліки потрібно в спеціальній шафці із замком, розмістивши на різних полицях ліки для зовнішнього та внутрішнього застосування. Якщо в інструкції написано, що ліки слід зберігати в холо­дильнику, то виділити для них у холодильнику спеціальне місце.
  4. Ліки слід зберігати в недоступних для дітей місцях.

 

ІІ . Робота з інструкційною  карткою (Додаток 3).

 

Вправа 1.   Ознайомитися з інструкціями з використання окремих хімічних речовин як  медичних препаратів на прикладі Аспірину  і зробити висновок про її відповідність  стандартам МінЗдраву України.

 

а) ознайомтеся з інструкцією  з використання  Аспірину.

Обов’язковий склад інструкції до лікарських препаратів:

1.      Дія;

2.      Показання;

3.      Протипоказання;

4.      Дозування;

5.      Побічні дії;

6.      Попередження;

7.      Інформація про взаємодію препаратів;

8.     Строк користування препаратом або необхідність визначення інтервалу,   після закінчення якого хворий повинен звернутися до лікаря;

9.  Вказівки на характер дії препарату в певний період функціонування системи (добовий, життєвий цикл);

10.  Адреса фірми виробника;

11.  Вплив препарату на певний елемент системи.

 

б) зробіть  висновок про відповідність її  стандартам МінЗдраву України.

__________________________________________________________________

_________________________________________________________________

 

Вправа 2.   Визначення характеру середовища  миючого засобу і виявлення засобу, який  найменше шкодить шкірі людини.

 

 

а) приготувати досліджуваний розчин засобів побутової хімії

 

Індикатор

Характер середовища  миючого засобу

госпо-

дарське

мило

рідке

мило

Вельта

шампунь

пральний

порошок

засіб для чищення

рідина для

миття

посуду

В’яжучий

тонік

для глибокого очищення

шкіри

AVON 

анальгін

syoss

gohnson's

Gala

Tide

Rio 

Gala

Rio 

Gala

 

VІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) зробіть  висновок, яким засобом побутової хімії безпечно  користуватися, використовуючи шкалу кислотності.

__________________________________________________________________

_________________________________________________________________

 

 

Вправа 3.     Ознайомтеся з однією з інструкцій до товарів побутової хі­мії, заповніть таблицю.

 

ГЕЛЬ  АНТИБАКТЕРІАЛЬНИЙ ДЛЯ МИТТЯ ПОСУДУ

Нанесіть невелику кількість гелю на губку/посуд або розчиніть 5 мл (чайну ложку) засобу в 5 л води. Після миття ополосніть чистою водою. Берегти від дітей. Придатний до (день, місяць, рік) і номер партії див. на упаковці. Термін придатності - 24 місяці.

Склад: АПАР (15-30%), НПАР (<5%), антибактеріальна добавка, консервант, парфумерна ком­позиція, барвник.

Виготовлено: філією ЧАО «Вінницяпобутхім», Україна, 21001, м. Вінниця, вул.. Академіка Янгеля, 4. Тел.: +380(432)612679 .

 

ЗАСІБ ЧИСТЯЧИЙ ДЛЯ ВИДАЛЕННЯ ЖИРУ, САЖІ, НАГАРУ ТА КІПТЯВИ

Спосіб застосування: рівномірно нанести засіб на поверхню за допомогою розпилю­вача або губки, в залежності від забруднення витримати від 3-х до 20 хвилин, ретельно змити водою. Не рекомендується використовувати для миття алюмінієвих та лакофар­бових виробів. Застосовуйте засіб при кімнатній температурі. В разі замороження засіб відігріти до кімнатної температури, при цьому його миючі властивості не змінюються.

Працювати в гумових рукавицях. Берегти очі та шкіру. При потраплянні змити великою кількістю води. Берегти від дітей. Берегти від вогню. Не вживати в їжу.

Склад: демінералізована вода, ПАР, лужні та органічні розчинники, емульгатори. Збе­рігати при температурі від + 5 °С до + 40 °С. Термін придатності 14 місяців. Дата виго­товлення вказана на етикетці.

Виробник: TOB «Сан Клін ІНТ», Україна, м. Одеса, вул. Петровського, б.7. Тел.: +380(482)4452905.

 

а) Етикетка до товару побутової хімії __________________________________________________________________                                                                                                                        

(назва товару)

 

Розділ інструкції

Короткий зміст розділу

Рейтинг значущос­ті для споживача (1, 2 тощо)

Розділи інструкції, інформацією яких я користуюся («+»чи «-»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) зробіть  висновок

_____________________________________________________________________________

5. Закріплення одержаних знань та вмінь учнів.

Викладач біології:

     Побутова хімія займає важливе місце в нашому житті – миття посуду і підлоги, прання і прибирання квартири, освіжувачі повітря тощо. З екрану телевізора, в магазинах, при спілкуванні зі знайомими ми часто чуємо, який засіб краще справляється під час прибирання квартири і який краще купувати. Проте дуже мало інформації ми чуємо про склад побутової хімії, про якість цих засобів, не знаємо, як впливає побутова хімія на нас і наших близьких.

  Викладач хімії:

    90% пральних та миючих засобів, якими користуються українці, виготовлено на основі фосфатів, хлору, цеолітів, аніонних ПАР (поверхнево-активних речовин), продуктів нафтопереробки та ін.

     В розвинутих країнах засоби побутової хімії, що містять ці небезпечні для здоров'я людей речовини заборонені. Але у нас вони дозволені, а ми впевнені, що продукція, яка стоїть на полицях магазинів і рекламується на тетебаченні, найкраща і не може бути шкідливою, а тим більше небезпечною для нас. Чи читали ви коли-небудь на будь-якій упаковці інформацію про те, що якщо у вас збільшився рівень цукру в крові, почалися проблеми з легенями, нервові зриви – це наслідок застосування прального порошку тієї чи іншої марки? І не прочитаєте. Тому, що якби набрали чинності нові стандарти на пральні порошки і миючі засоби, то 95% продукції побутової хімії, яка випускається і реалізується в Україні, були б заборонені.

(доповіді учнів ):

ЗАСОБИ ДЛЯ ЧИЩЕННЯ ПЛИТИ

Ці засоби містять феноли і крезоли, що впливають на функціональну роботу нирок, печінки, шлунка, також можуть викликати головні болі і запаморочення.

КОНДИЦІОНЕРИ ДЛЯ БІЛИЗНИ

Дурманний запах створюють ароматизатори. Це “бомба уповільненої дії” для алергіків і астматиків.

МИЮЧІ ЗАСОБИ ДЛЯ ПОСУДУ

В них міститься велика кількість шкідливих сполук, які неможливо змити з посуду при звичайному полосканні холодною водою. Більш того, вони не розпадаються і накопичуються в різних органах і тканинах. І вражають слизову шлунка.

ВІДБІЛЮВАЧІ

Основа цих засобів — гіпохлорид натрію. Ця речовина надзвичайно їдка. Якщо сушити білизну в маленькому, погано провітрюваному приміщенні, ви ризикуєте отруїтися парами, які можуть викликати подразнення легень, які особливо небезпечно для людей, що страждають на алергію, астму, емфізему, і для дітей.

ПОЛІРОЛІ

Сяючий блиск на відполірованих меблях створюється за допомогою нітробензолу. Це токсична речовина, що усмоктується через шкіру, пошкоджує ЦНС, порушує обмін речовин, викликає захворювання печінки й окислює гемоглобін крові.

ЗАСОБИ ДЛЯ ЧИЩЕННЯ КИЛИМІВ

Вони містять у своєму складі перхлоретилен, що є сильним канцерогеном, а при частому використанні може викликати переродження здорових клітин у ракові.

СКЛООЧИСНИКИ

Нашатирний спирт, що часто входить до складу таких рідин, здатний викликати головні болі, захворювання очей і дихальних шляхів. А інший компонент — ізопропанол — отрута, шкідлива для внутрішніх органів.

ПРАЛЬНІ ПОРОШКИ

Найбільша їхня небезпека — в поверхнево-активних речовинах. І чим краще порошок відпирає й активніше піниться, тим більше в ньому цих речовин. Їхня кількість повинна бути зазначена на етикетці і не перевищувати 5 відсотків. Більш того, у багатьох країнах Європи їхнє використання заборонено вже більш 10 років. Але якщо уважно розглянути етикетки пральних порошків на прилавках магазинів, то можна помітити, що виробники не особливо піклуються про наше здоров’я, адже концентрація поверхнево-активних речовин у них іноді доходить до 60 відсотків. Не турбує виробників і те, що ці речовини адсорбуються на поверхні тканини, а видалити їх складно. Зате вони легко проникають крізь пори шкіри і подорожують по організму з кров’ю. А при завантаженні порошку в контейнер ми вдихаємо його часточки, і шкідливі реагенти прямо попадають у легені. Це порушує імунітет, сприяє розвитку алергії, пошкоджує мозок, печінку, нирки, легені і пошкоджує передачу нервових імпульсів у ЦНС.

 

Викладач біології:

На останок, про вплив побутової хімії на навколишній світ.

     Практично уся побутова хімія, що пропонується зараз - не розщеплюється в природі. Це означає, що змитий сьогодні в каналізацію пральний порошок або засіб для миття посуду будуть, ймовірно, присутні в наших річках, морях і океанах багато років. З цієї причини погіршується якість питної води, страждають водні жителі нашої планети, зменшується кількість безпечних для купання пляжів, морепродукти стають небезпечними при їх вживанні.

Заради здоров`я свого, своїх близьких і усієї нашої планети, краще, по можливості, замінювати побутову хімію менш небезпечними аналогами - господарське мило, сода, оцет, вода врешті-решт. Альтернатив побутової хімії існує на усі випадки життя у великій кількості, і якщо у вас є бажання, ви завжди можете про них дізнатися більше. Якщо перейти на альтернативи побутової хімії не вдається, то хоч би усвідомлюйте те, що ви користуєтеся не нешкідливими порошками або рідинами, а потенційно небезпечними хімічними речовинами. Тому будьте з ними обережними і прагніть використовувати їх в менших кількостях.

 

Мудра альтернатива (доповіді учнів)

1. Миття посуду – содою, содою з сіллю, або ж сумішшю з мила, глини та дрібного піску.

2. Для ручного прання – лише господарське мило.

3. Для миття вікон можна використати саморобний розчин з оцту та води (1 ст. ложка на 1 л води), або такий же розчин із додаванням кукурудзяного крохмалю.

4. Вивести жирні плями допоможе 0,25 склянки рідкого мила з 1 ст. л. оцту і 1 л гарячої води.

5. Харчову соду, окрім як для миття посуду, можна використовувати і для чищення та полірування столового срібла, срібних прикрас, а також алюмінієвих, сталевих, хромових поверхонь. Вона стане у пригоді для чищення та дезодорування холодильника. А також допоможе впоратися із забрудненими килимами й оббивними матеріалами на меблях.

6. Сік лимона допоможе позбутися плям від іржі на посуді. Його також можна використовувати під час миття скла і видалення плям з алюмінію, одягу та порцеляни.

7. Оцет теж чудово очищає плитку, кахель, видаляє накип, воскові плями та плями від різноманітних смол. Також розчин у розрахунку чайна ложка оцту на літр води допоможе вимити скло, не лишаючи розводів.

8. А от для освіжувачів повітря альтернативою можуть стати натуральні природні масла та есенції, які до того ж полегшують дихання при нежиті та використовуються для профілактики застудних захворювань та загального зміцнення імунітету.

 

  1. Підведення підсумків уроку. Рефлексія  (Додаток 4).

Викладач хімії: І якщо вже в житті без «хімії» ніяк, то скористайтеся нашими порадами. (Додаток 5).

 

  1.  Домашнє завдання.

Випишіть в таблицю  назви хімічних засобів, знайдених у домі та дайте їм характеристику згідно етикетки:

 

 

Хімічні препарати

Який вплив на організм?

Як  необхідно зберігати?

Небезпечні

 

 

 

Шкідливі

 

 

 

Отруйні

 

 

 

Пожежонебезпечні

 

 

 

Летальні

 

 

 

Безпечні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

Вікторина  „Чого не повинні містити засоби побутової хімії?”

1. Чому не можна вдихати хлор?

(Руйнує білки: спричиняє алергію, анемію, гіпертонію, рак).

 

2. Як розшифрувати ПАР і чим вони шкідливі?

(Поверхнево-активні речовини. Проникають через шкіру і накопичуються в тканинах і органах: мозку, печінці, легенях).

 

3. Чому найбільш небезпечним вважається ручне прання?

(Тому, що пральні порошки, які містять фосфати погано виполіскуються з тканин, зберігаються до 4-х діб, чим створюють вогнище постійної інтоксикації (ураження отруйними речовинами) організму).

 

4. Чим шкідливі фосфатні пральні порошки для людини і водоймищ?

 (Порушують властивості крові, спричиняють рак; продукують синьо-зелені водорості, що збільшують кількість планктону і вода стає непридатною для пиття навіть після її очищення).

 

5. Назвіть країни, в яких введені законодавчі обмеження, або повна заборона на використання фосфатних пральних порошків.

(Німеччина, Італія, Австрія, Норвегія, Швейцарія, Нідерланди, Великобританія, Іспанія, Греція, Японія, США, скандинавські країни, Корея, Тайвань, Гонконг, Таїланд).

 

6. Чому в Україні не забороняють фосфатні порошки та іншу шкідливу хімію?

 (Тому що екологічно чисті засоби дуже дорогі і не по кишені пересічним українцям, які отримують мізерні зарплати і пенсії).

 

7. Скільки треба полоскати посуд, після миття засобами „Фейрі” та „Гала”?

(98 разів та 38 разів).

 

8. Чим шкідливі нафтові дистиляти, які входять до складу поліролів для меблів і підлоги?

 (Впливають на зір та нервову систему людини).

 

9. Який згубний вплив спричиняють на організм людини аерозолі?

(Негативний вплив відчувається не відразу, а з часом через головний біль, сухий кашель, почервоніння і різні алергічні реакції організму).

 

10. Які хімічні речовини викликають рак у тварин і шкідливі для людини?

(Одяг з хімчистки, оброблений тетрахлоретиленом, який також входить до складу засобів від молі, туалетних дезінфекторів, а також такі джерела хлороформу: душ, кипіння води, де-які пральні машини).

 

  1. Чому не можна змішувати різні мийні засоби між собою?

(Вони можуть вступити в реакцію і утворити небезпечні хімічні сполуки).

 

ДОДАТОК 2

 

Картки – завдання до самостійної роботи.

 

 

Картка – завдання № 1.

 

1. Чому не можна вдихати хлор?

2. Як розшифрувати ПАР і чим вони шкідливі?

3. Чому найбільш небезпечним вважається ручне прання?

4. Чим шкідливі фосфатні пральні порошки для людини і водоймищ?

5. Назвіть країни, в яких введені законодавчі обмеження, або повна заборона на використання фосфатних пральних порошків.

 

Картка – завдання № 2.

 

  1. Чому в Україні не забороняють фосфатні порошки та іншу шкідливу хімію?
  2. Чим шкідливі нафтові дистиляти, які входять до складу поліролів для меблів і підлоги?
  3.  Який згубний вплив спричиняють на організм людини аерозолі?
  4. Які хімічні речовини викликають рак у тварин і шкідливі для людини?
  5.  Чому не можна змішувати різні мийні засоби між собою?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 3

Інструкційна картка

учня(учениці)______________________________________________________

група ____________________________________________________________

Тема:   Ознайомлення з інструкціями з використання медичних препаратів,

               засобів побутової хімії та оцінка їх безпеки.

 Мета:  -  навчитися правильно користуватися інструкціями з використання

                  хімічних речовин, таких як медичні препарати та засоби побутової  хімії, об’єктивно оцінювати їх небезпеку; дослідити зміст інструкцій

               до товарів побутової хімії.

             - розвивати навики самостійності, вміння на основі спостережень  робити висновки.

Забезпечення (дидактичне та матеріально-технічне) уроку:  таблиці,  інструкції з використання  медичних препаратів,  засоби побутової хімії, презентація, індикатори для визначення  кислотності, інструктивні картки до практичної роботи, посуд для проведення дослідів, етикетки з інструкціями до товарів побутової хімії, які учні  самостійно приносять на урок, або їх фотографії у цій роботі.

Хід роботи:

Вправа 1.   Ознайомлення з інструкціями з використання окремих хімічних речовин як  медичних препаратів на прикладі Аспірину  і зробити висновок про відповідність її  стандартам МінЗдраву України.

а) ознайомтеся з інструкцією  з використання  Аспірину

Обов’язковий склад інструкції до лікарських препаратів:

1.      Дія;

2.      Показання;

3.      Протипоказання;

4.      Дозування;

5.      Побічні дії;

6.      Попередження;

7.      Інформація про взаємодію препаратів;

8.  Строк користування препаратом або необхідність визначення інтервалу, після закінчення якого хворий повинен звернутися до лікаря;

9. Вказівки на характер дії препарату в певний період функціонування системи (добовий, життєвий цикл);

10.  Адреса фірми виробника;

11.  Вплив препарату на певний елемент системи.

б) зробіть  висновок про відповідність її  стандартам МінЗдраву України.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Вправа 2.   Визначення характеру середовища  миючого засобу і виявлення засобу, який  найменше шкодить шкірі людини.

 

а) приготувати досліджуваний розчин засобів побутової хімії

Індикатор

Характер середовища  миючого засобу

госпо-

дарське

мило

рідке

мило

Вельта

шампунь

пральний

порошок

засіб для чищення

рідина для

миття

посуду

В’яжучий

тонік

для глибокого очищення

шкіри

AVON 

анальгін

syoss

gohnson's

Gala

Tide

Rio 

Gala

Rio 

Gala

VІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) зробіть  висновок, яким засобом побутової хімії безпечно  користуватися, використовуючи шкалу кислотності.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Вправа 3.     Ознайомтеся з однією з інструкцій до товарів побутової хі­мії, заповніть таблицю.

 

ГЕЛЬ  АНТИБАКТЕРІАЛЬНИЙ ДЛЯ МИТТЯ ПОСУДУ

Нанесіть невелику кількість гелю на губку/ посуд або розчиніть 5 мл (чайну ложку) засобу в 5 л води. Після миття ополосніть чистою водою. Берегти від дітей. Придатний до (день, місяць, рік) і номер партії див. на упаковці. Термін придатності - 24 місяці.

Склад: АПАР (15-30%), НПАР (<5%), антибактеріальна добавка, консервант, лрафумерна ком­позиція, барвник.

Виготовлено філією ЧАО «Вінницяпобутхім», Україна, 21001, м. Вінниця, вул.. Академіка Янгеля, 4. Тел.: +380(432)612679 .

 

ЗАСІБ ЧИСТЯЧИЙ ДЛЯ ВИДАЛЕННЯ ЖИРУ, САЖІ, НАГАРУ ТА КІПТЯВИ

Спосіб застосування: рівномірно нанести засіб на поверхню за допомогою розпилю­вача або губки, в залежності від забруднення витримати від 3-х до 20 хвилин, ретельно змити водою. Не рекомендується використовувати для миття алюмінієвих та лакофар­бових виробів. Застосовуйте засіб при кімнатній температурі. В разі замороження засіб відігріти до кімнатної температури, при цьому його миючі властивості не змінюються.

Працювати в гумових рукавицях. Берегти очі та шкіру. При потраплянні змити великою кількістю води. Берегти від дітей. Берегти від вогню. Не вживати до їжі.

Склад: демінералізована вода, ПАР, лужні та органічні розчинники, емульгатори. Збе­рігати при температурі від + 5 °С до + 40 °С. Термін придатності 14 місяців. Дата виго­товлення на етикетці.

Виробник: TOB «Сан Клін ІНТ», Україна, м. Одеса, вул. Петровського, б.7. Тел.: +380(482)4452905.

 

а) Етикетка до товару побутової хімії __________________________________________________________________                                                                                                                        

(назва товару)

 

Розділ інструкції

Короткий зміст розділу

Рейтинг значущос­ті для споживача (1, 2 тощо)

Розділи інструкції, інформацією яких я користуюся (+)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) зробіть  висновок

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 4

 

 

РЕФЛЕКСІЯ (П.І.)_____________________________________________________________

Що нового дізнався (лася)___________________________________________ __________________________________________________________________

Тепер я вмію ______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

п/п

Запитання

Відповідь  (+;-)

1

Чи комфортно  було на уроці?

 

2

Чи зрозумілим  був  урок?

 

3

Чи зміг(ла) виконати самостійно:

дослід на встановлення  характеру середовища  миючого засобу

 

 висновки

4

Чи потрібна була тобі допомога

а) викладачів

 

в) сусіда  по парті?

 

5

Оціни  свою роботу на уроці (1 – 12 балів)

 

 

 

 

ДОДАТОК 5

 

Якщо без "хімії" ніяк.

 

Якщо ж вам важко відмовитися від прогресу, спробуйте принаймні обмежити його негативний вплив на свій організм. Для цього прислухайтеся до низки корисних порад:

1. При користуванні тим чи іншим шкідливим засобом обов'язково одягайте гумові рукавички.

2. Білизну та дитячі речі довго виполіскуйте, і лише під проточною водою.

3. Вибирайте косметичні засоби, що слабо піняться.

4. Після миття посуду та прання змащуйте руки гліцериновим, зволожувальним або відновлювальним кремом.

5. Оптимальним варіантом терміну зберігання для косметики експерти називають півроку. Якщо він довший, то засіб містить багато консервантів і його не варто купувати, або ж можна користуватися лише до півроку.

6. Періодично міняйте засоби.

7. Для зменшення шкідливого впливу краще використовувати засоби, в яких вміст ПАР не перевищує 5%.

8. Старанно виполіскуйте посуд! Намагайтеся не використовувати в побуті засоби, що містять фтор, аміак, ацетон, формальдегід, фенол.

9. Вибираючи косметичні засоби, віддавайте перевагу тим, у яких немає лаурилсульфату та лоретсульфату натрію, і присутні натуральні компоненти.

10. Стежте за тим, щоб посуд з миючими засобами був щільно закритим.

11. Частіше провітрюйте приміщення.

12. Читайте інструкцію перед застосуванням будь-якого засобу!

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Інтегровані уроки
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
4957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку