МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ
(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)
КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ
БУДІВНИЦТВА ТА ДИЗАЙНУ
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО УРОКУ:
«Побудова перспективи кімнати з двома точка сходу. Кутова перспектива»
з дисципліни «Перспектива»
Розробила:
викладач ІІ категорії,
Малець Наталія Олексіївна
Київ – 2017
Урок № 16
Тема: Побудова перспективи кімнати з двома точками сходу. Кутова перспектива
Мета: повторити та закріпити досягнення учнів за попередніми темами; уточнити та поглибити попередньо засвоєні знання, закріпити навики виконання методики побудови кутової перспективи внутрішнюого інтерєру, розвивати аналітичне мислення, професійні навички, тренувати увагу, пам'ять; виховувати професійну культуру, уважність, старанність, вміння зосереджуватися, приймати самостійно конструктивні рішення.
Тип уроку: комбінований, узагальнення вивченого матеріалу, закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: дизайнерські проекти, плазмова панель, бланк завдання практичної роботи, фарби, кольорої олівці
Літературні джерела:
Інтернет джерела:
Структура уроку:
Хід уроку:
Привітання з учнями, їх облік, організація робочого місця, оголошення теми і мети уроку.
Коротко назвати основні вимого щодо роботи на уроці, види робіт, які будуть запропоновані учням, та обладнання для результативного виконання завдання.
2. Узагальнення та систематизація знань.
Перевірка знань за темами: «Основні поняття перспективи», «Перспективний масштаб», «Фронтальна перспектива», «Кутова перспектива». Учням викладач задає питання на які вони мають відповісти:
Перспектива - система зображення предметів тривимірного простору на площині або якій-небудь поверхні відповідно до зорового сприйняття людини, з урахуванням їх просторової структури і уявним зменшенням об'єктів у міру їх віддалення від спостерігача в просторі.
Назва «перспектива» походить від латинського слова «ясно бачу крізь«. У самій назві відбитий старовинний методичний прийом розгляду предметів через скло, на яке переносилися відображення об'єктів з усіма деформаціями, залежними від дистанції, розташування об'єкту до скла. Цей примітивний прийом отримання перспективного зображення був відомий і широко використовувався ще за часів епохи Відродження, коли до вивчення мистецтва і природи стали шукати теоретичні обгрунтування перспективних спотворень.
Дайте визначення предметної площини.
Горизонтальна площина, на якій поміщається зображуваний предмет, спостерігач і картинна площина, називається предметною.
Вертикальна площина, перпендикулярна до предметної площини, на якій отримують перспективне зображення, називається картинной.
Точка зору – це точка, яка визначає місце, де знаходяться очі спостерігача по відношенню до видимих або зображуваних предметів – центр проекцій
Рівень очей - це рівень, на якому знаходяться очі спостерігача відносно зображуваного об'єкту; це висота, яка не залежить від відстані очей від землі. При цьому уро-вень око завжди розташовується на одній лінії з лінією горизонту.
Лінія горизонту - це уявна горизонтальна лінія, яка увесь час розташовується на висоті рівня очей спостерігача, незалежно від того, на якій відстані від землі він знаходиться
Під час побудови перспективного зображення лінія горизонту є першою лінією, яку слід провести на картинній площині, оскільки ця лінія служить орієнтиром в процесі усієї роботи.
Точка сходу - це точка, яка розташовується на лінії горизонту, де сходяться паралельні лінії предме-тов, що віддаляються від спостерігача, на малюнку. Залежно від положення спостерігача відносно зображуваного предмета можуть існувати одна (вигляд спереду), дві (вигляд знизу) або три (вигляд зверху) точки сходу.
Співвідношення між натуральними і перспективними розмірами предметів називається перспективним масштабом.
/Масштаб широт, висот і глибин /
для побудови перспективного масштабу широт натуральні відрізки з основи картини переносять на задану пряму за допомогою ліній перенесення, для яких на горизонті вибирається будь-яка точка сходу, в тому числі і головна.
Масштаб висот будують на прямих, розташованих вертикально.
для перенесення заданих розмірів на вертикальну пряму використовують горизонтальні лінії перенесення, точкою сходу яких може бути на горизонті будь-яка точка, в тому числі і головна. Натуральні розміри відкладають на вертикальній прямій, прінадле¬жащей картинній площині.
Масштаб глибин будують на прямих, розташованих перпендікулярно до картинної площини, і вони мають граничної точкою головну.
лінійна перспектива – вид перспективи, який розрахований на фіксовану точку зору і одну тоску сходу на лінії горизонту (предмети зменшуються прапорційно по мірі віддалення їх від спостерігача)
Параллельні лінії в дійсності між собою в перспективі перетинаються в точці сходу
Равні по довжині об'єкти в перспективі будуть змінюватися в розмірах. Чим далі об'єкт знаходиться від спостерігача, тим він буде здаватися меншим (короче).
Однакові по висоті предмети або об'єкти зображуються різними за величиною: віддалені - нижче, розташовані ближче до спостерігача - вище.
Фронтальна перспектива - цей вид лінійної перспективи, який виходить, коли спостерігач розташовується паралельно (фронтально) по відношенню до зображуваного об'єкта.
Кутова перспектива - це вид лінійної перспективи, коли зображуваний об'єкт знаходиться під кутом до спостерігача.
- тільки вертикальні лінії зображуються в перспективі паралельно;
- висота вертикальних ліній різна (розташовані ближче до спостерігача виглядають довшими);
- обов'язкова наявність двох точок сходу;
- рівновіддалені один від одного об'єкти в міру віддалення від наблю-дателя зближуються;
- горизонтальні прямі, що лежать у вертикальній площині, в перспективі будуть сходитися в точці на лінії горизонту;
- паралельні (в дійсності) прямі сходяться в одній точці- точці сходу.
3. Мотивація навчальної діяльності
На попередніх занаттях ми з вами вивчали побудову перспективи з однією точкою сходу. Для цього було проведено практичну роботу, на якій були побудовані розгортка кімнати та перспектива кімнати з інтерєром.
Ви вже знаєте, що окрім перспективи з однією точкою сходу, є перспективи з двома точкою сходу (кутова перспектива). І на сьогоднішньому занятті ми виконаєм побудову кутової перспективи кімнати.
У цьому уроці ми познайомимося з поняттям перспективного «масштабу», навчимося створювати перспективну сітку, використовуючи єдиний вимір і дві точки сходу. Предмети рівного розміру, поставлені на різних відстанях від глядача, в перспективі виглядають менше, ніж насправді. Перспектива - це метод логічного визначення наскільки меншими здаються предмети.
4. Вивчення нового матеріалу
Викладач подає новий матеріал в формі відеоматеріалу.
https://www.youtube.com/watch?v=XhKo67VqGGY&t=79s
/Как построить угловую перспективу (2 способа). На примере интерьера./
5. Практична діяльність учнів
Підготуйте сторінку
а) Розділите сторінку лініями з центральних точок, як показано. LVP - ліва точка сходу, RVP - права точка сходу.
б) Відмітьте точку, як показано, і з'єднайте точку, що вийшла, з RVP - правою точкою сходу. Точка знаходиться на 30 мм від вертикальної центральної лінії, але усі виміри можна робити «на око».
в) Там, де намальована лінія перетнула вертикальну центральну, відмітьте точку. Через неї і LVP проведіть лінію.
г) точки, що Вийшли, з'єднаєте лініями з центром листа. На перехресті цих ліній вийдуть ще дві точки.
д) Додайте ще дві легкі лінії, використовуючи точки, що вийшли, і наслідуючи принцип побудови, описаний в пункті «в». І далі додайте лінії, використовуючи цей метод побудови.
е) Ми тепер маємо 36 квадратів.
ж) Заштрихуйте ці квадрати, як показано. Ось ми зробили підлогу.
Тепер перейдемо до стін.
з) Додайте дві додаткові тонкі лінії. Для цього поставте точку в 40мм від серединної точки і проведіть через неї лінії.
и) Обведіть контури стін, що вийшли.
к) Використовуючи вертикальні лінії і лінії, що виходять з лівої і правої точок сходу, побудуйте двері і вікна.
л) Додайте штрихування на стелі, обведіть вікна і дівер, намалюйте ручку на дверях.
м) Основна робота завершена. Тепер можна взятися за «обробку» кімнати. Я додав ще декілька плиток на підлогу, заштрихував тіньову стіну і двері.
Напишіть назву вашої роботи в залишеному прямокутнику, додайте які завгодно деталі до цієї кімнати, обставте меблями, намалювавши її, використовуючи принципи перспективної побудови, розказаної в цьому уроці.
6. Підсумки уроку.
Обговорення учнівських робіт. Учні по черзі демонструють свої роботи і розповідають про дизайнерські рішення свого проекту.
Виставлення оцінок за роботу на уроці.
7. Домашнє завдання
Учням пропонуються виконати побудову кутової перспективи двома іншими способами.
Заключне слово викладача.