Методична розробка уроку по темі "Автомат Калашникова"

Про матеріал
Мета уроку: набути знання про будову, принцип дії та бойові властивості автомата; за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, набути первинних навичок у розбиранні і складанні автомата; закріпити навчальний матеріал виконанням практичних завдань.
Перегляд файлу

 

ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ ГІРНИЧО-БУДІВЕЛЬНЕ УЧИЛИЩЕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробив викладач

Захисту Вітчизни

Вербівський В.Е.

 

 

 

 

 

 

 

Горішні Плавні, 2019

 


Мета (формувати компетентності):

  •                предметні: викласти призначення та бойові властивості автомата АК-74 у тісній взаємодії із теоретичними основами балістики; порядок неповного розбирання та складання автомата; подати будову частин і механізмів автомата із опорою на їх автоматичну дію;
  •                ключові: формування  уявлення про будову, принцип дії та бойові властивості автомата; набуття здобувачами освіти первинних навичок у розбиранні та складанні автомата; формування навичок підготовки автомата до стрільби;
  •                загальнокультурні: виховання любові до Вітчизни, поваги до сучасних збройних сил; переконати здобувачів освіти в необхідності всебічної підготовки до військової служби.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

  1. Гімну України.
  2. Шикування здобувачів освіти.
  3.  Доповідь командира навчального відділення, військове вітання, перевірка готовності здобувачів освіти до уроку.
  4. Стройове тренування: повороти на місці, вихід із строю та повертання в стрій. Перешикування із однієї шеренги у дві і навпаки. Зайняття здобувачів освіти своїх місць.

ІІ. Актуалізація опорних знань здобувачів освіти


Здобувачі освіти з високим рівнем знань виконують тестові завдання з

 

попередніх тем розділу «Вогнева підготовка», створені за допомогою програми «MyTest».

Здобувачі освіти з достатнім рівнем знань по черзі виконують завдання на дошці. Наприклад, заповнюють таблицю, в якій відсутня частина даних. Як приклад: за визначеннями основних понять зовнішньої балістики, вказати назви цих понять.

Здобувачі освіти  з середнім рівнем знань працюють у парах з роздатковим матеріалом, наприклад, з картками, за допомогою яких необхідно вибрати вірні твердження на поставлені з попередніх тем запитання.

Час виконання – 5 хв.

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Мета нашого уроку: набути знання про будову, принцип дії та бойові властивості автомата; за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, набути первинних навичок у розбиранні і складанні автомата; закріпити навчальний матеріал виконанням практичних завдань.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Якось одна дівчинка запитала: «А навіщо та війна?». Так, звичайно, війна нікому не потрібна. Французький письменник Гі де Мопассан писав: «Війна – варварство, коли нападають на мирного сусіда, але це священний обов’язок, коли захищають Вітчизну». Підтвердженням цього є події на Сході України. Тому і в мирний час необхідно бути готовими до захисту своєї Батьківщини. Основним елементом воєнних дій є зброя. Для успішного виконання бойових завдань кожен військовослужбовець повинен знати матеріальну частину зброї, тримати її в належному стані і вміти вести влучний вогонь. Але, як сказав італійський письменник, філософ, політичний діяч Ніколло Макіавеллі «Зброю необхідно використовувати в останню чергу – коли інші засоби виявляться недостатніми».

 

V.       Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.

  1.                Призначення, бойові властивості автомата

  Автомат Калашникова є індивідуальною зброєю. Автомат призначений для знищення живої сили й ураження вогневих засобів противника. Для ураження противника у рукопашному бою до автомата приєднується багнет.

 

 

 

 

 

 

  1. Призначення, будова частин і механізмів автомата.
  •              Призначення частин і механізмів автомата

Робота з плакати  «Матеріальна частина АКМ», спроектованими на інтерактивній дошці.

Основою автомата є ствол зі ствольною коробкою, ударно-спусковим механізмом, прицільним пристроєм, прикладом і пістолетним руків’ям. Ствол призначений для спрямування польоту кулі. Всередині ствол має канал з чотирма нарізами, які в’ються зліва вгору праворуч і які служать для надання кулі обертового руху. Проміжки між нарізами називаються полями, а відстань між двома протилежними полями — калібром ствола. У казенній частині канал ствола гладкий, має форму гільзи; ця частина каналу ствола називається патронником.

Ствольна коробка служить для з’єднання частин і механізмів автомата, забезпечення закривання каналу ствола затвором і запирання затвора. У ствольній коробці розміщується

ударно-спусковий механізм. За допомогою ударно-спускового механізму курок спускають з бойового взводу або з взводу автоспуску, завдають удару по ударнику, забезпечують ведення автоматичного або одиночного вогню, припиняють стрілянину; крім того, він призначений для запобігання пострілів при не закритому затворі і для постановки автомата на запобіжник. Зверху коробка закривається кришкою. До ствольної коробки кріпляться: приклад з антапкою, пістолетна рукоятка і спускова скоба із защіпкою магазина.

Кришка ствольної коробки захищає від забруднення частини й механізми, що розміщені в ствольній коробці. Праворуч є ступінчастий виріз для викидання назовні гільз і для руху рукоятки затворної рами.

Прицільний пристрій служить для наведення автомата на ціль при стрільбі на різні відстані і складається з прицілу і мушки. Приціл включає колодку прицілу, пластинчасту пружину, прицільну планку і хомутик. На прицільній планці прицілу нанесена шкала з поділками від 1 до 10 і буквою «П». Цифри шкали позначають покладену дальність стрільби в сотнях метрів, а буква «П» – постійну установку прицілу, що відповідає прицілу. Мушка вгвинчена в полозок, який закріплюється в основі мушки..

руків’я призначені для зручності дії із автоматом при стрільбі.

Зовні ствол має основу мушки з різьбленням для встановлення дульного гальма-компенсатора і втулки для стрільби холостими патронами, газовідвідний отвір, газову камеру, сполучну муфту, колодку прицілу і на казенному зрізі виріз для зачепа викидача.

Дульне гальмо-компенсатор служить для підвищення купчастості бою та зменшення енергії віддачі. Він має дві камори: передню і задню (з круглим отвором в них для вильоту кулі).

Затворна рама з газовим поршнем призначена для приведення в дію затвора та ударно-спускового механізму. Затвор служить для того, щоб досилати патрон у патронник, закривати канал ствола, розбивати капсуль і витягати з патронника гільзу (патрон).

Поворотний механізм призначений для повернення затворної рами із затвором в переднє положення.

Газова трубка зі ствольною накладкою направляє рух газового поршня і оберігає руки автоматника від опіків при стрільбі.

Цівка служить для зручності дій з автоматом і для оберігання рук автоматника від опіків.

Магазин призначений для приміщення патронів і подачі їх в ствольну коробку.

Багнет-ніж приєднується до автомата для ураження противника в бою, а також може використовуватися в якості ножа, пилки (для

розпилювання металу) і ножиць (для різання дроту). Для носіння багнета-ножа на поясному ремені служать піхви. При необхідності вони використовуються разом з багнетом-ножем для різання дроту.

Бойовий патрон складається з кулі, гільзи, порохового заряду і капсуля. 5,45-      міліметрові патрони випускаються з звичайними і трасуючими кулями. Головна частина трасуючою кулі пофарбована в зелений колір.

Для імітації стрільби застосовуються холості (без кулі) патрони, стрільба якими ведеться із застосуванням спеціальної втулки.

3.                   Поняття про автоматичну дію автомата.

  •              Перегляд відео “Принцип роботи автомата”






 

  •              Заходи безпеки при користуванні автоматом.
  1.                Порядок неповного розбирання і складання автомата
  •              Пояснення

Розбирання автомата може бути неповним і повним: неповне — для чищення, змащування й огляду автомата; повне — для чищення при сильному забрудненні автомата, після того як він був під дощем чи в снігу і при ремонті. Розбирання і складання автомата здійснювати на столі або чистій підстилці; частини і механізми складати у порядку розбирання, бути з ними обережними, не класти одну частину на іншу і не застосовувати надмірних зусиль і різких ударів.

  •              Викладача показує порядок збирання та розбирання автомата  з детальним поясненням
    1.     Узагальнення і систематизація знань.
  1. Доповісти бойові властивості автомата, що стосуються дальності стрільби (вогню).
  2.               Назвати основні частини автомата та їх призначення (учні вказують назву та призначення

частин автомата, які демонструє вчитель на інтерактивній дошці).

  1.               Виконати практичну роботу «Розбирання і складання автомата». Під наглядом представників військкомату, здобувачі освіти по черзі збирають та розбирають автомат.

 

VII.    Підсумки уроку.

  1.                Вправа «Неуважний»

На інтерактивній дошці спроектовано кілька тестових завдань за темою уроку.

  •                    Виконуючи завдання на тему «Автомат Калашникова», неуважний учень зробив деякі помилки. Виправте помилки, відповідь обгрунтуйте.

2.                   Вправа «Відкритий мікрофон»

Сьогодні на уроці: виконували…; ознайомилися…; переглядали…;              дізналися…, запам’ятали…; навчилися…

  1.                Оцінювання роботи окремих здобувачів освіти, праці групи.
    1.    Домашнє завдання.
    • основне — засвоєння змісту викладених навчальних питань.
    • для здобувачів освіти із середнім рівнем знань: ст. 109 – 116, ст. 124 – запитання і завдання № 3, 4, 6, 12;
    • для здобувачів освіти з достатнім рівнем знань: підготувати доповідь: «Затримки і несправності автомата під час стрільби та способи їх усунення»;
    • для здобувачі освіти з високим рівнем знань: підготувати презентацію на тему: «Порядок чищення та мащення автомата».
docx
Додано
24 червня
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку