ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ ГІРНИЧО-БУДІВЕЛЬНЕ УЧИЛИЩЕ
Розробив викладач
Захисту Вітчизни
Вербівський В.Е.
Горішні Плавні, 2019
Мета (формувати компетентності):
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
І. Організаційний момент
Здобувачі освіти з високим рівнем знань виконують тестові завдання з
попередніх тем розділу «Вогнева підготовка», створені за допомогою програми «MyTest».
Здобувачі освіти з достатнім рівнем знань по черзі виконують завдання на дошці. Наприклад, заповнюють таблицю, в якій відсутня частина даних. Як приклад: за визначеннями основних понять зовнішньої балістики, вказати назви цих понять.
Здобувачі освіти з середнім рівнем знань працюють у парах з роздатковим матеріалом, наприклад, з картками, за допомогою яких необхідно вибрати вірні твердження на поставлені з попередніх тем запитання.
Час виконання – 5 хв.
Якось одна дівчинка запитала: «А навіщо та війна?». Так, звичайно, війна нікому не потрібна. Французький письменник Гі де Мопассан писав: «Війна – варварство, коли нападають на мирного сусіда, але це священний обов’язок, коли захищають Вітчизну». Підтвердженням цього є події на Сході України. Тому і в мирний час необхідно бути готовими до захисту своєї Батьківщини. Основним елементом воєнних дій є зброя. Для успішного виконання бойових завдань кожен військовослужбовець повинен знати матеріальну частину зброї, тримати її в належному стані і вміти вести влучний вогонь. Але, як сказав італійський письменник, філософ, політичний діяч Ніколло Макіавеллі «Зброю необхідно використовувати в останню чергу – коли інші засоби виявляться недостатніми».
Автомат Калашникова є індивідуальною зброєю. Автомат призначений для знищення живої сили й ураження вогневих засобів противника. Для ураження противника у рукопашному бою до автомата приєднується багнет.
Робота з плакати «Матеріальна частина АКМ», спроектованими на інтерактивній дошці.
Основою автомата є ствол зі ствольною коробкою, ударно-спусковим механізмом, прицільним пристроєм, прикладом і пістолетним руків’ям. Ствол призначений для спрямування польоту кулі. Всередині ствол має канал з чотирма нарізами, які в’ються зліва вгору праворуч і які служать для надання кулі обертового руху. Проміжки між нарізами називаються полями, а відстань між двома протилежними полями — калібром ствола. У казенній частині канал ствола гладкий, має форму гільзи; ця частина каналу ствола називається патронником.
Ствольна коробка служить для з’єднання частин і механізмів автомата, забезпечення закривання каналу ствола затвором і запирання затвора. У ствольній коробці розміщується
ударно-спусковий механізм. За допомогою ударно-спускового механізму курок спускають з бойового взводу або з взводу автоспуску, завдають удару по ударнику, забезпечують ведення автоматичного або одиночного вогню, припиняють стрілянину; крім того, він призначений для запобігання пострілів при не закритому затворі і для постановки автомата на запобіжник. Зверху коробка закривається кришкою. До ствольної коробки кріпляться: приклад з антапкою, пістолетна рукоятка і спускова скоба із защіпкою магазина.
Кришка ствольної коробки захищає від забруднення частини й механізми, що розміщені в ствольній коробці. Праворуч є ступінчастий виріз для викидання назовні гільз і для руху рукоятки затворної рами.
Прицільний пристрій служить для наведення автомата на ціль при стрільбі на різні відстані і складається з прицілу і мушки. Приціл включає колодку прицілу, пластинчасту пружину, прицільну планку і хомутик. На прицільній планці прицілу нанесена шкала з поділками від 1 до 10 і буквою «П». Цифри шкали позначають покладену дальність стрільби в сотнях метрів, а буква «П» – постійну установку прицілу, що відповідає прицілу. Мушка вгвинчена в полозок, який закріплюється в основі мушки..
руків’я призначені для зручності дії із автоматом при стрільбі.
Зовні ствол має основу мушки з різьбленням для встановлення дульного гальма-компенсатора і втулки для стрільби холостими патронами, газовідвідний отвір, газову камеру, сполучну муфту, колодку прицілу і на казенному зрізі виріз для зачепа викидача.
Дульне гальмо-компенсатор служить для підвищення купчастості бою та зменшення енергії віддачі. Він має дві камори: передню і задню (з круглим отвором в них для вильоту кулі).
Затворна рама з газовим поршнем призначена для приведення в дію затвора та ударно-спускового механізму. Затвор служить для того, щоб досилати патрон у патронник, закривати канал ствола, розбивати капсуль і витягати з патронника гільзу (патрон).
Поворотний механізм призначений для повернення затворної рами із затвором в переднє положення.
Газова трубка зі ствольною накладкою направляє рух газового поршня і оберігає руки автоматника від опіків при стрільбі.
Цівка служить для зручності дій з автоматом і для оберігання рук автоматника від опіків.
Магазин призначений для приміщення патронів і подачі їх в ствольну коробку.
Багнет-ніж приєднується до автомата для ураження противника в бою, а також може використовуватися в якості ножа, пилки (для
розпилювання металу) і ножиць (для різання дроту). Для носіння багнета-ножа на поясному ремені служать піхви. При необхідності вони використовуються разом з багнетом-ножем для різання дроту.
Бойовий патрон складається з кулі, гільзи, порохового заряду і капсуля. 5,45- міліметрові патрони випускаються з звичайними і трасуючими кулями. Головна частина трасуючою кулі пофарбована в зелений колір.
Для імітації стрільби застосовуються холості (без кулі) патрони, стрільба якими ведеться із застосуванням спеціальної втулки.
Розбирання автомата може бути неповним і повним: неповне — для чищення, змащування й огляду автомата; повне — для чищення при сильному забрудненні автомата, після того як він був під дощем чи в снігу і при ремонті. Розбирання і складання автомата здійснювати на столі або чистій підстилці; частини і механізми складати у порядку розбирання, бути з ними обережними, не класти одну частину на іншу і не застосовувати надмірних зусиль і різких ударів.
частин автомата, які демонструє вчитель на інтерактивній дошці).
На інтерактивній дошці спроектовано кілька тестових завдань за темою уроку.
Сьогодні на уроці: виконували…; ознайомилися…; переглядали…; дізналися…, запам’ятали…; навчилися…