Методична розробка уроку "Розроблення реклами"

Про матеріал
Розробка дидактичних матеріалів до уроку загальноосвітньої підготовки з предмета "Технології" на тему "Розроблення реклами".
Перегляд файлу

 

Оваднівське територіальне спеціалізоване відділення

Володимир-Волинського центру професійної освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

на тему:

«РОЗРОБЛЕННЯ РЕКЛАМИ»

 

 

 

 

 

 

Підготувала: викладач  Каркушевська Л.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

Овадне, 2023

Тема уроку: Розроблення реклами

Мета уроку:

 - навчальна – на основі знань про рекламу, її види та функції систематизувати знання про склад рекламного повідомлення; ознайомитися із рекомендаціями до складання рекламних продуктів; художнім оформленням реклами; особливостями графічного оформлення текстів рекламного повідомлення;

 - розвиваюча – вдосконалювати навички розробки реклами виробу; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, творчу уяву; удосконалювати вміння роботи за ПК;

 - виховна - виховувати культуру поведінки під час уроку, інтерес до предмету, свідоме та дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки; навички самостійності та самоаналізу.

Обладнання: комп’ютер, комп’ютерна презентація, мультимедійний проектор (мультимедійна дошка), дидактичні матеріали (тести, дидактичні картки), приклади національних і місцевих реклам (газети, журнали, листівки), відеозапис

Тип уроку: комбінований урок

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

Привітання, організація учнів, емоційне налаштування до роботи

Викладач. Зараз ми перевіримо вашу емоційну готовність до уроку. Виберіть рибку, колір якої вам найбільше подобається саме зараз. (Учням  пропонуються  на  вибір різноколірні рибки — жовті, червоні, сині, зелені.)

У різних народів існують міфи про те, що риба перевозить сонце, яке долає  свій шлях уночі в океані, є символом родючості, життєдайності та опорою Землі.

Жовтий колір рибки свідчить: ви готові до активної роботи.

Ті з вас, хто обрав червону рибку, у цю хвилину насторожені, можливо, не готові до роботи, але здатні до «перетворення».

Вибір синьої рибки свідчить, що під час роботи на уроці ви не тільки успішно впораєтеся із завданнями, а й виявите вміння творчо мислити.

Якщо ваш вибір — зелена рибка, то ви готові до розв’язання серйозних проблем.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Викладач. Актуалізація опорних знань відбувається шляхом попередньо підготовлених  виступів-презентацій учнів:

  • Що таке реклама? В чому полягає мета реклами?
  • Які види реклами є найпопулярнішими на сьогодні?
  • Функції реклами
  • Носії реклами

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Викладач. Сьогодні ми продовжимо тему попереднього уроку «Розроблення реклами» і на основі вже отриманих знань про рекламу, її види та функції систематизуємо знання про склад рекламного повідомлення; ознайомимося із рекомендаціями до складання рекламних продуктів; художнім оформленням реклами; особливостями графічного оформлення текстів рекламного повідомлення і спробуємо у вигляді кінцевого продукту отримати рекламу для вашого проєктованого виробу – предмет інтер’єру.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

«… розум полягає не тільки в знанні,

але й в умінні застосовувати знання на практиці»

          (Арістотель)

 Викладач. Ми живемо на початку ХХІ століття. Нам здається, що ми можемо майже все і свідомо робимо свій життєвий вибір. Та є явище, яке намагається заволодіти нашим розумом та керувати нашими діями. У полоні нас тримає реклама.

На попередніх уроках ви започаткували свою фірму, визначили товар, який будете виготовляти. Виготовлений вами предмет інтер’єру – це є певний товар, який виступає як будь-яке матеріальне чи духовне благо, ділові чи побутові послуги, марка фірми, що пропонується для продажу. Сьогодні наша мета – навчитися рекламувати свій товар.

 

V. Вивчення нового матеріалу

5.1. СТРУКТУРА РЕКЛАМНОГО ПОВІДОМЛЕННЯ

 - слоган – рекламний лозунг, зауваження

Наприклад: «Користь для всієї родини»

   (KAROLINA)

«Купила все, що хотіла»

    (OnePrice)

 

 - зачин – невеликий текст, який розписує основну думку слогана

Наприклад: «У вас чудова фігура!» (слоган)

«Такий комплімент стане для вас звичним після 10 сеансів у нашому центрі!» (зачин)

 

 - інформаційний блок (зміст) – тут говориться про переваги об’єкта, який рекламують, приводять аргументи в його користь, які переконують споживача слідувати заклику реклами

Наприклад: «Перша стійка фарба, яка поєднує фруктову олію з потужними барвниками»

 (Garnier)

 

 - висновок – призначений закріпити основну думку, розсіяти сумніви, які можуть виникнути у глядача, повністю переконати його в справедливості всього викладеного.

Наприклад:  «Ласкаво просимо!»

(етикетна форма звертання)

 

 

 

 

 

 

5.2. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СКЛАДАННЯ РЕКЛАМНИХ ПОВІДОМЛЕНЬ:

 1. Повідомлення має бути коротким. Не намагайтеся в одному повідомленні сказати все по своєму продукті або фірмі. Надлишок інформації в рекламному повідомленні гірше, ніж її недолік.

 2. Повідомлення має бути цікавим. Виділіть те, що може бути особливо цікаво споживачу (пряма вигода – низькі ціни, система знижок; вигода продукту – високі технічні характеристики; система ваших гарантій – умови гарантійного та сервісного обслуговування).

 3. Повідомлення має бути достовірним. Всі відомості, зазначені в рекламі, повинні бути правдивими. Уникайте брехні: вона рано чи пізно відкриється.

 4. Повідомлення має бути зрозумілим. Говоріть з покупцем його мовою.

 5. Повідомлення має бути динамічним. У текстових повідомленнях вибирайте енергійні слова. Наприклад, гасла: «приїжджайте», «дивіться», «купуйте», «дзвоніть сьогодні, зараз», «краще, ніж ви могли б побачити це», «виберіть час для відвідування…»

6. Повідомлення повинно повторюватися. Практика показує, що більшість читачів або глядачів «бачать» рекламу лише за 3-4 публікації або трансляції.

7. Повідомлення повинно виділятися серед інших повідомлень. Оригінальність – це те, що завжди впадає в око. Переглядайте газети та журнали з рекламними оголошеннями, дивіться рекламні кліпи для того, щоб зробити своє оголошення або рекламний ролик за принципом контрасту.

5.3. ХУДОЖНЄ ОФОРМЛЕННЯ РЕКЛАМИ

Художнє оформлення рекламних звернень передбачає використання кольорових зображень та ілюстрацій як основного компонента привернення уваги і викладення рекламної ідеї. Між об'єктом реклами та художнім оформленням повинен існувати логічний зв'язок, зрозумілий простому читачеві. Зображальний матеріал має бути цікавий і дохідливий широкому загалу, а факти — точні та достовірні.

Загальновизнане правило: у рекламі зображають частину або весь виріб і його найважливіші функціональні можливості.

Ілюстрації використовуються для збільшення психологічного ефекту рекламного звернення. Ілюстрування передбачає також рішення стосовно того, які "розпізнавальні знаки" включати в рекламне звернення, їх три:

  • назва фірми (компанії, організації, установи)
  • назва торгової марки
  • торгові знаки

У художньому оформленні рекламного звернення застосовують штрихові малюнки, фотографії, малюнки в стилі ліногравюри, тонові малюнки,  технічні або фотографічні ефекти, кольорові ілюстрації, кольорів повного друку (друк чотирма кольорами — жовтим, червоним, блакитним і чорним).

При розробці рекламних звернень враховуються основи психології кольорових асоціацій людини. Так, зелений колір, заспокоює нервову систему, зменшує біль, нормалізує кров'яний тиск; блакитний — знімає біль при невралгіях і запаленнях; помаранчевий — стимулює почуття й прискорює серцебиття, створює атмосферу добробуту і веселого настрою; жовтий — допомагає зосередитися, загострює сприйняття і сприяє розв'язанню складних завдань і проблем; червоний колір — теплий, але дратівливий, стимулює мозок, поліпшує настрій; фіолетовий — діє на серце та кровоносні судини.

Закордонні спеціалісти рекомендують такі кольорові поєднання, які можна використовувати при виборі кольору елементів звернення з урахуванням поступового погіршення сприйняття (чим нижче в переліку — тим гірше):

• синій на білому, чорний на жовтому;

• зелений на білому;

• чорний на білому;

• зелений на червоному;

• червоний на білому;

• помаранчевий на чорному;

• помаранчевий на білому;

• червоний на зеленому.

 

 

5.4. ОСОБЛИВОСТІ ГРАФІЧНОГО ОФОРМЛЕННЯ РЕКЛАМНИХ ТЕКСТІВ

Намагаючись створити оригінальне рекламне оголошення, рекламісти використовують різні графічні прийоми, щоб привернути увагу потенційних клієнтів. Вони можуть виділяти частини тексту різними шрифтами, які відрізняються жирністю.

Нерідко в рекламних оголошеннях  виділяються цифрові параметри, які повідомляють про нові можливості або про нову додаткову функцію:                 

„НОВА // ПРАЛЬНА МАШИНА // МАЛЕНЬКА ТА ПОТУЖНА //  ГЛИБИНА ВСЬОГО  33 СМ”.

У наведеному прикладі автори рекламного оголошення спеціально виділяють графічно цифру 33 для того, щоб майбутній покупець звернув увагу на нові габарити пральної машини.

Математичний знак „+” в рекламній обгортці шоколаду „Корона” намагається переконати споживача в тому, що, купивши шоколад, він отримає ще додатковий зиск:

Велике значення у сприйнятті рекламного оголошення має і його кольорове вирішення. Кольорова реклама сприймається швидше і залишається в пам’яті довше, ніж чорна-біла. Урахування кольорового оформлення надасть змогу підвищити ефективність впливу рекламного оголошення.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

6.1. Виконання вправ

Вправа 1. З наведеного прикладу визначте основні частини, з яких складається рекламне повідомлення?

 

 

 

 

 

 

Перед тим, як розпочинати виконання практичного завдання, ми з вами повторимо правила з техніки безпеки при роботі за ПК.

6.2. Повторення правил техніки безпеки

Повторімо правила з безпечної роботи за комп’ютером за допомогою сервісу https://learningapps.org  (вставте потрібні слова замість пропусків).

Після проведення інструктажу учні сідають парами за комп’ютер, з розрахунком на самонавчання і взаємодопомогу. Пари отримують картки-завдання. Рекламу розробляють у видавничій системі MS Publisher.

6.3. Виконання практичного завдання

Практичне завдання. Відповідно до своїх виробів, які ви розробляєте (предмети інтер’єру), створіть для них рекламне повідомлення.

ВАРІАНТ І. Реклама про послуги із декорування предметів інтер’єру.

ВАРІАНТ ІІ. Реклама про проведення майстер-класу із декорування предметів інтер’єру.

6.4. Інструкція до практичного завдання

 1) Ввімкніть комп’ютер

 2) Відкрийте програму створення публікацій Publisher

 3) Використовуючи заготовлені шаблони рисунків та слоганів розробіть рекламу до вашого проєктованого виробу (предмети інтер’єру) згідно із запропонованим варіантом

7) Збережіть створену рекламу у форматі .pub із назвою «Реклама»

 8) Покажіть результат викладачеві

 9) Закрийте всі вікна. Вимкніть комп’ютер

6.5. Релаксація

 1. Не повертаючи голови, подивіться направо і зафіксуйте погляд на кілька секунд, потім подивіться вдалечінь прямо. Аналогічно виконайте вправу з фіксацією наліво, угору, додолу. Повторіть 4-5 разів.

 2. Часто заплющуйте і розплющуйте очі (кліпайте) протягом 20-30 секунд.

6.6. Розв’язання тестових завдань

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку

- Рефлексія

Заповніть google-форму для опитування

  1. Що сподобалося на уроці?
  2. Що було незрозумілим?
  3. Чи був для вас ефективним цей урок?

- Аналіз кращих робіт учнів

- Мотивація оцінок, оцінювання виконаної роботи

- Контроль прибирання робочих місць

 

VІІІ. Домашнє завдання

Доопрацювати практичне завдання, сформувати складові портфоліо та створити презентацію до захисту проєкту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опорна картка № 1

1. ЩО ТАКЕ РЕКЛАМА? В ЧОМУ ПОЛЯГАЄ МЕТА РЕКЛАМИ?

Реклама – це форма звертання до споживачів з метою привернути їхню увагу до товарів чи послуг.

Якщо споживачі нічого не будуть знати про продукт, вони не будуть його купувати. Головна мета реклами – переконати споживачів купувати те, що пропонує на продаж підприємство.

Виготовляти рекламу повинні фахівці з рекламипрацівники рекламної агенції – фірма, що робить рекламу за замовленнями інших фірм.

 

 

 

Опорна картка № 1

2. ЯК ВИНИКЛА ТА РОЗВИВАЛАСЯ РЕКЛАМА?

Спочатку реклама носила лише усний характер. У Древньому Римі торговці і ремісники ходили по вулицях і розхвалювали свій товар, вигукуючи про свої послуги, які призивали до себе натовп.

З  6-ого тисячоліття до нашої ери, відбувалося становлення виду реклами як письмового тексту. Першою письмовою рекламою є єгипетський папірус, на якому був написаний текст про те, що продається раб.

В древній Греції і Римі, рекламні оголошення та звернення наносилися на дошки, кості і навіть були гравійовані на металі.

1450 року було винайдено друкуючий станок німецького типографа Йогана Гуттенберга. Перші його видання представляли собою зовсім невеликі підручники та листівки, не дуже високої якості.

В 1630 році Теофраст Ренодо, відкрив у  Парижі довідкове бюро , яке займалося розміщенням рекламних оголошень в одній із французьких газет.

В 1839 було винайдено фотографію, яка стала доповнювати рекламний текст.

В 16-17 столітті з’явилися поштові служби, які прискорили процеси обміну інформацією.

В Росії використовували засоби закликання привертати до себе увагу натовпу; у Москві з кремлівських палат озвучувалися урядові накази; пізніше з’являється книгодрукування, спостереження рукописних книг, листівок і картинок.

В 1703 році зявилася газета «Ведомости», потім «Санкт-петербургские ведомости» і «Московские ведомости», в яких почали видаватися різні рекламні оголошення. 

 

Опорна картка № 1

3. ЯКІ ВИДИ РЕКЛАМИ Є НАЙПОПУЛЯРНІШИМИ СЬОГОДНІ?

1. Інформаційна – інформує споживачів про новий товар та його корисні властивості.

 

 

         

 

 

 

 

 2. Переконуюча – переконує споживачів купити саме цей товар на підставі його виняткових якостей

 

 

              

 3. Нагадувальна – нагадує людям про корисність товару, до якого вже звикли й перестали звертати увагу.

   

  

     

 

 

Опорна картка № 1

4. ФУНКЦІЇ РЕКЛАМИ

Економічна - реклама сприяє прискоренню процесу купівлі-продажу

Освітня - споживач відкриває для себе способи вдосконалення життя

Комунікативна - за допомогою опитувань і анкет підтримується зворотний зв'язок фірми з ринком і споживачем

Контролююча - контролює процеси формування переваг груп споживачів щодо різних товарів

Громадська - пропагування якогось позитивного явища, події, заклику, нагадування про ювілейну дату в житті суспільства тощо

Стимулююча - нагадування, спонукання до покупки, встановлення контактів

Психологічна - вплив на емоційні і розумові процеси, на почуття самооцінки,  погляди й уподобання споживачів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опорна картка № 1

5. НОСІЇ РЕКЛАМИ

 - телебачення і радіо («рекламні паузи», спеціальні передачі)

 - газети та журнали (рекламні оголошення, спеціальні рекламні сторінки)

 - зовнішня реклама (оголошення, які розміщено на спеціальних щитах, тумбах, вивісках, у транспорті тощо)

     - виставки-продажі, виставки-дегустації (готують споживача до появи нових товарів)

     - безкоштовна адресна розсилка рекламної продукції (за спеціальними або випадковими списками)

     - упаковка товарів (продажу товарів можуть сприяти якість, колір, форма пакування – дизайн)

 

 

Дія реклами

 

 

 

 

 

 

Опорна картка № 2

 

 

Дія реклами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опорна картка №3

 

ІНСТРУКЦІЯ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ

 

 1) Ввімкніть комп’ютер

 2) Відкрийте програму створення публікацій Publisher

 3) Використовуючи заготовлені шаблони рисунків та слоганів розробіть рекламу до вашого проєктованого виробу (предмет інтер’єру) згідно із запропонованим варіантом

7) Збережіть створену рекламу у форматі .pub і назвою «Реклама»

 8) Покажіть результат викладачеві

 9) Закрийте всі вікна. Вимкніть комп’ютер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Коберник О.М. та інші)
Додано
18 березня 2023
Переглядів
2126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку