Методична розробка уроку теоретичного навчання на тему: "Ведучі мости тракторів."

Про матеріал
Методична розробка уроку по предмету : "Трактори". Професія: "Тракторист - машиніст сільськогосподарського виробництва".
Перегляд файлу

Дігтярівський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

на тему:

 

 

 

 

                                                                Підготував:

                                                                                    викладач Полтко А. І.

 

 

 

 

 

 

Дігтярі

 

ПЛАН УРОКУ

ТЕМА ПРОГРАМИ: ТРАНСМІСІЯ ТРАКТОРІВ.

ТЕМА УРОКУ: ВЕДУЧІ МОСТИ.  ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ.

 

Навчальна мета: Ознайомити учнів з призначенням  і загальною будовою ведучих мостів, пояснити призначення їх складових частин.

Розвиваюча мета: Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення.

Виховна мета: Виховання поваги до обраної професії, наполегливості і старанності 

                               в навчанні.

Методична мета: Використання інноваційних технологій у процесі подання нового

                                      матеріалу.

Тип уроку: Комбінований.

 

МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ: Розповідь - пояснення

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОСНАЩЕННЯ: Підручники, комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, картки – завдання. 

                          

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Перевірка наявності та готовності учнів до заняття.

ІІ. Вступне слово викладача.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 1. Яке призначення трансмісії трактора?

 2. Призначення муфт зчеплення.

 3. Яке призначення проміжних з’єднань?

 4.призначення коробки передач.

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

 

V. Вивчення нового матеріалу:

  1. Призначення ведучих мостів.
  2. Загальна будова ведучих мостів.
  3. Призначення складних частин ведучих мостів.

 

VІ. Відповіді на запитання учнів.

VІІ. Закріплення нового матеріалу:

 Самостійна робота учнів з картками – завданнями.

 

VIІІ. Підведення підсумків уроку.

 

ІХ. Домашнє завдання.

Головчук А. Ф. Трактори с. 194 – 195.


Хід уроку

І. Організаційна частина – 1хв.

 

Прийняти доповідь чергового групи і привітатися; відмітити відсутніх на уроці учнів. 

ІІ. Вступне слово викладача – 3хв.

 Сьогодні ми живемо з вами в непростий час, а в час нового становлення нашої держави. Все більше в суспільстві ми зустрічаємо синьо – жовтих кольорів, кольорів нашого прапора. Мости, запинки, споруди і навіть цілі міста українці розфарбовують кольорами національного прапора. Цим самим люди хочуть показати свою патріотичність і прагнення жити у вільній і незалежній державі.

 Що значить синьо жовтий колір для нас з вами? Це синє небо і жовте достигле  колосся  хліба.

 Коли ми говоримо про хліб, то згадуємо працю багатьох людей -  агрономів, робітників, але в першу чергу це праця хлібороба, механізатора. І ви всі, хто тут присутній не дарма обрали цю професію, адже скільки буде людина жити на землі, ця професія завжди буде актуальною і поважною. А для того, щоб стати професіоналом своєї справи необхідні знання, які здобуваються також не легкою, а старанною і наполегливою працею. Не зневажайте навчанням – адже це запорука вашого подальшого успіху у житті.

ІІІ. Актуалізація опорних знань – 5хв.

Сьогодні ми продовжуємо вивчення достатньо великої теми «Трансмісія трактора» то перед тим як перейти до вивчення нового матеріалу давайте згадаємо вивчене на попередніх уроках. Для цього дамо відповіді на такі запитання:

 

  • Яке призначення трансмісії трактора?
  • Назвіть відомі вам складові частини трансмісії?
  • Для чого призначена муфта зчеплення?
  • Яка роль проміжного з’єднання?
  • Назвіть призначення коробки передач?
  • На яких тракторах є роздавальна коробка? Яке її призначення?


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми

     і мети уроку1хв.

Нарешті ми підійшли до агрегату трансмісії, на який передається обертання від вторинного вала коробки передач. Отже темою нашого сьогоднішнього уроку є «Ведучі мости тракторів». Сьогодні ми вивчимо призначення і загальну будову ведучих мостів, розглянемо їх складові частини.

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу 18хв.

 

1. Призначення ведечих мостів.

 

Ведучі мости — де об'єднані в одну складову частину механізми трансмісії (головна передача, диференціал, а в деяких конструкціях—кінцева передача), за допомогою яких крутний момент передаеться до ведучих коліс трактора.

 

Залежно від призначення колісні трактори можуть мати один ведучий міст (звичайно задній) або два (трактори підвищеної прохідності МТЗ-82, МТЗ-102, Т-150К та ін.).

2. Загальна будова ведучих мостів.

 Основними складовими частинами ведучих мостів є:

      головна передача;

      диференціал (колісні трактори);

      кінцеві передачі (МТЗ, ЮМЗ);

      механізми повороту (гусеничні трактори);

      піввісі.

 

3. Призначення і будова складових частин ведучих мостів.

Головна передача призначена для збільшення крутного момента, що передається від коробки передач до ведучих коліс. Вона складається з пари конічних шестерень, що дозволяє передавати обертання від поздовжнього вала коробки на поперечний вал заднього моста.

 

 


Диференціал забезпечує різну частоту обертання ведучих коліс при повороті трактора, а також його рух по нерівній дорозі.

Диференціал  складається з корпуса , хрестовини , малих конічних шестерень-сателітів  і півосьо-вих конічних шестерень . На циліндричні пальці хрестовини вільно посаджено сателіти, які разом з хрестовиною закріплені в корпусі диференціала і знаходяться в постійному зачепленні з шестернями правої і лівої півосей.

Під час руху трактора ведена шестерня  головної передачі обертае корпус диференціала разом з хрестовиною  і насадженими на неї сателітами. При прямолінійному русі трактора , коли обидва його ведучі колеса сприймають однаковий опір, весь механізм разом із півосями обертається, як одне ціле. Сателіти не обертаються навколо осей і подібно клинам, з'єднують через півосьові шестерні обидві півосі, внаслідок чого колеса трактора обертаються з однаковою частотою.

 

Під час повороту трактора , коли півосьова шестерня з піввіссю внутрішнього колеса у зв'язку із збільшенням опору колеса почне повільніше обертатися порівняно з корпусом диференціала, сателіти почнуть обертались навколо осі, примушуючи другу півосьову шестерню прискорити обертання настільки, наскільки зменшиться частота обертання першої. При зупинці одного колеса друге обертається з подвоєною частотою. Така властивість визначає недолік диференціала. Для усунення цього недоліку диференціал блокують. Блокування може бути повним (жорстким) або частковим.

 

При жорсткому блокуванні півосі з'єднують кулачковою або зубчастою муфтою, якою керують педаллю з кабіни трактора. Блокувати диференціал можна тільки після повної зупинки трактора, а рухатись із заблокованим диференціалом лише прямолінійно.

 

Автоматичне блокування дозволяє автоматизувати процес включення і виключення диференціала. Такий механізм з гідравлічним приводом застосовують на тракторах МТЗ-80/82, МТЗ-100/102 в задньому мосту. Широке застосування отримали самоблокуючі диференціали збільшеного тертя, які використовують у тоакторах МТЗ-82, МТЗ-102 та Т-150К.

 

Кінцева передача — останній ступінь трансмісії, який призначений для збільшення крутного момента, що передається на ведучі колеса (зірочки).

 

У тракторах Т-40, Т-25А, Т-16М кінцеві передачі забезпечують також збільшення агротехнічного просвіту.


 

VІ. Відповіді на запитання учнів – 3хв.

 

VІІ. Закріплення нового матеріалу – 10хв :


 Самостійна робота учнів з картками – завданнями. Взаємоперевірка робіт

 

 

VIІІ. Підведення підсумків уроку – 4хв.

 

ІХ. Домашнє завдання – 1хв.

Головчук А. Ф. Трактори с. 194 – 195.


Картка опитування

Прізвище учня _____________________________ Група № ____

 I. Позначте на рисунку:

 

 

 

 

 

1 – піввісі;  2 – ведена шестерня головної передачі;  3 – кінцева передача; 4 - ведуча шестерня головної передачі;  5 – диференціал.

II. Ведучі мости тракторів призначені для …

 1. передачі крутного моменту від коробки передач до ведучих коліс.

 2. передачі крутного моменту до коробки передач.

 3. передачі крутного моменту до двигуна.

ІІІ. На рисунку позначте:

1 – сателіт;  2 – хрестовина;  3 – півосьова шестерня.

ІV. При прямолінійному русі трактора сателіти диференціала …

 1. обертаються навколо своєї осі.

 2. не обертаються навколо своєї осі..

 3. обертаються, коли опір колесами сприймається різний.

V. Диференціал забезпечує …

 1. рух заднім ходом.

 2. прискорює рух.

 3. різну частоту обертання коліс при русі трактора.

VI. Кінцева передача …

 1. зменшує опір коліс.

 2. збільшує крутний момент.

 3. зменшує крутний момент.

                                                                    Оцінка (кількість правильних ) _______________                                    

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку